10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

صنعت خودروسازی نیز مانند صنایع دیگر که فن آوری روز در آن نقش حیاتی دارد، خالی از اشتباه و خطاهای محاسباتی نیست. هرچند در مقوله خودرو خطا هرچه قدر هم که کوچک باشد نمی توان به راحتی از آن گذشت و می تواند به قیمت جان چندین نفر و به بار آمدن خسارات جبران ناپذیر شود. بماند که هنوز خودروسازانی هستند که به راحتی از این مساله می گذرند و در مقابل دیدگان میلیون ها نفر از قبول اشتباهات خود سر باز زده و سعی دارند تا دیگران و حتی خود راننده را مقصر فاجعه جلوه دهند! در این مطلب قصد داریم تا 10 فراخوان بزرگ خودروسازان معتبر دنیا که به جهت رفع ایراد، محصولات معیوب خود را در سال 2012 به کمپانی فراخوانده اند، به شما معرفی کنیم.

 

تویوتا و سایون با 2,500,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

در سال 2012 حدود 2.5 میلیون دستگاه تویوتا به دلیل مشکل شیشه بالابر برقی به شرکت فراخوانده شدند. این ایراد در برخی موارد منجر به ایجاد آتش سوزی می شدند که این مشکل با اضافه کردن مقداری گیریس فلورین به پایه های سوئیچ اصلی بالابرهای شیشه در سمت راننده برطرف گردید.

 

هوندا سیویک و پایلوت با 820,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

هوندا نیز با فراخواندن 820 هزار دستگاه از مدل سیویک کامپکت 2002 تا 2003 و کراس اوور پایلوت 2004 تا 2005 به دلیل مشکل نور پایین چراغ جلو و احتمال وقوع تصادف، نشان داد مشتری مداری در راس برنامه هایش می باشد.

 

مینی ون و شاسی بلند های هوندا/آکورا با 807,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

هوندا و آکورا 807 هزار خودروی خود را به دلیل نقص فنی در سیستم سوئیچ استارت خودرو به کمپانی فراخواند و مشکل آن ها را برطرف نمود. مشکل ایخ خودروها این بود که با خاموش کردن خودرو، بدون این که راننده گیربکس را در حالت پارک (P) قرار دهد، سوئیچ از جای خود خارج می شد.

 

کراس اوورهای تویوتا و سواری هیبریدی لکسوس با 778,000 فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

تعدادی از خودروهای راو4 تویوتا و HS 250h لکسوس که هیبریدی می باشد، به دلیل نقص در سیستم تعلیق به کارخانه سازنده جهت رفع ایراد بازگردانده شدند. در برخی از موارد این ایراد باعث از دست رفتن کنترل خودرو می شد.

 

جیپ گرند چروکی و لیبرتی با 744,822 دستگاه فراخون

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

کمپانی کرایسلر نیز 744,822 دستگاه جیپ لیبرتی مدل های 2002 و 2003 و گرند چروکی 2002 تا 2004 را به دلیل نقص فنی در سیستم کیسه  هوا و کمربندهای پیش کشنده که در طول حرکت خود به خود فعال می شدند، فراخوان و رفع عیب کرد.

 

تویوتا پریوس با 670,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

این خودروی بسیار معروف هیبریدی نیز دچار نقص فنی در سیستم فرمان و پمپ آب برقی بوده که طی فراخوانی به کمپانی، قطعات معیوب تعویض شدند.

 

آکورا TL و هوندا آکورد با 625,762 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

آکوراهای TL تولید شده بین سال های 2007 الی 2008 به دلیل ایراد واشرهای سیستم هیدرولیک که باعث چکه کردن روغن هیدرولیک بر روی کاتالیست اگزوز و ایجاد دود و بعضاً آتش سوزی می شد، به کارخانه فرا خوانده شدند.

 

هوندا CR-V با 554,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

554 هزار دستگاه از این مدل از هوندا نیز به دلیل نقص فنی در کلید روشن و خاموش کردن نور پایین، به کمپانی اعزام و رفع نقص گردیدند.

