بررسی کشنده Kenworth T680

بررسی کشنده Kenworth T680

کمپانی Kenworth به تازگی از کشنده جاده‌ای T680 رونمایی کرده است که یکی از آیرودینامیک‌ترین محصولاتی است که توسط این کمپانی تولید می‌شود. این کشنده جدید مصرف سوخت پایینی دارد، از عملکرد و راحتی زیادی برخوردار است و تجهیزاتی بسیار جدید و نوآورانه در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد. کابین این کشنده 2.1 متر طول دارد و برای پر کردن جای خالی بین کابین 1.9 متری کابین کشنده T660 و کابین 2.3 متری کشنده T700 طراحی و به بازار عرضه شده است. ماموریت این کشنده حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی است و با کابین‌های Single یا Sleeper cap به بازار عرضه می‌شود. در قلب کشنده یک موتور 12.9 لیتری Paccar MX جا خوش کرده است، البته موتور Cummins ISX15 نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است.

 

طراحی بدنه

بررسی کشنده Kenworth T680

کشنده Kenworth T680 از بدنه‌ای بسیار زیبا و آیرودینامیک بهره می‌برد. سقف بلند، سپر و بادشکن همگی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که مصرف سوخت پایین بیاید و آیرودینامیک بالا برود. جلو پنجره مشهور Kenworth که به این کشنده چهره‌ای آشنا می‌دهد از آلومینیوم مشبک و ضد زنگ ساخته شده است. کشنده Kenworth T680 در مقایسه با سایر محصولات سری T از 65 درصد محفظه بار (داخل کابین) بیشتر، شیشه جلو بزرگتر (50 درصد)، 40 درصد سر رو صدای کمتر (در داخل کابین)، 30 در صد زاویه باز شدن بیشتر درب‌ها و بهترین روشنایی چراغ‌های جلو بهره می‌برد.

بررسی کشنده Kenworth T680 بررسی کشنده Kenworth T680

سقف بسیار بلند و شیب‌دار بسیار خوش قیافه است و به کشنده چهره‌ای دینامیک و پویا می‌بخشد. بدنه کابین از پنل‌های آلومینیومی سبک و ضد زنگ ساخته شده که با بست‌های Henrob به هم متصل شده‌اند و سازه‌ای بسیار محکم و مقاوم در برابر سر و صدا و تکان و لرزش به وجود آورده‌اند. مهندسین در ساخت بادشکن جدید و سه تکه از ماده بسیار سبک و خاصی به نام SMC ساخته شده است و نیروی بسیار کمی برای بالا و پایین بردن آن مورد نیاز است. سپر آیرودینامیک نیز از دو قسمت مجزا و از جنس یک ماده بسیار مقاوم به نام Thermoplastic Olefin ساخته شده است که به هیچ عنوان تحت تاثیر آفتاب قرار نمی‌گیرد. چراغ‌های دوقلو و هالوژن جلو بسیار پر نور هستند، چراغ‌های زنون نیز به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

 

کابین داخلی

بررسی کشنده Kenworth T680

به لطف زاویه زیاد باز شدن درب‌ها و پلکان بسیار خوب، سوار و پیاده شدن بسیار آسان است. درب‌ها از مواد بسیار سبک و عین حال مقاوم ساخته شده‌اند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هوا را به خوبی از کناره‌های کابین عبور بدهند و سر و صدای ناشی از باد را به حداقل ممکن برسانند. یک سوپاپ تخلیه فشار نیز در کابین تعبیه شده است که هوای داخل و خارج کابین را یکسان می‌کند تا درب‌ها راحت‌تر باز و بسته بشوند. پنل ابزار به صورت استاندارد دارای نه آمپر است که در کنار دوازده شاخص قرار می‌گیرند، همگی این آمپرها بسیار خوانا هستند، علاوه بر این پنل ابزار این کشنده به سیستم جدید و نوآورانه DPC نیز مجهز است.

بررسی کشنده Kenworth T680 بررسی کشنده Kenworth T680

این سیستم دارای یک صفحه نمایشگر رنگی و 5 اینچی است که اطلاعات مربوط به کشنده را در اختیار راننده قرار می‌دهد و سیستم NavPlus نیز روی داشبورد تعبیه شده است و امکان برقراری ارتباط با تلفن همراه از طریق بلوتوث را فراهم می‌کند. صندلی‌های بادی بسیار راحت هستند و به صورت اتوماتیک با وزن راننده مطابقت پیدا می‌کنند. در کنار صندلی‌های استاندارد یک صندلی چرخان با زاویه 180 درجه نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است که به شاگرد راننده اجازه می‌دهد راحت‌تر باشد. موقعیت بالای راننده به او اجازه می‌دهد دید بسیار خوبی از جاده داشته باشد. تجهیزات دیگری که در کابین به چشم می‌خورند عبارتند از: تلویزیون 23 اینچی، میز مخصوص DVD یا بازی‌های ویدویی، تاقچه مخصوص مایکروویو.

 

موتور و گیربکس

بررسی کشنده Kenworth T680

کشنده Kenworth T680 به یک موتور 12.9 لیتری Paccar MX مجهز است که می‌تواند بین 380 تا 485 اسب‌بخار نیرو تولید کند. حداکثر گشتاور نیز 2373 نیوتن‌متر است. گفتنی است این موتور بسیار قوی قبلا توانایی‌هایش را در سایر کشنده‌ها و کامیون‌های Kenworth و Peterbilt به اثبات رسانده است. البته موتور Cummins ISX15 نیز به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که قادر است بین 400 تا 600 اسب‌بخار نیرو و حداکثر 2779 نیوتن‌کتر گشتاور تولید کند. این دو موتور در کنار گیربکس اتوماتیک Eaton UltraShift PLUS قرار می‌گیرند که بسیار دقیق و به جا عمل می‌کند. از طرفی کمپانی Kenworth اعلام کرده است به زودی موتور Cummins Westport ISX12 G را نیز به بازار عرضه خواهد کرد که با گاز طبیعی فشرده کار می‌کند و قادر است 400 اسب‌بخار نیرو و 1966 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ترمز موتور و گیربکس دستی نیز می‌توانند به صورت سفارشی در کنار این موتور قرار بگیرند.

