تدبیری برای ارتقاء کیفی خودرو

تدبیری برای ارتقاء کیفی خودرو

 
خودروسازان در حالی وعده ارتقای کیفیت محصولات تولیدی تا پایان سال‌جاری را به مشتریان داده‌اند که در اولین اقدام عملی خود به قطع همکاری با قطعه‌سازانی پرداخته‌اند که کیفیت موردنظر آنها را رعایت نمی‌کنند.
 
 
در این بین بسیاری از کارشناسان معتقدند که ارتقای كيفيت محصولات داخلی، با ارتقای كيفي قطعات در ارتباط مستقیم است حال آنکه برخی دیگر از کارشناسان معتقدند تمركز روي قطعه‌سازي برای بالا بردن میزان کیفیت محصولات خودروسازان داخلی به‌تنهایی کافی نیست. در این زمینه یکی از مدیران ارشد خودروسازی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به اینکه بسیاری از اظهارنظرهای کنونی درخصوص افزایش کیفیت برای مشتریان قانع‌کننده نیست می‌گوید: کیفیت خودروهای تولید داخل تنها با حذف برخی قطعه‌سازان افزایش پیدا نمی‌کند؛ زیرا مشکل اصلی صنعت خودرو فرسودگی زیرساخت‌ها است.
 
 
وی معتقد است که در حال حاضر تنها راه‌حل ایجاد کیفیت مورد انتظار مشتریان حضور شرکای خارجی و انتقال دانش و تکنولوژی روز جهان به صنعت خودرو کشور است. این مدیر ارشد خودروسازی همچنین معتقد است که توقع مشتریان افزایش یافته و جوابگویی به خواسته‌های آنها بسیار سخت شده است.
 
 
در این بین برخی از کارشناسان معتقدند که هر چند اعتماد مشتریان در چند سال گذشته به کیفیت محصولات داخلی کاهش یافته است، اما صنعت خودرو کشور با بهره‌گیری از دانش روز و عرضه تولیدات مدرن و با کیفیت می‌تواند اعتماد از دست رفته مشتریان را ترمیم کند.
 
 
 
 
تدبیری برای ارتقاء کیفی خودرو
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : ارتقاء کیفی خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیر
6

(این مدیر ارشد خودروسازی همچنین معتقد است که توقع مشتریان افزایش یافته و جوابگویی به خواسته‌های آنها بسیار سخت شده است) البته با سواد و توانی که شما ندارید شاید سخت یاشد. ولی از نظر یک شرکت تولیدی معقول این درخواستی عادی و بسیار پیش پا افتاده است.ماشینی کیفی با قیمت معقول. 2 ما تعرفه، برنامه، تدبیر و هزار فیلم بازی کردن شما را نمیخواهیم ما ماشین با کیفیت، به روز وبا قیمت معقول میخواهیم اگر میخواهید ورشکست نشوید خیلی زود و ازهر راهی که میتوانید این خواسته معمولی مردم را براورده کنید. وگرنه دودش تو چشم شما میرود حالا خود دانی
20:00  1394/07/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
5

قطعات داخلی توان تولید بهترین ها رو دارن. شرکت رادیاتورسازی داشتیم ک برای مرسدس آلمان رادیاتور تولید میکرد. وقص علی هذا.
از وقتی که قطعات چینی رو وارد کردن و گذاشتن تو کارتون ایرانی ک ب اسم تولید ملی بفروشن این وضع درست شد.
این آقایون هم نمیخواد از خودشون نگرانی در وکنن.همین ک هیچ کاری نکنن خیلی بهتره چون هر بار به هر چی دست زدن بدترش کردن که بهتر نشده.
17:25  1394/07/21
گزارش
پاسخ دادن
محمد باقری
12

بابا جمع کنید این بساط رانت خواری و دزدی را .هی بیخودی در نقش کارشناس هم سخنرانی نفرمایید. تنها راه نجات ملت و دولت جمع شدن این بساط است .مشکلی هم پیش نمیاد.جهت بازخرید کارگران و مهندسان هم به هر کدام یک پراید بدهید تا مثل اکثریت ملت مسافر کشی کنند.در اینصورت می توانید جهت ایجاد شغل امار هم بدهید.
16:18  1394/07/21
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس بهمن : امید خدا یک دست باشیم حق مونو میگیریم
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید