مقایسه کوپه های اسپرت بی ام و، پورشه، و لوتوس

مقایسه کوپه‎های اسپرت بی ام و، پورشه، و لوتوس

در این برسی بی ام و سری یک کوپه M در مقابل دو رقیب کوپه دیگر، لوتوس اورا S و پورشه کایمن R قرار گرفته است. بررسی جمعی این چنین با شکوه، متشکل از خودروهایی 6 سیلندر و مهندسی فراتر از انتظار، به چندین ساعت تست رانندگی در مسیرهای مسابقه ای نیاز دارد تا بتوانیم نقطه ضعف و قوت هر یک را بشناسیم.

 

جایگاه سوم

بی ام و سری یک کوپه M

مدیران سری M شرکت بی ام و تصمیم گرفتند تا لطفی در حق جهانیان کنند و عملکرد فوق العاده برند سری M را چنان تولید کنند که همه قدرت خریدش را داشته باشند. برای این که به این هدف برسند، باید از نظر مالی به شکلی صرفه جویی می کردند که از عملکرد خوب سری M چیزی کم نمی شد. این مدل کوپه بیشتر سخت افزارش را از برادر بزرگترش M3 قرض کرده است، در حالی که برخی از قطعاتش هم از آن خودش می باشد.

مقایسه کوپه‎های اسپرت بی ام و، پورشه، و لوتوس

زمانی که چشمتان به مایک تایسون آهنی می خورد، چاره ای جز دوست داشتن چهارچوب فلزی اش ندارید. گل گیر های این سری، 4 سانتی متر پهنا دارد و از سیستم تعلیق بزرگ 43 سانتی متری بهره می برد. فاصله محور عقب و جلوی بی ام و سری یک نسبت به M3 ده سانتی متر کوتاه تر است. سیستم کمک فنر کوپه M قابل تغییر نیست و تنظیمات آن برای مسابقه تعیین شده است که در این صورت برای مسافرت های جاده ای طولانی مناسب نخواهد بود.

مقایسه کوپه‎های اسپرت بی ام و، پورشه، و لوتوس

نیروی تولیدی موتور شش سیلندر توربو دوگانه سری M کوپه با موتور مدل بی ام و Z4 برابری می کند (335 اسب بخار). این ماشین از موتوری با حلقه های پیستونی خاص و تنظیم موتور بسیار خوب و موتور 3 لیتری بهره می برد که از موتور شش سیلندر 3.4 لیتری پورشه کایمن و موتور بزرگتر سوپرشارژ شش سیلندر خورجینی 3.5 لیتری لوتوس شما را  سریعتر از پیچ ها خارج می کند. باید روی موتور توربوی این بی ام و حساب باز کرد، گواه این گفته صدای اگزوز خشن و قدرتمند آن است. دور موتور بی ام و تا هفت ثانیه بین 1,500 دور در دقیقه و 4,000 دور در دقیقه  می ماند که نیروی گشتاوری را 37 نیوتن متر بیشتر می کند.

مقایسه کوپه‎های اسپرت بی ام و، پورشه، و لوتوس

با وجود اختلاف 20 میلی متری فاصله تایر های عقب و جلو و بیشتر وزنی که روی محور جلویی خودرو است، موتور شش سیلندری M1 همانطور که انتظار می رفت، قدرت بالایش را در حرکت به نمایش گذاشت. صندلی راننده برای حالت اسپرت کمی بالا قرار گرفته، اما از طرفی این صندلی به تازه کارها دید بسیار خوبی از ادامه مسیر پیش رو را می دهد. گیربکس دستی شش سرعته این مدل رتبه دوم را کسب کرد. سیستم ترمز کوپه M با تنظیماتی که از M3 به ارث برده، عملکرد بسیار خوبی دارد. درمقایسه با دو مدل دیگر این بررسی فضای صندوق عقب M1 بیشتر است و به سادگی دو مسافر دیگر را هم در خود جای می دهد و قیمتش از اورا S که مکان دوم را دارد 30,000 دلار کمتر است. برای شما خودرویی که مکان دوم را در مسیر مسابقه کسب کرده، چقدر ارزش هزینه کردن دارد؟

 

جایگاه دوم

لوتوس اورا S

هر صدای برخورد فلزی که از بدنه اورا مدل قبلی شنیده می شد، در مدل اورا S جدید برطرف شده که قطعاً باید استانداردی برای مدل های بعدی لوتوس باشد. اوج پیشرفت لوتوس سیستم سوپرشارژ است که با فشار 5.5   PSI قدرت موتور شش سیلندر خورجینی را به 345 اسب بخار با نیروی گشتاور 295 نیوتن متر افزایش می دهد.

