آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

در دسامبر سال 2008 کمپانی هوندا اعلام کرد از مسابقات فرمول 1 کناره‌گیری خواهد کرد، علت آن هم چیزی نبود جز مشکلات مالی که در نتیجه بحران مالی جهانی به آن شرکت تحمیل شده بود. کمپانی Honda Motor Company Ltd که به اختصار Honda نامیده می‌شود هم به تولید موتورهای مختلف می‌پردازد و هم انواع مختلفی از وسایل نقلیه تولید می‌کند. در حالی که این کمپانی به خاطر تولید موتورسیکلت و خودروهای فرمول 1 شهرت دارد، به تولید و توسعه تجهیزات مربوط به هوانوردی، دریانوردی و حتی رباتیک و تجهیزات باغی و کشاورزی نیز می‌پردازد. این کمپانی با 14 میلیون تولید درسال، از نظر تیراژ تولید نیز در جزو بزرگ‌ترین تولید کنندگان به شمار می‌رود. ‌با این که مقر این کمپانی در شهر توکیو قرار دارد ولی دفاتر مرکزی آن در شهر براکلی انگلستان واقع شده است.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

کمپانی هوندا در تولید خودروهای فرمول 1 نیز از سابقه‌ای طولانی برخوردار است. این کمپانی نخستین بار در سال 1964 وارد مسابقات اتومبیل‌رانی شد و رانندگی این تیم را نیز رونی باکنام (Ronnie Bucknum) بر عهده داشت. در سال 1965 تیم اتومبیل‌رانی هوندا در مسابقات گرندپری مکزیک اولین پیروزی‌اش را با رانندگی ریچی جینتر (Richie Ginther) به دست آورد. سال بعد از آن این تیم در مسابقات گرند پری ایتالیا پیروزی به دست آورد ولی مسابقات فرمول 2 فرانسه در سال 1968 را از دست داد. حادثه مرگ یکی از اعضای تیم و کاهش فروش محصولات هوندا در ایالات متحده باعث شد کمپانی هوندا برای مدتی از مسابقات اتومبیل‌رانی کناره‌گیری کند و اوایل دهه 80 میلادی دوباره به مسابقات فرمول 2 بازگشت و بار دیگر موفقیت‌هایی به دست آورد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

در سال 1983 کمپانی هوندا تصمیم گرفت به مسابقات فرمول 1 برگردد و در سال 1984 با تیم Williams به مشارکت پرداخت. این مشارکت بسیار پربار بود و خودروهای تیم Williams که موتورهای هوندا نیروی پیشران آن‌ها را تأمین می‌کردند توانستند در جام قهرمانی خودروسازان فرمول 1 شش پیروزی پی در پی به دست بیاورند. تیم Williams در سال‌های 1986 و 1987 نیز موفقیت‌هایی به دست آورد ولی پس از آن و در سال 1988، کمپانی هوندا تصمیم گرفت با تیم مکلارن همکاری کند.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

کمپانی هوندا موفق شد در کنار شریک جدیدش یعنی تیم مکلارن در سال‌های 1988، 1989، 1990 و 1991 پیروزی‌هایی به دست بیاورد. در این زمان بود که کمپانی تصمیم گرفت به همراه کمپانی زیر مجموعه‌اش یعنی کمپانی Mugen-Honda از ورزش اتومبیل‌رانی بیرون برود ولی نام هوندا تا پایان سال 1999 همچنان افتخار آفرین بود. پس از ورود به قرن جدید، کمپانی هوندا دوباره تصمیم گرفت به مسابقات فرمول 1 برگردد و در نهایت به عنوان تأمین کننده رسمی موتور برای خودروهای تیم British American به مسابقات اتومبیل‌رانی بازگشت. در سال 2005 کمپانی هوندا تیم British American را خریداری کرد و مالک آن شد و در سال 2006 توانست با رانندگی جیسون باتن (Jenson Button) در مسابقات گرند پری مجارستان پیروز بشود.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)


