پشت‌‌پرده پرداخت 4 هزارمیلیاردی به‌ خودروسازان!

پشت‌‌پرده پرداخت 4 هزارمیلیاردی به‌ خودروسازان!

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به بعضی لابی‌ها بین خودروسازان، برخی نمایندگان مجلس و مدیران وزارت صنعت برای اختصاص تسهیلات بانکی 4 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان، گفت: پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع است.

علی علیلو اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از صنایع نیازمند تسهیلات بانکی هستند و بانکها از نبود منابع برای اختصاص به این بخش سخن می‌گویند، پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع و کشور خواهد بود.

وی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته برخی نمایندگان مجلس با وزیر صنعت و مدیر عامل ایران خودرو گفت: در این جلسه بحث‌هایی در خصوص پرداخت تسهیلات به خودروسازان مطرح شده در حالی که از نظر ما این کار اشتباه است و نباید به شرکت‌هایی که زیان‌ده هستند، تسهیلات پرداخت شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تأکید کرد: خودروسازان هنوز نتوانسته‌اند تسهیلات قبلی دریافت شده را پرداخت کنند و در این شرایط، پرداخت دوباره تسهیلات به آنها یک دور باطل خواهد بود.

به گفته وی، خودروسازان تاکنون نه شرکت‌های زیان‌ده خود را واگذار کرده‌اند و نه ادغام شده‌اند، این شرکتها فقط به سراغ بانکها می‌روند تا با زور مجلس از آنها تسهیلات بگیرند که این کار اشتباه است.

علیلو با بیان اینکه در حال حاضر پرونده‌های بسیاری از درخواست صنایع کوچک برای دریافت تسهیلات بدون اقدام مانده است، گفت: بانکها می‌گویند منابعی برای پرداخت تسهیلات به این متقاضیان ندارند پس چطور می‌خواهند به خودروسازان تسهیلات بپردازند؟

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی به دنبال پرداخت تسهیلات 2 هزار میلیارد تومانی به هرکدام از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا هستند در حالی که اگر این کار انجام شود، آنها فقط می‌توانند بخشی از بدهی قبلی خود را پرداخت کنند، اما زیان انباشته این شرکت‌ها افزایش خواهد یافت و هزینه‌های مالی آنها نیز بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه برخی در حال لابی و اقدام پشت پرده برای پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان هستند، گفت: در شرایطی که با محدودیت منابع مالی بانکها روبه‌رو هستیم، چرا این منابع باید به خودروسازان اختصاص یابد، در حالی که بسیاری از صنایع کوچک در شرف ورشکستگی هستند و نظر اکثر اعضای کمیسیون صنایع مجلس نیز همین است.

وی در ادامه با اشاره به جلسه قبلی برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت و مدیران خودروسازان گفت: دستور این جلسه موضوع دیگری غیر از پرداخت تسهیلات به خودروسازان عنوان شده بود، در حالی که دیدیم در اواسط جلسه بحثها به سمت پرداخت تسهیلات به خودروسازان هدایت شد.

وی افزود: برخی عنوان کردند که این مسئله با دستور رئیس مجلس مطرح شده است اما بعد از اینکه این موضوع را جویا شدیم، متوجه شدیم که دروغ گفته‌اند و رئیس مجلس چنین خواسته‌ای نداشته است.

علیلو تصریح کرد: یکسری ارتباطات شخصی باعث شده تا برخی لابی‌ها برای پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان مطرح و پیگیری شود که این مسئله به نفع کل بخش صنعت کشور نخواهد بود.


برچسب : خودرو , خودرو داخلی , خودرو سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

