مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 110)

دوستداران دنیای خودرو، روز شنبه هر هفته منتظر برگزاری یک مسابقه با جوایز نقدی باشند. در این مسابقه که هدف آن افزایش آگاهی و اطلاعات خودرویی شما می باشد، یک سوال طرح می شود و شما می بایست پاسخ را بیان کنید. درصورتی که جواب شما کاملاً صحیح باشد، نام شما به ترتیب زمان پاسخ گویی در لیست اضافه خواهد شد.

شرایط شرکت در مسابقه هفتگی به شرح زیر است:

  • قبل از پاسخ به سؤال مسابقه، حتماً  ثبت نام کرده یا  وارد سایت شوید؛ زیرا جوایز تنها به کاربران سایت پرداخت می شود.
  • درصورتی که کاربر بیش از یک بار به سؤال مسابقه پاسخ دهد، فقط جواب اول مورد قبول قرارگرفته و پاسخ های دیگر حذف می شوند.
  • پاسخ ها باید به صورت کامنت در زیر همین پست قرار داده شوند. 
  • شما حداکثر تا پایان روز سه شنبه مهلت دارید به این سوال پاسخ دهید.
  • پاسخ های کاربران تا اتمام مدت زمان پاسخ گویی به مسابقه، نمایش داده نخواهند شد.
  • به نفرات اول تا سومی که سریعتر پاسخ صحیح بدهند یک شانس بیشتر تعلق می گیرد.
  • در پایان به قید قرعه سه نفر انتخاب شده و به هر برنده اشتراک یک ماهه سامانه‌پیامکی یک‌خودرو اهداء می گردد.

سؤال این هفته:

وظیفه کالیپر ترمز چیست و نحوه کار آن را توضیح دهید؟

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 110)

راهنمایی: شما می‌توانید با مراجعه به بخش "مقالات خودرو" پاسخ سوال را بیابید.


شما می توانید با مراجعه به صفحه مسابقات با آدرس 1Car.ir/game تمامی اخبار و اطلاعات مربوطه را مطالعه نمائید.


با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 110)

 

برچسب : مسابقه , هفته , جایزه , نقد , برنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

9 نظر

کاربر: vahideh
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کند و یکی از مهمترین اجزاء ترمز به شمار می‌رود.
وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است. کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند.
08:53  1394/03/12
پاسخ دادن
کاربر: مهربد
0

مجموعه کالیپر به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات سیستم ترمزهای دیسکی ، وظیفه تبدیل فشار هیدرولیک به نیروی ترمز گیری از طریق جابجایی پیستون و انتقال آن از لنت به دیسک های ترمز را دارد . زمانی که ترمز گرفته شده ، پیستون کالیپر به بیرون ( به سمت دیسک ) حرکت می کند تا لنت ترمز با دیسک تماس پیدا کند.نیروی ترمزی به وسیله اصطکاک بین لنت هایی که بر خلاف جهت همدیگر دیسک را می فشارند تولید می شود...
کالیپر که بدنه سیلندر چرخ نیز نامیده می شود ، محل قرار گیری یک تا چهار پیستون است و به شغال دست یا مجموعه چرخ وصل شده است. کالیپرها با طرح ساده یا شناور در خودرو ها به کار می روند .
20:27  1394/03/09
پاسخ دادن
کاربر: تندری
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کند و یکی از مهمترین اجزاء ترمز به شمار می‌رود. در سیستم ترمز دیسکی، چرخ های خودرو به صفحاتی فلزی که روتور نامیده می‌شوند، وصل هستند که به همراه چرخ، می‌چرخد. وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است. کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند. دو نوع کالیپر وجود دارد که عبارتند از: کالیپر شناور (یا لغزنده) و کالیپر ثابت.


19:41  1394/03/09
پاسخ دادن
کاربر: j m
0

وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است. کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد.
اخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند.
16:31  1394/03/09
پاسخ دادن
کاربر: کامران
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کندو یکی از مهمترین اجزاء ترمز به شمار می‌رود.

چرخ های خودرو به صفحاتی فلزی که روتور نامیده می‌شوند، وصل هستند که به همراه چرخ، می‌چرخد. وظیفه کالیپر، تماس با روتور، ایجاد اصطکاک و متوقف کردن چرخ خودرو است
کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباندوباعث ترمز میشود.



14:14  1394/03/09
پاسخ دادن
کاربر: mehrdad_k
0

کالیپر ترمز نیروی متوقف کننده را برای خودرو تأمین می‌کند

کالیپر ترمز مانند یک چنگال بالای روتور قرار می‌گیرد. داخل هر کالیپر، یک جفت صفحه فلزی وجود دارد که لنت های ترمز به آن متصل هستند. لنت های خارجی، روی قسمت خارجی روتور، و لنت های داخلی روی قسمت داخلی روتور قرار گرفته‌اند. وقتی پدال ترمز را می‌فشارید، روغن ترمزی که از سیلندر اصلی ترمز می‌آید، فشار هیدرولیک لازم برای یک یا دو کالیپر را ایجاد می‌کند و لنت ها را به روتور می‌چسباند.

