تمایل ایرانیان برای خرید خودروهای ژاپنی و اروپایی

تمایل ایرانیان برای خرید خودروهای ژاپنی و اروپایی

 
یک کار‌شناس خودرو معتقد است: حضور چینی‌ها در بازار واردات خودرو کمرنگ می‌شود، اما کره‌ای ها همچنان در بازار واردات خودرو باقی می‌مانند چرا که کیفیت محصولات آن‌ها گاه از اروپا نیز بهتر است، از سویی دیگر اگر بتوان با ژاپنی‌ها به شرایط اقتصادی مشترکی رسید، تا به ایران بیایند و سرمایه‌گذاری واقعی صورت دهند، می‌توان از ایران به عنوان یک عرشه صادراتی استفاده کرد.
 
فربد زاوه در گفت‌گو با اقتصادنیوز، با اشاره به اینکه شنیده می‌شود ذائقه ایرانیان در دوران پساتحریم از خرید خودروهای چینی وکره‌ای به سمت خودروهای اروپایی و ژاپنی می‌رود، اظهارکرد: در مورد تغییر ذائقه خرید خودروی چینی موافقم اما در مورد خرید خودروی کره‌ای باید گفت که کره‌ای‌ها برخلاف چینی‌ها فعلا در بازارخودرو ایران ماندگار هستند. 
 
وی افزود: یکی از دلایل عمده اینکه چینی‌ها به زودی از بازار واردات خودروی ایران خارج می‌شوند این است که چینی‌ها به گران فروشی و عمده فروشی در ایران عادت کرده‌اند، اما دیگر ایرانی‌ها این محصولات را نمی‌پسندند. البته حضور آن‌ها در بازار سال ۹۵ نیز مشاهده خواهد شد، اما ماندگاری آ‌ن‌ها منوط به این است که چینی‌ها یا باید ارزان بفروشند یا اینکه از بازار ایران خارج شوند. 
 
زاوه ادامه داد: اما در مورد حضور کره‌ای‌ها در بازار واردات خودرو اینگونه نیست، کره‌ای‌ها محصولات با کیفیت‌تری ارائه می‌کنند، از این رو من معتقدم که کره‌ای‌ها از بازار بیرون نمی‌روند تا ژاپنی‌ها و اروپایی جای آن را بگیرد، بلکه‌گاه کیفیت تولیدات کره‌ای از اروپایی بیشتر است. 
 
وی با اشاره به وجود رقبای تجاری دیگر در صنعت خودروسازی و واردات خودرو برای ایران گفت: به طور طبیعی شایط اقتصادی و سیاسی به وجود آمده ایجاب می‌کند که در سال آینده تعداد زیادی از نمایندگان خارجی به ایران آیند و تمایل همکاری خود را اعلام کنند. 
 
این کار‌شناس تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود، خودروهای هیوندای کیا قطعا در بازار حضور خواهند داشت و بازار پر رقابتی نیز دارند، چرا که رویه بین‌المللی اینگونه است و معمولا این نوع تولید باعث می‌شود تولید کنندگان کمی محافظه کار شوند، اما‌گاه این محافظه‌کاری نیز باعث رخوت آن‌ها می‌شود که همین امر در مورد تویوتا نیز اتفاق افتاده است. 
 
وی با بیان اینکه تویوتا در ۱۵ سال اخیر با کمترین تحولات در زمینه تولید همراه شده‌است، افزود: همین روند در مورد هیوندای نیز در حال رخ دادن است و طراحی‌ها معمولا محافظه‌کارانه صوت گرفته است، ‌از این رو این شرکت‌ها هنگامی که به پایداری تولید دست می‌یابند، از تغییر در محصولات جدید می‌ترسند و تولید را به روش محافظه‌کارانه ادامه می‌دهند. 
 
زاوه افزود: در حال حاضر محصولات جدید این شرکت‌ها زیبایی و جذابیت خودروهای قدیمی‌ را ندارد و مدام تکرار مدل‌های قبلی صورت می‌گیرد، البته لازم به ذکر است که در حال حاضر هیوندای حدود ۹ درصد بازار خودروی جهان را که رقم قابل توجهی است، در اختیار دارد. 
 