13 نظر

عمران
1

1- ,وقتی صنعت! خودروسازی! مونتاژ کار چین و هند میشه باید هم تنبل و سنگین بشه و از چابکی خبری نباشه.
2- وقتی لابی و رانت تو مجلس و بانک مرکزی و دولت برای گرفتن وام میلیاردی به خودروسازی! وجود داشته باشه، باید هم خودروسازی! تنبل و سنگین بشه.
3- چطور ما میتونیم فناوری تولید موشکها و جنگ افزار نظامی را داشته باشیم و به تولید انبوه برسیم. ولی تو تولید ماشین اینقدر ضعیف باشیم. این مدیران خودروسازی چرا اینقدر خاک بر سر شدند و حاضر هر خفتی را تحمل کنند ولی غیرت نداشته باشند تا این صنعت را واقعا احیا کنند. نه با پول مردم و تسهیلاتی بانکی... بلکه با همت و پشتکار مستمر.
4- اگه مدیران یک صنعت خاک بر سر شدند، باید آنها را عوض کرد تا آن صنعت خاک بر سر نشود.
5- خودروسازان هم مانند اراذل و اوباش دچار افقای ناباب شدند و از راه بدر. آی خودروسازان از رفقای بد دوری گزینید.
آیا وقت بیداری و هوشیاری شما نرسیده است؟!
آیا با این سیستم میخواهید اقتصاد را نجات دهید و پشتیبان صنعت باشید؟
11:03  1394/09/07
پاسخ دادن
کاربر: dodge
1

به نظر من تنها کاری که دولت باید برای این خودرو ساز ها بکنه اینه که بیاد جمعشون کنه تا هم مردم راحت شند وهم خود دولت
16:34  1394/06/10
پاسخ دادن
سیاوش س
0

برای 6 میلیون تومان وام ازدواج 7 ماهه جوان مردم رو می دوانند و هفت جدش رو میارن جلوی چشماش ، آنوقت میلیاردها دلار وام به این خودروسازانی میدهند که هنوز بدهی های قبلی خود به بانکها را صاف نکرده اند. آخه این انصافه؟ این مسلمانیه؟؟؟
21:14  1394/06/08
پاسخ دادن
american and japan
0

وان کار ممنون میشم محدودیت حرف هایی که میشه تایپ کرد برای گذاشتن نظر زیر مطالبت رو برداری خیلی مسخرست به نظرم.
17:03  1394/06/08
پاسخ دادن
american and japan
5

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و بتونیم انتقاممون رو برای اقوام و خویشان و اشنایان و اطرافیان و هموطنان و... که در اثر نداشتن ایمنی این ماشین ها جون خودشون رو در اثر تصادفات از دست دادن رو بگیریم.

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و آینده ی خانواده و فرزندانمون رو از این ذلت و خفقان نجات بدیم تا اونا هم گیر این دو خودرو ساز نیوفتند

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و بتونیم وقت و هزینه ای که بابت تعمیر ماشین صفرمون که هنوز چیزی کار نکرده خراب شده رو جبران کنیم

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و ماشین های 30 سال پیش تولیدشون متوقف بشه و یه توریست میاد ایران خنده اش نگیره بابت این ماشین ها و آبروی کشورمون نره

ما نمیخریم تا برشکسته بشن تا به ملت وطن آینده ی فرزندان و خودمون خیانت نکرده باشیم

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و نمیخریم و نمیخریم و نمیخریم به هزاران دلیل دیگر
15:51  1394/06/08
پاسخ دادن
american and japan
0

نخرید تا برشکسته شوند و این خودرو های 30 سال پیش با بد ترین کیفیت و بالاترین قیمت از بین برن.اگر ارزون کنند و کیفیت روهم خوب کنند و ما باز هم بخریم هیچ فایده ای نداره چرا که در اثر گذشت زمان دوباره قیمت ها رو میارن بالا و کیفیت رو کم میکنند وقتی که ببینند مردم دوباره دارن میخرن.

ولی ما نمیخریم تا برشکسته شوند و این خودرویی که به ظاهر تولید ملی هست ولی چینی رو ریشه کن کنیم.نمیخریم تا برشکسته شوند و تعرفه واردات گمرکی که به خاطر این دو خودرو ساز گذاشتند تا رقیبی نداشته باشند و خودرو های خودشون رو به فروش برسونند برداشته بشه تا قیمت خودرو های وارداتی هم کاهش پیدا کنه

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی آزاد بشه چرا که حق ماست که سوار بشیم چرا که همه ی دنیا سوار میشن

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و این آلودگی هوا و مصرف بنزین که نتیجه ی آلایندگی و مصرف بالای خودرو های این دو خودرو ساز هست ریشه کن بشه
1 کار خواهشا این پیام و پیام بعدی که برات میفرستم رو منتشر کن
15:43  1394/06/08
پاسخ دادن
امیر
11

