انتقاد رنو از خدمات ایران‌خودرو و سایپا

انتقاد رنو از خدمات ایران‌خودرو و سایپا

 
نماینده شرکت رنو در حالی انتقاداتی را به سیستم خدمات پس از فروش دو شرکت ایران خودرو و سایپا وارد کرده که مصرف‌کنندگان ایرانی نیز از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در ایران ناراضی هستند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مشکلات موجود در شبکه خدمات پس از فروش خودرو در ایران در کنار کیفیت محصولات تولیدی، به چشم اسفندیار صنعت خودروی ایران تبدیل شده است.
 
این مشکلات نماینده شرکت رنو در ایران را نیز به انتقاد علنی و صریح از وضعیت خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی دو خودروساز بزرگ داخلی وا داشته است.
 
پیمان کارگر اظهار کرده است:" از نحوه کار شرکای خود (ایران خودرو و سایپا) در خدمات پس از فروش ناراضی هستیم. نمایندگی خدمات پس از فروش خودروساز به ما می‌گوید قطعه تندر 90 موجود نیست در حالیکه قطعه وجود دارد اما شرکای تجاری نمی‌خرند و به نمایندگی نمی‌رسانند بنابراین مشتری ناراضی است".
 
مدیرعامل رنوپارس خاطرنشان کرده است:" در حال حاضر در مواردی شرکت خدمات پس از فروش خودروساز پول ندارد که قطعه را خریده و به نمایندگی خدمات پس از فروش تحویل دهد. با این حال ضعف دوستان در این حوزه نباید باعث ایجاد مشکل در خدمات پس از فروش محصولات رنو در ایران شود".
 
انتقاد علنی و صریح نماینده رنو در ایران از عملکرد دو شرکت ایران خودرو و سایپا در حالی است که براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، مشتریان ایرانی نیز از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در ایران ناراضی هستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال 1393، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
این وضعیت در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندین بار از کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرده و خواستار اقدام خودروسازان برای بهبود کیفیت خودروهای تولیدی شده است.

منبع

ایسنا

برچسب : انتقاد , رنو , ایران خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

ali
6

یکی باید بهش بگه این چند سال چرا چنین حرفی نزدی ؟! حالا که فروش ندارین صداتون در اومده ؟! جمع کن بابا ...
02:10  1394/07/05
پاسخ دادن
امیر
11

