بر طبق یافته های دانشکده مدیریت دانشگاه نورث وسترن (Northwestern University)، هنگامی که زنان با سطح سواد متوسط جهت تعمیر خودروی خودشان به تعمیرگاه مراجعه می کنند، با وجود این که روابط عمومی بهتری دارند، اما در مقایسه با مردان پول بیش تری بابت تعمیر ماشین شان پرداخت می کنند. در این کار مطالعاتی، از زنان و مردان در سه طبقه مختلف اعم از "آگاه به هزینه های تعمیر"، "ناآگاه نسبت به هزینه های تعمیر"، و "عادت به پرداخت پول بیش تر" پرسیده شده است که با یک تعمیرگاه جهت تعویض رادیاتور تویوتا کمری 2003 تماس بگیرند.
زمانی که هر دو جنسیت با فرض باخبر بودن از قیمت های بازار با تعمیرگاه تماس گرفتند، پاسخ های مشابهی دریافت کردند؛ اما زمانی که گروهی از زنان در تماس با تعمیرگاه از قیمت های بازار ابراز بی اطلاعی کرده بودند، قیمت هایی بیش از قیمت های بازار به آن ها پیشنهاد شد، درحالی که این مسئله در مورد مردان اصلاً رخ نداد. هم چنین، آن دسته از مردان و زنانی که "عادت به پرداخت پول بیش تر" داشتند، پس از تماس با تعمیرگاه مبلغی بیش تر از میانگین هزینه های تعمیر در بازار به آنان پیشنهاد شد.
پروفسور "مگان باسی" (Meghan Busse)، دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه نورث وسترن اذعان داشت: "یافته های ما نشان داد که تعمیرکاران با فرض این که آقایان جهت امور تعمیراتی از قیمت های بازار اطلاع دارند، این اجازه را به خودشان نمی دهند که هزینه ای بالاتر از قیمت بازار از آن ها دریافت کنند. این در حالی است که در مورد خانم ها این طور فکر نمی کنند و تصورشان این است که چون آن ها از هزینه های بازار بی اطلاع هستند پس می توان پول بیش تری از آن ها گرفت!" به گفته "فلوریان زتل میر" (Florian Zettelmeyer) پرفسور بازاریابی، روابط عمومی بهتر خانم ها نسبت به آقایان نیز از دیگر عواملی است که تعمیرکاران را به دریافت پول بیش تر (در حدود 10%) ترغیب می کند. بر اساس این کار تحقیقاتی، پژوهشگران پیشنهاد کرده اند که افراد در هنگام مراجعه به تعمیرگاه یا هر ارگان خدماتی، بهتر است خود را آگاه و با اطلاع از قیمت های بازار نشان بدهند؛ در این حالت، اگر دیدید که تعمیرکاران قیمتی بیش از حد انتظار شما را پیشنهاد دادند، تلاش کنید تا از آن ها تخفیف بگیرید. به نظر شما این طوری بهتر نیست؟