شام آخر خودروسازان چینی در ایران؟

شام آخر خودروسازان چینی در ایران؟

 
خودروسازان دولتی و خصوصی ایران در حالی این روزها مشغول مذاکره با شرکت‌های معتبر خارجی برای همکاری مشترک هستند که بخشی از خطوط تولیدشان را به محصولات چینی اختصاص داده‌اند و این موضوع یکی از چالش‌های آنها در آینده به‌شمار می‌رود. چینی‌ها حدودا یک دهه است که در خطوط تولید خودروسازی ایران فعالیت می‌کنند و در حال حاضر نیز کمتر از 10 درصد بازار خودرو کشور را به دست گرفته‌اند. هرچند سه خودروساز بزرگ کشور (ایران‌خودرو، سایپا و پارس خودرو) سهم اندکی از خطوط تولید خود را در اختیار چینی‌ها قرار داده‌اند، با این حال، بخش عمده خط تولید خودروسازان بخش خصوصی را این چشم‌بادامی‌ها اشغال کرده‌اند. این در شرایطی است که هم خودروسازان دولتی و هم خصوصی، این روزها مشغول مذاکره با خارجی‌ها برای همکاری مشترک بوده و اگر به توافق نهایی برسند، طبعا برای تولید محصولات جدید، نیاز به ایجاد ظرفیت دارند. با این حساب، چه خودروسازان دولتی و چه بخش خصوصی، هر دو مجبورند به سمت ظرفیت‌سازی برای پذیرایی از محصولات جدید بروند و در این شرایط، به‌نظر می‌رسد چینی‌ها گزینه اول (برای خروج از خطوط تولید) باشند. این در شرایطی است که به اعتقاد کارشناسان، برای خروج چینی‌ها از خطوط تولید، دو راه وجود دارد؛ یکی فسخ قرارداد و دیگری حذف به واسطه بازار. کارشناسان بر این باورند که راه اول، سختی‌های خاص خود را داشته و چون کار به شکایت و دادگاه می‌کشد، حصول نتیجه سال‌ها به طول خواهد انجامید. با این حساب، به‌نظر می‌رسد آنچه برای آینده خودروهای تولیدی چینی در ایران تصمیم می‌گیرد، بازار است. بر این اساس، خودروهایی که فروش مناسبی دارند، طبعا تولیدشان ادامه خواهد یافت و آنها که چندان مورد استقبال مشتریان قرار نگرفته‌اند، از خط خارج و جایشان را محصولات جدید خواهد گرفت.
 
 
 
شام آخر خودروسازان چینی در ایران؟
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودروساز چینی , بازار ایران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

فرزاد
1

هموطنان عزیز شام آخر خودروسازهای چینی به این معنی است که از این به بعد هزینه شام حذف و میزان سود دلسوزان مهربان میهن از این صرفه جویی بیشتر خواهد شد
!به امید حذف صبحانه و ناهار و کسب سود بیشتر!
09:34  1394/12/04
گزارش
پاسخ دادن
مسعود
2

نفرین بر تمام عواملی که دست اقشار متوسط کشور رو از خودروهای با کیفیت و قیمت مناسب کوتاه کردن.
حرام یعنی این هر کی نمیدونست این تعریف واقعی خیانت در حق مردم و حرام خواریه
23:28  1394/12/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
5

خودروهای اروپایی را با چنان قیمت بالایی روانه بازار می کنند که بازار خودروهای داخلی و چینی را هم نگه دارند. همین چند مدل پژو بالای شصت میلیون تومان قیمت خوردند.
19:31  1394/12/03
گزارش
پاسخ دادن
نیما
13

خودروی چینی فلاکته ولی خوروی ایرانی اوج فلاکته پس باز رحمت به خودروی چینی نه لگنچه حهان سومی ایران......جاهلان مسول کشور طوری از خودروی چینی بد میگن انگار فرغون سازان کشور شاهکار هستن و ما بهشون افتخار میکنیم.......محصول ساخت ایران:فضولات انسانی
16:35  1394/12/03
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

دوستان به نظر شما طراحی خودروهای چینی توسط اروپاییان انجام میشه یا واقعا طراحی و تولید بدست خود چین انجام میشه؟؟؟؟؟؟
13:14  1394/12/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

