دعوت رسمی از خودروسازان جهانی در سالن اجلاس سران

 

دعوت رسمی از خودروسازان جهانی در سالن اجلاس سران

 
سالن اجلاس سران دیروز در حالی میزبان نمایندگانی از خودروسازان و قطعه سازان مختلف جهان بود که طی آن، مسوولان صنعت خودرو کشور باز هم رسما از آنها برای آمدن به ایران و سرمایه‌گذاری در «جاده مخصوص» دعوت کردند. در گردهمایی دیروز که از آن با نام سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو کشور یاد می‌شود و امروز نیز ادامه دارد، علاوه‌بر وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسوولان صنایع خودرو و قطعه کشور، نمایندگانی از شرکت‌هایی مانند پژو، رنو، بنز و همچنین شرکت‌های قطعه‌سازی و طراحی دنیا نیز حضور داشتند.
 
 
 
هرچند همایش دیروز سومین گردهمایی از این دست طی سه سال گذشته به‌شمار می‌رود، با این حال فرق بزرگ آن با دو همایش قبلی این است که ایران دیگر ابرهای تحریم را بر فراز خود نمی‌بیند و از همین رو میهمانان خارجی با فراغ بال و اطمینان بیشتری روانه کشور شده‌اند. به‌عبارت بهتر، همایش دیروز را می‌توان به نوعی بزرگ‌ترین گردهمایی صنعتی کشور در دوران پساتحریم به حساب آورد و وزارت صنعت و خودروسازان بسیار امیدوارند تا در این همایش، قدرت چانه‌زنی و درصد توفیق آنها در مذاکره با شرکت‌های خارجی بالا برود. هرچند در همایش دیروز مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی معتبر دنیا حضور نداشتند، اما به هر حال آمدن نمایندگانی از شرکت‌های معتبر اروپایی از جمله پژو، رنو و بنز نشان داد این شرکت‌ها برای ایران پساتحریم برنامه داشته و می‌خواهند سهمی از بازار کشور را برای خود بردارند. نکته‌ای که تقریبا تمام سخنرانان خارجی روز اول همایش، به آن اشاره کردند، ناچاری آنها در ترک بازار ایران و لحظه شماری شان برای بازگشت بود، چه آنکه تاکید داشتند اگر تحریم‌های بین‌المللی نبود، به هیچ وجه این بازار بزرگ را از دست نمی‌دادند. از سوی دیگر، اظهارات آنها به‌طور کلی نشان می‌داد در دور جدید حضور در کشور، قصد یک رنسانس در فعالیت‌هایشان را داشته و نمی‌خواهند مانند گذشته رفتار کنند. در واقع، تاکید همه سخنرانان خارجی همایش بر سرمایه‌گذاری در ایران بود، چه آنکه تاکید کردند قصد آموزش نیرو در خودروسازی و قطعه‌سازی کشور را دارند و همچنین به سمت بومی‌سازی قطعات خواهند رفت. با این حال اما شاید مدعوین ایرانی به‌دنبال تضمینی بابت ماندن این شرکت‌های خارجی در ایران بودند؛ چراکه پس اجرای برجام و لغو تحریم‌ها، اگر چه شرکت‌های بزرگ خودروسازی و قطعه‌سازی کشور مشتاق حضور در ایران هستند، اما همچنان این نگرانی وجود دارد که بار دیگر به دلیل اتفاقاتی مشابه تحریم، آنها به تعهدات شان پشت کرده و چمدان‌هایشان را ببندند و بروند. در این شرایط، تاکید طرف‌های ایرانی و خارجی بر «امید به آینده» است، چه آنکه معتقدند باید از فرصت به وجود آمده استفاده کرد و به اصطلاح منفی فکر نکنند.
 
