حداقل قیمت خودروهای آینده بازار ایران

حداقل قیمت خودروهای آینده بازار ایران

با وجود تمام امیدواری‌هایی که پس از توافق هسته‌ای وین میان ایران و کشورهای 1+5، بابت ورود خودروهای ارزان و در عین حال با کیفیت، ایجاد شد، خودروسازان داخلی امیدی به این اتفاق نداشته و تاکید می‌کنند قیمت‌ها بسیار بالاتر از حد انتظار خواهند بود.

مدیرعامل ایران خودرو در مورد قیمت خودروهای آینده بازار کشور چه می‌گوید. به اعتقاد هاشم یکه‌زارع، حضور خودروسازان خارجی در ایران، زمان می‌برد و از طرفی، نمی‌توان این طور تصور کرد که محصولات آنها با قیمتی پایین روانه بازار داخل خواهد شد. وی با بیان اینکه مشتریان انتظار خرید خودروهای روز اروپایی با قیمت 20 تا 30 میلیون تومان را دارند، تاکید می‌کند:بعید می‌دانم قیمت خودروهایی که قرار است در آینده و پس از لغو تحریم‌ها روانه بازار ایران شوند، کمتر از 70 میلیون تومان باشد. به گفته مدیرعامل ایران خودرو، امکان کاهش قیمت خودروهای خارجی که به ایران می‌آیند، وجود دارد اما این کار نه تنها زمانبر است، بلکه مستلزم ثابت ماندن هزینه‌های تولید در کشور بوده و به این راحتی‌ها نمی‌توان آن را محقق کرد. اظهارات مدیرعامل ایران خودرو از این حکایت دارد که تولید خودرو با کیفیت و در عین حال ارزان در ایران، عملا در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست و بیشتر به رویا می‌ماند تا واقعیت. رویایی بودن این ماجرا از آنجا سرچشمه می‌گیرد که در حال حاضر کم‌کیفیت‌ترین خودروهای داخلی که سالیان سال از طراحی و تکنولوژی آنها گذشته، با قیمتی بالا (از نظر مشتریان و برخی کارشناسان) به تولید می‌رسند؛ بنابراین چطور می‌توان امیدوار بود که مثلا فولکس و فیات را با قیمت مناسب از نظر افکار عمومی، تولید کرد.

آن طور که خودروسازان می‌گویند، در حال حاضر هزینه تولید خودرو در کشور بالا بوده و حتی برخی خودروها نیز با حاشیه زیان تولید می‌شوند؛ بنابراین از آنجا که خودروسازان خارجی نیز قرار است در همین فضای کسب و کاری که داخلی‌ها کار می‌کنند، فعالیت انجام دهند، نمی‌توان چندان به ساخت خودروهای دارای کیفیت و قیمت مناسب، امید داشت. البته قطعا اگر فضای کسب و کار در کشور با توجه به لغو آتی تحریم‌ها، بهبود یابد، مقدمات کاهش هزینه‌های تولید نیز ایجاد خواهد شد، منتها پرسش این است که آیا به سرمایه گذاران (خودروسازان) خارجی آزادی عمل در ایران داده خواهد شد؟ و اینکه آیا مثلا فولکس و فیات می‌توانند در همان فضا و شرایطی که در کشورهای خود خودرو می‌سازند، در ایران نیز به تولید مشغول شوند و محصولاتی با کیفیت و البته ارزان (از دید مشتریان ایرانی) تولید کنند؟ به اعتقاد خودروسازان داخلی، یکی از دلایل اصلی گرانی و کم‌کیفیتی خودرو‌های ایرانی، مهیا نبودن فضای مناسب برای تولید است، به‌نحوی‌که اگر هزینه‌های بانکی و دولتی کاهش یابند، قیمت‌های فعلی تا مرز 40 درصد افت خواهند کرد. به گفته آنها، خودروسازان خارجی نیز مجبورند در فضای فعلی کشور کار کنند و از همین رو نمی‌توان خیلی به تولید محصولات ارزان دل خوش کرد.


منبع

خبرآنلاین

برچسب : بازار خودرو , واردات خودرو , خودروسازان , خودرو , خودرو داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

18 نظر

امید
2

به قول اقای مدیر عامی 40 درصد از درامد بخش حمل و نقل به بخش هایی مثل حقوق پرسنل آموزش و پرورش و غیره تعلق میگیرد . والا پراید در عراق و سوریه 4 میلیون عرضه میشه......
16:07  1394/06/05
پاسخ دادن
رضا
0

این آتیش تند خودروسازان وپشت گرمشان همش تقصیر حکومته همه اینها سیاه بازیه مقصر اصلی حکومته آقاجان حکومت.
15:26  1394/06/04
پاسخ دادن
امیر
0

نماینده مجلس میگفت خودروسازهای مطرح دنیا پیشنهاد ماشین روز با قیمت 20الی30 تومن دادن کدومشون دروغ میگن . خودم فهمیدم خودروساز
13:49  1394/06/04
پاسخ دادن
جمال
0