 

فورد اسکیپ با 485,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

این خودروی تازه معرفی شده نیز دو بار به کمپانی فراخوانده شد. مشکل این خودرو، نقص فنی در کابل کنترل کننده دریچه گاز بود که راننده را در تنظیم سرعت این کراس اوور و کنترل کردن آن، دچار مشکلات جدی می کرد.  

 

شورولت، پونتیاک و ساتورن با 426,000 دستگاه فراخوان

10 فراخوان بزرگ خودروسازان جهت رفع عیب

کمپانی جنرال موتورز نیز 426,240 دستگاه شورولت مالیبو و پونتیاک G6 مدل های 2008 تا 2010 را به دلیل ایراد سوئیچ استارت که به راننده اجازه میداد تا بدون قرار دادن دنده در حالت پارک (P)، سوئیچ را از جای خود خارج کند، به کمپانی فرا خواند. به امید روزی که شاهد تولید خودروهایی به واقع بی نقص در کشورمان باشیم و اگر اشکال و ایرادی هرچند جزئی بوجود آمد، خودروسازانمان به جای موضع گیری در مقابل مردم و پلیس، به رفع مشکل بپردازند. چراکه این عمل باعث افزایش اعتبار آن ها در میان مردم خواهد شد. به راستی به نظر شما آیا این فراخوان ها به اعتبار کمپانی خدشه وارد می کند یا باعث افزایش حس اطمینان مردم به آن ها می گردد؟


منبع

Forbes

برچسب : فراخوان , خودروسازان , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

مصطفی
2

ژیان کوش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
19:56  1392/06/15
گزارش
پاسخ دادن
اقا امیر
3

بازم گلی به گوشه ی جمالشون ایرانخودرو بود الان کلا عین امار همه ترکیده بودن
22:56  1392/06/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ramin
3

از خودرو سازان اوروپایی خبری نیسس مثه بنز و بی ام و و... چون بدون اشتباه کارشونو انجام میدن.
پراید ما باید 20 بار فراخوان بشن
23:46  1392/04/12
گزارش
پاسخ دادن
farshid
3

دقت دارین از خودروسازای اروپایی خبری نیس؟؟
02:00  1392/04/11
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
2

میلاد جون ناراحت نباش چون درایران از این خبرا نیست. درضمن اینا باید بیا تو دوره های پیشرفته سردوانی مشتریان و پیش فروشهای آنچنانی را از خودرو سازان (مونتاژ کاران) یاد بگیرن . حلا بگذر که چه خانواده ها بر اثر چپ شده و آتش سوزی پژوها عذادار شدن
13:00  1392/04/10
گزارش
پاسخ دادن
میلاد س
5

