مذاکره خودروسازان ایرانی با  چینی ها

مذاکره خودروسازان ایرانی با ‌چینی‌ها

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: "مذاکره خودروسازان بزرگ داخلی با خودروسازان چینی آغاز شده به گونه ای که هم اکنون برخی از مدیران مربوطه در حال رایزنی با خودروسازان چینی برای همکاری مشترک هستند". "شهرام آزادی"، عضو هیات علمی گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پاسخ به این که راهکار مقابله با تحریم صنعت خودرو چیست؟ اظهار کرد:  "راهکار کوتاه مدت در این زمینه همکاری مشترک با خودروسازان کشورهایی چون چین است". وی با بیان این که هم اکنون تعدادی از مدیران خودروسازان بزرگ در حال مذاکره با خودروسازان چینی هستند، خاطرنشان کرد: البته شخصا موافق تولید خودروهای چینی در ایران نیستم زیرا زمانی صنعت خودروی چین عقب تر از صنعت خودروی ایران بود به همین دلیل نباید خودروهای چینی در ایران تولید شود. عضو هیات علمی گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: "خودروسازان بزرگ هم اکنون به عنوان یک راهکار کوتاه مدت برای مقابله با تحریم به دنبال همکاری با چینی ها هستند که به نظر می رسد حتمی خواهد بود".  وی ادامه داد: "با این حال راهکار بلند مدت برای مقابله با تحریم صنعت خودرو، توسعه محصولات داخلی است که البته این موضوع نیاز به انسجام درونی این صنایع و تامین منابع مالی مورد نیاز دارد".


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودروساز , چین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

شهریار مسافر
2

مونتاژخودرو در این سرزمین از پنجاه سال پیش آغاز شد و اکنون با این خبر انگار به پنجاه سال پیش بازگشتیم . تجهیزات بسیار خوب کارخانجات خودرو سازی کشورکه همپای بهترین کارخانجات خودروسازی جهان است در اختیار چینی ها قرار خواهد گرفت تا زحمت این جماعت کمتر شده و بتوانند بدون هیچ گونه سرمایه گذاری محصولات خود را درکشور مقصد تولید و به فروش رسانند .آیا تحریم ها ما را بدینجا رساند؟مدیران غیرصنعتی - سیاست های نادرست - هزینه های سربار و ده ها عامل دیگر که هر یک به تنهایی میتوانند هر صنعتی را پنجاه سال عقب بیاندازند در این میانه نقشی نداشتند؟گریه هم دیگر بر این درد دوا نیست .
11:22  1392/04/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
3

خودروسازی ایران تنها زمانی پیشرفت خواهد کرد که:
1- تحریمها برداشته شود و بتوانند آزادانه با شرکت های بزرگ بین المللی همکاری کنند.
2- خودروسازی به طور 100 درصد و واقعا به بخش خصوصی واگذار گردد تا افراد واقعا لایق و کارآمد وارد عرصه شوند.(به عنوان مثال کارکنان بخش حراست یک بخش بیشتر از مهندسین آن بخش نباشد! و کمیت کارکنان واقعی و کیفیت بدرد بخور باشد)
3- تعرفه گمرکی برداشته شود و اگر کمکی قرار است توسط دولت شود از طریق تسهیلات بلند مدت بدون بهره یا سود اندک به خودرو سازان باشد.
تنها آن زمان است که شاهد استعدادهای بی نظیر فرزندان این مملکت در بخش خودرو خواهیم بود و باور کنید چین که سهل است کره جنوبی هم رقیبی برای ایران نخواهد بود.
15:14  1392/04/26
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
3

البته شخصا موافق تولید خودروهای چینی در ایران نیستم زیرا زمانی صنعت خودروی چین عقب‌تر از صنعت خودروی ایران بود به همین دلیل نباید خودروهای چینی در ایران تولید شود.ببین کیا تو این مملکت مدیرن....طرز تفکر اوستارو ببین.....یه زمانی هم بعد جنگ آلمانا هیچی نداشتن پس دنیا بنز و بی ام دبلیو و پورشه و......نخرن.مشتی ببین الان اونا کجان تو کجایی چی میگی واسه خودت بعد شما بگید چرا هنوز دارن پراید مونتاژ میکنن......با سپاس از 1car
00:46  1392/04/26
گزارش
پاسخ دادن
میثم
0

ماشین چین خوب نیست فقط هیوندا آئودی فورد شورلت بی ام و و.... این بهتر است
13:49  1392/04/25
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: javad323
3

