با نگاهی به تولیدات جدید کمپانی فراری متوجه میشویم که تقریبا همه مدلهای آن یا مانند California T و 488 GTB مجهز به توربوشارژر هستند و یا مانند مدل LaFerrari از پیشرانه هیبریدی بهره میبرند. فقط دو مدل از این قاعده مثتثنی هستند: FF و F12 Berlinetta که با آمدن جاگزینی برای این دو مدل، آنها نیز به پایان کار خود نزدیک میشوند. در حال حاضر مدل F12 نیازمند ارتقا است و کمپانی فراری قصد دارد که قدرت و هندلینگ F12 را به بیشترین میزان ممکن برساند. پیشرانه 12 سیلندر خورجینی 6.3 لیتری بدون تغییر باقی خواهد ماند، اما قدرت خروجی آن حداقل تا 780 اسببخار افزایش مییابد.
سیستم هیبریدی LaFerrari نمیتواند چنین افزایش قدرتی را داشته باشد. باید بدانیم که این ارتقای F12 آخرین توان موتور پیشرانه 12 سیلندر سنتی فراری است. مدل FF نیز که از همان پیشرانه F12 و با قدرت کمتری بهره میبرد، به زودی به مانند مدل F12 ارتقا خواهد یافت. اما این مدل F12 است که از پیکربندی سنتی بیشترین بهره را میبرد و پیشینه آن به مدل 250 GTO برمیگردد. تغییرات دیگری که در مدل F12 اعمال خواهد شد شامل سقف جدیدی از فیبر کربن و بهتر شدن هندلیگ آن میباشد. شایعه شده که قرار است این مدل با نام F12 GTO روانه بازار شود و به نظر میرسد که احتمالا سال بعد در شهر ژنو رونمایی شود.