 
مذاکره با خودروسازان کره‌ای و ژاپنی
 
در همایش دیروز چهره‌های مختلفی از وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گرفته تا مدیران میانی رنو و پژو، پشت تریبون رفته و سخنرانی کردند و این در حالی بود که سخنرانان خارجی، بیشتر وقت خود را به معرفی شرکت‌های خود اختصاص داده و کمتر از جزئیات برنامه‌هایشان در ایران گفتند. اما محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از سخنرانان این همایش در اظهارات خود بر لزوم ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل تاکید کرد. وی با بیان اینکه نباید حتی از 100 هزار خودرو، یک خودرو دارای ایراد باشد، گفت: اگر ارتقای کیفیت به قیمت توقف تولید نیز باشد، این کار باید انجام شود تا خودرو معیوب دست مشتریان ندهیم. وی با اشاره به مقام سوم خودروسازی در اشتغالزایی کشور تاکید کرد: صنعت خودرو از نظر سطح فناوری نیز در سطح متوسط به بالا قرار دارد و حدود 10 درصد ارزش افزوده بخش صنعت مربوط به خودروسازی است که البته باید بیش از اینها بشود. وزیر صنعت، معدن و تجارت اما با تاکید بر امضای تفاهم‌نامه اولیه با دایملربنز برای تولید موتورهای پیشرفته دیزلی، تولید خودروهای تجاری، خدمات پس از فروش و صادرات، از مذاکرات خودروسازان ایرانی با سایر شرکت‌های خودروسازی دنیا خبر داد. نعمت‌زاده اما در حاشیه برگزاری این همایش در جمع خبرنگاران از مذاکره با یک هیأت بزرگ کره‌ای خبر داد و گفت: طرف کره‌ای برسرمایه‌گذاری در ایران تأکید دارد و قبلاً نیز مذاکراتی در این خصوص با آنها داشته‌ایم. وی ادامه داد: با ژاپنی‌ها هم در زمینه صنعت خودرو در حال مذاکره هستیم. پس از وزیر صنعت مهدی جمالی مدیرعامل سایپا به سخنرانی پرداخت و در اظهاراتش تاکید کرد که این شرکت امسال از محدوده زیان خارج و به سوددهی خواهد رسید. وی با بیان اینکه هم‌اکنون دو پلت‌فرم در مرکز تحقیقات سایپا در حال طراحی است، گفت: روی این دو پلت فرم قرار است 20 محصول مختلف ساخته شود. جمالی با بیان اینکه با طرح اصلاح ساختار سایپا این شرکت و زیرمجموعه‌های آن پس از تایید سازمان بورس از زیان انباشته خارج خواهند شد، گفت: سایپا تا پایان امسال سودده شده و در 25 اسفندماه امسال پس از فولاد مبارکه و بانک صادرات دارای بیشترین حجم سرمایه خواهد بود. به گفته جمالی، ارزش سایپا هفت میلیارد دلار است. اظهارات جمالی که به پایان رسید، ‌هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو نیز پشت تریبون رفت و خطاب به میهمانان همایش گفت ایرانی‌ها به‌دنبال محصولات زیر 15 هزار دلار هستند، چه آنکه 19 میلیون خودرو فروخته شده در کشور در این محدوده قیمتی بوده‌اند. وی با بیان اینکه پژو، رنو، سوزوکی و بنز شرکای خارجی ایران خودرو هستند، خاطرنشان کرد: مذاکره با شریک خارجی پنجم نیز تقریبا نهایی شده و یک شریک ششم نیز در آینده به جمع شرکای فعلی اضافه خواهد شد. مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال 2025 تقاضای خودرو در منطقه به 6 میلیون و 700 هزار دستگاه افزایش یابد و در آن سال، تولید خودرو ایران نیز به سه میلیون دستگاه خواهد رسید. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت تولید دو میلیون و 150 هزار دستگاه خودرو در ایران وجود دارد، تاکید کرد: بنابراین نزدیک به 10 میلیون دستگاه خودروی فرسوده باید در ایران اسقاط شود و این نشان می‌دهد برای هر سال، یک ظرفیت یک میلیون دستگاهی وجود دارد.
 
