تبعات حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران

 

تبعات حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران

معاون وزیر صنعت در حالی به چینی‌ها اخطار داده که اگر قطعات خود را داخلی‌سازی نکنند از بازار خودرو ایران حذف می شوند که برخی کارشناسان معتقدند حذف چینی‌ها از بازار خودرو ایران به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
به گزارش اقتصادنیوز، محسن صالحی‌نیا روز گذشته در جریان بازدید از نمایشگاه  صنعت خودرو هشدار داد که با توجه به تعرفه‌های تعیین شده، چینی‌ها باید به سرعت در زمینه توسعه داخلی‌سازی محصولات‌شان در ایران عمل کنند، در غیر این صورت سال آینده از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.
 
صالحی‌نیا با اشاره به مذاکره خودروسازان ایرانی با شرکای اروپایی گفته است که فولکس‌واگن آلمان، رنو، هیوندایی و کیاموتورز در حال مذاکره با خودروسازان هستند و به نظر می رسد آنها بتوانند جایگزین مناسبی برای چینی‌ها باشند.
 
در همین زمینه، امیرحسن کاکائی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت به اقتصاد نیوز می‌گوید:  در حال حاضر دوباره رابطه ایران با بزرگان صنعت خودرو دنیا برقرار شده و بستر توسعه صنعت خودرو به سبک و سیاق خودروسازان اروپایی و ژاپنی فراهم شده است.
 
او می‌گوید: با برقرار شدن روایط ایران با خارجی‌ها ما آماده یک جهش هستیم که این جهش خود را در کیفیت، قیمت و سطح تکنولوژی نشان خواهد داد و صنعت خودرو ما را به سمتی می‌برد که بتوانیم به همکاری خود با برندهای معتبر روی آوریم که در چنین شرایطی طبیعی است از خودروسازان چینی فاصله بگیریم.
 
این کارشناس صنعت خودرو می افزاید: چینی‌ها در دوره تحریم‌ها برای خود جایگاهی در صنعت خودرو ایران به دست آوردند به طوری که صاحب سهم در بازار ایران شدند و بعید است به راحتی از این بازار خارج شوند چرا که ورود خودروسازان جدید و عرضه محصولات آنها زمانبر بوده و دستکم دو سال زمان می‌برد.
 
کاکایی در خصوص اظهارات معاون وزیر صنعت تصریح می کند: به نظر می‌رسد در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که باید به سمت داخلی‌سازی قطعات برخی خودروها برویم از این رو هشدار  معاون وزیر صنعت هوشمندانه بوده و به نظر می‌رسد که اگر چینی‌ها قصد ماندن در بازار ایران را دارند بهتر است به تولید برخی قطعات در داخل ایران روی آورند.
 
در همین زمینه فربد زاوه به اقتصانیوز می‌گوید: حضور خودروسازان چینی در صنعت خودرو ایران رو به افزایش است و جای خالی یک اظهار نظر مناسب و قوی در خصوص ادامه فعالیت چینی‌ها حس می‌شد بنابراین اظهارات معاون وزیر صنعت در این خصوص به موقع بود.
 
این کارشناس بازار خودرو می‌افزاید: وقتی خودروسازان ما در مذاکره با بزرگان صنعت خودرو از آنها می‌خواهند 30 درصد صادرات محصولات تولیدی و 40 درصد ساخت داخل را بر عهده گیرند، پس بهتر است که از چینی‌ها هم بخواهیم که چنین راهی را برگزینند و فقط به فکر تولید برای بازار ایران نباشند بلکه از ظرفیت‌های کشورمان برای تولید محصول و صادرات آن به بازارهای منطقه استفاده کنند.
 
 
 
 
 
تبعات حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , حذف خودروسازان چینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

13 نظر

سهند 1
4

همین چین اگه باهاش قرارداد ببندن و راه رو براش باز کنن ماشینهای کوچک با کیفیت و قیمت مناسب تولید می کنه .....
19:02  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
سهند 1
3

شما فکر می کنین ماشین چینی نیاد ، ماشین اروپایی و امریکایی و ژاپنی سوار می شین ؟ نه بابا ، اون کسی که پول داره همین الان هم حداقل ماشین کره ای یا فرانسوی می تونه سوار بشه ولی........
18:58  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
سهند 1
2

خودرو سازای ما که یه مدل ماشین رو بگیرن تا 30 سال ولکنش نیستند تازه بعدش هم از پلاتفرم و موتورش استفاده می کنن برای تولیدات نسل بعد البته ایرانیزه شدش...... حداقل چینیها یه تنوعی و نو اوری در مدلهاشون میدن . با این اوضاع قیمت دلار وضعیت اقتصادی باز خوبه چینیها میان و گرنه دیدین تا یه تقی به توقی خورد پژو و رنو و مزدا و....... همه کشیدن کنار......
18:51  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
سهند 1
3

یه طوری میگین خوردرو چینی ،که انگار ما همش داریم سوار ماشینای المانی ، ژاپنی ، امریکایی و.... می شیم ، حداقل این چینیها یه تنوعی تو بازار ما دادن .....
18:45  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
9

تبعات خروج چین یعنی ورشگستگی صنعت به معنای واقعی.. فکر کنید.. تمام پیچ و مهرهای صنعت از چین توسط دلالان محترم دولتی وارد میشه . طوری تو ایران ریشه دوانده که ایران شده یکی از ایالتهای چین . پول نفت به ما نمیده میگه جنس میدم پول گاز نمیده میگه جنس میدم . ای بابا این که از ایران بره را از سرتون بیرون کنید کجای دنیا میتونه مثل ایران پیدا کنه که زباله های تولیدی خودشو بریزه توش و ازش تشکر هم بشه
18:43  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
حسین
2