یه زمانی از صنعت خودرو سازی ما عقب تر بودند اما حالا ما نسبت به اونا عقب تر هستیم اقای کارشناس گرامی.
11:36  1392/04/25
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهریور : عزیز؛ تعصب را کنار بگذارید. من نه طرفذار A5 هستم و نه X5! , و قرار نیست ما به خاطر دو نوع خودرو چینی که هر دو تفاوت آن ها را با خودروهایی مانند هیوندا، بی ام، و............... میدانیم جدل کنیم؛ اما توصیه می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کنید.
شاهین جی : سلام تمام گروه‌ها دوشنبه ۱۶تیر میرن تجمع بهتره باهم هماهنگ باشیم
X5 : X5 و A5 هردو موتور ۱۵۰۰ توربو دارن منتهی موتور جک موتور سگ جون و باسابقه در ایران و امتحان پس داده هستش و قویتر هم هستش ۱۷۲ در مقابل ۱۳۷ اسب a5 رو توربو کردن که یکم راه بره اگه توربو نبود میشد ۱۰۰ اسب و معادل کوییک
ساسان : خدایا قسمت میدم به حق محمد وآل محمد..به دستان بریده حضرت ابوالفضل عباس.به گلوی بریده حسین.به این روز عزیز..از مسئولین وبانیان این برنامه تحویل خودرو نگذر وانشاالله به دردی گرفتارشون کن حقی که ازماپایمال کردن رو بیارجلوی چشاشون وبه شام شب محتاجشون کن....آمین یارب ال عالمین
شهریور : ببخشید قربان متن قبلی را بدین شرح اصلاح می کنم: این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیداند. بهتر است با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کند. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیدانید. پیشنهاد می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت نمایید. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : باید عرض کنم که نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
حمزه : بخداوندگی خدا هنوز بدی هیچ کسیو نخواستم ولی این شرکت سایپا خیلی ازیت کرد مارو خدا لعنت کنه امشب شام غریبانه شمع روشن میکنم ک همی دوستان هاجت روا بشن و انشاالله زود تر فاکتور بشه
شاهین : خدا لغنت کنه سایپا بهت واقعا این روز هارو بدون ماشین موندیم من دیگه اول و آخرم بود ای سایپای لغنتی ثبت نام کردم
شاهین مهر1402 : آقا من راهم دور دوهزار کیلومتر راه دارم خواهشا تجمع کنید و تا جواب درست ندن وعمل نکن دست نکشید بزارید به رسانه برسه که اینا چقدر دروغ گو هستن با جانو مالو اعصاب مردم بازی میکنن مثل زالو فقط پول میمکن و جواب سربالا میدن تلبکارم هستند شمارو بخدا جمع بشید من از مهر402پول دادم هنوز دعوت نامه هم نفرستادن توو این اوضاع جنگ هم بش تعلیق میکنم دیگه نمی دن ماشینو ککشونم نمیگزه که مشتری چه ضربه ای میخوره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آذربایجان : سلام دوستان پانا تحویلی 31 خرداد هستم تبدیل به رینگ زده بودم که دیروز فاکتور شدم تو وضعیت نوشته فاکتور شده ولی اون فرفره هنوز داره رو فاکتور شده مچرخه یعنی اون تیک سبز رو نخورده
فوقالعاده : دقیقا پر دیواره با ساینا تحویل از یه هفته تا ده روز قبل بعد میپرسی چه طرحی بوده که تحویل گرفتی اصلا جواب نمیدن از این طرفم دو ماه زنگ میزنی 096550 فوق العاده 7 بهمن پیش فروش ام 6 اسفند....ولی این ماشینا با چه ظرحی داره فروش میره اونم تاریخ روز مشخص نیست چیه
حمزه : دوستان 17تیر تهران شرکت سایپا بیایید ببینیم چرا فاکتور نمیکنن7ماه تکمیل وجع کردم فاکتور نمیکنن زنگ میزنم فقط میگن صبوری بفرمایید 14اذر تکمیل وجع کردم خدا لعنت کنه باعث و بانیشو
فوق العاده : کدام گروه
پانا 207 : منظورتان همان تاریخ مندرج در قرارداد (31 تیر) هست دیگه؟ یعنی اگر تا 31 تیر فاکتور نشه از اول مرداد جریمه تاخیر محاسبه خواهد شد؟
پانا 207 : یعنی همان تاریخ مندرج در قرارداد هست دیگه؟
حسن پیش مرداد پانا فولادی : سلام همون که تو کاستومر نوشته شده
امیر : سلام ما را تا پلاک کردن دو روز بعد تحویل دادن تکمیل وجه 27مهر بودیم
سورنن : سلام تیر هم تموم شد فعلا خرداد فاکتور نشد
#عدم تعهد تحویل خودرو سایناs : دوستان دوگانه با تبدیل زدن کار سایپا رو راحت میکنن که تو بازار آزاد با خیال راحت بفروشه اینجور دوگانه من مصرف کننده باید با قیمت بالا بخرم گول شرکت پدرسوخته نخورید ماشین دیر تحویل مشتری میده وقتیم اعتراضی نباشه کشش میده بعد واسه خودش پر بازار کرده الان تهران واکثر شهرها شرکت هایی هستن چه نقدی چه قسطی ماشین میفروشن حتی تحویل به روز از کارخانه که معلومه مال دست منو تو نیست امتیازش مال خود مافیای کارخانس 😔😔😔