بروس مکلارن (Bruce McLaren) بنیانگذار تیم فرمول یک McLaren است. او متولد 30 اگوست 1037 است و قبل از اتومبیلرانی در مسابقات موتورسیکلت سواری شرکت میکرد. میراثی که او بعد از مرگش در سال 1970 از خودش بر جای گذاشت بستری مناسب برای یک تیم اتومبیلرانی جهانی و نامی است که این تیم با افتخار بر دوش میکشد. همکاری بین مکلارن و مرسدس بنز از سال 1995 شروع شد و یک سال طول کشید تا کمپانی مرسدس بنز بتواند موتور جدید و مشترکشان را تولید و مقررات جدید را وضع کند.
در دهه هفتاد میلادی، مرسدس بنز چهارمین شریک موتورساز برای تیم مکلارن به شمار میآمد و موتور جدیدی که برای این تیم طراحی کرد بر اساس مقررات جدید تولید شده بود و کوچکتر از موتور مکلارنی بود که قبلاً مورد استفاده قرار گرفته بود. اصل طراحی خودروها این بود: زندگی را ساده بگیرید. جزییات موتور و شاسی به وضوح نشان دهنده این بودند که تقریباً همه چیز تغییر کرده و جدید شده است. تا سال 1996 کمپانی مرسدس بنز و تیم مکلارن سخت کار کردند تا هر مشکلی سر راهشان قرار میگیرد را بر از پیش پایشان بردارند.
موتور جدید به خاطر گشتاور نسبتاً کم مورد بازنگری قرار گرفت و تصمیم گرفته شد وزن آن کمتر و قدرت آن تا 5% افزایش پیدا کند. در سال 1999 مرسدس مکلارن به قدرتی تبدیل شدند که میخواستند روی پیست مسابقه خودی نشان بدهند. قرن جدید با رقابت شدید بین میکا هاکینن (Mika Häkkinen) از تیم مکلارن و مایکل شوماخر از تیم فراری آغاز شد. اواخر فصل 2001 میکا هاکینن بازنشسته شد و کیمی رایکونن (Kimi Räikkönen) جای او را در تیم مکلارن گرفت. سال 2003 برای هم تیمیهایی چون کولتارد (Coulthard) و رایکونن به خوبی پیش رفت و هر کدام در اولین مسابقهشان پیروزی به دست آوردند ولی تیم رقیب خیلی زود جلو افتاد. متأسفانه خودرو جدید MP4-18 خوب برای تیم کار نکرد و آنها مجبور شدند از خودرو قدیمیتر MP4-17D استفاده کنند.
به هر حال، رایکونن مهارتهای خارقالعادهاش در زمینه رانندگی را به اثبات رساند و در آن فصل دو پیروزی به دست آورد. مشکلات مربوط به خودرو تا سال 2004 برای تیم مکلارن ادامه پیدا کرد ولی رایکونن عزمش را برای برد جرم کرده بود تا در گرند پری بلژیک گوی رقابت را از مایکل شوماخر برباید. در سال 2005 خوان پابلو مونتویا (Juan Pablo Montoya)، راننده کلمبیایی نیز به تیم پیوست، با این حال باز هم مشکلات مربوط به خودرو شانس چند برد حتمی را از رایکونن ربود.
فصل 2006 با چالشهایی همراه بود، از جمله این که خودرو خوان پابلو مونتویا در خط استارت به اتومبیل رایکونن برخورد کرد و باعث شده هر دو آنها از دور مسابقات گرند پری آمریکا خارج بشوند. این حادثه باعث شد مونتویا از تیم مکلارن خارج بشود. در همان سال و پس از برگزاری مسابقات گرند پری ایتالیا، رایکونن با تیم فراری قرارداد بست و جای خودش را به مایکل شوماخر داد.
در سال 2007، اختلاف عقیدهها در درون تیم و به وجود آمدن این رسوایی که تیم سعی داشته است مخفیانه اطلاعات فنی تیم رقیب را به دست بیاورد، مشکلاتی بود که تیم مکلارن باید با آنها دست و پنجه نرم میکرد. در سالهای 2008 و 2009، تیم قدری تجدید قوا کرد و لوئیس همیلتون و هیکی کوالاین (Heikkii Kovalainen) را به خدمت گرفت. در پایان فصل 2008، لوئیس همیلتون جوانترین راننده مسابقات قهرمانی فرمول 1 بود، در نه سال گذشته نیز برای اولین بار بود که تیم مکلارن عنوان قهرمانی را به دست میآورد. در سال 2010، تیم با لوئیس همیلتون و جنسون باتن (Jenson Button) قرارداد امضاء کرد و هر دو قهرمان جهانی وعده ارتقاء تیم را دادند. این دو راننده قهرمانان تیم مکلارن بودند و با خودرو MP4-25 نوید بخش پیروزیهایی بزرگ برای مسابقات آینده شدند.