 
ایران مرکز تولید رنو
 
سخنرانان بعدی همایش مدیران پژو، رنو و بنز بودند و در این بین، ژان کریستف کمار تاکید کرد که پژو 301 جدید و پژو 208 در سال 2018 و پژو 2008 در سال 2017 وارد ایران خواهند شد. معاون آفریقا و خاورمیانه شرکت پژو با اشاره به اینکه همکاری مشترک با ایران خودرو از اواسط سال 2016 اجرایی خواهد شد، گفت: در نیمه دوم سال 2017 سایت تولیدی مشترک ایران خودرو و پژو در تهران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. به گفته وی، خودروهای برقی پژو نیز در آینده نزدیک وارد ایران خواهند شد. در ادامه اما برنارد کامبیه معاون آفریقا و خاورمیانه شرکت رنو با اشاره به اینکه ایران قرار است به مرکز تولید محصولات رنو در خاورمیانه تبدیل شود، گفت: رنو تعهد کاملی به همکاری و افزایش حضور در بازار ایران داشته و محصول جدید در این بازار عرضه خواهد کرد. همچنین استفان گوشنر نماینده شرکت مرسدس بنز نیز با اشاره به تولید دوباره کامیون‌های بنز در ایران گفت: اولین کامیون بنز در خط مونتاژ در ایران قرار گرفته و تولید آمبولانس بنز در ایران نیز آغاز خواهد شد. وی افزود: در عرضه محصولات سنگین بنز در ایران محصولات جدید با تکنولوژی روز عرضه خواهد شد که دارای حداقل آلایندگی بوده و انتشار گاز‌های مضر را کاهش خواهد داد. به گفته وی، بنز متعهد است که تولید محصولات خود در ایران را بومی‌سازی و نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کند.
 
 
 
 
 
دعوت رسمی از خودروسازان جهانی در سالن اجلاس سران
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : همایش بین المللی صنعت خودرو , سالن اجلاس سران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

فرهاد
1

اين دولت هم كه دولت سرمايه دارى وزرق وبرقه ،صبركنيد جوجه روآخرپاييز ميشمرن كليدكه فعلا قفل خودشون بازكرده!

13:53  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
علي
9

اون بندگان خدا هم حق دارند
در ايران چه تعهدي هست كه مثلا" دوره بعد يا دو دوره بعد احمدي نژاد يا امثال احمدي نژاد دوباره بيان روي كار و تمام كاسه كوزه ها رو دوباره بشكنن؟
همين سليقه اي رفتاركردن دولت ها و ادامه ندادن يك برنامه اصلي در جهت پيشرفت كشور دليل اصلي عقب افتادن ايران در هر دوره از دولت هاي مختلف است .
09:00  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
حميد
5

احمدي نژاد كه به زباله دان تاريخ ايران پيوست . بعيد مي دونم دوباره بخواد كانديد بشه
بقيه اصول گراها هم بستگي به مردم داره كه انتخاب بكنن يا نه البته اگر مثل زمان احمدي نژاد دوباره جوگير نشن
12:48  1394/12/11

