کوید، کراس اوور ارزان و کوچک رنو در راه ایران

کوید، کراس اوور ارزان و کوچک رنو در راه ایران

خودروکده: رویترز به نقل از یک مدیر ارشد رنو گزارش داد که این خودروساز فرانسوی درصدد معرفی مدلی از مینی کراس اوور جدید کوید به ایران است.
 
به گزارش پایگاه خبری«خودروکده»، ژرار دوتوربه، نایب رئیس رنو نیسان الیانس که معماری مدل ارزان قیمت جدید کوید را طراحی کرده است، گفت: این مدل علاقه شرکای ایرانی این شرکت را جلب کرده است.
دوتوربه در مصاحبه‌ای گفت: این نوع خودرو می تواند مناسب بازار ایران باشد. ما این خودرو را به شرکای ایرانی خود معرفی کرده‌ایم و با علاقه آنها روبرو شدیم با اینهمه بین علاقه تا تصمیم برای عرضه این خودرو اندکی زمان خواهد برد.
خودروسازان مطرح دنیا از جمله پژو سیتروئن و فولکس واگن در پی توافق هسته‌ای تاریخی میان تهران و قدرتهای غربی، در تلاش برای احیای فعالیت در ایران هستند.
بر اساس گزارش رویترز، خودروسازان فرانسوی رنو و پژو سیتروئن اذعان کرده‌اند برای دفاع از سهم بازاری که پیش از تشدید تحریم‌ها در ایران داشتند، ناچارند پیشنهادهای بهتری به شرکای ایرانی خود عرضه کنند.
رنو که فروش نسل اول سدان لوگان این شرکت در ایران کاهش پیدا کرده است، در ماه مه مدل کوید را بر مبنای پلتفرم خودروی CMF-A دوتوربه در هند رونمایی کرد. مدلهای آینده متعدد این شرکت هم بر مبنای این معماری جدید خواهند بود.
دوتوربه تاکید کرد که هنوز تصمیمی درباره مدلهای جدید برای ایران یا مکان مونتاژ آنها گرفته نشده است و احتمالا ظرف یک تا دو ماه آینده تصمیماتی در این باره گرفته خواهد شد.
مقامات پژو سیتروئن بلافاصله پس از توافق هسته ای اعلام کردند برخلاف شراکت کنونی که تحت آن ایران خودرو مدلهای قدیمی‌تر این خودروساز را مونتاژ می‌کند، تحت شراکت جدید با استفاده از جدیدترین معماری و موتورهای پژو، خودرو تولید خواهد کرد.
پژو در سال ۲۰۱۲ تحت فشار سهامدار وقت خود جنرال موتورز عرضه کیت مدلهای ۲۰۶ و ۴۰۵ خود به ایران خودرو را متوقف کرد اما شریک ایرانی اش اندکی بعد تامین قطعات مورد نیازش را از طریق واسطه‌ها آغاز کرد و به نوعی سهم حدود ۳۰ درصدی پژو در این بازار حفظ شد.
طبق اعلام این خودروساز فرانسوی، سال گذشته حدود ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو با برند پژو در ایران ثبت شدند.
ژان کریستوف کمار، مدیر امور منطقه آفریقا و خاورمیانه پژو هفته گذشته به رویترز گفت: برداشته شدن قریب الوقوع تحریمهای مالی زنجیره تامین قطعات را مجددا خواهد گشود و به پژو امکان می‌دهد فروش معمولی این قطعات را ازسربگیرد.
وی در ادامه به ایسنا گفت : جوینت ونچر تولیدی برنامه ریزی شده میان این شرکت و ایران خودرو برای بازارهای صادراتی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
اما به گفته میچل جاسینتو، تحلیلگر موسسه “آی اچ اس اتوموتیو”، خودروسازان اروپایی که اکنون درصدد بازگشت به ایران هستند، با رقابت شدید رقیبان چینی مانند چری و لیفان روبرو خواهند بود که در غیاب آنها سهمی در این بازار پیدا کرده اند.
با این همه این تحلیلگر بازار خودرو بر این باور است که برندهای کیفیت بالاتر احتمالا سهم بازارشان را در اقتصاد پساتحریم ایران پس خواهند گرفت. وی خاطرنشان کرد که برای پژو و فولکس واگن موفقیت در ایران بسیار اهمیت دارد زیرا دروازه ای به روی بازار گسترده‌تر خاورمیانه است.
اما خودروسازان آمریکایی شامل جنرال موتورز و فورد ناچارند بیشتر منتظر بمانند تا به بررسی لایه عمیق‌تر تحریمهای آمریکایی بپردازند که تجارت با ایران را برای شرکتها و بانکهای آمریکایی ممنوع کرده است.
 