وی معتقداست: کندی فروش به وجود آمده در هیوندای کره در ایران جبران خواهد شد چرا که کره‌ای‌ها به بازار ایران به صورت ویژه‌ای نگاه می‌کنند. و من معتقدم اگر این شرکت به صورت مستقیم در ایران به تولید خودرو بپردازد و با تیراژ بالای تولید خودرو در ایران ادامه دهد، تاثیر آن‌ بر بازار خودروهای داخلی بسیار بیشتر از خودروهای وارداتی خواهد بود.
 
زاوه گفت: دراین صورت این شرکت نیز می‌تواند خودروهایی با ۸۰ درصد کاهش قیمت تولید کند که می‌تواند به راحتی بخش زیادی از بازار را در اختیار قرار دهد که این موضوع برای چین اتفاق نخواهد افتاد. 
 
وی با اشاره به وجود مشکلاتی در اقتصاد چین، اظهار کرد: به دلیل وجود مشکلات ساختاری در اقتصاد چین، بازار خودرو این کشور از بسیاری از کشور‌ها حذف خواهد شد و ایناتفاق تنها برای ایران رخ نخواهد داد، چرا که در اکثر کشور‌ها بازار خودرو به واسطه ساختار تورمی اقتصاد از دست می‌رود. 
 
این کار‌شناس گفت: البته حدود ۱۵سال گذشته پیش‌بینی اقتصاد متورم چین پیش بینی‌شده بودو اقتصاد دانان متعددی این هشدار را داده بودند. از این رو ممکن است بازار واردات خودروی چینی در ایران از قبل کمرنگ‌تر شود و به مرور از بین برود. در این زمان برای بازگشت چین به جایگاه گذشته خود، راه سختی پیش رو است و دیگر مسیری که برای حضور در ایران به سادگی پیموده است را به دست نمی‌آورد. 
 
زاوه افزود: اما دررابطه با خودروسازان اروپایی که گفته می‌شود دوباره به بازار ایران بر می‌گردند، اینگونه است که این کشور‌ها درجه کیفی بالاتری نسبت به کره‌ای‌ها دارند، چرا که در بسیاری موارد درجه کیفی محصولاتشان از کره کمتر است. 
 
به گفته وی، در زمینه واردات خودرو در آینده نیز اروپایی‌ها یکه‌تاز بازار نخواهند بود، در همین رابطه نیز با اشاره به حضور ژاپنی‌ها باید گفت که ژاپنی‌ها بسیار محافظه کار هستند و از تفکرات دور است که بتوانند در بازار ایران برنامه‌ای برای حضور و سرمایه‌گذاری داشته باشند. چرا که پرریسک‌ترین شرکت ژاپنی نیسان است که شاید در آینده مجددا تولید داتسون در ایران را آغاز کند که اگر این کار را شروع کند، با تولید عظیمی همراه می‌شود. 
 
زاوه اظهارکرد: ژاپنی‌ها می‌توانند شرکای خوبی برای صنعت در ایران باشند. در نتیجه اگر بتوان با ژاپنی‌ها به شرایط اقتصادی مشترکی رسید، تا به ایران بیایند و سرمایه‌گذاری واقعی صورت دهند، می‌توان از ایران به عنوان یک عرشه صادراتی استفاده کرد که به نفع ایران خواهد بود. 
 
به گفته این کار‌شناس، اما این تصمیمات برای کشوری است که بدون اجازه آمریکا حتی نفس نمی‌کشد کمی سخت است، چرا که علاوه بر این موضوع، ژاپنی‌ها بسیار محافظه‌کار هستند. حدود ۱۰سال است که در ژاپن علی‌رغم اینکه دومین اقتصاد بزرگ جهان است‌، مصرف به شدت کم است و تنها تولیدات صورت می‌گیرد. 
 
وی همچنین با اشاره به تاثیر کاهش درآمدهای نفتی بر اقتصاد ایران، اظهار کرد: قطعا کاهش درآمدهای نفتی بر اقتصاد تاثیرگذار است، چرا که دولت را به کاهش هزینه‌های ارزی تشویق می‌کند که البته هزینه‌های ارزی تنها در بخش صادرات نفت خام نیست، بلکه صادرات می‌عانات و محصولات پتروشیمی که دو بخش صادرات ایران را تشکیل می‌دهند رخ داده است و آن دو را نیز با کاهش همراه کرده است. 
 
