خواستگاران ایرانی فولکس کدامند؟

خواستگاران ایرانی فولکس کدامند؟

 
به دنبال توافق هسته‌ای میان ایران و غرب برخی از خودروسازان ایرانی در رقابت با یکدیگر درخواست‌های متفاوتی برای شرکت فولکس واگن ایران ارسال و از این برند آلمانی درخواست همکاری مشترک کرده‌اند.
 
به گزارش اقتصادنیوز، خودروسازان دولتی و خصوصی کشور در نبردی با یکدیگر اقدام به ارسال 250 تقاضانامه برای راضی کردن شرکت فولکس واگن کرده‌اند تا این شرکت را برای همکاری با خود مجاب کنند.
 
آنگونه که اقتصادنیوز کسب اطلاع کرده، علاوه بر شرکت ایران‌خودرو و کرمان موتور، خانواده فردوس در قالب شرکت ماموت، خانواده گرامی به نمایندگی از اطلس خودرو و آسان موتور که اکنون وارد کننده کیا و هیوندایی بوده و میراث دار شرکت گلستان هستند، خانواده دیلمی، به عنوان مالکان ال جی ایران و وارد کنندگان خودرو ام جی، گروه خودروسازی چابهار و . . .  نیز برای تولید برخی محصولات این شرکت تقاضای همکاری کرده اند.
 
بر اساس اعلام منابع موثق تا کنون 250 تقاضا از طرف شرکت های ایرانی برای فولکس واگن ارسال شده که نشان دهنده رقابت شدید شرکت های ایرانی برای همکاری با بزرگ ترین خودروساز اروپا هستند.
 
مرکز پژوهش های مجلس نیز اخیرا در گزارشی به خودروسازان کشور پیشنهاد کرده تا یکی از خودروسازان آلمانی را به عنوان شریک تجاری خود انتخاب کنند چرا که آلمان‌ها هم در استاندارد محصولات سختگیرانه عمل می‌کنند و هم عمر مفید محصولاتشان بالاست و به «جان سخت» معروف هستند.
 
در همین رابطه ایران‌خودرو نیز مذاکرات گسترده‌ای را با فولکس انجام داده و احتمال دارد بر سر تولید برخی محصولات اشکودا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فولکس به توافق برسد.
 
از سویی دیگر کرمان موتور نیز به عنوان شریک قدیمی فولکس از این شرکت درخواست از سرگیری همکاری‌های خود را کرده و به نظر می‌رسد این دو شرکت در آستانه عقد قرارداد قرار گرفته‌اند.
 
فولکس تا پیش از تحریم‌ها در ایران خودروی گل را به تولید می‌رساند که در استانداردسازی محصولات کرمان خودرو بسیار موثر بود. آنگونه که مدیران کرمان موتور می‌گویند استاندارد محصولات خود را مدیون آلمان‌ها هستند به طوری که این استاندارد را هم اکنون خودروسازان چینی از ایران می‌آموزند.
 
به غیر از شرکت‌های معتبر خودروساز برخی دیگر از واردکنندگان در پی آن هستند تا با اخذ نمایندگی شرکت‌های زیرمجموعه فولکس محصولات این شرکت را در ایران عرضه کنند.
 
به نظر می‌رسد اشتیاق همکاری خودروسازان ایرانی با آلمانی‌ها به اوج خود رسیده اما با توجه به سختگیری فولکس واگن شاید همکاری به صورت جوینت ونچر و مدل قراردادهای ال90 و پژو را آلمان‌ها نپذیرند خود بخواهند رسما در بازار ایران سرمایه گذاری کرده و به تولید خودرو بپردازند.
 
 
 
خواستگاران ایرانی فولکس کدامند؟
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , خواستگار , فولکس واگن , نمایندگی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

امیر(سابق)
6

این مصداق بارز بی بندوباری و عدم هماهنگی در صنعت کشور را نشان میدهد. چرا که وزیر صنعت(انقلابی)باید با هماهنگی، شرکتهایی که توانایی این کار را دارند معرفی کند و خودش نوک پیکان باشد نه اینکه هرکی واسه خودش حمله کنه و خارجیها هم میفهمن که صنعت تو ایران خیییلی بی صاحب است و تاقچه بالا میزارند. بخدا ما خیلی آدم مدیر و باسواد داریم که اینا به دلیل.... بهش میدان نمیدن و با این کارهای مبتدیانه باعث خجالت ایرانیهای فهیم تو دنیا میشوند. نمیدونم کی توانایی و سواد در سطوح بالا باید جای چیزهای دیگر را بگیره
11:54  1394/10/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
9

بعله. میبینیم که خارجیا دارن برامون دست و پا میشکنن و ما برای جواب دادن ب اونها مشغول فکر کردن هستیم(نقل از سخنان متعدد مسئولین)
خب بیاین بگین داریم خواستگاری میکنیم و عروس منتظر زیرلفظیه.
باز امیدوارم این ژاپنیا و آلمانا جایگزین فرانسه بشن. اما تا وقتی که آزادی عمل بهشون ندن و بخوان از فیلتر خودروسازای دولتی رد شن وضع بهتر نخواهد شد.
17:22  1394/10/27
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

این دو نکته که گفتین تمام مشکل پشت پرده خودرو سازی ماست البته پله اول
21:34  1394/10/27

