1carدر طول زمانی که شما می توانید 4 کلمه نخست این مقاله را بخوانید، این اتومبیل ها می توانند از حالت توقف کامل، سرعت خود را به یکصد کیلومتر در ساعت برسانند و پس از ثانیه هایی کوتاه، 160 کیلومتر را رد کنند و از دیدها محو شوند. اگر قادر باشید 4 چرخ را به یک راکت نصب کنید، خواهید توانست به این سرعت و شتاب دست یابید. اما این سه سوپر ماشین واقعی هستند، خودروهایی واقعی که هرکسی می تواند آن ها را در جاده های واقعی براند. حداکثر سرعت، همیشه معیاری برای ارزیابی پیشرفت های مهندسی در صنعت اتومبیل سازی بوده است. از طرفی دیگر شتاب نیز معیار مناسبی برای مشاهده نحوه شروع حرکت خودرو ارائه می کند. ممکن است متوجه برخی از شباهت های موجود در بین این سوپر ماشین ها شده باشید. بله، همه آنها قیمت بالایی دارند و صد البته که برخی قیمت بسیار بالاتری از بقیه دارند. همه آن ها از توربو شارژر استفاده می کنند و از گیربکس با کلاچ دوگانه بهره می برند.
نیسان GT-R پریمیوم 2012
شتاب صفر تا 96 = 2.94 ثانیه
GT-R نامی است که به خودروهای برتر نیسان اطلاق می شود، مدلی که دارای قدرت مندترین موتورها و نیز پیشرفته ترین تکنولوژی ها است. در تولید این اتومبیل ها بیش از هر چیز بر روی عملکرد فوق العاده تمرکز شده است و به عنوان جایگزینی برای مدل های گران قیمت اروپایی عرضه می شوند و واقعاً تا به امروز با همتایان اروپایی به خوبی رقابت کرده اند. نیسان GT-R 2012 که ششمین نسل از این مدل است، قابلیت های بسیاری دارد و از بهترین خودرو های تولیدی شرکت نیسان محسوب می شود که در این گروه ارزان ترین اتومبیل نیز می باشد. مدل 2012 امکانات بیشتری هم به مجموعه امکانات این اتومبیل افزوده است که از جمله آن ها می توان به تغییراتی در طراحی موتور و نصب سیستم جدید کنترل کشش اشاره کرد.
توان خروجی موتور شش سیلندر خورجینی آن با حجم 3.8 لیتر به همراه دو توربو شارژر افزایش یافته است که وجود سیستم ورودی هوا، اگزوزهای بزرگتر و بازبینی انجام شده در زمانبندی سوپاپ ها و نسبت هوا و سوخت را تکمیل می کند. نتیجه این تغییرات افزایش 45 اسب بخار به نیروی 530 اسب بخاری خودرو و رسیدن گشتاور به 448 نیوتن متر می باشد. سیستم چهار چرخ محرک از محور فیبرکربنی برای انتقال این نیرو به چرخ های عقب استفاده می کند، جایی که گیربکس 6 دنده با کلاچ دوگانه و دیفرانسیل ضد قفل در آن واقع هستند. بخش های مکانیکی این خودرو برجسته ترین قسمت این اتومبیل بوده و تغییرات کمتری داشته است. دیواره های داخلی چرخ های 20 اینچی این مدل طوری طراحی شده اند که در طول شتاب های سریع، درگیری تایرها را با جاده افزایش دهند.
هنگام شتاب گیری سیستم RMS دور موتور را در 4000 دور در دقیقه نگه می دارد. وقتی که ترمزها رها می شوند کلاچ خودرو به اندازه ای حرکت می کند که اصطکاک تایرها با زمین از بین نرود. بسته به نوع جاده تا 98 درصد از نیروی تولیدی موتور به چرخ های عقب منتقل می شود، البته تا زمانی که لغزندگی تشخیص داده نشود. چون در این صورت تا 50 در صد از توان به چرخ های جلو منتقل می شود تا ثبات کنترل خودرو افزایش یابد. این نیسان در شروع حرکت همیشه برنده بوده و به مدت دو ثانیه یا 45 مایل خودش را به پیش می اندازد. یعنی اگر مسابقه در همین ابتدا به پایان می رسید، قطعاً این هیولا برنده بود.