آقای رنو . الکی جو گیر نشو . آکه مثل قبل بالا سر محصول تولیدی خودت بودی این مشکلات پیش نمی آمد . ما کلا از محصول فرانسوی به دلیل نامردیهاش بیزاریم و نمیخوایم . پس الکی جو نده . از این به بعد تو هم بازار خوبی تو ایران نداری
15:50  1394/07/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
صادق : سلام به من هم همینو گفتن دقیقا تازه اپراتورهای سایپا راه افتادن
صادق : سلام بله به من هم مهینو گفتن
سروش : من طی چندین بار تماس با 096550 هر بار که تماس گرفتم یک حرف ثابتی رو پاسخ نشنیدم یک بار میگن تا 2 بهمن فاکتور شده یکبار میگن تا 6 بهمن ، یکبار تا نیمه بهمن و دو سری قبلی گفت بهمن تمام شده رفتن برای اسفند ماهی ها ولی طی آخرین تماس گفتن تا اواسط بهمن فاکتور شده. اصلا اوضاع شیر تو شیری هست داخل سایپا یکسری بهمن گفتن به علت نبود سانروف این تاخیرات ایجاد شده فقط خدا میدونه مشکل اصلی چی هستش
بهزاد : دقیقا به منم همین و گفت من۲۲ اسفندم
مجتبی : سلام من شاهین اتوماتیک G 5مهرماه 402مبلغ290میلیون واریز کردم که زدن تحویل اسفند ماه سال 403هنوزم از پیامک سایپا خبری نیست الان 3ماهه هر روز زنگ میزنم تهران میگن مشخص نیست کسی چیزی اعلام نکرده به ما نمی‌دونم چیکار کنم خدا لعنتشون کنه انشاالله
میلاد : دسته دنده تارا چرا اینقدر زشت و اینقدر سفته. مدل قبلیا بهتر بود.
حواله : دوستان من کارم خرید و فروش حواله هستش،علی آقا راست میگن فروش فوری زیاد اجازه تاخیر نمیدن به خاطر اینکه ۳۶ درصد جریمه داره،به جاش پیش فروش ها که ۱۲ درصد جریمه دارن رو میزارن تو اولویت آخر،بنده تو این چند ساله ندیدم که فورش فوری بیشتر از ۲۰ روز تاخیر بخوره،درضمن تارا اتومات چون طرفدار نداره پیش فروش هاشم داره فاکتور میشه
محسن : سلام وقت بخیر من پیش خرید ثبت نام کردم چطوری میتونم نانو سرامیک انتخاب کنم؟؟؟
مسعود j4 (سود تاخیر) : سلام به همه عزیزان. مراحل دریافت سود تأخیر: 1. پس از تحویل خودرو فورا از طریق دفتر خدمات قضایی ثبت شکایت کنید و سود تأخیر و هزینه دادرسی را مطالبه نمایید. 2. سود تأخیر را تا موقع شاسی شدن خودرو بدون دردسر پرداخت می کنند اما اگر تا موقع تحویل مطالبه کنید حداقل 9 ماه دوندگی دارد که با توجه به افت ارزش پول ملی ارزش اینهمه دوندگی و صبر کردن را ندارد. 3. ظرف 10 روز پرونده به شورای حل اختلاف (در تهرانسر) ارجاع می شود. آنجا با نماینده کرمان موتور توافق می کنید بر سر قیمت (سود تاخیر و هزینه دادرسی). من تا موقع تحویل را در شکایت نوشته بودم ولی در شورای حل اختلاف تا موقع شاسی شدن را توافق کردیم به خاطر طولانی نشدن دادرسی. بر سر توافق مشکلی وجود ندارد و نماینده کرمان موتور تلفنی در جلسه حاضر می شود! 4. ظرف 10 روز پول به حساب شما واریز می شود. 5. خیلی راحت و بدون دردسر 6. بدون شکایت سود تاخیر نمی دهند. 7. روزهای تاخیر شامل تعطیلات هم هست. (تعداد روزها ضرب در 36 درصد تقسیم بر 30) بسته به مبلغ پیش پرداخت. 8. متن شکواییه در گوگل قابل دسترسی است. 9. موفق باشید.
محمودرضا : در شرایط برابر، اولویت فاکتور شدن با فروش فوری ها است چون جریمه تاخیر در تحویلشان سه برابر پیش فروشها است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آریزو 8 مجید : تا تحویل 20 فروردین صادر شده
رضا سورن دوگانه 30 بهمن : سلام دوستان سورن دوگانه 100 لیتری رینگ اسپرت؟
داروغه : باید میز خدمت رو چک کنی
درحسرت : شاید هرکی رفته تو فاکتورشون کنن
تیگو 8 : امروز نتیجه تجمع رو بگید ممنون چند نفر بودید
اطلس جی : من اومدم هیچ خبری نیست فقط خودم رفتم داخل حرف قانع کننده نزدن بهم
اطلس اذر : توروخدا یکی خبربده چی شدخدا ازشون نگذره همون پرایدزیرپامونم فروختیم ازهمونم موندیم
مرتضی آریزو 6پرو : سلام چه خبر از تجمع کسی امد؟
عصمتی اریزو 8 : من زنگ زدم صدای مشتری گفت 50 نفر پشت خط هستن قطع کردم نمیدونم برای من صادر شده یا نه از کجا میشه فهمید به غیر از این صدای مشتری راه دیگه ای هم هست نمایندگی هم میگه تا بارگیری نشه ما خبر دار نمیشیم
اطلس 21 مهر : یکی یه خبر بده دلمون ترکید خدایا تا کی ظلم خسته شدیم راهم دور بود مرخصی نتونستم بگیرم خدایا چه گیری کردیم