کمپانی جنرال موتورز نیز 426,240 دستگاه شورولت مالیبو و پونتیاک G6 مدل‎های 2008 تا 2010 را به دلیل ایراد سوئیچ استارت که به راننده اجازه میداد تا بدون قرار دادن دنده در حالت پارک (P)، سوئیچ را از جای خود خارج کند، به کمپانی فرا خواند.
ما کجاییم و اونا کجا...
09:58  1392/04/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند دی ماه 1 : من ۶ ام اردیبهشت ماه تکمیل وجه شدم ولی فاکتور نشدم
KMC مشتری : من کلا گروه های مختلف کرمان موتور رو بررسی کردم ،طبق تحقیق من مشتری های کرمان موتور دو دسته اند ،یک دسته که به صورت نقدی یا چکی با قیمت مصوب خرید کردند که عمدتا 60 روزه و 90 روزه اند و بندرت 30 روزه،و دسته دوم کسانی هستند که از نمایندگی ها حواله نقدی خریدند با قیمت بالاتر از قیمت مصوب و عمدتا 20 روزه و 30 روزه. دسته اول دچار تاخیر و گرفتاری های فراوانند و به همشون بیشتر بهانه حمل و بهانه های مختلف رو میارن و سر میدوونن! اما دسته دوم تمام کاراشون روتین انجام میشه،تیر ثبت نام کرده الان سوار ماشینشه! بنظر یه لابی یا باند هستند که هدفشون فروش با قیمت بالاتره، تا دسته اول جمع نشند و از بازرسی و دادستانی کمک نگیرند وضع به همین منوال پیش خواهد رفت.
ا.س : دنا پلاس سفید۱۴۰۴ خریدم رنگ بدنه ش داره زردمیشه انگارداره خودبخودرنگ میسوزه کاپوت وگلگیر میتونید راهنمایی کنید
آرمان X5 : فکر کنم فقط قصدت اینه که ما رو دق بدی که 6 ماهه پول نقد دادیم و هنوز هیچی به هیچی 😀
پلاس : آقای شقایق .اگر کمکی از دست ما برمیآد،بگو.شاید بتوانیم کمکت کنیم.ناراحتی ات از چیه؟
هلیا : آقای شقایق یا هر اسم دیگه.دچار اختلال شدید پریشان حالی هستی،اصلا تقصیر نداری،بیمار مثل شما داشتیم.انشالله خدا شفا بده.اشکال نداره،اگر آروم میشی،هر چند وقت بیا اینجا خودت رو خالی کن،برو.
سایپای دزد : من که تبدیل زدم.خسته شدم ۹ ماه بدون وسیله هستم
شاهین اتومات سی وی تی : یک مشت شارلاتان در سایپا جمع شده اند ... نقشه میکشن برا جیب مردم. خدا بگم چیکارتون کنه هر روز دارم چک میکنم عین دیوانه ها تو این گروه سایپا گیر کردم تحویل بگیرم دیگه دور سایپا یه خط قرمز میکشم به بچه هامم نصیحت میکنم که هیچ وقت دور سایپا نرید ... دوچرخه میخریدم بهتر بود .... دوست دارم اون کسی که برا من ثبت نام کرد این ماشه رو این چرخ رو داد دستم همین چرخ بکنم توووووووووو .
ممد : سلام اقا این اینه های تخمی ایکس ۵ چجوری بسته مره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهمن ماه پیش پرداخت : سلام اگه فاکتور بشیم پیامک واسمون میاد چون من نه کافی نت رفتم نه بلدم از گوشی چک کنم
مریم : تا چه تاریخی فاکتور شده ساینا تک
ساینا : یه کام دیگه بگیرید ساینا میشه دو میلیارد. دوستان بازار رکوده خریدار نیست.
بهمن ماه پیش پرداخت : سلام اگه فاکتور بشیم پیام واسه ما میاد چون من نه کافی نت رفتم نه بلدم از گوشی چک کنم
14 تیر خاکستری : دوستان کسی دهه دوم تیر هست رنگی باشه فاکتور نشده باشه خاکستری یا مشکی لطفا مثبت بزنید بفهیمم چطوریه 10/11/12/13/14 تیر فقط علامت بزنه
5تیر : شما هم تاخیر پرونده داشتین؟
فوق العاده 23بهمن : مگه بعد پیش فروش اسفند نوبت فوق العاده بهمن نبود چرا مارو جا گذاشتن ،چرا رفتن سراغ تبدیلی ها پس ما چی میشیم😔😔 من مسافرکشی میکردم الان 6 ماهه از نون خوردن افتادم😔
علایی : من 24 اردیبهشت تکمیل وجه داشتم. کوییک gxrl . طرح فرسوده. تحویل خرداد. والله ماشینمو لازم دارم که ثبت نام کردم که ای کاش ثبت نام نمیکردم. دستی میفروختم. چرا وجدان ندارن. چرا هیچ کس نظارت نمیکنه
حسن پیش پانا فولاد مرداد : از من میشنوی تا خودشان زنگ نزدن نرو. میری تا عصر نگهت میدارن اذیت میکنن. اخرشم میگن باید چک کنیم
سورن : سلام مبارک تون باشه منم 15سایت فارس فاکتور شدم خبری نیست از ماشین،زنگ زدم میگه ماشین اومده تهران از تهران میاد