مقایسه کوپه‎های اسپرت بی ام و، پورشه، و لوتوس

 در این مدل انتقال قدرت، بدون تاخیر و خطی انجام می شود. دربین دکمه های کنترلی، دکمه اسپرت جدیدی وجود دارد که همیشه باید روشن باشد. این دکمه جریان خروجی از اگزوز را کنترل می کند که صدای آرام لوتوس را به صدایی مردانه و حیرت انگیز تبدیل می کند.

مقایسه کوپه‎های اسپرت بی ام و، پورشه، و لوتوس

1Carاگرچه گیربکس لوتوس پیشرفت بسیار زیادی کرده است اما لوتوس در دنده معکوس دادن از دنده سه به دنده دو به طور متناوبی مشکل هماهنگ سازی دارد. فرمان پذیری خودرو به زبان شما حرف می زند و عملکرد مورد نظرتان را به شما ارائه می کند. مهندسین شرکت خودروسازی لوتوس، کمک فنر های بسیار خوبی را برای اورا S طراحی کرده اند که باعث شده حرکت لوتوس در مسیرهای مسابقه و جاده ه ای شهری بسیار با شکوه باشد.

مقایسه کوپه‎های اسپرت بی ام و، پورشه، و لوتوس

 

جایگاه اول

پورشه کایمن R

پورشه کایمن R هم چنان برنده مسابقه خودروهای اسپرت میان وزن صنعت خودرو سازی است. مهندسین پورشه 55 کیلوگرم از وزن خودروی کاین R را کم کرده اند تا مقدار وزن های کم شده را به قدرت تبدیل کنند. برای شروع 15 کیلوگرم از وزن خودرو را با قرار دادن درب های آلومینیومی کمتر کرده اند. طراحان با طراحی درب های جدید و جایگزین کردن دستگیره ها با نوارهای پلاستیکی وزن پورشه را کم تر کرده اند.

مقایسه کوپه‎های اسپرت بی ام و، پورشه، و لوتوس

صندلی های ثابت و اسپرت پورشه که در بین رقبا بهترین بود، آن را 11 کیلوگرم سبک تر کرده است. حتی کوچک ترین تغییرات در طراحی داخلی نیز چند گرمی از وزن را کاهش داده است. گزینه اختیاری حذف سیستم تهویه هوا برای خریدار که هزینه ای هم در بر ندارد، خودرو را 15 کیلوگرم سبک تر می کند. البته با انتخاب این گزینه، پورشه مناسب رانندگی در جاده های کویری نخواهد بود.

مقایسه کوپه‎های اسپرت بی ام و، پورشه، و لوتوس

گذشته از 85 و 172 کیلوگرم وزن کم تری که پورشه به ترتیب نسبت به بی ام و و لوتوس دارد، استعداد پورشه نهفته در دینامیک روان و رابط کابری راحتش  می باشد. طراحی سیستم تعلیق، پایین تر از فنرها، کمک فنرها و ستون های ضدواژگونی، به پورشه استحکام بیشتری بخشیده است. این پورشه تجسمی از پیشرفت ساختار موتورهای شش سیلندر است. پورشه کایمن R، همه حرکات شما  را، حتی اگر آماتور باشید، به آن چیزی ترجمه می کند که از اول قصد انجام آن را داشتید.

