شرکت خودروسازی مزدا هم زمان با برگزاری جشن 10 سالگی مزدا3 قصد دارد از نسل جدید همین خودرو با ویژگی های منحصر به فرد رونمایی کند. اگرچه خط تولید اولین نسل این مدل در اواخر ماه ژوئن سال 2003 متوقف شده بود، اما یک دهه بعد، این خودروی جمع و جور با دریافت نشان ها و تقدیرنامه های متعدد توانست جان تازه ای بگیرد و روند پیشرفت خود را مجدداً آغاز کند.
از نسل اول مزدا3 در طول 6 سال، چیزی در حدود 2.2 میلیون دستگاه به فروش رفت، در حالی که نسل دوم به گونه ای در بازار رقابت پیشروی کرد که توانست 1.4 میلیون دستگاه را تا سال 2009 به فروش برساند. به گفته این کمپانی، خودروی مزدا در سال های 2011 و 2012 توانسته است عنوان پرفروش ترین خودروی سواری را در کشور استرالیا از آن خود کند.
اگرچه این کمپانی ژاپنی در حال حاضر اطلاعات نسل جدید مزدا را محرمانه نگه داشته است، اما با توجه به عکس های لو رفته از این مدل، به نظر می رسد که مزدا3 شباهت زیادی به طرح جدید خودروی کودو (Kodo) داشته باشد. آیا فکر می کنید ورود نسل جدید مزدا به بازار جهانی خودرو، رقبای این برند را تحت تأثیر قرار خواهد داد؟
این پست که در آن از تصاویر مزدا3 مدل سال 2014 استفاده شده است، به روز رسانی شده خبری است که چند روز قبل با تصاویر مزدا3 مدل 2012 در سایت 1Car منتشر شده بود.