بهره 30 درصدی سدی برای پیشرفت

بهره 30 درصدی سدی برای پیشرفت

 
دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو گفت: درست که وضعت صنعت خودروی کشور مطلوب نیست، اما این وضع تنها مربوط به کوتاهی خودروسازان و قطعه‌سازان نیست.
به گزارش «پرشین خودرو»ساسان قربانی دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو با بیان اینکه عملکرد صنعت خودروسازی کشور در چند سال اخیر مطلوب نبوده است، گفت: با وجود این نباید تقصیر رکود و افتی که در این صنعت پیش‌آمده را تماما به عهده خودروسازها انداخت، زیرا وضع اقتصاد کشور به هیچ عنوان مطلوب نیست.
وی با تاکید بر اینکه خودروساز و قطعه‌ساز به دلایل مختلفی همچون تحریم و مشکلات بانکی امکان وارد کردن قعطات و تجهیزات مرغوب به کشور را ندارد، اظهار کرد: صنعت خودرو جدا از کل اقتصاد نیست و در شرایط فعلی تمام صنعت کشور با مشکل مواجه است، ولی چون صنعت خودرو پیشگام دیگر صنایع است، بیشتر در معرض رصد و برای عامه مردم ملموس‌تر است، به‌همین دلیل خودروسازان بیشتر مورد نقد قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به نامه 4 وزیر به رئیس‌جمهوری و اشاره به انباشت 100 هزار خودرو در انبارها افزود: صنعت خودرو جزو مهم‌ترین صنایع کشور است و بسیاری دیگر از صنایع و مشاغل در سراسر کشور با آن در ارتباط هستند و در صورتی که در صنعت خودروی کشور تحرکی ایجاد شود، می‌تواند باعث رونق دیگر صنایع شود.
قربانی افزود: این اتفاق در کشور ما بی‌سابقه بوده که تعدادی از دولتمردان به وجود وضع نابسامان در اقتصاد اذعان و با شهامت به مشکلات اعتراف کنند، اما این به‌ تنهایی کافی نیست و باید برای خروج از این وضعیت برنامه و راهکار ارائه کرد.
دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو کشور در ادامه تاکید کرد: متاسفانه 8 سال منابع کشور را از دست دادیم و میلیاردها تومان پول گم‌ شد، اما کسی در این‌باره اظهار نظر نکرد. وقتی منابع نباشد بانک‌ها نمی‌توانند تسهیلات بپردازند و مشخص است که در چنین وضعی نمی‌توان از صنایع برای حرکت توقع خاصی داشت.
او ادامه داد: طی سال‌های اخیر بارها رهبر معظم انقلاب در بیانات خود از مسئولان خواسته‌اند که از تولید ملی حمایت کنند، ولی متاسفانه مسئولان کار عملیاتی در این زمینه انجام نداده‌اند و صنایع را به‌ حال خود رها کرده‌اند.
وی تصریح کرد: از نظام اقتصادی‌ای که از تولید کننده 30 درصد بهره بانکی دریافت می‌شود، نباید توقع تحول داشت. از طرفی وضعیت ارز نامطلوب است و مصوبات بانکی بی‌ثبات است. ضمن اینکه به دلیل وجود تحریم‌ها نه می‌توان با دنیا تبادل بانکی داشت و نه تبادل تکنولوژی. از این جهت با وجود مشکلات عمیق اقتصادی و بانکی چگونه می‌توانیم از صنعت خودرو توقع داشته باشیم خودروی مناسب تولید کند؟
قربانی با بیان اینکه در سال 2008 این اتفاق در دنیا نیز رخ داد و خودروسازان بزرگ جهان با رکود همراه شدند، افزود: در آن مقطع زمانی روسای جمهور کشورهای اروپایی و آمریکا با ورود به این موضوع از صنعت خودرو حمایت کردند و به آنها تسهیلات بدون بهره با بازپرداخت بلندمدت دادند.
وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های دولت و بخش خصوصی، صنعت خودروسازی کشور بتواند در آینده با تولیدات مطلوب و به‌روز، نیازهای جامعه را تامین و رضایت مردم را جلب کند.
 
