راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
منتظر شاهین پلاس : سلام. ۲۱ آبان فاکتور شدم. ۲۹ آبان پلاک شدم
ناشناس : حیف به اون پولیکه دادم به شاهین سی وی تی 290 مهر 402 9 مهر 404 پیامک دعوتنامه تکمیل وجه تبدیل به جی ال کاش تبدیل نمیزدم انصراف میدادم 12 مهر 404 تکمیل وجه اگه دیدم فاکتور نکردن تحویل ندادن مجبورم شکایت کنم دادگستری دادگاه قوه قضائیه تا دست عبرتی باشه برای نمایندگی دیگه در اون نمایندگی که سر مشتری کلاه میزاره که عرضه پیگیری نداره از شرکت سایپا توی دعوتنامه زده 30 روز
cvt مهر 1402 اسفند 1403 : سلام به همه عزیزان شاهین cvt اتومات سامانه یکپارچه اردیبهشت 1402 واریز اولیه به سایپا 4 مهر 1402 تکمیل وجه و سخا 22 اسفند 1403 امروز 30 آبان 1404 فاکتور شد. ش.پ 11498032 ش.د 18260555 نوشته وضعیت تخصیص شده. فقط SBR اضافه نشده. فک کنم همینجوری دارن فاکتور میکنن که جریمه تاخیر ندن. و ظاهرا تا پلاک شدن خیلی زمان میبره.
جی ال : نازنین 1(علی مدبر) خوب خودتو لو دادی قشنگ تابلو هستش که گاهی به نام مدبر وگاهی به نام نازنین 1 پیام میدی ،...حالا دیدی هیچی حالیت نیست
نازنین۱ : اقای جی ال یا همون زری خیلی تابلو پیام میدی که یک نفری با اسم های متفاوت🤣
X5اسفند : سلام من هم شرایط مشابه شما دارم 21مهر شاستی 9آبان پلاک مدارکم ارسال شد شهر تهران شما چطور؟
J7 : برای من هم واریز نشده ثبت نام اردیبشهت دو مرحله ای تکمیل وجه ۲۸ مهر
زری : دمت گرم این یکی روخوب اومدی ..........این علی مدبر خیلی مدعی بود با حرفهاش باعث شد خیلی ها توچاله بیفتن خدا لعنتش کنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مجتبی : مبارک باشه کی فاکتور شد
پراید 151 : سلام تا دوشنبه خیالت راحت فاکتور میشه
علی : امکان داره طرح تبدیل بیاد؟
ساینا فوق العاده : حداقل 4ماه براش در نظر بگیر .شاید هم بیشتر ..
امیلی : کسی از شما دوستان میدونه تاییدیه سخا رو باید قبل از پرداخت تکمیل وجه، به نمایندگی تحویل بدم یا بعد پرداخت؟
تکمیل وجه تیر : سلام کسی از تیرماه هست ،هنوز قاکتور نشده باشه؟
امیلی : تحویل دی
علی 85گانه : سلام. فوق العاده ساینااس تا چه تاریخی فاکتور شده؟
207 : سه رقم آخر قراردادت چنده؟
207 : برای ما 26 پلاک 28 تحویل گرفتم تو یک روز حمل و تحویل شد