زاوه افزود: از طرفی دیگر در رابطه با برجام، دولت بر ارتقا سرمایه گذاری در کشور اصرار دارد که البته در زمینه کاهش مصرف کالای مصرفی نیز موفق بوده است. 
وی در پاسخ به اینکه آیا واردات خودرو بر بازار خودروی داخلی تاثیرگذار خواهد بود، افزود: حجم واردات به گونه‌ای نخواهد بود، اگر حجم واردات به ۲۰درصد نیز برسد، چندان در بازار تاثیرگذار نخواهد بود. 
 
زاوه بااشاره به کاهش واردات خودرو در سال جاری و پیش‌بینی واردات خودرو تا پایان امسال گفت: پیش‌بینی می‌شود واردات خودرو تا پایان امسال به کمتر از ۳۵ هزار دستگاه می‌رسد و سال آینده نیز همین میزان پیش‌بینی می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد سال میلادی ۲۰۱۶ تفاوت بنیادی اقتصادی نسبت به سال ۲۰۱۵ به ویژه در بخش مصرف ندارد. 
 
وی با اشاره به رقابت به وجود آمده میان کشورهای وارد کننده خودرو مبنی بر ایجاد نمایندگی در ایران اظهارکرد: نمایندگان خارجی در سال ۹۵ کم کم وارد ایران خواهند شد و تا حدودی ایجاد رقابت می‌کند اما سال ۹۵ نیز همانند امسال تاثیر چندانی نخواهد داشت. 
 
این کار‌شناس خودرو ادامه روند امسال را برای سال‌های آینده پیش‌بینی کرد و گفت: به نظر می‌رسد سال ۹۶ با تغییراتی همراه باشد. اما حداقل در ۹ماهه سال ۹۵ تغییری انجام نخواد شد. چرا که برخی شرکت‌ها می‌توانند به زودی نمایندگی داشته باشند و سایر شرکت‌ها باید در انتظار طی شدن پروسه مجوز‌ها باشند. 
 
وی افزود: اینگونه نیست که هر شرکتی به زودی مجوز فعالیت در ایران را دریافت کند، چرا که بعد از امضای برجام به بررسی‌هایی نیاز است تا همه شرکا و اهداف هر شرکت بررسی شود، اینگونه نیست که به سرعت نمایندگان به ایران آیند.
 
 
 
تمایل ایرانیان برای خرید خودروهای ژاپنی و اروپایی
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , خودروی چینی , خودروی ارپایی , خودروی ژاپنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

29 نظر

بهنام
0

تا سال 2050 چین از همه لحاظ از امریکا جلو میزنه
16:46  1394/10/19
پاسخ دادن
ژاپن دوست
2

خوب چرا بايد اين همه پول آشغالاي كره اي رو بديم ك حتي تو شتاب و بازده بعضا از چيني ها هم ضعيف ترن
محصولات رنو با قيمت مناسب هست ژاپن هم همينطور ولي كره اي واقعا حيف پول
16:31  1394/10/19
پاسخ دادن
بهنام
0

کدوم خودروی کره ای بی کیفیت؟؟؟
21:06  1394/10/19

امیر
1

بسیار بسیار در اشتباهید..سال 2016 و سال 2017...خودرو های چینی دنیا را و بازار ایران را در دست خویش میگیرن....و و بزرگترین خودرو سازهای جهان را بزانو در خواهند اورد..همچنان که در سایر کالاها چین درس بزرگی به ارو پایی ها و ژاپنی ها داده.....اقتصاد اول جهان ..قدرت نظامی سوم جهان...که شده...سند اصلی این مدعاست......
12:26  1394/10/19
پاسخ دادن
بله
0

درود به شما. بله امیر درست میگه چین وقتی از نظر نظامی اینقدر سریع پیش رفته دیگه صنعت خودروسازی براش کاری نخواهد داشت
16:27  1394/10/19

بهنام
1

ولی مشتری های بنز و بی ام و همیشه خاص و هیچ وقت اتومبیل چینی سوار نمیشن حالا هرچقدر هم چین پیشرفت کنه.چین خیلی قدرتمند هم شده بعد امریکا و روسیه چین سوم قدرت نظامی جهان داراست
00:17  1394/10/19
پاسخ دادن
بهنام
1