14:10  1394/03/09
پاسخ دادن
کاربر: nima
0

تامین کننده نیروی لازم برای ترمز میباشد فشار وارده از پدال که به پمپ بوستر وارد شده را به کالیپر منتقل و از کالیپر به لنت ها برای گرفتن ترمز وارد میشود
13:37  1394/03/09
پاسخ دادن
کاربر: داریوش
0

سلام
در ترمز دیسکی صفحه ای به نام روتور به چرخ وصل شده و کالیپر با این صفحه فشار وارد کرده و سرعت چرخ را میگیرد. صفحات لنتها داخل کالیپر قرار دارند.
تشکر
11:31  1394/03/09
پاسخ دادن
کاربر: مهربد
0

ممنون از توجه تان ، پاینده باشید ..
11:21  1394/03/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظرات برای این مطلب غیر فعال شده است.
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عباسی : اینجا میگند کلا s3 نمیدیم حرف ۶ ماه دیگه نیست
عباسی : واقعا گفتند ماشین خودتونم میدیم ۶ ماه دیگه؟
تارا دستی : داداش مال من ۱۵ مهر بوده هنوز فاکتور نشده
حمید : سلام دوستان تارا v4 در تاریخ ۲۰ آذر فاکتور شدم و از ۲۱ آذر هروز دارن میفرستن ناجا واسه پلاک شدن ولی هنوز پلاک نشده یه سوال مگه نباید پلاک بشه بهد مدارک صادر بشن امروز تمام مدارک صادر شدن چطور میشه ؟
ناشناس : من زنگ زدم سایپا،گفتن معلوم نیست کی بیاد شاید ماه بعد شاید آخر زمستون روانم بهم ریخت
شارین : سلام خیلی ممنون جواب دادین ((((((((شاهین زمستان403)))))🙏🏻 شما ۱۴ هم براتون پیامک اومده بود یا ۱۸ هم جسارتا؟؟
توحید ارومیه : دوستان امروز دعوتنامه اذر ماه سهمد اومد نصف گرانی شاملشون شده بدون سود مشارکت.یعنی برای اطلس 251میلیون در نظر بگیرید
سهنداذر : سلام ممنون میشم راهنمایی کنیدمنو خواهش میکنم گیرکردم الان برای من پیامک سخا وتکمیل وجه امده ولی قیمت ننوشته یعنی چندروز وقت دارم پول جورکنم به نظرتون یعنی چی اینا ؟؟؟؟؟یکی کمکم کنه من برای هفته اینده پولم جورمیشه مهلت وتاریخ وحتی مبلغی توپیامک نیامده
مهسا : سلام خدمت شاهین زمستان ۱۴۰۳ مال شمامیفرمایی تا دیشب درگاه باز بوده چه ماشینی رو پرو فایل تان بود؟؟؟؟
توحید ارومیه : قیمت تمام شده سهند کارخانه با افزایش شد 486میلیون 880هزار تومان که 245میلیون برای تکمیل وجه اذر میخواد بدون سود مشارکت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محسن : سلام قیمت جدید 415 .حساب کن حالا
آرمین تحویل 30 مهر اتومات : 13 شهریور
\{ : سلام کسی از فاکتورهای مهر پلاک شده؟
جواد : مال منم اول این ماه پلاک شده و مدارک هم اومده. تحویل سیستمی 10 بهمن بوده ظاهرا حدود یک ماه زودتر از تاریخ سیستمی تحویل میدن
سجاد : سلام تاریخ تکمیل وجه شما چه تاریخی بوده
X33 : من بانک تجارت بودم 20 آبان تایید نهایی شدم هنوز نریخته
Sajad fx : دوستان من تحویل اسفند هستم اما دوازده روز پیش پلاک شده،به نظرتون کی خروج میخوره؟
مجید هایما S7 شهریور : بعد از این همه انتظار از فروردین سال گذشته تا حالا، این درستش نیست، خدا ازشون نگذره که مردم را به بازی گرفتند. قراردادهامون را هم که یکطرفه، بعد از عید عوض کردند. من از آذرماه سال گذشته، قرارداد مهر و امضاء شده از نمایندگی دارم با سود مشارکت 19 درصد. هیچکس هم پاسخگو نیست.
دریا : سلام دوستان چرا واسه هرکسی یه مبلغی اومده
احسان : سود حذف شده مصوبه رعایت شده اینطور به نفع ماست