بخشی از طراحیشون رو کمپانی های معتبری مثل ایتال دیزاین و پینین فارینا انجام میدن. اما هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری.
جدا از این طی 10 سال اخیر تا اون جا ک خبراش رو منتشر کردن خیلی از طراحان رو از اینور اونور دنیا استخدام کردن تا یه سروسامون اساسی ب کاراشون بدن.
شاید هنوزم حرف زیادی برای گفتن ندارن اما مقایسشون با 10 سال پیششون گویای پیشرفت قابل توجهشونه.
راهی که کره توی 20 سال رفت رو اینا توی 5 سال رفتن.
18:17  1394/12/13

گزارش
علي
7

يعني يه گلي خوردن كه حالا توش موندن
به خاطر منافع زودگذر و عدم آينده نگري با چيني ها قرارداد بستن حالا نمي تونن بندازنشون بيرون
اين مملكت نفرين شده بخدا
11:43  1394/12/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 65 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : تو کدوم سایت خبر گرون شدنو دیدی؟
علیرضا ، تارا دستی ۳۰ اسفند : سلام دوستان لطفا اگر کسی از شما حمل خودرو براش فعال شد اعلام کند، ممنون
Jac j4 سفید : از ۱۱ بهمن تا الان که شد ۵ ماه
شاهینg : فکر نمیکنم اینجوری باشه چون الان اتوماتش میدن۸۵۰ اونوقت دستی هم بدن ۸۵۰؟
شاهینg : شما ماشینو در بیارین بفروشین خیلی بهتر
حسین : قیمت کارخانه شاهینG ۸۵۰م اعلام شد
شاهین G حواله : سلام وقت بخیر برای شما اگر گران کردند نصف که ریختی شامل افزایش قیمت نمیشه ولی برای نصف بقیه باید نصف قیمت جدید رو بدی البته برای نصف پولت که قبلا دادی چیزی حدود ۳ الی۴ تومن ماهیانه سود میده که از واریزی دوم کسر میشه.
شاهین G : قراره شاهین پلاس دنده ای بدن بیرون این 850 قیمت اونه موتور 16 سوپاپ
شاهین : حتی یکی دو تا از آشناها هم حواله رو میخواهند و از بس که سایپا بد عهدی کرده حوصله دردسر رو ندارم که بعد از ۲۵ ماه دو باره با کسای دیگر کلنجار برم و به این خاطر دلخوری پیش بیاد
حسن : به ماهایی که قرارداد داریم نصف پول ماشینا دادیم هم افزایش قیمت میخوره؟ بی صاحب تر از سایپا ندیدم کمتر از یک سال دو بار افزایش قیمت داشته لعنت بهتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جعفر : کارگر خط تولید بدنه، بزرگوار خیر، من توحید نیستم، فقط چیزی که حس کردم منطقیه رو گفتم. شما چون تاب انتقاد نداری اینجوری واس خودت توهم میکنی. هر کی باشم شما لینک منبع موثق بده. ایران جیب و این چرت و پرت ها موثق نمیشه. حرفت اگر هم درست لطفا لینک منبع موثق بذار. اینجا مخاطب مسخره ی حرف کوچه خیابونی نیست.
اطلس 18 مهر : بشیر داداش من 18 مهر مشکیم فاکتور نشدم کجا تا الان راست گفتن
خسارت دیده از سایپا : واریز اول اردیبهشت بعد تکمیل وجه اسفند بعدتحویل آذر؟؟؟ خب باید 7ماه صبر کنی تا آذر ماه برسه. عجیبا قریبا
خسارت دیده از سایپا : مدیر سایپای کثافت. من اگه این هفته فاکتور نشم خودم با ماشین زیرت میکنم
حسین : قیمت کارخانه شاهینG 850م اعلام شد
کارگر خط تولید بدنه : جعفر جان،من که نفهمیدم شما خودت توحید از ارومیه ای،توحید جان زشته این کارا
خسارت دیده از سایپا : چقدر تاریخ واریزی هاتون عجیبه!!!!
ساینا 23بهمن فوق العاده : سلام لطفا کسی امروز فاکتور شد شماره پذیرش و تاریخ تکمیل وجه بزاره
1 : شک نکن کل محصولاتش رو گرون میکنه استارت اولش با ساینا اس شروع کرد همه چی کوییک و ساینا یکیه از موتور گرفته تا ...
فرزاد تیگو 8 پرومگس : سلام تاریخ تحویلتون کی بوده؟