فسیل بنز!

فسیل بنز! (ویدئو)

ماشین های کلاسیکی نظیر بنز 21/80 Prinz Heinrich از جمله معدود ماشین هایی بوده اند که بین سال های 1907 و 1911 برای مسابقات اتومبیلرانی با مسافت طولانی مورد استفاده قرار می گرفتند. به گفته کمپانی مرسدس بنز، این نوع خودروها با شماره بدنه 38 در حقیقت جزء اصیل ترین ماشین ها بوده اند و امروز به عنوان عتیقه در موزه ماشین این شرکت نگهداری می شوند.

فسیل بنز! (ویدئو)
فسیل بنز! (ویدئو) فسیل بنز! (ویدئو)
فسیل بنز! (ویدئو) فسیل بنز! (ویدئو)
فسیل بنز! (ویدئو)

برای روشن کردن این خودروی مسابقه ای چند مرحله متوالی وجود دارد که معمولاً توسط دو نفر قابل انجام است. گام اول، برداشتن کاپوت موتور و ریختن سوخت هکتان در آن است. در ادامه که در واقع سخت ترین مرحله است، یکی از دو نفر با در دست گرفتن تنظیمات فرمان پاها را بر روی پدال ها قرار می دهد و نفر دیگر مقابل ماشین می نشیند و با استفاده از یک اهرم مخصوص، موتور را به گردش در می آورد. تجربه نشان داده است که تقریباً پس از چهار بار تلاش موتور باید روشن شود. موتور این بنز قدیمی با داشتن یک موتور 4 سیلندر می تواند به اندازه 80 اسب بخار نیرو تولید کند.

فسیل بنز! (ویدئو)

این بنز کهنه کار به قدری با کیفیت و خوب طراحی شده است که با فرد رغبت نمی کند پا در داخل کابین 103 ساله بسیار تمیز آن بگذارد. سوار شدن به قسمت عقب خودرو علاوه بر آمادگی جسمانی فرد، به بدن با انعطاف پذیری بالایی نیاز دارد. هنگامی که در این بنز نشسته اید گویی به یک قرن عقب تر برگشته اید و حس کلاسیک بودن آن کاملاً محسوس است. گذشته از همه این ها، رانندگی در یک بعدازظهر دلپذیر آن هم در فلوریدا است که تجربه آن هرگز از یادتان نخواهد رفت.

فسیل بنز! (ویدئو)

پیاده شدن از این کلاسیک کهنسال نیز چندان ساده نیست. به محض این که راننده شروع به کار کردن با پدال های گاز و کلاچ می کند، انگار که یکی از عقب در تلاش است تا ماشین را به سمت جلو هل دهد. البته هنگامی که این بنز سرعت می گیرد، چیزی جز هیجان و شگفتی نخواهد بود؛ زیرا این ماشین به قدری شتاب می گیرد که بر روی صندلی میخکوب می شوید. هنگامی که ماشین به اندازه کافی سرعت گرفته است، می توانید از وزش بادی که به صورت شما می خورد نهایت لذت را ببرید و هم چنین شاهد تعجب و حیرت افراد سواره و پیاده در خیابان باشید که لذت سواری شما را دوچندان می کنند.

فسیل بنز! (ویدئو)

یکی از ملزومات خودروهای Prinz Heinrich این بوده است که آن ها باید اساساً برای چهار سرنشین تولید شوند، که البته این مسئله در گذر زمان حل شده بود و بعدها ظرفیت سرنشین و حتی جای پای سرنشینان تا حد قابل قبولی افزایش پیدا کرد. جالب است بدانید که در گذشته بیش تر فضای نشستن سرنشینان این خودرو را لاستیک زاپاس اشغال می کرد که این موضوع در نوع خود نقطه ضعف این ماشین های مسابقه ای به شمار می رفت.