منبع

خودروکده

برچسب : کوید , کراس , رنو , خودروسازان فرانسوی , توافق هسته ای , تحریمهای آمریکایی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: silvershadow
12

کاش از دست این فرانسویا راحت میشدیم.
چی میشد ب جای این ماشینای فرانسوی ماشینای ژاپنی یا امریکایی میومد
00:28  1394/05/02
پاسخ دادن
reza
0

ژاپنی و آمریکایی که مفت نیستن عزیز من
باید پول بیشتری داد
21:33  1394/05/09

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 58 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی لات : دادا کی ناراحتت کرده بگو میزنم پارش میکنم
عزتی : من میگم یک کار کنیم، بریم قطعات رو از کرمان موتور بگیریم نقشه وصل قطعات هم بگیریم خلاصه که هرچی که لازمه ، بعد بیاریم تو حیاط خونه ای یا جای دیگه ای بشینیم چند نفری کنار هم دیگه قطعات رو وصل کنیم و تمام چون اینجوری واقعا سریع تر پیش میره نهایت یک هفته ای جمع میشه
مهدی صدرا : با درود و عرض ادب دوستان ، لطفا ، خواهش می کنم رعایت بفرمایید ، بگذارید گروه به رسالت خودش برگرده. ممنونم
تارانتینو : سلام برادر درسته محکم بشین که حالا حالا باید بچرخه
تتلو : دادا بی ام وه وارد نمیکنن که ترخیص نشه x5 دیگه
امید a5 : شرکت هیچ کاریش رو اصول و حساب کتاب نیست رفیقم نوشته همزمان با من مرداد پارسال خودرو a5 تحویلم گرفت از من شاسی شد ایا کسی از بچهای مرداد کسی هست تحویل گرفته باشه
سعید : آقا شهاب کجا زندگی می‌کنین کدوم باشگاه میرین ساعت چند میرین و لطفا مشخصات ظاهری مثل سن رو هم بفرمایید تا پیداتون کنم و رفاقت شروع بشه
سروش : فکر کنم تاریخ اخذ تاییدیه سخا ملاک هستش
راننده اسکانیا : آقا بهنام جی فور تهران سلام و عرض ادب از درب عقب جی فور آقا من مشقامو نوشتم ، آخرین باری که نوشتم مال ۴ ۵ سال پیش بود آلان یازده تجربیم و سال بعد کنکور دارم ، از الان اگه درست درس بخونم رشته خوب قبول میشم ؟ کاملاً جدی
J7 دی : سلام. من ۵ دی ثبت نام کردم تحویل اردیبهشت که امروز شاسی شد . البته ۹۰ میلیون تومن هم چک برای افزایش قیمت دادم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسن : افزایش شدید قیمت به زودی
هوشمند : دیون دولتی ربطی به قیمت ماشین نداره و برای دولت هستش و تا قبل زمانی که ماشین رو تحویل بگیرید میتونن ازتون بگیرن و میگیرن خیالت راحت
سعید : من داخل ماشین بودم دیدم اریزو 6 بودن
نوربخش : طبق اطلاعات واصله افزایش شدید محصولات داخلی در راه هستش حدود 30 الی 40 درصد
حسین : خدارحم کنه 40 درصد افزایش قیمت؟
هاجر : منتظر فاکتور جدید افزایش قیمت دیون دولتی باشید
حمید تحویل مرداد : دوست گرامی چرا اطلاعات نادرست می دهید هرکس تکمیل وجه کند دیگر افزایش بهش نمی خورد
یزدان : دیون دولتی رو میگیرن حدود 10 درصد قیمت ماشینه تا ندید بهتون تحویل نمیدن
سورنا : افزایش قیمت دیون دولتی رو طبق قانون تا زمانی که ماشین رو تحویل نگرفتید میتونن از مصرف کننده بگیرن حتی اگه کامل داده باشید
دیون : دیون دولتی تا زمانی که ماشین رو تحویل بگیرید شامل میشه