چین داره کمپانیهای اروپایی هم در اختیار میگیره. کجا بره.
15:30  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
5

بله بازار اروپا رو داره در اختیار می گیره ولی نه با لیفان و جک و ام وی ام !
18:02  1394/12/11

گزارش
بهنام
2

چین خودروهایی که به اروپا میده خیلی فرق داره تا این خودروهایی که در ایران
18:18  1394/12/11

گزارش
بهنام
8

عمرا چین بزنن کنار.
چین پرروتر از این حرف هاست.
13:35  1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
4

تو همین یه ماه لیفان و هاوال دو مدل جدید رو برای فروش گذاشتند،قبلش هم مدیران خودرو مدل تیگو بیرون داده بود. پس اینها برنامه دراز مدت برای ماندن در کشور دارند. کالاهای چینی در همه بازارهای دنیا هستند که نشانگر بازاریابی عالی و رقابتی بودن این چشم بادومی ها است.
15:32  1394/12/11

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایکس ۵ اهوااز : سلام دوستان الان روی ارسال مدارک مونده و زرد هستش چقد طول میکشه که تحویل بدن ماشینو؟کسایی که تحویل گرفتن اعلام کنن فقط
نبی : درود دوست عزیز منم مشابه شما هستم و اینکه کلا هدفم از اول فروش ماشین بود بعد از تحویل گرفتن میخواستم بدونم آیا بازار فروش gl هم خوبه اطلاعی دارید شما
سایپا (مصیبت .بدبختی ) : سلام دوستان عزیز .تحویل هفته چهارم آبان ۱۴۰۴ برا کسی دعوتنامه اومده .لطفا اگه اومده بگید .
تارا وی۴ تحویل ۲ آبان : دوستان اگه فاکتور میشید اطلاع بدید .
تارا وی۴ : بعد ۵۵ سال کارکردن می‌خواهیم صاحب ماشین بشیم سرمایه ما هم طلای خانم بوده که فروختیم.
احسان : احتمال زیاد اسفند تا همین اسفند طول بکشه یعنی خاک بر سرتون با این شرکت دزد کلاه بردارتون من فقط موندم مگه چند تا شاهین پلاس قرار بوده تحویل بدن همه که تبدیل نزدن به شاهین پلاس پارسال شهریور ما تبدیل زدین ثبت نامی نبود از شاهین پلاس به خدا تعداد تبدیلی زیاد نبوده دروغ میگن
احسان : سلام دادش دلت خوشه برای چی میخای تکمیل کنی پولت بره اینا برای ما رو نمیدن که اردیبهشت تکمیل کردیم چه برسه به شهریور تکمیل کنی که جیب اینا رو پر کنی نعلت به سایپا
جی : سلام به همه دوستان بنده که یه روزی فریاد میزدم که ولله اینها دارن دروغ میگن ولی متاسفانه هیچ کس باور نکرد آخه مگر باعقل جوردرمیاد که دوروزه فاکتوروپلاک بشی ماشین صفر کارخانه برای پلاک شدن حداقل ده روز زمان می بره ....اینهادنبال ریزش جی هستن که بلکه تعدادکم بشه و خودشون به جی برسن خدا لعنت کنه اینجور آدم های کثیفو
عباسی : کی گفت ماشین بخری اگه ماشین برای سرمایه گذاریه ممکنه از نمایندگی آوری ببرون ماشین تصادف کرد ماشینت نصف قیمت شد
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : اگه میدونستم طلا میشه ۱۱تومن حتما میخریدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پاناقالپاق فرسوده 13مردادتبدیل هفدهم : شماپول ریختین نمایندگی هم باید تاییدکنه؟
ساینا اس : سلام دوستان آیا برای تحویل حضوری خودرو هم پیامک میاد و اگر پیامک میاد چند روز مهلت هستش برای تحویل حضوری و بعد از اینکه تحویل حضوری را انجام ندهیم ه مقدار طول می کشد که ماشین به نمایندگی برسد در مشهد
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : سلام کسی می دونه برگ سبز و کارت ماشین چند روزه میاد ؟
207 : من 7مهر پول موتور ریختم 9فاکتور شدم
هرکسی که پیامم رو میخونی جواب بده : دوستان خواهشا جواب سوالم رو بدید شما به من بگیدیعنی یک نفر توی این مملکت پیدا نمیشه ببینه این سایپا چه بلایی داره برسرمردم میاره الان 7 ماه از سال میگذره تازه دارن ثبت نامی ها باموعد تحویل سال قبل رو فاکتور میکنن و چندماه تعهد تحویل عقب مونده دارن ولی فراخوان هاروجلوجلو زدن پول ماشین هارو تمام و کمال از مردم گرفتن اگه ماشین ندارن چرا دوباره فروش فوق العاده 90روزه گذاشتن.
ستاره : مدارک ماشینت اومده احمد خان؟
ستاره : توی کدوم مرحله هستی؟
حسن : 22اسفندم به خدااین میره برابرج 8فاکتورش
تحویل 31 تیرماه : چرا کارت سوخت نمیاد؟
پاسخ به شما : اشتباه میکنید سایپا همه ماشین هارو سرموقع تحویل میده