فسیل بنز! (ویدئو)

بر اساس نتایج تست رانندگی این بنز کلاسیک، این خودرو در حین حرکت تکان های زیادی می خورد که علت اصلی آن را می توان به سیستم تعلیق فنری و بسیار نرم این اثر تاریخی، فاصله زیاد بین دو محور آن، و صندلی سرنشین عقب که دقیقاً بر روی اکسل عقب قرار گرفته است نسبت داد. گفتنی است، اگرچه سرعت این ماشین به رقمی نزدیک به 64 کیلومتر بر ساعت رسیده است، اما بنا به گفته کارشناسان، این میزان سرعت در عمل از سرعت های سه رقمی بیش تر به نظر می رسید. البته ناگفته نماند که یک قرن پیش، رسیدن به چنین سرعت هایی در نوع خود بسیار شگفت انگیز بوده است. هم چنین، سیستم ترمز این بنز کهنسال برخلاف ماشین های امروزی بر روی چرخ های عقب پیاده شده است.

فسیل بنز! (ویدئو)

بنز 21/80 Prinz Heinrich در لباس سبز تیره و مزین به نشانه های مختلف، اکنون جزء افتخارات کمپانی مرسدس بنز به شمار می رود. دماغه یکی از بخش های حرفه ای این خودرو به شمار می رود که به ویژگی آیرودینامیک و کنترل جریان هوا از روبرو و ورود آن به رادیاتور ماشین کمک شایانی می کند. این ماشین مسابقه ای اتاق ساده ای دارد و در کنار فرمان آن سه صفحه آمپر در یک داشبورد چوبی تعبیه شده است که هر کدام وظیفه مشخصی بر عهده دارند. در فیلم (دانلود) زیر، چگونگی روشن شدن این خودرو را تماشا نمائید.

/uploads/Final-Benz.flv

آیا به نظر شما ماشین های امروزی پس از 100 سال عمر خواهند توانست به این شکل سر پا بایستند؟


منبع

Autoblog

برچسب : بنز , کلاسیک , 21/80 , Prinz , Heinrich






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاشانی
2

به نظر من که ماشین های امروزی اگه 20 سال عمر مفید داشته باشن هنر کردن ، کما اینکه امروزه بیشتر از 5 سال ماشین رو نگه نمی دارن میره تو خرج
11:40  1392/05/09
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
3

اکثر ماشین ها بعد از 20 30 سال دیگه کارایی ندارن، ولی یازم دمش گرم ، 80 اسب!!!! چهار سینلندر احساس میکنم هم سن پیکان باشه ، مشخصاتش یه جورایی همونه=))))
10:29  1392/05/08
پاسخ دادن
کاربر: mahmoudkazemi
1

دادا کارال بنز سال 1882 اولین ماشین رو اختراع کرد بعد اون هر سال موتورها پیشرفته تر شد این ماشین اون زمانی تولید میشده هیچ ماشرکت ماشین سازی دیگه ای وجود نداشته ..سال 1910 رولز-رویس بعد بنز دومین شرکت بود تو ماشین سازی
بنز همیشه سردم دار اختراعات بوده تو ماشین از ایربک ترمز دیسک انژکتور هیدرولیک توربو شارژ ای بی اس و خیلی چیزای دیگه....پ قبل مقایسه با ماشین های دیگه ی نگا ب اصالتشون بنداز:)
12:43  1394/02/01

