رقابت پژو و رنو برای ورود به بازار ایران

رقابت پژو و رنو برای ورود به بازار ایران

خودروکده :  نخستین شرکت غربی که بعد از اعلام توافق هسته ای برای بازگشت به بازار ایران اعلام آمادگی کرد، شرکت اتومبيل سازي فرانسوي پژو سيتروئن است. اين شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که در حال مذاکره براي توليد خودرو در ايران است.
به گزارش پایگاه خبری«خودروکده»، ژان کريستوف کوئه(Jean Christophe Qué)، مدير شرکت در بخش آفريقا و خاورميانه گفته است که توافق جديد بين ايران و جامعه بين المللي به دست آمده در وين، پيشرفت قابل ملاحظه اي در بحث هاي جاري ما محسوب مي شود.
به نقل از وال استریت ژورنال، کوئه گفت که پژو قصد دارد فن آوري و قطعات را به داخل ايران منتقل کند تا بتواند اتومبيل هايي براساس آخرين طراحي ها و موتورهاي پژو توليد کند. اين پروژه، يک جهش نسلي در توليد خودرو محسوب مي شود.
شرکتهاي خودروسازي بين المللي بويژه پژو و رنو از مدتها پيش در انتظار دستيابي به توافق هسته اي براي ورود به بازار ايران هستند. اين دو شرکت در سال ۲۰۱۱ و پيش از اعلام تحريم هاي بين المللي بيش از يک ميليون و ششصد هزار خودرو در ايران توليد کردند. هم پژو و هم رنو تصميم دارند که بار ديگر بعد از رفع تحريم ها سرمايه خود را به ايران منتقل کنند.
پژو در اوايل سال جاري اعلام کرده بود که در حال بحث بر سر طرح هايي براي يک شريک سرمايه گذار به منظور از سرگيري فعاليتهايش در ايران است. ايران دومين بازار بزرگ پژو بعد از فرانسه در جهان است و قبل از اين که به دليل فشارهاي شرکت جنرال موتورز در سال ۲۰۱۲، مجبور به خروج از ايران شود، سالانه چهار هزار دستگاه خودرو در ايران مي فروخت. در آن زمان جنرال موتورز هفت درصد سهام شرکت پژو را در اختيار داشت. اما در حال حاضر سهام خود را به شرکت پژو فروخته است.
پيش از خروج پژو از ايران، توليدات اين شرکت در مقايسه با ايران خودرو، در ميان ايراني ها از محبوبيت بيشتري برخوردار بود. ولي حتي بعد از اين که پژو روابط رسمي خود با ايران را قطع کرد، آمارهاي ثبت شده در صنعت اتومبيل سازي ايران حاکي از اين است که ايران خودرو، همچنان بيش از ۳۱۹ هزار خودرو با برند پژو مونتاژ مي کند و اين کار را با قطعات و بسته هايي که از واسطه ها دريافت مي کند،‌انجام مي دهد.
با وجود حضور قوي پژو در ايران، اين شرکت هيچ حق امتيازي براي فروش اين خودرو توسط واسطه گران به ايران دريافت نمي کرد. ديگر رقيب پژو که به بازار ايران اميد بسته است، شرکت رنو است که تا پيش از تحريمها در ايران فعال بود. در سال ۲۰۱۳، رنو ۵۰۰  ميليون يورويي را که از فروش خودرو به ايران در سال هاي متمادي به دست آورده بود،در ايران باقي گذاشت، به دليل اينکه محدوديتهاي بانکي به وجود آمده در کشورهاي غربي باعث شده بود که نتواند  اين پول را از ايران استرداد کند.
به گزارش خبر آنلاین، برخي منابع آگاه در ماه ژانويه به روزنامه وال استريت ژورنال گفتند،مديريت رنو براي اين که بتواند اين پول را بازگرداند، چهل و پنج درصد شرکت پارس خودرو را خريد. پارس خودرو که يک شرکت دولتي است، هشتاد و پنج درصد خودروهاي سايپا را توليد مي کند.
 

منبع

خودروکده

برچسب : توافق هسته ای , پژو , رنو , بازار ایران , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

AUDI R8
0

با آقا محمد موافقم
16:33  1394/05/03
پاسخ دادن
کاربر: Parsteam
0

پژو! معروف به سازنده خودرو هایی که حداقل یک بار رو چپ خواهند کرد،در اروپا می باشد!!!!
بازار دست آلمانه نه فرانسه! پژو هم چون میبینه هیچ کجا بهتر است ایران نیست مشتاقه!!!!! وگرنه چرا مرسدس یا کیاموتورز یا هیوندای ها مشتاق نیستن!!!
04:45  1394/04/31
پاسخ دادن
دانیال
0

نگران نباشید دوستان ... اگر هم پژو دوباره پا به ایران بذاره مطمئن باشید خودرو تولیدی زیر 70 میلیون تومن نداره ،، پس باز هم اکثر مردم مجبور میشن که همون خودروهای در مثل سمند و 206 و 405 و یا نهایتا دنا را خریداری کنند
00:36  1394/04/30
پاسخ دادن
محمد
9

اقا خدا کنه ایرانخودرو عقلش برسه پژو دویست و هشت رو بیاره ایران . اقتصادی ترین خودروی سال شده که صدی سه لیتر میسوزونه و با وجودی که هاچبک هست حدود صد و شصت اسب قدرت داره . اگه بیاد عالیه . فقط از روزی میترسم که ایرانیها بگن موتور دویست و شش روشه . خخ اخه عادتمون هست . هر هزار و ششصدی که مال دویست و شش نیست . . کاشکی ار سی زد میومد . ولی خدا کنه ایرانخودرو چیزی از روشون بر نداره بعد به عنوان اپشن بده . ممنون هستم از سایت خوبتون .
12:27  1394/04/29
پاسخ دادن
مهدی ج
0