بررسی کشنده Kenworth T680

بررسی کشنده Kenworth T680


منبع

TopSpeed

 

برچسب : Kenworth , کن ورث






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

آرمین
0

سلام
امکان داره کسی راهنمایی کنه برق ماشین سنگین برم یا سبک؟
19:31  1396/06/24
پاسخ دادن
.
1

تو ایران فقط باید پراید بخری
11:44  1395/03/17
پاسخ دادن
نباتی
0

سلام خسته نباشید.داخل کشور میتوان خرید کرد
12:42  1394/10/06
پاسخ دادن
میکاییل
1

هرچی باشه به پا هوو چینی نمیرسه!
20:36  1394/08/02
پاسخ دادن
کاربر: mr.zare
0

لطفا در ارتباط با مشخصات اتوبوس هاي شركت هاي مختلف نيز اطلاعات بگذاريد.
ممنون
12:41  1394/06/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی تیتانیوم تحویل۲۷ دی : امروز کیا فاکتور شدن یکی درسایت دیگه پیام گذاشته ۲۴دی تيتانيوم فاکتور شده
حمیدرضا : درود برهمگی زنگ زدم ظهری به سایپا و متصدی ۴۴۲ با حالت افتضاح گفت که مازادها به سایپا ربط نداره و باید از جای دیگه پیگیری کنیدو هیچ چیز هم مشخص نیست
x5 : سلام یکی از رفیقام یه آشنا داره داخل کرمان موتور اونم s5 ثبت نام کرده مهر پارسال .هنوز بهش تحویل ندادن طبق آماری که گرفته بهش گفتن که دیگه تولید متوقف شده قطعات دیگه ندارن مونتاژ کنن برای تحویل خودرو هم گفتن هرچی s5 داخل انبارها موجود باشه تحویل میشه مابقی رو x5 میدن ولی مابه‌التفاوت رو باید بدین
محمد : البته این کارشناس ها چرت و پرت زیاد میگند.سری قبل که پیامک شاهین اتومات اومد و کاری نکردم زنگ زدم گفت دیگه امتیازتون سوخته و طرح تبدیل اجباری بوده ولی امروز مجدد پیامک و اطلس و سهند اومده
محمد : سلام دوستان برای منم پیامک اطلس و سهند اومده الان تماس گرفتم با پشتیبانی سایپا گفتم من منتخب شاهین زمستان 1403 هستم امروز پیامک اطلس و سهند اومده میخواستم ببینم اجباری هست یا اختیاری؟گفت فعلاامروز نامه اش رو زدن و تا فردا مشخص میشه اجباری هست یا اختیاری و دوباره تماس بگیرید فردا😐
J4 : کسی میدونه ماشینو میشه حضوری تحویل گرفت یا نه؟؟از بم یا اینکه چطوری با قسمت حمل ماشینا تماس گرفت؟؟
بهنام : این خبرو دروغ گفتن چون من همون روز اول ثبت نام کردم واریز وجه هم نیومد اینا کلاهبردارن
داود : سلام منم فروردین ثبت نام کردم...12اردیبهشت شاسی شد...دیروزم فاکتور شد و بیمه صادر شد ....تو پلیس من امروز دیدم پلاک هم شده
علیرضا : خیلی جالبه دارن شاهین پلاس تولید میکنن بعد میگن شاهین نیست یه گروه میگن میسوزه ی گروه میگن اختیاریه از خود پشتیبانی سایپا
هادی : من تحویل 5 فروردینم هنوز خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : نه دادا معذرت خواهی ودر اسرع وقت انجام میشه
سورن دوگانه : آقا یوسف چندم اذر تکمیل وج کردین
207 اتوماتیک سقف فلز تحویل 30 دی : تکمیل وجه 24 اذر بوده ،207 تحویل 30 دی اتوماتیک سقف فلز مشکی رنگ ولی هنوز فاکتور نشده!!
دنا آ پشنال زمستان 402 : سلام دوستان مال من فاکتور شده پلاک هم شده روی اسناد خودرو می‌چرخه هیچکس نمی‌دونه جریان چیه کی تحویل میدن خبر بدین ممنون میشم
مهدی دی : من 26تکمیل وجه کردم.هنو خبری نیس.دی ماهی
خلیل(بهمن ساینا دوگانه) : دوستان دی ماهیی 26 به بعد دارن امروز فاکتور میشن مثل اینکه😍خواخشا اگر امروز پیام اومده براتون سریعا اینجا تاریخ تکمیل وجهتون رو اعلام کنیددددددددددد
ناشناس : مال منم بخشنامه 4723 هست هنوز خبری نشده
بهراد : سلام دوستان بنده طرح وکالتی کوییک اتومات نوشتم نصف مبلغ هم واریز کردم تابستان 403 موعد تحویل هست کی پیامک تکمیل وجه میاد کی ماشین تحویل میگیرم ؟ البته توی بهمن پیامک تبدیل به ساینا اومد که قبول نکردم
مبعث دی : 26 تکمیل وجه 28 سخا ، امروز صبح فاکتور شده . من آدرس خونه فامیل دادم برا سخا به یه سری دلایل ، کارت سوخت و ماشین به اون آدرس ارسال میشه؟
سورن دوگانه : چندم اذرتکمیل وج کردین