راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی : سلام من شاهین اتوماتیک G 5مهرماه 402مبلغ290میلیون واریز کردم که زدن تحویل اسفند ماه سال 403هنوزم از پیامک سایپا خبری نیست الان 3ماهه هر روز زنگ میزنم تهران میگن مشخص نیست کسی چیزی اعلام نکرده به ما نمی‌دونم چیکار کنم خدا لعنتشون کنه انشاالله
میلاد : دسته دنده تارا چرا اینقدر زشت و اینقدر سفته. مدل قبلیا بهتر بود.
حواله : دوستان من کارم خرید و فروش حواله هستش،علی آقا راست میگن فروش فوری زیاد اجازه تاخیر نمیدن به خاطر اینکه ۳۶ درصد جریمه داره،به جاش پیش فروش ها که ۱۲ درصد جریمه دارن رو میزارن تو اولویت آخر،بنده تو این چند ساله ندیدم که فورش فوری بیشتر از ۲۰ روز تاخیر بخوره،درضمن تارا اتومات چون طرفدار نداره پیش فروش هاشم داره فاکتور میشه
محسن : سلام وقت بخیر من پیش خرید ثبت نام کردم چطوری میتونم نانو سرامیک انتخاب کنم؟؟؟
شاهین اتومات طرح نیمه شعبان cvt : سلام تکمیل وجه دوم آذر بود تا امروز که خبری از فاکتور و پلاک نشد رفتم داخل سایت که بزنم تحویل حضوری و برم پارکینگ سایپا تحویل بگیرم شاید زودتر بشه پیام میده که خودرو شما در حال بار گیری به نمایندگی شهر مربوطه است یک اس ام اس هم اومده که مابهالتفاوت بیمه رو واریز کن من که هنوز ماشینی ندیدم که مابهالتفاوت بیمه رو واریز کنم
قلی : نخرید اقا نخرید.ما از مهر پول دادیم هنوز ماشین ندادن
حسین زند ایرانی : شیرینی سند یادت نره
Alireza : زنگ زدم میگن آخرین فاکتور برای 6 بهمن بوده
تاراv4خرداد : سلام من پیش فروش هستم و بدوم تاخیر فاکتور شدم.مشابهش یکی از دوستان فروش فوری هست و در انتظار صدور فاکتوره با 25روز تاخیر. این استدلال شما کاملا اشتباهه
میلاد : دسته دنده تارا چرا اینقدر زشت و اینقدر سفته. مدل قبلیا بهتر بود.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اف ایکس1403 : ازتجمع امروزچه خبر؟یکی بگه ببینیم به کجارسید
یونس : پیش فروشم
سورن جدید : سلام فاکتور شدید امروز
اطلس 24 مهر : من اطلس 24 مهر هستم ..فقط خدا کنه امروز وفردا فاکتور بشم ..خدا میدونه که چه قدر از شرکت سایپا ناراحت وناراضی هستم از استان فارس هستم خدا میدونه که چه قدر راهم دوره وگرنه میومدم از حقم دفاع میکردم
4 اسفند : تو این دو هفته فقط 17و 18 بهمن فاکتور شدن ، اگر برای هر روز تکمیل وجه، یک هفته طول بکشه برای من میشه 3 ماه دیگه چون برای اسفندیا از 27 بهمن شروع میشه این سایپا هم که زمان دقیق رو بهمون نمیگه
اطلس آذر : سلام محمدچکارکردی اگ کاری ازپیش بردی منم بلیط بگیرم بیام
ممد : همین الانشم قیمت این ماشینا خیلی بیشتر از قیمت واقعی هستش کجاشو باز میخوان افزایش بدن با چه استدلالی واقعا اگه قرار به گرونی باشه باید فاتحه ایرانخودرو و مسئولین زی ربط رو خوند درشو تخته کنن خدایی
س : شماره درخواست دراولین پیامک بعدازخرید نوشته شده. شماره پذیرش هم که درپیامک دعوتنامه او مده
بس کن : توحیددلال بس کن اینقدر با اسمهای مختلف دروغ نگو معلوم نیس به کجا وصلی چه نفعی داری که با اسمای مستعار مختلف به دروغ میگی فاکتورشدی میخوای چیو ثابت کنی؟!! اینکه تو پیشگو هستی و تاریخ دقیق میگی؟!!
اطلس جی : سلام محمدچکارکردی