راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تبدیلی sr3 : سلام شماره پلاک براتون ثبت شده؟
محمد رضا : کسی می دونه تحویلش کی هستش
الناز : چرا برای هیچ کی و اینجا ندادند ...تو رو خدا کسایی هم که تحویل گرفتن اینجا پیام بزارن قوت قلب بقیه بشه۹
محمد رضا : سلام من 17اردیبهشت تکمیل وجه کردم کی تحویل میدان قراربود آخر اسفند 403بدن
mina : مبارکه. برای من داخل پروفایل شماره پلاک نخورده بود!
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : ۱۱۰ به پلاس اضافه کردن که نصفش رو از ما میگیرن
جک s3 به sr3 : دقیقا پیگیر باشیم تا روزی ک بیاد همینجوری ک همه پیگیر بودیم تا روز تحویل انشالله پیگیر باشیم😊
شاهین پلاس : سیصد و هفتاد تومن اولیه چیزی بهش تعلق نمیگیره برای هشتصد تومن هم وقتی تحویل گرفتم پرسیدم گفتن که سه تا چهارما بعد تحویل میدنش و مبلغش درحال حاضر معلوم نیست ولی من که بیست و دوم اسفند تکمیل پجه کردم چیزی بین سی تا چهل تومن میشه
وحید x5 : آقای هادی آقاجانی تقریبا تا 3 هفته بعد شاسی ماشین رو میدن شما x5 بودین ؟ چه رنگی هستین و اگه بشه شماره قرارداد رو بگین ببینیم برای ما کی شاسی میشه ممنون
ali s3 : دوستان پلاک شدیم مبارکه حالا برای بارگیری فشار بیاریم به شرکت😅
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فوق العاده تکمیل 24 بهمن : پیش فروش؟
مینا کوسلر : ولریز9اسفنذ فاکتور شد
هومن پانا : بخاطر اینکه فاکتور بشیم میگم تبدیل بزنم مهندس خودم میدونم با اون مبلغ میتونم استامبولی بگیرم 🖕🖕🖕
فاطمه : ان شاءالله که همین طور که میگین باشه
7 اسفند پیش فروش : اینام شورشو درآوردن دیگه
حوسی : سلام پیش فروش بودین یادفوقلاده؟ پیش فروش 30خرداد فاکتور شده فوقلاده هم تا 14خرداد
فوق العاده تکمیل 24 بهمن : دقیقا خدا لعنتشون کنه
ساینا دوگانه : سلام دوستان عزیز من زنگ زدم شرکت میگه تا 20.12فاکتور شده پس چه جوریه یه سیری از دوستان میگن هفتم هستن هنوز فاکتور نشدن
کوییک آر اس : برا منم شهریور بود دعوتنامه امروز تبدیلی به تک اومد . به نظرم اینم آدم بزنه بد نیست.
فوق العاده تکمیل 24 بهمن : یکی جواب من و بده دارم دیونه میشم من 24 بهمن کل پول واریز شده قرار بوده 90 روزه بدن الان کسی هست که بعد 24 بهمن باشه و فاکتور شده باشه واسش؟