این ماشیتها اگه تو ایران بیاد این سایپا و ایران خودرو و ماشیتهای بی کیفیت چینی باید در کارخونهاشونو تخته کنن اخه سمند 50 میلیونه
11:06  1394/04/29
پاسخ دادن
مهدی ج
0

این ماشیتها اگه تو ایران بیاد این سایپا و ایران خودرو و ماشیتهای بی کیفیت چینی باید در کارخونهاشونو تخته کنن اخه سمند 50 میلیونه
11:06  1394/04/29
پاسخ دادن
مهدی ج
0

این ماشیتها اگه تو ایران بیاد این سایپا و ایران خودرو و ماشیتهای بی کیفیت چینی باید در کارخونهاشونو تخته کنن اخه سمند 50 میلیونه
11:06  1394/04/29
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاییز : دوستان . کسانی که پاییز بودن و تکمیل وجه کردن و فاکتور شد براشون . از کجا باید فهمید که فاکتور شد یا نه ؟
حمیدرضا : درود نگران نباش هنوز ۲مردادی ها تکمیل نشدن و من که ۳مرداد هستم مثل شما هستم و به مرور همه رو اعلام میکنن
مهرداد : ۳۱ مرداد ماه
J7 : سلام دوستان بنظرم بیایم جمع بشیم همه بریم در شرکت هر کی ماشینی پولی طلایی چیزی داریم بدیم به شرکت گناه دارن بدبختا کف گیرشون به ته دیگ رسیده بیچاره ها خیلی گناه دارن یکی بره با ماشین رئیس شرکت برسونه خونه یا جایی کار داره ببرش یکی هم پول تو جیبی بده بهش میخواد بره واسه زنش خرید کنه گناه دارن خلاصه هر کی هر کاری از دستش برمیاد واسه این شرکت کنه خیلی بیچاره ان با این کار باعث شیم دیگه دست تو جیب مردم نکنن گناه دارن
جمالزاده : دوستان نخرید از این شرکت پشیمون میشید حداقل 7 ماه باید چشم انتظار بمونید فریب تبلیغات رو نخورید فقط میتونم بگم خدا لعنتشئن کنه هیچ نظارتی روی عملکرد این شرکت نیست دقیقا داره همانند شرکت های پانزی کار میکنه از خواب سرمایه ثبت نام های جدید ماشین های ثبت نام قدیم رو تولید میکنه... لازم به توضیح زیاد نیست دوستانی که می خوان متوجه عملکرد این شرکت بشن از روی پیام هایی که اینجا ارسال شده میتونن تصمیم بگیرند.
S3 : سلام لطفا همه کسانیکه s3 ثبت نام کردن پیگیری کنن اول ماشین خودمونو بدن بعدا اگه هم قرار به تبدیل خودرو گذاشتن حداقل تا یک ماه هرچی که انتخاب شدو تحویل بدن اونم به قیمت تیرماه که ثبت نام کردیم. نزاریم از هر طرف در حقمون اجهاف شه
زهرا : سلام منم ۸مرداد هستم فعلا برا منم پیامکی نیومده باید صبر کنیم
J7 تیر : منم دقیقا شرایط شما رو دارم هر چی هم تماس میگیرم فقط میگن صبور باشین در مرحله بارگیری مثل سگ دروغ میگن ک ثافتا
شاهین : توی این سایپای خراب شده با این همه پرسنل اضافی یک نفر روابط عمومی نداره که جواب مردم روبده یا خودش رو به نادانی زده یا مردم را نادان فرض کرده اولویت پاییز رو برا امسال فروش فوری زده میمونه زمستان که حدود 9 هزار نفره که یک تعدادی هم با فراخوان‌های قبلی کم شده طی 9 ماه پیش فروش زده یعنی ماهی کمتر از هزار تا سایت کدال رو که ببنید ماهیانه حدود 5 هزار شاهین دستی تولید میکنه اگه فقط ظرفیت 50 درصد رو برا پیش فروش بذاره تا آخر خرداد تعهداتش تموم میشه ولی این بیشرفها ماهیانه بین 10 الی 20 درصد تولید رو برا تعهداتش ن گذاشتن
اطلسعلی : رنگ نقره ای حدودا یکماه از رنگ سفید عقبه ، شما هر وقت ۱۴ شهریوری ها فاکتور شدند احتمالا شما هم بشید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا سی بهمن.قم : دوستان،کسی اگر تحویل بهمن کسی فاکتور شد خبر بده،ماهم بدونیم،سپاس
مصطفی : چقد دقیق
رانااا : بله من 21 شهریورم تحویل نگرفتم
وحید : از کجا میشه فهمید کدوم کارخونه هست
احمدی : سلام دوستان تحویل شهریور از تهران کسی هست تحویل نگرفته باشه؟
کیوان : درود برا من هم تحویل 10 مهره هنوز پلاک نصب نشده
مهدی : سلام من 2 مهر بودم امروز فاکتور شده . حالا باید چیکار کنیم ؟؟
رضا : چخبره از 16 آذر پلاک نشدید،پلاک شدن مگه دو روز بیشتر طول میکشه؟؟
207 بهمن پیش فروش پانا : دوستان سلام امروز دریافت پرونده تیک خورده بد از 12 روز
علی : من16 مهر بودم چند روزه داره رو اسناد میچرخه