مقایسه کوپه‎های اسپرت بی ام و، پورشه، و لوتوس

بیشترین پولی که باید بپردازید، برای داشتن ترمزهای کربن سرامیک به ارزش 8,150 دلار است. شاید به نظر قدرت اولیه ترمز لوتوس را نداشته باشد، اما بیش ترین قدرت متوقف کنندگی را دارد، قدرت ترمز ها نیز تمام نشدنی است و با گذشت زمان عملکردشان تفاوتی نمی کند. بال پشتی پورشه احتمال بلند شدن محور عقبی خودرو را به میزان 40% کاهش می دهد. نتایج عملکرد پورشه به لوتوس اورا نمی رسد اما باز هم این پورشه کایمن بود که بهترین نمایش را داشت. شما در نهایت، کدام یک را انتخاب می کنید ؟

 

نتیجه گیری

در مسیر مسابقه پورشه با اختلاف کمی برنده مسیر مسابقه شد. در این تست کاملا مشخص است که هر یک نسبت به دیگری برتری های خاصی دارند و این حق انتخاب با شماست که به نسبت هزینه ای که می کنید حس هیجان بی ام و را می خواهید یا پکیج کامل پورشه را می پسندید و یا اینکه آمار و ارقام نتایج به دست آمده از عملکرد خوب لوتوس را مد نظر قرار می دهید!

مقایسه کوپه‎های اسپرت بی ام و، پورشه، و لوتوس


مقالات مرتبط

هیوندای جنسیس کوپه 2013

بررسی سوپر ماشین های شورولت، مرسدس، دوج و لامبورگینی

بررسی پنج سوپرخودروی بنز، استون مارتین، پورشه، فراری و آئودی


منابع

roadandtrack

برچسب : بررسی , مقایسه , اسپرت , کوپه , بی ام و , پورشه , لوتوس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

bmw
0

من خودم بی ام و دوست دارم و هیچ ماشینی به بی ام و مقایسه نمی کنم ونخواهم کرد از بچگی عاشق بی ام و بودم وخواهم بود ماشینی بسیار شیک اسپرت خور یه زد 4 وایکس 6 دارم که ایکس6 برای برادرمه
16:55  1393/09/18
گزارش
پاسخ دادن
پارسا
0

به نظر من پورشه بهتر است
17:27  1393/03/30
گزارش
پاسخ دادن
sina
3

به نظر من bmw از هر لحاظ خیلی خیلی از اون دوتا بهتره.ارزون تره جادارتره سریعتره شیکتره به اندازه پولت هم ماشین گیرت میاد نه نصف پولت فقط بره برای برند ماشین ...هیچ دلیل برای اینکه اون دوتا رو به bmw ترجیح بدی وجود نداره اگه داره بگو...!!!
10:30  1392/12/16
گزارش
پاسخ دادن
ژاله
2

چه جالب من این مقایسه رو همین هفته پیش در برنامه تخت گاز از بی بی سی فارسی دیدم ...! پس شما هم دیدین و مقالش کردین ...! احسن ، احسن .
01:07  1392/12/16
گزارش
پاسخ دادن
سلیمان حشمتی
5

همه خوبن ولی پورشه بهتره
14:27  1391/12/06
گزارش
پاسخ دادن
ali
3

مرسی علی بود ...
اگه میشد یه بخش مختص انواع صدای اگزوز میذاشتید عالی بود..با تشکر.
19:35  1391/12/05
گزارش
پاسخ دادن
اکبری
3

ستاشونم عالی ولی پورشه چیزدیگریست
18:02  1391/12/05
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
4

