بررسی کشنده وسترن استار 4700

بررسی کشنده وسترن استار 4700

کشنده وسترن استار 4700 به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است تا با بالاترین استانداردها مطابقت داشته باشد. کمپانی وسترن استار همیشه به خاطر کشنده‌های مطمئنی که تولید می‌کند مشهور بوده است و کشنده وسترن استار 4700 نیز از این قاعده مستثنی نیست و به تک‌تک جزییات نوجه زیادی کرده است. این کشنده در پیکربندی‌های SF و SB تولید می‌شود و به طور خاص برای برف روبی، حمل زباله‌های شهری، نصب میکسر و شستشوی معابر طراحی شده است. این کشنده با موتورهای Detroit و Cummins به بازار عرضه می‌شوند که قادرند بین 260 تا 350 اسب‌بخار نیرو تولید کنند.

بررسی کشنده وسترن استار 4700 بررسی کشنده وسترن استار 4700

کشنده وسترن استار 4700 از طراحی بدنه‌ای عضلانی برخوردار است. جلو دماغه بزرگ یک جلو پنجره براق با پره‌های افقی قرار گرفته است که لوگوی کمپانی در بالای آن جا خوش کرده است. برای گردش هوای بیشتر، ورودی‌‎های هوا با روکش کروم در طرفین کاپوت نصب شده‌اند. چراغ‌های مستطیل شکل پایین قرار گرفته‌اند و به منظور افزایش دید به لامپ‌های هالوژن مجهز شده‌اند. درب کاپوت به راحتی و با زاویه 90 درجه باز می‌شود، فنرهای مخصوصی نیز زیر درب تعبیه شده‌اند تا راحت‌ و بدون هیچ زحمتی باز شود. برخلاف کابین سایر کشنده‌های این کلاس که از آلومینیوم سبک ساخته می‌شوند، کابین کشنده وسترن استار 4700 از فولاد ساخته شده است. علی‌رغم این واقعیت که کابین فولادی بسیار سنگین‌تر از کابین آلومینومی است، کمپانی سازنده فولاد را انتخاب کرده است چون محکم‌تر است و هنگام وقوع تصادف مقاومت بیشتری دارد. علاوه بر این، کابین فولادی به روکش گالوانیزه مجهز شده است تا زنگ نزند.

 

کابین داخلی

بررسی کشنده وسترن استار 4700

شاید بتوان گفت طراحی داخلی کشنده وسترن استار 4700 به اندازه طراحی بدنه آن زیبا و کامل نیست. اشکال چهارگوش و خطوط صاف زیادی در کابین به چشم می‌خورند و قدری خشن به نظر می‌رسند. دریچه‌های هوای چهارگوش نیز قدری ابتدایی هستند. طراحی سراسری داشبورد خوب است ولی کمی در هم ریخته و حواس پرت کن احساس می‌شود. از طرف دیگر، به جز دکمه‌های سیستم تهویه مطبوع که بیش از حد پایین قرار گرفته‌اند و به راحتی در دسترس نیستند سایر دکمه‌های کنترلی چیدمانی منطقی دارند و دم دست هستند. کیفیت مواد اولیه مصرف شده در کابین داخلی بالا است. به نظر می‌رسد مواد سخت و محکم آمادگی دارند بدون آسیب دیدن سخت‌ترین شرایط را تحمل کنند. عرض 183 سانتی‌متری کابین باعث می‌شود فضای سر و فضای پای زیادی وجود داشته باشد. ارتفاع صندلی راننده زیاد است و باعث می‌شود راننده دیدی بسیار عالی از جاده و اطراف داشته باشد. آینه عقب مانند آینه عقب همه خودروها دارای نقاط کور است و این ضعف توسط لنزهایی بزرگ برطرف شده است تا نقاط کور به حداقل برسند. صندلی راننده دارای یک تکیه‌گاه دست راحت است. همچنین این صندلی دارای تنظیمات زیادی است و به راننده کمک می‌کند پشت فرمان جا خوش کند. غربیک فرمان نیز یکی از جذاب‌ترین غربیلک‌هایی است که در کشنده‌های امروزی دیده می‌شود. طراحی ارگونومیک و دو پره‌ای فرمان بسیار زیباست، تزیینات چوبی نیز زیبایی آن را دو چندان کرده‌اند. کشنده وسترن استار 4700 از محفظه‌های زیادی در داخل کابین بهره می‌برد. روی قسمت داخلی درب‌ها پاکت‌های بزرگی تعبیه شده‌اند. یک جعبه بزرگ نیز بین صندلی‌ها قرار دارد. چند محفظه نیز روی داشبورد قرار دارند و کار را تکمیل می‌کنند. از طرف دیگر، جا لیوانی‌ها کمی دور از دسترس هستند و راننده برای این که یک فنجان چای بردارد مجبور است بیش از حد دستش را دراز کند. به جرأت می‌توان گفت کشنده وسترن استار 4700 دارای سیم‌کشی هوشمندانه‌ای است. بر خلاف سایر کشنده‌های این کلاس، این کشنده ترمینال‌های برق را در داخل کابین قرار داده است تا آن‌ها را از هر آسیبی محافظت کند. کف کابین نیز صفحه‌ای قرار دارد که با برداشتن آن به آسانی می‌توان به سیم‌کشی‌ها دسترسی داشت.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کشنده وسترن استار 4700