ایا باید تاوان اشتباه مادی و معنوی مدیران نالایق را ملت پس بدن بعنوان مثال تاسیس ایران خودرو و سایپا در سوریه و ونزوئلا و افریقا چه نفعی برای کشور ما دارد جز اشتغال زائی برای ان مناطق و خروج ارز بیهوده از کشور و نتیجه ان میشود پراید 23 میلیونی .
13:06  1394/06/04
پاسخ دادن
سهند 1
13

امید که خودرو سازان خودرویی با قیمت و کیفیت مناسب به صورت انبوه برای اقشار کم درامد جامعه بسازند. مثل فولکس بیتل در المان یا ژیان در فرانسه یا ماشینهای کوچک ژاپنی دهه 70.
12:59  1394/06/04
پاسخ دادن
american and japan
0

اینا ذاتشون دروغ گویی و خون خواری و پول مفت گیری هست.شما فرض کنید پماشین ارزون شد و کیفیتش افزایش یافت.ملت رفتن خریدن.اینا اصلا ذاتشون اینه تا ببینن ملت دوباره اومدن برای خرید کیفیت رو بد تر و قیمت رو بیشتر یکنند.باید برشکسته شوند.خودرو های 30 سال پیش باید از بین برن.نمیخریم تا برشکستگی این دو خودرو ساز.اگر برشکسته شوند تعرفه ی گمرکی که برای واردات ماشین های خارجی میگیرن که به خاطر این دو گاری ساز تعرفه رو میگیرند برداشته میشه و ماشین رو با قیمت مناطق آزاد میخریم.آینده ی نوینی در انتظار ماست.نخرید ملت
12:31  1394/06/04
پاسخ دادن
آق جون
0

چه تلاشی میکنه این آق هاشم تا دو زار از این ماشیناش رو بفروشه
11:51  1394/06/04
پاسخ دادن
هادی
21

به نظر من 40% هم کمه باید بیشتر از اینها کاهش پیدا کنه. حیف پول
11:42  1394/06/04
پاسخ دادن
محسن
15

دقیقاً. تغییر اساسی توی ساختار کلی نیازه. این خانه از پای بست ویران است.
14:04  1394/06/04

الكي ...مثلا ما شوكه شديم!
19

"...که اگر هزینه‌های بانکی و دولتی کاهش یابند، قیمت‌های فعلی تا مرز 40 درصد افت خواهند کرد..."!
دوستان گرفتيد مطلب رو؟!؟
مطمئن باشين يك حقايقي اون پشت مشت ها هست كه دارن مجبور ميشن رو كنن! پس بريم براي كاهش 40 درصدي قيمت ماشين!
اندكي صبر ... سحر نزديك است.
11:17  1394/06/04
پاسخ دادن
کاربر: dodge
16

یعنی میخواد بگه که ماشین خارجی زیر 70 ملیون نمیشه!!
مگه میخواد چی وارد بازار بکنه؟؟ خیلی از ماشین های ارزون تر و بهتر هست که خیلی هم به صرفه هستند.
11:03  1394/06/04
پاسخ دادن
زروان
13

حالا این سوال پیش میاد که خیلی خودروهای با کیفیت و کم مصرف مثل ریو 2015 هستن که قیمت حدود 10هزار دلار دارند، الان ایران‌خودرو می خواهد ماشینهایی رو که بیشتر از 30یا 40 میلیون نمی ارزن رو حداقل به قیمت 70میلیون بفروشد به مردم ایران.
14:05  1394/06/04

امیرحسین
0

وقتی تو قرارداد ذکر میشه که 40 درصد قطعات داخلی باشه کدوم شرکت معتبر حاضر به همکاریست؟؟
غیر از این شرکت خارجی باید ماشین های مونتاژ ایران رو با قطعات ایرانی صادر کنه!!!
بقول همون جوک قدیمی. بشینین تا کمپانی خارجی بیاد
10:56  1394/06/04
پاسخ دادن
انزلی چی
22

هر وقت چهل درصد ارزون تر شد و البته کفیت خودرو هم صد در صد بالا رفت تازه ما یه فکری به حالش می کنیم که بخریم یا نه؟؟؟؟
10:24  1394/06/04
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
0

شما اصلا بزار یه خودروساز بیاد وارد بشه
مثلا بزار یه کمپانی ژاپنی بیاد با اختیار تام ببین چطور برات وضعیت محال رو فراهم میکنن.
بلد نیستن فک میکنن هیچ کس نخواهد توانست.
جمع کنید برید غاز بجرونید بهتره تا فرغون سازی کنید.
10:13  1394/06/04
پاسخ دادن
شماره 2
15

منتها پرسش این است که آیا به سرمایه گذاران (خودروسازان) خارجی آزادی عمل در ایران داده خواهد شد؟

اونوقت این جمله یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
10:12  1394/06/04
پاسخ دادن
خودرو!
11

"منتها پرسش این است که آیا به سرمایه گذاران (خودروسازان) خارجی آزادی عمل در ایران داده خواهد شد؟ "


آقا این جمله بیشتر تائید کننده اینه که بازار خودرو دست مافیاست.
09:56  1394/06/04
پاسخ دادن
علی
25

پس اونا هم وارد بازار شد تحریمش می کنیم و اینقدر نمی خریم تا فضای کسب و کار مناسب بشه...
09:40  1394/06/04
پاسخ دادن
دوست
5

تو سیم کشی اتصالی هست دیگ
21:54  1400/06/31

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