در این پست نگاهی به زیباترین و مهم ترین خودروهای تولید شده توسط شرکت خودروسازی فراری می اندازیم. هر کدام از این خودروها در طول تاریخ بسیار محبوب و بعضاً انقلابی محسوب می شدند.
(2006) فراری 599 GTO
زمانی که فراری599 GTO معرفی شد، کمپانی ایتالیایی آن را به عنوان یکی از زیباترین فراری ها راهی بازار کرد. طراحی بدنه این مدل هم چنان بسیار جذاب است و جزئیات ظریف آن هنوز هم قدیمی نشده است.
(2009) فراری 458
این مدل، ترکیب موفقی از شکوه و اصالت فراری را به علاقمندان این برند ارائه می کند. طراحی خارجی آن با وجود چراغ های LED جلو، درب موتور شیشه ای و خروجی اگزوز سه تایی بیش از پیش زیبا تر شده است.
(1984) فراری 288 GTO
اگرچه از این مدل تنها 272 دستگاه تولید شد اما برای همه ما آشنا به نظر می رسد. دلیل این آشنایی این است که ظاهر پایه آن از فراری 308 GTB گرفته شده است. جدای از این که ریشه این مدل چه بوده است، باید اذعان داشت که GTO عضلانی جذابیتی داشت که در بیش تر محصولات دهه 80 میلادی فراری غایب بود.
(2012) فراری F12 Berlinetta
کسی به این فکر نمی کرد که از طرح های گرافیکی پیش تولید برلینتا چنین شاهکاری تولید شود. ظاهر کشیده آن، علاقمندان را به یاد فراری Daytona می اندازد و سپرها و جلو پنجره آن، فراری Dino را در ذهن تداعی می کند.
(1975) فراری 250 TR
استیل خاص "تستا روسا" همیشه در ذهن دوستداران اتومبیلرانی خواهد ماند. این مدل در سال های 1958، 1960 و 1961 قهرمان مسابقات 24 ساعته لمان شده بود و در حال حاضر یکی از گران قیمت ترین فراری های فروخته شده در حراجی با قیمتی برابر با 16.4 میلیون دلار می باشد. در بین کلکسیون خودروهای "رالف لورن" (Ralph Lauren) طراح مشهور صنعت مد و لباس یک "تستا روسا" نیز دیده می شود.
(1967) فراری 275 GTB/4 برلینتا
این مدل در حقیقت خودروی اهلی شده مدل مخصوص مسابقه 250 GTO است. کاپوت کشیده و بی پایان، چراغ هایی که در ویترین شیشه ای قرار گرفته اند و دریچه های هوای عقب قسمت هایی هستند که به مانند مدل مسابقه ای 250 GTO ساخته شده اند. فراری 275 ویژگی هایی خاص خود را نیز داشت؛ آینه های ساخته شده از کروم، سپرهای کوچک، رینگ و لاستیک های مارک "Borrani" از جمله این ویژگی ها هستند. از این خودرو در فیلم "The Thomas Crown Affair" استفاده شد و آن چنان مورد توجه "استیو مکوئین" (Steve McQueen) قرار گرفت که او اقدام به خرید یک فراری 275 GBT گرفت.
(1971) فراری Dino 246 GTS
فراری Dino در اصل فراری نیست، چراکه لولای درب مدل های مخصوص بازار آمریکا تنها جایی است که نام فراری روی آن ها دیده شده است. نام این مدل برگرفته از نام پسر "انزو فراری" (Enzo Ferrai) این موسس شرکت ایتالیایی می باشد. این مدل دهه هفتادی از بسیاری جهات اولین محسوب می شود. این مدل، اولین خودروی موتور وسط و اولین خودروی شش سیلندر خورجینی شرکت فراری است.
(1970) فراری 365 GTS Daytona
فراری "دیتونا"، خصوصاً مدل کوپه آن با ظاهری براق و بدنه ای با خطوط شکسته و زاویه دار قدمی در راستای مدرن شدن محصولات فراری بود. تیپ کروک GTS این مدل در تعداد بسیار محدودی ساخته شده بود و از آن در سریال تلویزیونی محبوب "میامی وایس" (Miami Vice) استفاده شده بود که در دهه 1980 میلادی نیز مورد توجه بسیار زیاد عموم مردم قرار گرفت.
(1964) فراری 250 GT Lusso
کلمه "Lusso" در نام این فراری به معنای "لوکس" است. این کوپه زیبا، اولین مدل ساخت این شرکت ایتالیایی می باشد که هدف از ساخت آن، تولید یک مدل "تورینگ" بود. استفاده از روکش های چرم گران قیمت و فلز کروم در طراحی داخلی، "لوسو" را نسبت به تمامی مدل های کلاسیک فراری در رتبه بالاتری قرار می دهد. "اریک کلپتون" (Eric Clapton) و "استیو مکوئین" (Steve McQueen) از جمله افراد سرشناسی هستند که اقدام به خریداری این مدل کرده بودند.
(1962) فراری 250 GTO
فراری GTO گل سر سبد محصولات شرکت ایتالیایی است. از این مدل در بین سال های 1962 و 1964 میلادی تنها 39 دستگاه تولید شد که آن را به یکی از کمیاب ترین فراری های تاریخ تبدیل کرده است. تاریخ افتخار آفرینی این مدل برای فراری نیز زبان زد خاص و عام است؛ چراکه این مدل در کلاس موتوری خود موفق به کسب سه قهرمانی پیاپی جهانی شده است. آن چه که GTO را بیش از پیش خاص می کند، طراحی بدنه منحصر به فرد آن است. این مدل در حراجی ها بیش از 31 دلار را به دنبال خود کشانده است. به نظر شما کدام یک از این فراری های قرمز رنگ طرح زیبا تری دارد؟