راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

امیر
0

آره ما هم باور کردیم که برای ما ارزش قایل هستید . با ورود ماشینهای اروپا و گارانتی واقعی(اگه شما بذارید) به فکر افتادید که چکار کنیم تا خودروساز ضایع نشه این نقشه رو پیاده کردید . بجای اینکه مردم چند روز از کار و زندگی بیفتن تا شاید یکی به حرفش گوش کنه (رسیدگی نه فقط گوش کنه) نظارت کنید ماشین درست تولید بشه و اینهمه آدم جهت رسیدگی به مثلا شکایت اسیر نشوند
15:00  1394/05/06
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کامی جک j4 : با سلام جک جی ۴ ثبت نام اسفند بیستم ۴۰۲ ، امروز چهارم آبان تحویل شد ، رنگ سفید ، نمایندگی نیکخواه، بسیار مرتب و منظم و سالم تحویل شد.
تحویل ۳۰بهمن : سلام وقت بخیر تحویل ۳۰بهمن هستن کی دعوت نامه تکمیل وجه ارسال میشه؟ واریز اولیه مهرماه بوده
علی : سلام تارا v1رنگ سفید ،فروش فوری، تحویل ۱۳مهر ،بالاخره خدارو شکر امروز فاکتور شد،سود تاخیر۲۹۵۰۰
V4 سامانه یکپارچه ۳۰ مهر : مبارکه سود تاخیرش چقدر شد؟ برا من ۷۷۰۰ شد
X5 : یعنی مدارکتون داره ارسال میشه. این مرحله همزمان با تحویل ماشین سبز میشه
علی : سلام تحویل ۴ ابان امروز فاکتور شدم
V4 سامانه یکپارچه ۳۰ مهر : مبارکه سود تاخیرش چقدر شد؟ برا من ۷۷۰۰ شد
مریم : سلام دوستان کسی هست که تحویل ۹۰ روزه باشه و تحویل گرفته باشه؟
J4 مشکی گیلان : این سیاست روانشناسیشونه برای منتظر نگه داشتن مشتری. اول ابان میگفتن تا اخر ماه شاسی میشه و داره شاسی میشه. ابان تموم شد. الان اذر میگن اخر ماه شاسی میشه تا مردم دلشونو سنگ بذارن بگن این ماهم تموم شد. این امید دادنای الکی و دروغ واقعا فاجعست. بعد بهشون گفتم شما گفتین اخر ابان شاسی میشه گفتن بخدا معلوم نیست.
V4 سامانه یکپارچه ۳۰ مهر : سلام من v4 سامانه یکپارچه تحویل ۳۰ مهر بودم که امروز فاکتور شدم با سود تاخیر ۷۷۰۰ نمیدونم چرا با ۳۵ روز تاخیر سودش رو آنقدر کم دادن؟ کسی اطلاع داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : منم تحویل 22شهریور بودم صدامون جای نمیرسه خدا کنه سرطان بگیرن
محمدحسین : تا برج 10 و 11 رو دادن منم مجوز خروج خورد گفت شنبه بیا برا تحویل واقعا برام جالبه چطور یک سری میان میگن هنوز نگرفتیم اقا پیگیری کنید خواهشا تا بگیرید انقدر هم ناله نکنید
رها دنا 6سرعته دستی 30 ابان پیش فروش : پیش فروش تکمیل وجه 17 شهریور
ساینا دوگانه پیش فروش اسفند 401 : ما هم که بعد از گذشت حدود دو سال هیچ خبری از ماشینی که نیست پولمونم الکی گرفتن گذاشتن تو جیب🫤
محمد : سلام دنا اپشنال پیش فروش تحویل 30 مهر امروز فاکتور شد
محمد رصاناصرزاده : سلام مبارکت باشه میشه بگید ماشینتان چی هست؟
رانا : تاریخ تشکیل پرونده که خیلی وقته ب روز شده
سورن دوگانه تحویل 29 اسفند1402 : سلام دوست عزیز قطعنامه بسفارش خود مسوولیت است توچقدرساده ای
مرتضی دوگانه : سلام آقای ویسی شما دو گانه بودید
سورن دوگانه : سورن دوگانه 75لیتری تحویل 19آبان چرا فاکتور نمیشه؟کسی آمار نداره