گذشت یک دهه تا چه اندازه می تواند تاثیر گذار باشد؟ تا چند سال پیش خیابان های چین پر از دوچرخه و دوچرخه سواران بود، اما حالا تمام خیابان ها مملو از ماشین شده است. به نظر می رسد که این روزها بازار خودروهای لوکس و گران قیمت در کشور چین رونق زیادی پیدا کرده است. بنا بر تخمین هایی که صاحب نظران این صنعت می زنند، تا هفت سال دیگر چین بالاتر از کشور آمریکا به عنوان بازار اصلی خودروهای لوکس دنیا قرار می گیرد. در ادامه لیست پرفروش ترین برندهای تولیدکننده مدل های لوکس و گران قیمت در کشور چین را مشاهده می کنید.
شرکت خودروسازی کادیلاک تنها کمپانی آمریکایی است که در این لیست قرار دارد. مدیر اجرایی مرکز فروش محصولات کادیلاک چین در رابطه با میزان فروش شرکت آمریکایی بیان کرد: "ما در تلاش هستیم که سهم فروش مدل های لوکس کادیلاک را تا سال 2020 در بازار چین افزایش دهیم".
اینفینیتی برند مدل های لوکس خودروسازی نیسان است که در گذشته به چین صادر می شدند. اما نیسان این روند را تغییر داده و در حال حاضر برای پس گرفتن بازار فروش از خودروسازهای اروپایی، کارخانه تولید خودروهای لوکس خود را به چین آورده است تا قیمت تمام شده آن ها را کم تر کند.
لندروور شرکت تاتا موتورز تنها شاسی بلند لوکس حاضر در این لیست است. سال گذشته در کشور چین، فروش لندروور 2 میلیارد دلار سود را برای کمپانی تاتا موتورز به همراه داشت که دلیل این درآمد بسیار چشم گیر، رشد 50 درصدی فروش خودروهای لوکس در چین بود.
در حال حاضر، جیلی موتورز چین مالک خودروسازی ولوو می باشد. این کمپانی مشغول ساخت مدل های مختلف ولوو در چین است و امید دارد تا ابتدای سال 2018 به هدف فروش 200,00 دستگاه ولوو برسد.
مسئولین کمپانی لامبورگینی نیز احتمال می دهند که طی هفت سال آینده شاهد رشد 20 تا 30 درصدی فروش خودروهای سوپراسپرت باشند. توجه شما را به آمار فروش منتشر شده توسط این کمپانی جلب می کنیم: "لامبورگینی در سال 2010، 150 درصد رشد را در آمار فروش خود تجربه کرد و در سال 2011 نیز رشد 70 درصدی داشت". سهم فروش سوپرخودروها در چین زیاد نیست، اما نکته این جا است که در حال حاضر رشد بازار این خودروها از بازار کشورهایی چون آمریکا بسیار سریع تر است.
ماهیانه 2,000 دستگاه پورشه در چین به فروش می رسد و این آمار فروش نیر دائماً در حال رشد است. برای کمپانی پورشه بازار چین بعد از آمریکا دومین بازار سودآور محسوب می شود. البته در سال گذشته برای چند ماه پورشه بیش ترین سود را در چین کسب کرد.
کمپانی معتبر آلمانی با سرعت بسیار زیادی در مسیر پیشرفت و تسخیر بازار چین حرکت می کند. حتی برخی از منتقدان سیاست های بنز معتقدند که این شرکت، بیش از حد تمرکز خود را روی چین گذاشته است. در حال حاضر مرسدس بنز 75 نمایندگی فروش در کشور چین دارد. این عدد منهای 36 شهر دیگری است که هنوز نمایندگی رسمی بنز در آن ها شروع به فعالیت نکرده است.
سال گذشته لکسوس موفق به فروش 64,000 دستگاه خودرو در چین شد. این عدد 7.6 درصد از کل فروش محصولات کمپانی تویوتا را شامل می شود. مشکل اصلی لکسوس نداشتن خط تولید در خاک چین است. با این وجود که بسیاری از رقبا محصولات خود را در چین به تولید می رسانند، این شرکت به عنوان سومین برند پرفروش در چین شناخته می شود.
در این سال ها بی ام و رشد فروش خودروهای لوکس خود را در چین دو رقمی کرده است، البته این بدین معنا نیست که بی ام و در سال های آتی نیز بتواند به همین رویه ادامه دهد؛ چراکه تمامی صاحب نظران این صنعت بر این باورند که رقابت در سال های پیش رو، رشد تمامی شرکت ها را در هر سال به یک یا دو درصد می رساند.
کمپانی آلمانی آئودی بیش ترین فروش را در چین داشته است. امروزه همه خودروسازان به بازار چین توجه خاصی دارند. این توجه تنها معطوف به فروش خودروهای لوکس و گران قیمت نمی شود، بلکه کمپانی های معتبر دنیا در این بازار به دنبال کسب سهم بیش تری از بازار فروش خودرو و افزایش سود خود هستند.
&nbs