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اردی پلاس : وای دلم آب شد.مبارکت باشه. انقدر ذوق داری ،که ساعت ۲ نیمه شب هم بیداری! درکت میکنم.
محسن : با سلام خدمت دوستان عزیز و بالاخص شاهین سواران محترم لطفا تجربه رانندگی با خودروی مذکور ومعایب و مزایا ونقاط ضعف ماشین رو بفرمایید و اگر برای حل مشکل پیش آمده راه حل دارید عنوان نمایید .دوم اینکه آیا آمپر آب ماشین بالا میاد توضیح مختصر و راه حل باچگونگی رفع مشکل با تشکر
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
ali s3 : سلام انصراف بهترین گزینه هست، پارسال تیر s3 نوشتیم که تحویل ابان بود، دی ماه بهمون گفتن توقف تولید شده، طرح جایگزین بردارید یا sr3 تبدیل کنید تمامی طرح های جایگزین باید پول بیشتری میدادیم و تحویل تا همین اردیبهشت طول میکشید تبدیل به sr3 کردیم. تازه توی این یک هفته پلاک و بیمه شده هنوز بعد از یکسال دستمون نرسیده ماشین یادمه با خبر توقف تولید s3 میگفتن یک قطعه از x5 هم نیست و اونم چندین ماه عقب افتاد اگه میتونید از بازار بخرید، ثبت نام توی این وضعیت لشتباهه
Shahin G : کلا اونایی ک نزدیکندهمراه خودتون چنتا دیگم بیارید کی میدونه اونا حواله دارن یا نه والابلا اینا اگ نریم تجمع ماشین نمیدن البته تجمع درست حسابی ن مثل قبلی
علی : معراج عزیز ببخشید A5 شما چه رنگی و ثبت نام کی هستید؟
تارا دستی سفید فروش فوری : رنگ سفید تحویل ۶ تیر نهم فاکتور ۱۲ ام تخصیص پلاک انشاله هرچه زودتر فاکتور باشین واقعا بی ماشینی سخته
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
تجمع تجمع تجمع : تاریخ تجمع سه شنبه 17 تیر ماه صبح ساعت 9 صبح جلو شرکت
حسن اقا : برو انصراف بده 10 ماهه ماشین مارو ندادن هزار تا استرس داری بعدش جنگ بشه تشه راننده اعتصاب بکنه مدل ماشین 404بزنن 405 بزنن نمی خوای
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اهواز تحویل 6 تیر فوری : دوستان سلام. سوال داشتم : مگه جریمه تاخیر با جریمه تحویل با هم فرق دارند؟ فروش فوری روزی 600 تومن جریمه تاخیر داره، اگر فاکتور بشه تا زمان تحویل میگن جریمه تحویل داره، راسته این قضیه؟ جریمه تحویل روزی چند تومنه؟ کسی اطلاع داره؟
5دنده فوری تحویل مرداد : سلام آقای اکبری.شما ماشینتون 6دنده هست احتمالا.چقد پرداختی داشتین؟چون من دنا 5دنده هست تحویل 14مرداد نوشته فاقد صف فاکتور.یه بررسی بکن واطلاع بده
آنا : سلام دوست عزیز ... برای منم 31 خرداد قرار بود تحویل بدن هنوز خبری نیست ،پانا رینگ فولادی طرح مادران بی زحمت هر وقت خبری شد تاریخ دقیق منم در جریان بذار ارادتمندم
مجید : منکه تحویل مرداد 1404 دعوتنامه دیروز آمد و تا 25 تیر مهلت پرداخت دادن 207 پانا قالپاق طرح فرسوده . . .
مجید : دعوتنامه تکمیل وجه واسم امده 207 پانا قالپاق طرح خوردو فرسوده تحویل مرداد 1404 و تا 25 تیر مهلت پرداخت داده بهم . . .
خطاب به کوییک اس تحویل تیر : دروغ نمیگم برادر من چه دلیلی داره دروغ بگم تو این ماه عزیز من تبدیلی از اطلس به کوییک اس هستم و تاریخی که گفتم یعنی 24 ام مبلغ رو تکمیل کردم و دیشب دیدم فاکتور شدم
دوگانه تیر : سلام وقتتون بخیر.... آقا من طرح مادران ساینا دوگانه تیرماه بودم پیش فروش ، تبدیل اومد به ساینا تک، همون لحظه واریز کردم یعنی 13 خرداد... واقعا خداوکیلی ، اطلاع دارید که ما داریم فاکتور میشیم؟یا درحد شایعه و حرفه؟؟؟ و اینکه اگه صحت داره ، کی فاکتور میشم؟؟
پانا 18 مشکی : دوستان 18 خرداد هنوز فاکتور نشدم سود تاخیر 17 ملیون
علی 1 تیر : سلام دوستان موتور جدید تحویل 1 تیر بودم پیش فروش بودم ک امروز صبح نگاه کردم خبری نبود .لی آخر شب دیدم فاکتور شده پلاکم شده
ساینا اس بهمن : گوه زیاد میخوری دلال