اقا رضا نظر منطقی و درست بود ولی کشور ما قیمت گذاری اشتباه
15:43  1394/10/18
پاسخ دادن
کامبیز
6

بنظر من بهتره صنعت خودوری داخلی را یا به شکل اساسی متحول کنند یا کلا حمع کنند چون باعث شده تعرفه خودروهای وارداتی را دولت بالا ببره و مردم از خودروهای باکیفیت و به روز جهان محروم شوند. یعنی یک خودروی خارجی را بیش از دو سه برابر قیمت واقعی باید بخری که برای خیلی از اقشار مقدور نیست و مجبورند گاری های بی کیفیت ایران خودرو و ساپیا یا چینی های بی کیفیت را سوار شوند که تازه چینی ها هم قیمتش واقعی نیست!
آن وقت می گویند چرا مصرف سوختمان بالاست و چرا هوا این قدر آلوده است! فقط نیاز به یک تصمیم شجاعانه داریم که متاسفانه منافع بعضی ها مانع این تصمیم می شود!
10:02  1394/10/18
پاسخ دادن
بهنام
2

نظرت قشنگ بود
16:08  1394/10/18

کامبیز
0

مرسی عزیزم
08:46  1394/10/19

بهنام
4

چین که درحال پیشرفته شکی نیست ولی مشکل اینجاست جنس های بی کیفیت در ایران موجود.
01:19  1394/10/18
پاسخ دادن
رضا
4

شما منظورت از بی کیفیت چیه؟شما 60 میلیون میدی جک سوار میشی.با این پوا چه ماشین صفری میتونی بخری که در حد این ماشین باشه؟باید بری ال90 اتومات بگیری با 50میلیون.یه ماشینی که من پراید رو از نظر زیبایی بش ترجیح میدم.موقع عوض کردن دنده چنان عقب جلو میشی که انگار سوار ماشین دهه 70 میلادی شدی.پارس اتومات هم همین وضعیت داره.اما جک و جیلی و بسترن فوق العاده ماشین های با کیفیتی در رده قیمت خودشون هستن.شما توی هیچ کدوم از این ماشینا متوجه تعویض دنده نمیشوید.شتاب خوب هندلینگ خوب ایمنی عالی کیفیت قطعات نسبت به رده قیمتی خوب.شما با 60تومن باید بری مگان مدل 90اتومات بگیری.ماشین 5سال کار که با هر گازی یک تومن خرج برمیداره.ماشین های فرانسوی خرج خیلی بالایی دارن داشتم که میگم.یا باید بری. سوناتا مدل 2007 رنگدار 70تومن بگیری.این ماشینا بدرد کارمند نمیخورن چون ب شدت اصطحلاک بالایی دارن.برادر خودم یه زانتیا 89 برداشت 50تومن یه سر تو مکانیکی بود یه ماشین به معنای واقعی سرطان.یه زه بغلش 80تومن قیمتش بود
12:34  1394/10/18

سام
5

اون کارشناس نمیدونه که چین اولین سوپر اسپرت برقی جهان رو با 1000اسب بخار تولید کرده؟
چین در اینده ای نزدیک المان رو میگیره
همون طوری که توی صنعت امریکا رو گرفت
حالا تو ایران میگن اشغاله
مردم ایران فقط ادعا دارن
23:22  1394/10/17
پاسخ دادن
بهنام
6

درود برشما.حرف شما منطقی چین بازار جهانی دست گرفته. چین درجه بندی داره صنایع و کالاهاش.اون چیزی که در ایران درجه سه و برای امربکا درجه یک استفاده میکنه
00:21  1394/10/18

نیما
3

........زاوه افزود: در حال حاضر محصولات جدید این شرکت‌ها زیبایی و جذابیت خودروهای قدیمی‌ را ندارد و مدام تکرار مدل‌های قبلی صورت می‌گیرد،.......ببینم کسی از وصف خودروی ایرانی حرفی زده؟