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
2

کاش کاری موثر از دستمون بر میومد
00:45  1394/10/29

گزارش
بهنام
0

قدرت دست ما نیست
11:50  1394/11/01

گزارش
بهنام
8

امیدوارم المان جایگزین فرانسه بشه
14:28  1394/10/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تورج : قرار بود اسفند ۰۳ دعوتنامه بیاد الان چهاردهم تیر ماه04 بعد از پنچ ماه هنوز دعوتنامه هم نیومده رسانه ها لطفا پیگیری کنید اگر پولمون طلا خریده بودیم الان بدون هیچ مشکلی همین سهند رو با همون پول می خریدیم
علی : سلام من نزدیک یک ساله اطلس رو تحویل گرفتم تو عمرم ماشین به این اشغالی ندیدم ماشین مشکل اساسی موتوری و گیربکس داره سر چهارراه ترافیک سر پیچ خاموش میشه اعصاب برام نمونده نمایندگی هم گردن نمیگیره بخدا ماشین اشغالی هستش اگه هم خواستین بخرید قبل از این که خودتو رو گرفتار کنید از کسی این ماشین رو داره بپرسین و سوارش بشبن به گفتها توجه نکید حتما تحقیق کنید و خودتون رو گرفتار این ماشین اشغاله اشغاله اشغاله نکنید
شهریور : عزیز؛ تعصب را کنار بگذارید. من نه طرفذار A5 هستم و نه X5! , و قرار نیست ما به خاطر دو نوع خودرو چینی که هر دو تفاوت آن ها را با خودروهایی مانند هیوندا، بی ام، و............... میدانیم جدل کنیم؛ اما توصیه می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کنید.
شاهین جی : سلام تمام گروه‌ها دوشنبه ۱۶تیر میرن تجمع بهتره باهم هماهنگ باشیم
X5 : X5 و A5 هردو موتور ۱۵۰۰ توربو دارن منتهی موتور جک موتور سگ جون و باسابقه در ایران و امتحان پس داده هستش و قویتر هم هستش ۱۷۲ در مقابل ۱۳۷ اسب a5 رو توربو کردن که یکم راه بره اگه توربو نبود میشد ۱۰۰ اسب و معادل کوییک
ساسان : خدایا قسمت میدم به حق محمد وآل محمد..به دستان بریده حضرت ابوالفضل عباس.به گلوی بریده حسین.به این روز عزیز..از مسئولین وبانیان این برنامه تحویل خودرو نگذر وانشاالله به دردی گرفتارشون کن حقی که ازماپایمال کردن رو بیارجلوی چشاشون وبه شام شب محتاجشون کن....آمین یارب ال عالمین
شهریور : ببخشید قربان متن قبلی را بدین شرح اصلاح می کنم: این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیداند. بهتر است با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کند. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیدانید. پیشنهاد می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت نمایید. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : باید عرض کنم که نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
حمزه : بخداوندگی خدا هنوز بدی هیچ کسیو نخواستم ولی این شرکت سایپا خیلی ازیت کرد مارو خدا لعنت کنه امشب شام غریبانه شمع روشن میکنم ک همی دوستان هاجت روا بشن و انشاالله زود تر فاکتور بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمیدرضا : سلام خدمت دوستان کسی از مبلغ تاخیر در تحویل چیزی می دونه الان از موعد تحویل دوماه گذشته جریمه دیر تحویل دادن چقدر هست ؟ بیمه بنده هم از برج ده پارسال خورده .
آذربایجان : سلام دوستان پانا تحویلی 31 خرداد هستم تبدیل به رینگ زده بودم که دیروز فاکتور شدم تو وضعیت نوشته فاکتور شده ولی اون فرفره هنوز داره رو فاکتور شده مچرخه یعنی اون تیک سبز رو نخورده
فوقالعاده : دقیقا پر دیواره با ساینا تحویل از یه هفته تا ده روز قبل بعد میپرسی چه طرحی بوده که تحویل گرفتی اصلا جواب نمیدن از این طرفم دو ماه زنگ میزنی 096550 فوق العاده 7 بهمن پیش فروش ام 6 اسفند....ولی این ماشینا با چه ظرحی داره فروش میره اونم تاریخ روز مشخص نیست چیه
حمزه : دوستان 17تیر تهران شرکت سایپا بیایید ببینیم چرا فاکتور نمیکنن7ماه تکمیل وجع کردم فاکتور نمیکنن زنگ میزنم فقط میگن صبوری بفرمایید 14اذر تکمیل وجع کردم خدا لعنت کنه باعث و بانیشو
فوق العاده : کدام گروه
پانا 207 : منظورتان همان تاریخ مندرج در قرارداد (31 تیر) هست دیگه؟ یعنی اگر تا 31 تیر فاکتور نشه از اول مرداد جریمه تاخیر محاسبه خواهد شد؟
پانا 207 : یعنی همان تاریخ مندرج در قرارداد هست دیگه؟
حسن پیش مرداد پانا فولادی : سلام همون که تو کاستومر نوشته شده
امیر : سلام ما را تا پلاک کردن دو روز بعد تحویل دادن تکمیل وجه 27مهر بودیم
سورنن : سلام تیر هم تموم شد فعلا خرداد فاکتور نشد