جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای هیبریدی

جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای هیبریدی

 
شهردار تهران در کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و توسعه اعلام کرد:
جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای هیبریدی
شهردار تهران یکی از تصمیمات جدی را جمع‌ آوری موتورهای بنزینی از سطح شهر و تبدیل آنها به موتور برقی عنوان کرد و گفت: معتقدیم تمام تاکسی‌های شهر باید به تاکسی‌های هیبریدی تبدیل شوند و ما هر فصل چند هزار خودروی هیبردی وارد چرخه حمل و نقل کنیم.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایلنا، محمد باقر قالیباف در اولین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و توسعه با اشاره به اینکه امیدوارم این کنفرانس منجر به احکام و قوانینی شود و در نهایت بتوانیم قوانین را به مرحله اجرا دربیاوریم، اظهار داشت: در دهه‌های اخیر به خصوص قرن 21 موضوعات در جوامع مختلف به سرعت در حال تغییر و تحول است و فناوری و تکنولوژی دسترسی سریع و آسان را به اطلاعات امکان‌پذیر کرده و دیگر اطلاعات نمی‌تواند پشت پرده بماند.
وی با اشاره به اینکه جامعه ما یک جامعه شبکه‌ای شده و خود همین موضوع باعث شده تغییر و تحولات در عرصه‌های مختلف زندگی مردم بسیار سریع در حال پیشرفت باشد، افزود: این شرایط باعث شده در حین اینکه دسترسی به اطلاعات داریم و آگاهی‌های ما را بالا می‌برد اما آینده را برای ما پیچیده‌تر و ناشناخته‌تر کرده است. از سوی دیگر نیز این شرایط تهدید جدی را در حوزه محیط زیست سبب شده است و این موضوع یکی از دغدغه‌های بزرگ ما است.
شهردار تهران با بیان این مطلب که در اواخر دهه سوم و ورودمان به دهه چهارم و قرن 21 بخش مربوط به شهرنشینی در کل جهان از 50 درصد عبور می‌کند، گفت: ما بر این باور هستیم که تولید در همه بخش‌های خود از جمله تولید قدرت، ثروت، معرفت و منزلت در مکان‌هایی که مردم زندگی می‌کنند به وجود می‌آید.
وی ادامه داد: پس با این نگاه شهرها برای ما هم فرصت و هم تهدید هستند. فرصت از این جهت که منابع انسانی و نیروهای فکری مهمترین سرمایه ما هستند و از جهت دیگر تهدید هستند چرا که آلودگی صوتی، آسیب اجتماعی، بی‌هویتی جوامع شهری، دو قطبی فقر و غنا و شمال و جنوب شدن شهرها را شامل می‌شود.
قالیباف با تاکید بر اینکه امروز دیگر داشتن نفت و گاز و منابع طبیعی خیلی مایه افتخار نیست، خاطرنشان کرد: داشتن نیروهای خلاق مبدع و مبتکر مهمترین سرمایه جوامع محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه شمال و جنوب شدن شهر و دو قطبی فقر و غنا، احساس بدی را در مردم شهر به وجود می‌آورد، گفت: همه این پیچیدگی‌ها ما را ملزم می‌کند که به یک نظام برنامه‌ریزی به صورت کاملا هوشمند، اثربخش و آینده‌نگر توجه کنیم؛ چرا که در غیر این صورت بدون شک این چالش‌ها ما را دچار مشکلات اساسی خواهد کرد.
شهردار تهران اضافه کرد: بنده با یک تجربه بیش از سه دهه با همه وجودم می‌گویم که اگر جمهوری اسلامی در اصلاح ساختار اداری و اجرایی تجدید نظر نکند و تفکیک کار محلی و ملی را انجام ندهد و همچنین امور تصدی‌گری و تولی‌گری را از هم جدا نکند هرگز به یک پیشرفت پایدار دسترسی پیدا نخواهیم کرد و هرگز قادر به مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در کشور نخواهیم بود.
قالیباف با بیان اینکه در دهه گذشته شهرداری تهران به دو نکته اشاره کرد، گفت: ما در این مدت رویکرد خود را یک رویکرد اجتماعی و فرهنگی گذاشتیم و بر این اساس گفتیم شهرداری باید از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود. در کنار این موارد سعی کردیم بهبود سبک زندگی را در دستور کار داشته باشیم و وظایف روشن را در این خصوص به درستی پیش ببریم.
شهردار تهران با اشاره به اینکه نظافت شهر تهران جزو بهترین شهرهای دنیاست اما سخت‌ترین نظافت بر عهده ما قرار دارد، گفت: چرا که ما نیازمند ارتقا روشی در شهرداری و هم ارتقا فرهنگی در مردم هستیم و در حالی که بسیای از شهرها روزی یک بار زباله‌های خود را جمع‌آوری می‌کند اما ما روزی سه بار زباله‌ها را جمع می‌کنیم.
وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته شهرداری در طول دهه گذشته اشاره کرد و گفت: ما قبول کردیم زیر گذر و رو گذر تقاطع و زیرساخت‌های لازم حمل و نقل اعم از بزرگراه‌ها و حمل و نقل عمومی را با تمام قوا ایجاد کنیم.
قالیباف با اشاره به اینکه همه طرح‌های 1404 در حوزه بزرگراهی در سال گذشته را منهای یک پروژه تکمیل کردیم افزود: شهرداری در حوزه بهبود زندگی سراهای محله را ایجاد کرد و در حال حاضر 375 شورایاری محله داریم که مردم خودشان رای می‌دهند و خودشان نیز محله را اداره می‌کنند.
شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز بیش از 57 خدمت تحت وب در شهرداری انجام می‌شود افزود: همچنین برای ارتقای کیفیت زندگی چه در بعد مادی و چه معنوی اقداماتی را انجام دادیم و از سوی دیگر نیز در حال بهره‌برداری از 175 کیلومتر مترو هستیم که تا سال 96 به بیش از 240 کیلومتر خواهد رسید.
قالیباف یکی از تصمیمات جدی را جمع‌آوری موتورهای بنزینی از سطح شهر و تبدیل آنها به موتور برقی عنوان کرد و گفت: معتقدیم تمام تاکسی‌های شهر باید به تاکسی‌های هیبریدی تبدیل شوند و ما هر فصل چند هزار خودروی هیبریدی وارد چرخه حمل و نقل کنیم.
وی در پایان افزود: مهمترین نگاه ما در حوزه شهری این است که شهر پیشرفته باید عاری از فقر و مزین به تکریم باشد.
 
 
 
جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای هیبریدی
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

 

برچسب : شهردار تهران , قالیباف , بنزینی , هیبریدی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

امیر
3

(شهردار تهران یکی از تصمیمات جدی را جمع‌ آوری موتورهای بنزینی از سطح شهر و تبدیل آنها به موتور برقی عنوان کرد) شتر در خواب بیند پنبه دانه
19:45  1394/07/16
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
0

آخه ما برای هایبریدی کردن چه زیرساختی داریم؟ فکر اینجاهاش رو کردن ینی؟
بعدش هم ب نظر بنده تا زمانی ک مثل کشورهای غربی برای ماشین پرمصرف و آلاینده مالیات و بیمه سنگین تری اعمال نشه ( اصلا اینجا ماشین مالیات سالانه نداره ) امکان کنترل برای بهینه شدن خودروها وجود نداره و درنظر بگیرید که چ مشوقی با چه هزینه های هنگفتی برای دولت باید باشه تا ب سمت خودروهای پاک بریم.
13:33  1394/07/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