21:07  1394/10/17
پاسخ دادن
رضا
7

یادمه بعد از توافق گفتن تا 6 ماه ایتده همه اروپایی سوار میشن و پشت هم خبر از توافق با جنرال موتور و تویوتا دادید.در عوض تیتراژ چینی ها یالا رفت.شما بیا ببین نمایندگی کرمان موتور اهواز چجور پر و خالی میشه انبارش.این خط اینم نشونی تا 2سال دیگه همه ی شماها ارزوی سوار شدن ماشبن چینی رو خواهید داشت.برید تو اینستاگرام جیلی و جک ببینید چه کانسپت هایی تولید کردن.اونا هدفشونو گذاشتن رقابت با بنز و بی ام و نه تویوتا.شک نکنید به این هدفشون در اینده ای نزدیک میرسن.در حال حاظر اکثر قطعات کمپانی های جنرال موتورز و بی ام و در چین تولید پیشه
23:44  1394/10/16
پاسخ دادن
بهنام
2

همچین چیزی هم نیست ولی اگه هم باشه تحت لیسانس المان و امریکا انجام میشه
01:30  1394/10/17

بهنام
1

اقا رضا عزیز چین فقط بازار جهانی گرفته ولی کیفیت نگرفته. این چیزی هم شما گفتید فقط گوشی اپل که در چین انجام میشه ن خودروسازی. لب تاپ اپل چین داره تحت لیسانس امریکا میزنه ولی حرف شما درست نیست میگید قطعات المان چین میزنه چون المان هرگز این کارو نمیکنه بخاطر اینکه شغل و اشتغال به کار ملت خودشو نابود میکنه
01:36  1394/10/17

رضا
6

توی یکسال گذشته 3بار سفر داشتم به چین.توی روستاهاشون تولیدی دارن.فوق العاده کشور زیباییه.اگر کسی نمیتونه امریکا بره من چین رو بش پیشنهاد میدم.چینی ها بی نظیرن.کارگراشون واسه 2وعده غذا صبح تا شب کار میکنن واسه همینه قیمت تموم شده اجناس بسیار پایینه.از نظر خودرو سازی که با بزرگان دنیا همکاری میکنن.ماشین هایی که توی ایران هستن از نظر قیمت و کیفیت باید مقایسه بشن.شما ماشین 60میلیونی رو نباید با 300میلیونی المان مقایسه کنید.مشکل مردم ایران خودبزرگ بینیه.فکر میکنن بهترین نژاد دنیا هستن دز صورتی که کشور جیبوتی هم ایرانی هارو قبول نداره.پس بجای اشغال نامیدن زحمات دیگر کشورها از نوع پبشرفت انها درس بگیرید.اینم بگم که ماشین در حد 200میلیونی هم چین تولید میکنه ولی فعلا توی امارات بازار داره.فوق العاده ماشین لوکسیه
21:09  1394/10/17

کاوه
2

خب حالا با این اوصاف میشه با80میلیون،یک شاسی بلند ژاپنی یاآمریکایی فول آپشن برداشت؟یابازبااین پول شاسی بلندچینی فول آپشن میدن ودوباره میشه مثله شتردرخواب بیندوازاین حرفها؟؟؟؟
22:35  1394/10/16
پاسخ دادن
بهنام
2

کاوه عزیز برو قیمت های جهانی مطالعه کن ببین خودروهای ژاپن چقدر عالیه
01:22  1394/10/17

سینا
2

من که بعید میدونم. وقتی مدیر عامل ایران خودرو میگه خودروی جدید زیر ۵۰تومن نداریم، یعنی میخوان ۲۰۸ رو ۵۰تومن بدن. دیگه معلومه باقی به چه منواله دیگه
09:38  1394/10/17

محمدرضا
2

با سلام... یه سوال داشتم از نویسنده این مطلب...
آیا تیتر منسبی انتخاب شده؟؟
همه ما میدوانیم ایرانیان سالهاست که از روی ناچاری خرید خودرو انجام میدهند که معمولا در بیشتر کالای دیگر با این محدودیت روبرو نیستند.... به هر حال نام هایمختلف تجاری داخلی و ایرانی در کالاهای دیگر در بازار حضور دارند.
ولی خودرو ها با توجه به زهینه بالا برای خانوار های ایرانی در سبد این خانوار ها جایگاه ویژه ای دارند ولیکن با توجه به محدودیت عرضه خودروهای به روز به ناچار به خرید خودروهای خاص پیشرفته ایم.
کدام خانوار ایرانی که کارمند باشد میتواند با پس انداز خودروی خوب خارجی اروپایی یا ژاپنی بخرد؟
پس تیجه اسن است که خودروهای ارزان که عکدتا چینی هستند یا با برند های ایرانی به عنوان وکش محصولات چینی در بازر حضور دارند مواجه اند.. پس چاره چیست؟
صبر تا کی؟؟
مسلما اگر قیمت گذاری آزاد می شد خودروهای کره ای هم شانسی نداشتند برای حضور ....
17:10  1394/10/16
پاسخ دادن
بیاد عارف
14

