خصوصی‌سازی اصلی‌ترین راهکار بهبود شرایط خودروسازی

خصوصی‌سازی اصلی‌ترین راهکار بهبود شرایط خودروسازی

 
حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر ایجاد قطب سوم خودروسازی، گفت: لازم است هرچه سریعتر برنامه‌های دولت برای ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور از قالب حرف و شعار خارج و عملیاتی شود تا با ایجاد رقابت بین خودروسازان، کیفیت، قیمت و خدمات به طور موازی متناسب شود.
 
وی افزود: نکته دیگری که متاسفانه مورد بی‌توجهی قرار گرفته است مدیریت تعرفه وارداتی است، طبق قانون پیش‌بینی شده است هر سال یک درصد از تعرفه واردات خودرو کاهش پیدا کند که خودروسازان به مرور مجبور شوند کیفیت و خدمات خود را ارتقا دهند اما این موضوع مورد بی‌توجهی قرار گرفته و عملا شاهد اجرای این بند قانونی نیستیم.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیشنهاد برخی خودروسازان به وزارت صنعت برای تشکیل صندوق حمایت از تولید خودرو، گفت: اینگونه صندوق‌ها دردی از خودروسازان دوا نمی‌کند، ضمن آنکه حمایت‌های کافی از خودروسازان تا به امروز صورت گرفته است و آنچه که در صنعت خودرو مغفول مانده است تقویت موتور محرکه و نیروی انسانی متخصص با بازدهی و راندمان بالاست و تا زمانی که بخش خصوصی امکان رقابت با خودروسازان موجود را نداشته باشد نمی‌توان به این اهداف رسید.
 
وی ادامه داد: کاهش قیمت خودرو ممکن است به طور مقطعی و دستوری بتواند التهاب بازار را کم کند اما در درازمدت رکود حاصل می‌شود چرا که مردم به امید کاهش قیمت نسبت به بازار خودرو اقبالی نشان نمی‌دهند و خودروسازان توان فروش خود را از دست می‌دهند.
 
گروسی در پایان تاکید کرد: باید با ایجاد قطب سوم و برداشتن تعرفه، شرایط رقابت در بازار فراهم شود و نمی‌شود با تصمیمات حمایتی از خودروسازان مردم را مجبور به خرید خودروی ایرانی کنند و باید خودرو به جایی برسد که مردم با وجود رقبای خارجی به سمت خرید خودروی داخلی بیایند وگرنه با حمایت و زور تعرفه و صندوق‌های حمایتی مختلف مشکل خودرو در بلندمدت حل نمی‌شود.

منبع

ایسنا

برچسب : خصوصی سازی , خودرو سازی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

فرامرز
5



خدا وکیلی پولم از سه ماه پیش آماده س گذاشتم بانک شهر سود روزشمار22٪ می گیرم فعلا با همین ماشین ایرانی مدل 88 میگذرونم ولی دیگه ماشین بی کیفیت داخلی نمی خرم. با اینکار هم درآمدم زیاد شده هم راحتتر خرج میکنم هم خوش میگذره. فکر کنم آخر سال یه سفر خارجی هم بتونم برم
13:53  1394/07/01
گزارش
پاسخ دادن
حق طلب
11

عمرا کسی به حرف هایی از این دست توجه کنه
این اتفاق فقط به دست مردم میتونه رقم بخوره
واونم با نخریدن خودروی صفرنه از خودروسازان داخلی ونه از وارد کنندگان
ووقتی ببینن واقعا مردم خرید خودروی صفر را متوقف کردن اونجاست که ترعفه حداقل تا بیست درصد دیگه کاهش خواهند داد و خودروسازهارا اگرهم که خصوصی نکنن وادار میکنن که با برندهای برتر آلمانی و ژاپنی (ونه فرانسوی و چینی) تولیداتی مشترک داشته باشن وانتقال تکنولوژی بدن تا بعد این اتفاقها و یادگیری تمام فنون خودروسازی (فنون روز دنیا ) خودرویی ملی که واقعا ملی باشه تولید کنن
22:06  1394/06/31
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد جنوب : کسی اکه دعوت نامه ساینا دوگانه هفته چهارم مرداد پیام رفته براش علام کنه
شهرام : سلام دوستان این جریمه تاخیری که برامون میاد میدن یا الکیه؟؟؟ کسی هست که گرفته باشه؟؟؟
افشین : 11بهمن 403تکمیل وجه کردم ازهمون موقع چراغ تخصیص روشنه مرحله شماره گذرای وپلاک یعنی 6ماه اکه بره رومرحله بعدی یعنی فاکتورفوقش72ساعت بعدبه دستم میرسه اگه سایپاتااون موقع دق مون نده
منتظران آر اس : داداش رو سیستم نشسته هنوز ، امروز چک کن فاکتور شدی صد درصد ، منم یازده خردادم دیروز فاکتور شدم
غلامعلی : الهی به امید فاکتورشدن
سورن 4 تیر : از استان گلستانم.ماشین باید از تهران میومد
پاسخ به احمدجنوب : داداش دعوت نامه مرداد که اوایل تیربود اومد من دعوتنامه شهریورهستم تکمیل وجه کردم بعد شما میگی مرداد هنوز نیومده؟؟؟؟
علی رض بودا : سلام . شماره پذیرشت چند بود؟
متین : کجا زنگ زدی سایپا مگه تعطیل نیست چرا دروغ میبافی
ساینا اس پیش فروش : مال من سایناست تیر اومد دعوت نامه تیر 5