من خودم پورشه رو ترجیخ میدم به بقیه.
صداشو که آدم گوش می کنه لذت میبره.
17:13  1391/12/05
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G تیر ماه : واقعا سایپا مطمئن.... برای من تبدیل آمده اردیبهشت ماه واریز اولیه برج 9 شاهین G که مبلغ296 میلیون واریز کردم که18 میلیون سود زده بود الان هم تبدیل آمده باز همون 18 میلیون زده یعنی از برج 2 تا الان پول من سود نداشته البته من برای G ثبت نام کردم نصف پول هم که برج9 واریز کردم برای G بوده که از gL بیشتر است آن هم بماند....................... فقط خودشون از حساب سر در میارن... سایپا واقعا مطمئن......
ایگل خاکستری اهواز : بله خرید اقساطی یکساله
شاهین G تیر ماه : واقعا سایپا مطمئن.... برای من تبدیل آمده اردیبهشت ماه واریز اولیه برج 9 شاهین G که مبلغ296 میلیون واریز کردم که18 میلیون سود زده بود الان هم تبدیل آمده باز همون 18 میلیون زده یعنی از برج 2 تا الان پول من سود نداشته البته من برای G ثبت نام کردم نصف پول هم که برج9 واریز کردم برای G بوده که از gL بیشتر است آن هم بماند....................... فقط خودشون از حساب سر در میارن... سایپا واقعا مطمئن......
ایگل خاکستری اهواز : سلام. هنوز وضعیت پلاک و مدارک زرده
شاهین G تیر ماه : واقعا سایپا مطمئن.... برای من تبدیل آمده اردیبهشت ماه واریز اولیه برج 9 شاهین G که مبلغ296 میلیون واریز کردم که18 میلیون سود زده بود الان هم تبدیل آمده باز همون 18 میلیون زده یعنی از برج 2 تا الان پول من سود نداشته البته من برای G ثبت نام کردم نصف پول هم که برج9 واریز کردم برای G بوده که از gL بیشتر است آن هم بماند....................... فقط خودشون از حساب سر در میارن... سایپا واقعا مطمئن......
ایگل کرمان : 25 تیر شاسی 2 مرداد ارسال پلاک و دارک 9مرداد کارت ماشین
شاهین 403 : شر و ور تحویل ما نده این سایپا بیشرف همه ماشین هاشو به دلال فروخته پاشو برو تهرانسر پر شاهینه. کد ملی هایی که برای دلال ها بوده و با پلاک های شهرستان همرو تحویلشون دادن . اصلا ماشین نداره سایپا خط تولید بخوره تو سرش
ایگل سفید : سلام خرید اقساطی بودین دیگه درسته؟
کاشفی : کی ام سی a5اشغالترین ماشینه اصلا بدرد نمیخوره هرکی داره سریع بفروشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سولماز : سلام تکمیل وجه ات چه تاریخی بود منم 26 تیرماه تکمیل وجه کردم تحویل هفته چهارم مرداد بود هنوز فاکتور نشدم ثبت نامی خودرو فرسوده اردیبهشت بودم
حسن رانا : انشاالاه؟؟ شماره قراردادت چنده
مرتضی : جی ایکس ال برین تو سامانه 124 شکایت خودتون را ثبت کنین تنها جایی که صد درصد جواب میده سامانه 124 هست فقط باید شکایتها زیاد باشه تا جواب بده تو خونه بنشنی و بیایی اینجا فقط بخونی به جایی نمیرسی .تو بهرش برین تا صحبت شکایت و چیزای دیگه میشه سریع یه عده میان دروغ میگن که فاکتور شدیم یا اگه حقیقت داشته یه قطره چکنی فاکتور میکنند تا ما اروم بشیم
صالح : ده بار اعلام کردم داداش دیگه!!!همش میپرسی!!!!بابا فهمیدیم شما جلویی دیگه
حامد : مثل اینکه ده روز دیگه فاکتور کردن رانارو میخوان شروع کنن
لعنت به تبدیل های دوگانه! : آهای دوگانه سوز های حق خور غاصب! خوشحالید زدید جلوی ماها که خیلی وقته ساینا تک نوشتیم و تکمیل وجه کردیم؟؟ خوشحالید جلو جلو قبل یه ماه واریزی دوم ماشین تحویل میگیرید؟؟؟ از گوشت سگ حروم تر باشه براتون که حق ماهایی که از اول ساینا تک نوشتیم رو دارید می‌خورید و زدید توی صف ما!!! شرف داشتید مثل ما منتظر ماشین خودتون میموندین!!! ارابه مرگتون بشه
محسن : سلام میشه شماره تون رو بدین منم دقیقا عین شما هستم
ایمان : برای تعویض پلاک کارت لازم نیست
جوادrs : سلام، کوئیک RS سفید مشکی، 24 دیماه ثبت نام، 12خرداد تکمیل وجه، امروز فاکتور شد..
جعفر : دوستان مطابق بخشنامه ی اردیبهشت سایپا محاسبه ی سود تاخیر تا تاریخی حساب میشه که یا تحویل حضوری میگیرید یا تاریخی که نمایندگی تحویل خودرو میزنه. دیگه تاریخ فاکتور لحاظ نمیشه. هر چند تهش فایده ی خاصی نداره وقتی سود رو حداقل شش ماه بعد میده که پول کم ارزش تر شده.