حاجی چقدر غلط املایی داری . اگه یه بار بخونی بعد بفرستی بد نیستا
19:08  1394/10/16

بهنام
5

خوب دوست عزیز گرامی گمرک ما مشکل داره که تعرفه هاش از 120 درصد به بالا محاسبه میشه.قشر کارمند هم اگه اتومبیل ژاپنی به قیمت اصلی بدست ملت بدهند همون کارمند عزیز هم توان خرید خودروی ژاپنی داره. گمرکی نباشه همه اتومبیل ژاپن سوارمیشن.متاسفانه قانون کشور عجیب در عجیب
20:32  1394/10/16

بهنام
1

من خودم پشت لندکروز V8 نشستم عالی بود. کمری هم خوب بود. ماکسیما هم خوب ولی مصرف بنزین بالایی داره.مزدا 3N هم سواری خوبی داره. المان هم بنز E250 خیلی حال کردم بی ام و 650 گرند خیلی حال کردم. ساتافه من که کره ای پیش اینا حرفی برای گفتن نداره. چین بره که دهنش بسته است
15:53  1394/10/16
پاسخ دادن
بهنام
6

عشق است خودروسازان ژاپن و المان.دوکشور سلطان خودروساز در جهان هستن.
15:33  1394/10/16
پاسخ دادن
امیر(سابق)
12

ما ادعاهای زیادی از مسئولین کشور مبنی بر نجات صنعت و حل معضل بیکاری میشنویم ولی در عمل هیچ کار مثبتی انجام نمیشود و برای کشوری که میخواهد جهش صنعتی داشته باشد این همه بروکراسی اداری برای احداث کارخانه و ایجاد دست اندازهای مالیاتی و حق حساب بگیری و اعمال سلیقه افراد مدیر بیسواد و دشمن صنعت کشور سدی بزرگ محسوب میشود. کلیه پروزهای کشور چه دولتی و چه خصوصی به دلیل بروکراسی و اعمال سلیقه افراد بیسوادی که تصمیم گیرنده هستند. چندین برابر کشورهای دنیا زمان و هزینه میبرد . وهمین عدم تصمیم گیری درست سرمایه گذار را از ایران فراری داده است. سرمایه داران ایرانی به همین دلیل بیشتر در خارج از ایران سرمایه گذاری میکنند
15:08  1394/10/16
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
2

موافقم.
بعد اینا میان وعده ی سر خرمن میدن.
ب قول پدرم میگه هر کشوری و شرکتی بید ایران برای سرمایه گذاری اول میگه قانون کارتون رو بهمون بدید. ما توی همین اولین قدم میمونیم چون قانون کار و تجارتمون هم شفاف نیت و هم دولتیه. اقتصادمون اجازه فعالیت آزاد و مستقل به شرکت ها نمیده.
بلانسبت طرف مغز .... که نخورده بیاد خودشون بدبخت کنه توی جایی که شب تا صب ی قانون عوض میکنن و سرمایش بره رو هوا.
00:48  1394/10/17