نیروی پیشران کشنده وسترن استار 4700 را موتورهای دیزل Detroit یا Cummins تأمین می‌کنند. هر دو این موتورها از تکنولوژی  Selective Catalytic Reduction یا به اختصار SCR بهره می‌برند که راه حلی ساده و کم هزینه برای تطابق با آخرین استانداردهای آلایندگی به شمار می‌رود. موتور ISC Cummins به یک سیستم کاملاً یکپارچه کنترل آلاینده‌ها مجهز است که از اجزایی نظیر سیستم پاشش سوخت فشار بالای Common Rail، Variable Geometry Turbocharger و فیلتر جدا کننده ذرات مجهز است. این موتور قادر است بین 240 تا 300 اسب‌بخار نیرو تولید کند. موتور Cummins ISL قادر است بین 370 تا 425 اسب‌بخار نیرو و حدود 1,627 گشتاور تولید کند. این موتور قدرت بی‌نظیری دارد و سراشیبی‌ها را بدون هیچ زحمتی پشت سر می‌گذارد. این موتور به ترمز موتور نیز مجهز است که هنگام پایین آمدن از سراشیبی تپه‌ها بسیار کاربرد دارد. از طرفی، استفاده از ترمز موتور هزینه تعمیر و نگهداری را پایین می‌آورد. موتور Detroit DD13 بین 350 تا 470 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و از این تجهیزات بهره می‌برد: سیستم پاشش سوخت Common Rail، ترمز موتور، سیستم خنک کننده پیشرفته و زمان‌بندی شده. این موتورها در کنار گیربکس Eaton Fuller قرار می‌گیرند که گیربکسی مطمئن است و امتحان خودش را پس داده است. این گیربکس به لطف ضریب مناسب چرخ دنده‌ها بیشترین نیرو را از موتور بیرون می‌کشد. کشنده وسترن استار 4700 به منظور این که از عهده کارهای مختلف بربیاید، دارای یک کفی با قطری نزدیک به نیم اینچ است که می‌توان آن را به طور دلخواه مته کاری و تجهیزات گوناگونی روی آن نصب کرد. گفتنی است فرمان‌پذیری کشنده زیاد چنگی به دل نمی‌زند ولی کارش را خوب انجام می‌دهد. از طرفی، تایرها 55 درجه زاویه چرخش دارند که باعث می‌شود کشنده قدرت مانوردهی بی‌نظیری داشته باشد و به راننده این امکان را بدهد به راحتی در خیابان‌های باریک شهری تردد کند.

 

نتیجه‌گیری

بررسی کشنده وسترن استار 4700

می‌توان گفت پیدا کردن کشندهی که بهتر از کشنده وسترن استار 4700 ساخته شده باشد کار دشواری است. ساختار بسیار با کیفیت و محکم در کنار طراحی بسیار زیبا قرار می‌گیرد و این کشنده از عهده انجام هر کاری بر بیاید. طراحی کابین نیز مناسب و راحت است. موتورها قدرت و کارایی خودشان را به اثبات رسانده‌اند و به این کشنده کمک می‌کنند از عهده انجام هر کاری که به آن سپرده می‌شود بر بیاید.

بررسی کشنده وسترن استار 4700

بررسی کشنده وسترن استار 4700

بررسی کشنده وسترن استار 4700

منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کشنده وسترن استار , کشنده وسترن استار 4700 , کشنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

Mehran
0

اين شركت هم از زير گروه هاى ولوو تراكس هست!
23:47  1394/02/24
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

نه برادر ولوو کجا این کجا این با کنورث رقابت میکند و زیر مجموعه دایملر بنز
21:28  1394/04/02

گزارش
امین
1

در رقابت با سایر کامیونهای اروپایی و امریکایی عقب می مونه، بنظر میاد فقط به دنبال استحکام بودن و سایر فاکتورها رو فراموش کردن
11:18  1394/02/21
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

واقعا عالیه من خودم عاشق ماشین سنگینم ای کاش تو کشور خودمون هم به جای مونتاژ اونم با قطعات چینی همچین ماشینایی خودمون میساختیم. با تشکر
09:16  1394/02/21
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ار اس : بالاخره منم فاکتور شدم،واریزی28 اردیبهشت الان فاکتور شدم
عیسی : مشکلی نیست تعویض پلاک توضیح بده یه تعهد امضا میکنی
111 : سلام شماره پرونده 154182 تاریخ دریافت پرونده 1/11و فاکتور شده 5/16 پلاک 5/18 حمل 5/21 و تحویل گرفتم دیروز و با تاخیر 50 روزی حساب کنین از موعد تحویل و جریمه تحویل رو هرچی باشه میدن به من زنگ زدن که میخوای از جریمه تاخیر کارت طلایی بخری منم خریدم انشالله همه به خوشی استفاده کنین
خرزوخاک سایپا : ای خو گمال بطور فوقالعاده ریا د مین قور بوک ماشین فوقالعادتو
راناسفید31تیر : کارت طلایی صددرصد از بیمه بدنه بهتره شک نکنید
احمد جنوب : کسی اکه دعوت نامه ساینا دوگانه هفته چهارم مرداد پیام رفته براش علام کنه
شهرام : سلام دوستان این جریمه تاخیری که برامون میاد میدن یا الکیه؟؟؟ کسی هست که گرفته باشه؟؟؟
افشین : 11بهمن 403تکمیل وجه کردم ازهمون موقع چراغ تخصیص روشنه مرحله شماره گذرای وپلاک یعنی 6ماه اکه بره رومرحله بعدی یعنی فاکتورفوقش72ساعت بعدبه دستم میرسه اگه سایپاتااون موقع دق مون نده
منتظران آر اس : داداش رو سیستم نشسته هنوز ، امروز چک کن فاکتور شدی صد درصد ، منم یازده خردادم دیروز فاکتور شدم
غلامعلی : الهی به امید فاکتورشدن