پورشه 911 Turbo S 2012
شتاب صفر تا 96 = 2.84 ثانیه
هر سال پورشه به تولید طرح غیر معمول موتور تعبیه شده در عقب خودرو ادامه می دهد، طرحی که دلیل پیروزی پورشه دربرابر اکثر رقبای خود بوده است. پورشه 911 Turbo S قطعاً سریع ترین پورشه جاده ای است که جهان تا کنون به خود دیده است. این شرکت مدعی است که این مدل به نسبت خودروهای دیگر از نظر شتاب نزدیک ترین رقیب بوگاتی ویرون است.
سخت افزار مدل توربو نیز همان مدل تمام آلومینیوم پورشه است، یک موتور 6 سیلندر خطی با تزریق سوخت مستقیم و حجم 3.8 لیتر که توربو شارژر آن هر سیلندر را به طور مجزا تغذیه می کند. Turbo S اکنون به لطف موتور بسیار قدرتمندش، توان خروجی را مجموعاً به 530 اسب بخار رسانده و گشتاور آن برابر با 516 نیوتن متر است. امکانات دیگر این خودرو مستقیماً از مدل توربو برگرفته شده و شامل گیربکس 7 دنده PDK و ترمزهای کامپوزیت سرامیکی، قفل مرکزی چرخ های RS و مجموعه اسپرت کرونو انحصاری شرکت است. سیستم چهار چرخ محرک پورشه از دیفرانسیل مرکزی و کنترل الکترونیکی برای انتقال 50 درصد گشتاور به چرخ های جلو استفاده می کند. در این مدل به دلیل تقسیم خاص وزن، تایر های 305 میلی متری عقب اکثر وزن خودرو را تحمل می کنند.
با فعال بودن سیستم کنترل کشش دور موتور در 5000 دور نگه داشته می شود که نیروی حاصل در این دور حدود 450 اسب بخار وگشتاور معادل 472 نیوتن متر می باشد. این خودرو در ابتدای شتاب گیری 16 درصد از نیرو به چرخ های جلو و بقیه را به چرخ های عقب منتقل می کند تا به بهترین حالت اصطکاک چرخ ها را با جاده حفظ کند. باید اعتراف کرد که قدرت شتاب گیری پورشه 911 Turbo S نشان از کیفیت و ساخت بی نقص آن است.
بوگاتی ویرون 16.4 سوپر اسپرت 2012
شتاب صفر تا 96 = 2.52 ثانیه
باید اذعان داشت که بوگاتی در قلمرو خود یک پادشاه است. بوگاتی ویرون سوپراسپرت با قیمت 2.6 میلیون دلار پادشاه دنیای سوپر ماشین ها محسوب می شود، یک مونا لیزای مهندسی آیرودینامیک.
این بوگاتی یک ماشین عالی است، موتور 16 سیلندری آن با حجم 8 لیتر و سیستم توربوی چهارگانه، باعث شده که این خودرو اولین و تنها نمونه در نوع خود باشد که نیرویی معادل 1183 اسب بخار و گشتاور 1106 نیوتن متر تولید می کند. توان تولیدی از توربو شارژرها و اینترکولرهای بزرگتر و نیز سیستم اگزوز حجیم تر حاصل می شود. تغییرات دیگر شامل سیستم آیرودینامیک و طراحی مجدد شاسی می شود، تغییراتی که به امنیت خودرو در سرعت های بالا کمک بسیاری می کند. برای شروع حرکت باید پدال ترمز را فشار داد و دکمه کنترل کشش و کنترل پایداری روشن کرد. هنگام شتاب گیری دور موتور به 3000 دور در دقیقه می رسد، دوری که در آن موتور نیروی تقریباً قابل کنترل 632 اسب بخار را به چرخ ها منتقل می کند.
با تقسیم متغیر نیرو و بدون هرزگردی چرخ ها این سوپراسپرت شروع به حرکت می کند و شما را در حالت افقی به جلو پرتاب می کند. نیروی شدید وارد شده به شما باعث می شود که بازدم را فراموش کنید! خاموش کردن سیستم کنترل کشش باعث بروز صحنه ای عجیب می شود که با حرکت خودرو در 5000 دور در دقیقه آغاز شده و درادامه به یکباره خودرو ناپدید می شود. سوپر ماشین مورد علاقه شما کدامیک از اعضای کلوپ دو ثانیه ای است؟