منبع

AutoRacing

برچسب : هوندا , فرمول 1 , مکلارن , گرند پری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایکس ۵ اهوااز : سلام دوستان الان روی ارسال مدارک مونده و زرد هستش چقد طول میکشه که تحویل بدن ماشینو؟کسایی که تحویل گرفتن اعلام کنن فقط
نبی : درود دوست عزیز منم مشابه شما هستم و اینکه کلا هدفم از اول فروش ماشین بود بعد از تحویل گرفتن میخواستم بدونم آیا بازار فروش gl هم خوبه اطلاعی دارید شما
سایپا (مصیبت .بدبختی ) : سلام دوستان عزیز .تحویل هفته چهارم آبان ۱۴۰۴ برا کسی دعوتنامه اومده .لطفا اگه اومده بگید .
تارا وی۴ تحویل ۲ آبان : دوستان اگه فاکتور میشید اطلاع بدید .
تارا وی۴ : بعد ۵۵ سال کارکردن می‌خواهیم صاحب ماشین بشیم سرمایه ما هم طلای خانم بوده که فروختیم.
احسان : احتمال زیاد اسفند تا همین اسفند طول بکشه یعنی خاک بر سرتون با این شرکت دزد کلاه بردارتون من فقط موندم مگه چند تا شاهین پلاس قرار بوده تحویل بدن همه که تبدیل نزدن به شاهین پلاس پارسال شهریور ما تبدیل زدین ثبت نامی نبود از شاهین پلاس به خدا تعداد تبدیلی زیاد نبوده دروغ میگن
احسان : سلام دادش دلت خوشه برای چی میخای تکمیل کنی پولت بره اینا برای ما رو نمیدن که اردیبهشت تکمیل کردیم چه برسه به شهریور تکمیل کنی که جیب اینا رو پر کنی نعلت به سایپا
جی : سلام به همه دوستان بنده که یه روزی فریاد میزدم که ولله اینها دارن دروغ میگن ولی متاسفانه هیچ کس باور نکرد آخه مگر باعقل جوردرمیاد که دوروزه فاکتوروپلاک بشی ماشین صفر کارخانه برای پلاک شدن حداقل ده روز زمان می بره ....اینهادنبال ریزش جی هستن که بلکه تعدادکم بشه و خودشون به جی برسن خدا لعنت کنه اینجور آدم های کثیفو
عباسی : کی گفت ماشین بخری اگه ماشین برای سرمایه گذاریه ممکنه از نمایندگی آوری ببرون ماشین تصادف کرد ماشینت نصف قیمت شد
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : اگه میدونستم طلا میشه ۱۱تومن حتما میخریدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : سلام کسی می دونه برگ سبز و کارت ماشین چند روزه میاد ؟
207 : من 7مهر پول موتور ریختم 9فاکتور شدم
هرکسی که پیامم رو میخونی جواب بده : دوستان خواهشا جواب سوالم رو بدید شما به من بگیدیعنی یک نفر توی این مملکت پیدا نمیشه ببینه این سایپا چه بلایی داره برسرمردم میاره الان 7 ماه از سال میگذره تازه دارن ثبت نامی ها باموعد تحویل سال قبل رو فاکتور میکنن و چندماه تعهد تحویل عقب مونده دارن ولی فراخوان هاروجلوجلو زدن پول ماشین هارو تمام و کمال از مردم گرفتن اگه ماشین ندارن چرا دوباره فروش فوق العاده 90روزه گذاشتن.
ستاره : مدارک ماشینت اومده احمد خان؟
ستاره : توی کدوم مرحله هستی؟
حسن : 22اسفندم به خدااین میره برابرج 8فاکتورش
تحویل 31 تیرماه : چرا کارت سوخت نمیاد؟
پاسخ به شما : اشتباه میکنید سایپا همه ماشین هارو سرموقع تحویل میده
تبدیلی مهر : تبدیلی مهر واریز 2 شهریور فعلا از فاکتور خبری نیست
پانا تبدیل رینگ و موتورو تحویل مرداد : بله درسته ، من همه تبدیلا رو به اجبار زدم ، دیروز فاکتور شد