خودروسازهای ما پول ماشینو که 6ماه تایک سال جلوتر از مردم میگرفتند . پس کمبود نقدینگی نداشتند . کمبود مدیر لایق بشدت احساس میشه . این شرکتها بجای اینکه برن باشگاه . بانک بخرند یا با پول مردم برج سازی کنند که الان ضرر کنند . بکار خودشون میرسیدند . الان وضع به مراتب بهتر بود . خودروسازهای ما بجای اینکه نیروی ستادی خودشون رو از نیروی داخل سالن بیشتر کنن و حقوق پایان سال میلیونی وبعضا میلیاردی به اونها بدن . به کیفیت ماشین میپرداختند وضعیت بهتر از این بود . خودروسازهای ما واطرافیانشون بزرگترین مافیای دنیا هستند . هر زمان که نماینده ای مخالفت میکرد پس از مدتی کوتاه بچه مثبت میشد و صدایی ازش در نمی اومد . در آخر نه تنها نباید به اینا وام داد بلکه باید اینها رو بحال خودشون رها کرد تا شاید یاد بگیرن رو پای خودشون وایستند . ودر مواقع خطر با خیال راحت دست تو جیب دولت نکنند و پول مردم رو وردارند . و بعد به ریش مردم بخندند
14:01  1394/06/08
پاسخ دادن
علی
12

"یکسری ارتباطات شخصی باعث شده تا برخی لابی‌ها برای پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان مطرح و پیگیری شود که این مسئله به نفع کل بخش صنعت کشور نخواهد بود." اصل قضیه همینه یکسری ارتباطات شخصی...
11:22  1394/06/08
پاسخ دادن
حسن باقرپور
14

با سلام/مقصر اصلی دولت است که با وام دادن و انحصاری کردن این دو مونتاز کار حقوق ملت را پایمال کرده و اجازه گل گرفتن در این دو فرغون ساز را نمی دهد.
11:16  1394/06/08
پاسخ دادن
محمدرضا
20

وقت و پول و امکانات را برای دو قاتل بزرگ بیشتر کنیم بلکه به کشته ها هر روز اضافه شود.
10:00  1394/06/08
پاسخ دادن
انزلی چی
0

بله متاسفانه صنایع کوچک و ضعیف به دلیل نداشتن لابی از دریافت وام محرومند !! ولی خودروسازان گردن کلفت با پولهای نامشروعی که از مردم گرفتند ، قدرت اول صنعتی کشور شدند و با لابی نمایندگان مجلس و وزیر صنعت خیلی راحت می توانند وام های هزار میلیاردی بگیرند و سر پا بایستند ، ولی تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوشبختانه این کمپین مردمی مثل "سمی مهلک" در حال نیش زدن به خودروسازان داخلی هست و اگر نتوانند پادزهر این سم را پیدا کنند ، انشاءاله در آینده نه چندان دور ، همین خودروسازان داخلی ظالم از پای در می آیند.....
09:59  1394/06/08
پاسخ دادن
هادی
33

واقعا"مملکت عجیبی داریم.مدیرهای خودرو سازی هر کاری که دلشون بخواد میکنن.تسهیلات هزار هزار میلیاردی می گیرن-قیمت ماشینو هر چی دلشون بخواد بالا می برن-کیفیتو هر چی دلشون بخواد پایین میارن-در کل هر کاری که بخوان انجام میدن وقتی هم که ضرر کردن و وامهای بانکی و هاپولی کردن اونوقت ضررشونو از جیب مردم بیچاره میگیرن.بعدم میگن تحریمیم.
09:32  1394/06/08
پاسخ دادن
علی
30

از ماست که بر ماست. خود مردم هم بی تقصیر نیستند، وقتی هر چی ماشین گرونتر و بی کیفیت تر میشه مردم برای خرید این آشغال ها صف می کشند ، باید هم این ها هر کاری که دوست داشتند انجام بدند....
10:15  1394/06/08

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سحر : چه تاریخی پذیرش شدید
سورن دوگانه 30 آبان : سلام سورن دوگانه تحویل 30 آبان کسی پلاک شده؟
رضا ساینا : سایپا دیگه خیالش راحت شد افزایش قیمت داده داره فاکتور میکنه ایران خودرو لیست جدید فرستاد سایپا هم امروز وفردا میفرسته لیست قیمت جدید بعد اون هم هم فاکتور ها شدت میگیره هم دعوتنامه دیماه ارسال میشه
مهیا : اصلا 325 تا حالا نداشتیم
بنده خدا : منم میام آدرس بگین
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم