تنها عده معدودی هستند که میتوانند لذت رانندگی را با مکلارن GTR P1 یا فراری FXX-K در پیستها تجریه کنند، در نتیجه باید به سراغ ماشینهای مسابقه ارزانتر بروید. کمپانی فولکس واگن چندی پیش با رونمایی از گلف VW R400 همه را متعجب ساخت، گرچه نسخه نهایی آن مخصوص رانندگی در شهر طراحی شد. اما اخیرا نسخه مسابقهای این مدل با نام گلف TCR رونمایی شده که بر پایه گلف R ساخته شده است. به این مدل جدید تجهیزات مسابقهای اضافه شده که شامل میله محافظ (roll cage)، رینگهای مسابقه و صندلی تکی مخصوص مسابقات است.
این نسخه مسابقهای دارای پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتر مجهز به توربوشارژر است که 325 اسببخار قدرت دارد و 410 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. برای کنترل این قدرت از گیربکس دو وضعیته DSG استفاده شده که به پدل شیفتر نیز مجهز است. بدنه نسبت به مدل استاندارد، 41 سانتیمتر پهنتر شده، بر روی کاپوت وروی هوا تعبیه شده، گلگیرها تغییر کرده و به قسمت عقب بادشکن اضافه شده است.