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد s3 : سلام ثبت نام ۱۵ آبان هستم هیچ خبری نشده الان ۶ ماهه بعد از عید کسی s3 شاسی شده؟؟؟
همایون : بله ، ولی اگه موتور خراب شد حالا به هر علتی خواستی ببری نمایندگی مپ خودرو به تنظیمات کارخانه برگردونی مشکلی ایجاد نمیشه ، انداختن هدلایت و لامپ با توان بیشتر ۵۵ هم باعث ابطال میشه که اینم اگه مشکل برقی خورد لامپ فابریک رو ببند بعد ببر نمایندگی ، دودی کردن شیشه ها هم باعث ابطال گارانتی میشه اینم با کَندن برچسب دودی مشکل حل میشه ( ابطال گارانتی شیشه بالابرها ) ، البته برای هر بار سرویس ممکنه نمایندگی گیر بده ( اگه نبینن مشکلی پیش نمیاد ) . نکته اخر سایپا ۳ سال گارانتی موتور گیربکس داره اگه تا ۳۰ هزارکیلومتر و یا ۴ بار تعویض روغن مشکلی برای سلامت موتور و گیربکس پیش نیاد یعنی حداقل تا ۵ سال با استفاده معمولی موتور و گیربکس شما عمر میکنه
کیان : سلام بچه ها ریمپ کردن باعث باطل شدن گارانتی میشه؟
چان چان گان گان : یه پیشنهاد برای اونهایی ک خیلی نگران دریافت پیامک هستن. برید و از همه کسانی ک فیدلیتی دیگنیتی لاماری و.... ثبت نام کردن و موعد تحویل زمستان یا پاییز یا.... سال ۴۰۲ بودن سوال کنید ببینید چقدر طول کشید و چه زمانی براشون پیامک آمده. من خیلی تحقیق کردم و حتی به آگهی های فروش در دیوار هم تلفن زدم و سوال کردم و.... ۹۹درصدشون مثلا با موعد پاییز ۱۵ روز مانده ب آخر پاییز و مثلا موعد زمستان ها ۱۵ اسفند براشون پیامک رفته و واریز کردن. نتیجه این شد ک تقریبا ۹۹درصد گفت ۱۵..۲۰ روز آخر براشون پیامک رفته و بعد از ۳ماه ماشین رو تحویل گرفتن. حالا نمیدونم دلیلش چیه ک اینجور با مشتری رفتار میکنن و همه رو دقیقه ۹۰ ارسال پیامک میکنن. این شده یه روال کاری برای همه شرکتها ما هم مثل بقیه هستیم پس اصلا نگران نباشید حداکثر تا ۱۵..‌۲۰ خرداد(حداکثر) برامون پیامک میاد و حسابها خالی میشه و منتظر دریافت ماشین میشیم. پیشاپیش چانگانهای زیبا مبارک همه باشه و انشاالله در مراسم عروسی باهاش دور دور بزنید
مهدوی : سلام دوستان برای شاهین اتومات به ۱۱۳ شکایت کنید
بهنام : دوستان  عزیز، کارزار شما با عنوان «درخواست صدور دعوتنامه خودرو مازاد وارداتی به منتخبین سامانه یکپارچه توسط شرکت خودروسازی سایپا» تأیید و با موفقیت منتشر شد: https://www.karzar.net/114536 با به اشتراک گذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، این کارزار را اطلاع‌رسانی کنید و از آنها برای جمع‌آوری امضا کمک بگیرید.
جی ۴ سفید : خود جی۴ هم خیلی وقته تحویل ندادن، سازمانی ثبت نام کرده بودیم و قرار بود سی روز کاری بدن که الان شده ۹۰ روز اما هنوز فاکتور هم نکردن!! اگه تولید میشه چرا شاسی نمیکنن؟!
جابر : سلام نوبت من زمستان 403بوده پیام اومده براتبدیل به xu7pولی قبول نکردم
محمدرضا : لطفا تاریخ ثبت نام و زمان واریز پول قطعی را هم اعلان کنید مبارکتون باشد.
پارس تبدیل پیش فروش به تارا : سلام راسته دعوتنامه تارا دستی اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بخشنامه 4723 : برا منم نیومده 4723 هستم
محمدی رانا : 21دی فرصت تکمیل وجه بهمن ماهیا بود
رانا : دیگه نظری ندارم خدای
رانا : تا 21 دی ماه
دی بویین زهرا : 20روز دیگه فقط حضوری من رفتم گرفتم
یک پارچه 90روزه : آقا پرهام یکپارچه یک بهمن تکمیل وجه کردم کی فاکتورمیشم خبر بده جان خودت داره4ماه میشه
محمدمهدی : خداروشکر ازشر دعوتنامه پیشنهادی راحت شدیم.وغیرفعال گردید.شایداین جمعه بیاید شاید.
سورن پلاس جدید : سلام منم باید 14 فروردین تحویل میگرفتم ولی هنوز فاکتور نشده واریز وجه 13 دی
👌👉 : 👌👉
دی بویین زهرا : حضوری فقط من رفتم حضوری گرفتم اومدم