 
 
 
بهره 30 درصدی سدی برای پیشرفت
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : بهره پایین , پیشرفت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیر
13

این آقا راست میگه سود بانکها خیلی بیشتر از نزول خورهاست ولی میخوام بدونم شما که ماشین بی کیفیت و قدیمی و 3برابر قیمت میدین دست مردم راهی برای حرف زدن دارید . در ضمن خجالت نمیکشید خودتونو با خودروسازهای خارجی مقایسه میکنید . شما قبل از این مشکلات بجز دزدی و کشتن مردم کاری نکردید ولی خارجیها در زمان رکود دست از تحقیق ،کیفی سازی و ارتقاع محصولشون دست بر نداشتند. شما قطعه سازها هم رفتید از چین لوازم وارد کردید و گفتید ساخت ایران هم به صنعت و هم به اشتغال ضربه زدید . تو رو خدا مظلوم نمایی نکنید و بی شخصیتی و نالایق بودنتون واسه همه روشنه . البته بیسوادی شما هم روش
12:03  1394/07/16
گزارش
پاسخ دادن
سید رضا
12

اکر با من نبودش هیچ میلی -- چرا ظرف مرا بشکست لیلی .
واقعا اگر مشکل فقط سود بانکی است چرا سایپا با طرح اتو خدمت فعلا داره همین سود را میدهد و کسی استقبال نمیکند .
مشکل فقط شما مدیران نالایق هستید که با تعرفه 100 در صدی خودرو خارجی باز هم اشغالهایتان فروش نمیرود .
22:27  1394/07/15
گزارش
پاسخ دادن
تحریییییم کننده فرغوووون
18

تقصیر کم کاریا و دزدیاتون از مردم رو گردن این و اون نندازید...
دست همتون تو یه کاسه س لگننننن سازا...
کارتون تمومه،تموم
20:43  1394/07/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داریوش ۲ اردیبهشت : اقا هادی این ره که می روی به صبرستان است صبر ایوب داری بسم الله
داریوش ۲ اردیبهشت : ۲۷ اسفند منظورشون بوده اینا واریزی ۲۶ اسفندن چون بعد از وقت اداری واریر داشتن افتاده ۲۷
شاهین : مبارک باشه ان شالله مشکلی نداره ببخشید شماره پذیرشتون چند بود؟
x5 : تحویلش قانونن کی بوده که الان میخوان تحویل بدن ؟
msuD : بیش از هزار تا ۲ هزار نفر
سجاد کورد : ۲۲خرداد تکمیل کامل
شاهین جی ال ۲۱ خرداد : آره. ۲۱ خرداد تکمیل وجه کردم
رامین : سلام جالبه دهم هم همین پیام رو فرستادی! دوروز یکبار فاکتور میشی؟!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
طرح فرسوده : سلام. طرح فرسوده اول خرداد بودم. 28 مرداد تکمیل وجه کردم. کسی میدونه تا کی فاکتور شده این طرح؟
درسا : رینگ فولادی تبدیل موتور کسی پلاک نشد تحویل 31مرداد
منصور : بله ، ولی شانست برای برنده شدن میاد پائین
رانا 31 شهریور : اراک هستم
207 تیتانیوم تحویل 31 مرداد : دوستان برای کارت سوخت چه زمانی و به چه صورت باید اقدام کرد؟
سید : آقا محسن و مهدی و مریم خانم بی زحمت شماره پذیرش بزارید
محمد : نه متاسفانه میگن قطعه ندارن تاخیر شدید دارن
ساینا اس بهمن : سلام دوست عزیز پذیرش های اسفند از یکم هستند تا سیزدهم
وحیدسورن : من 30مهرم.. فاکتور و تخصیص پلاک شد دیروز..
غلامعلی : 4تا ده روز بستگی به شهرت داره دوره یا نزدیک