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 68 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : اونی که بهش شکایت می کنی با پول من و تو می‌ره کیش ماساژ می گیره
شاهین : سلام ۱۲درصد سالانه ۱ درصد ماهیانه میشه ماهی ۸ میلیون
حسین : شما چون رنگ تیتانیوم هستی تاخیر داری سفید ومشکی ها رو دادن
داریوش : سلام ماشین شما 403 هست؟ و چند ماه تاخیر داشتید
مبینا : سلام شنبه 3 خرداد ماه تجمع شاهین هاااا که تو تأخیره هستش لطفن دوستان حمایت کنید از ادمین محترم درخواست دارم در این اجتماع مارو همراهی کند🙏🙏🙏 تا دوستان به حق خودشون برسن ادرس اجتماع: کرج جاده مخصوص کیلومتر11 امور مشتریان و بازار یابی ساعت اجتماع 9 صبح به بعد با تشکر🙏🙏🙏🙏
تیتان ۲ دی : سلام من ۲ دی کامل پرداخت کرده‌ام نوبتم هفته اول اردیبهشت بود ولی هنوز تحویل نگرفته‌ام
اشکان شوریده : امروز x5 تحویل گرفتم تو راه برگشت به منزل تصادف کردم و ماشین یک طرف شاگردش تا شاسی جمع شد الان باید دوباره ماشینو بزارم تو نمایندگی برای تعمیر نمیدونم این چه تقدیر و زندگی که من دارم
شاهین من کو : سلام دوستان واقعا انتظار کشیدن خیلی بد میشه کلافه کننده است
مرگ بر سایپا درود بر مشتری : دوستان خواهشا حضور حداکثری
آیدین سالاری : داداش من که گفتم دارم میرم و گفتم هرکی میخواد بیاد بریم برا هیچکس مهم نبود کلا ملت ما اتحاد رو یاد ندارن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس 21مهر : https://www.saipacorp.comتو این سایت میری شماره درخواست وشماره پذیرش میدی مشخص میشه تو چه مرحله ایی هستید
پارسا. : شنوندگان عزیز توجه فرمایید شنوندگان عزیز توجه فرمایید پس از سال ها انتظار ساینا اس پارسا فاکتور شد این پیروزی بزرگ رو به شما و کل بچه های گروه تبریک میگم😁🕺🕺
ساینا دوگانه : سلام توحید جان آخه مثلینکه ساینا دوگانه تحویل خرداد دعوتنامه هاشون ارسال شده؟؟؟
قدرت الله دانایی : سلام آقا توحید کاسب باشین یا مصرف کننده واقعا حرف های شما خیلی خوب وبجا ومعتبر ودروغ ویاچرندیات نداره سپاسگزارم بابت این کارتون بنده هم 25 بهمن1403 واریز وجه کردم تحویل 90 روزه به کارشناس زنگ زدم گفت حداقل 1ماه که تاخیر داری گفت شایدهم گفت بیشترهم بشه بعدش گفت الات توپیش فروش ها 2ماه تاخیر هست ولی فوق العاده هاگفت توسیستم مانشون نمیده تا چندم فاکتور شده مورد بعدی اینکه بعضی هامیگن آقای فلانی می خواهد اخبار گذب بزاره وماشین ویا حواله شمارامفت بخره داش اینجا نهایت 500الی 800نفر باشه یانع اگثریت مصرف کننده هستن وهرکدوم از یه شهر وروستا بااخبار گذب چیزی تو بازار خودرو اتفاق نمی افته فقط بااعصاب وروان این تعداد آدم بازی می کنید لطفا احترام بزارید به هم دیگه
اطلس 21مهر : مبارکه دوستان خدا کنه ماهم فاکتور بشیم 21مهریا ایشالله همه اونایی که ماه هاست در انتظارند فاکتور بشن خیالشون راحت شه مردیم از استرس
اطلس 21مهر : ممنون انشاالله با خوش استفاده کنید منم 21مهر تکمیل وجه 22هم سخا امیدوارم به زودی فاکتور بشه
پارسا. : هر چی هست زودتر فاکتور کنن خسته شدیم دیگه
میلاد : سلام من هفته چهارم بهمن ماه بودم . نصف پولا برج سه ریختم . هنوز تکمیل وجه نیومده با این که موقع تحویل هفته چهارم بهمن ماه 1403 بود .
فاطی 28 مهر اطلس g : فاکتور شدن تا اسم تجمع میاد سریغ فاکتور میکنن
نادر غالبی : حواله تون رو بچسبین افزایش قیمت در راهه سودخوبی میکنین جو‌گیر نشین کمی صبر کنین