ارائه خودروی جایگزین در صورت تاخیر در تعمیر

 

ارائه خودروی جایگزین در صورت تاخیر در تعمیر

با تصویب اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو در صورت تاخیر در تعمیر خودروها، مکلف به ارائه خودروی جایگزین یا پرداخت جریمه توقف خودرو خواهند بود.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس آیین‌نامه پیشین قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، عرضه‌کنندگان خودرو مکلف بودند در صورتی که خودروهای تحت گارانتی آنها به دلیل کمبود قطعه یا زمان‌بر شدن تعمیرات، بیش از دو روز کاری یا مدت زمان استاندارد تعمیرات، در تعمیرگاه متوقف شود، به مالک آن جریمه‌ خواب خودرو پرداخت کنند.
 
با این حال خودروسازان و واردکنندگان خودرو به این قانون عمل نمی‌کردند به‌گونه‌ای که براساس ارزیابی که سال گذشته صورت گرفت، عرضه‌کنندگان خودرو تنها به شش درصد مشمولان دریافت این خسارت، جریمه توقف خودرو در تعمیرگاه را پرداخت کردند.
 
این وضعیت در تدوین و تصویب اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است به‌گونه‌ای که در قانون جدید بر پرداخت این خسارت تاکید و ارائه خودروی جایگزین به مصرف‌کنندگان نیز پیش‌بینی شده است.
 
در قانون جدید تاکید شده که اگر خودروی سواری تحت گارانتی به دلیل نبود قطعه یا زمان‌بر شدن تعمیرات در تعمیرگاه‌های خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود، این شرکتها یا باید خودروی جایگزین مشابه در اختیار مالک آن قرار داده و یا خسارت خواب خودرو را پرداخت کنند.
 
میزان جریمه خواب خودرو برای خودروهای سواری معادل روزانه پانزده ده هزارم قیمت فروش خودرو تعیین شده است که باید به مالک آن پرداخت شود.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

کاربر: m&z
0

بزک نمیر بهار میاد / کمبزه با خیار میاد
08:14  1395/02/01
پاسخ دادن
حميد
2

حكايت مي خواي بخواه نمي خواي حريه
والا ... جرات نمي كني بگي خواب خودرو با چوب ميافته دنبال آدم
اين جور قوانين در دوحالت كشك نيستن :
1 - نظارت رضا خاني روشون اعمال بشه
2 - انحصار بشكنه و مردم خودشون حق انتخاب داشته باشن تا رقابت ايجاد بشه
مورد اول رو كه خدا بيامرزتش
مورد دوم رو هم بعيد مي بينم
پس نتيجه مي گيريم حداقل فعلا" اين قانون = كشك
09:53  1395/01/30
پاسخ دادن
سجاد
3

من تعجبم چرا شركت ها اين كار رو با اين عنوان قبول نمي كنن
موقع صورتحساب كه انواع دزدي ها مي شه . خوب اين روهم قاطي اونا كنن آخرش بنويسن كسر مي شود فلان قدر جريمه حواب خودرو
صاب ماشين هم كه گوسفند اصلا" به كلاسش نمي خوره بپرسه و با عدم آگاهي كامل كارت عابر رو دودستي تقديم مي كنه به منشي خانوم خوشگله
09:39  1395/01/30
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
2

تا رقابت نباشه و بازارشون انحصاری باشه مشتری مجبوره بسازه. میگن میخوای بخوا نمیخوای نخوا.
ب علاوه هزار راه دارن برای پیچوندن این که ماشین توی نمایندگی بخوابه. اون وقت دیگه میان جریمه بدن یا بالاتر از این، بیان ماشین جایگزین در اختیار مشتری قرار بدن؟
16:49  1395/01/29
پاسخ دادن
امیر(سابق)
1

پسر خاله من یه پراید خریده بود که فردای روز تحویل میبینه که آب و روغن قاطی کرده میبره نمایندگی میبینه سیلندر ترک داره میگه ماشین و نمیخوام عوضش کنید که زیر بار نمیرن میگه خوب موتورش را عوض کنید بازم میگن نمیشه ما موتورش را برات میدوزیم (جوش میدهیم) اینها یه همچین کلاه بردارهایی هستند بعد ماشین جایگزین و یا پول خواب میدن بدون دردسر.
شما جیب مارو نزن........
16:01  1395/01/29
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
لعنت بر سایپا : داداش دعوتنامه‌ی شما قبل از قیمتهای جدید صادر شده ولی دعوتنامه هایی که از ۲۸ آبان به بعد صادر میشن بر اساس قیمتهای جدید میان در ضمن اون افزایشی که شما میگی ۳۳۰ شده ۳۴۶ افزایش قیمت پایه خودرو نبود اون ناشی از افزایش نرخ مالیات و پلاک و عوارض دولتی بود و اصلا ربطی به قیمت خودرو نداره‌‌. البته امیدوارم حرف شما درست باشه و نظر من غلط...
شاهین پر : اینا میدونی چی میگن ما اگه موتور پراید یه اتومات با دوتا بال هم بزاریم روش مردم 950میلیون هم بشه دارن میخرن خوب چرا دنده بزاریم چ کاریه آخه مردم ک دارن میخرن !
مهران : من ماشین رو تحویل گرفتم با تشکر از شما که ادرس رو گذاشتید حتما به این آدرس شکایت رو میفرستم
V1p سفید : موعد تحویل من ۱۳ مهر هستش الان کاستومر رو چک کردم فاکتور نشدم
J7سفید ۱۶تیر : به خوشی استفاده کنی دوستانی که j7 تحویل گرفتن اگر سر زدین یکم از سواری و کیفیت ماشین بگین ممنون میشم. ثبت نام ۱۶ تیر تحویل سیستمی ۶ ابان شاسی ۲۶ ابان منتظر مرحله بعد .....
اطلس بهمن : سلام بچه ارومیه آره حله اعلام کردن خودشون بازم دمت گرم اطلاع رسانی میکنی همه خیالشون راحت بشه
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : سلام کسی اطلاع دقیق داره این"نقص پرونده مشتری" دلیلش چیه؟
تینا : سلام من پارسال برای شاهین اسم نوشتم قرار شد زمستان موعد تحویل شاهینم باشه منتظر پیامک بودم نیومده هنوز ایا افزایش قیمت واس منم هس این ظلمه و کلاهبرداری حساب میشه
T8 شلال : بشارت باد شما را بعد ۵ ماه امروز تحویل گرفتم ثبت نام ۱ تیر ۱ آدر تحویل t8 شلال
Ali9111 : سلام امروز فاکتور شدم تیتانیوم تحویل 8 مهر سود تاخیر 30 تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : امروز زنگ زدم بهم گفتن تا 8روز دیگه فاکتور میشی نمیدونم راست گفتن یا نه
حسین : من 31خردادم هنوز فاکتور نشدم بعد چه طوری تیر شروع شده
عرفان : سود ازمان تاریخ تحویل تا فاکتور ماشین محاسبه میشه
حسن : دوستانی که فاکتور میشن ،ممنون میشم اعلام حضور کنن،تا بقیه دوستان اطلاعات لازم رو کسب کنن
شاهین : بنده خدا تا دوماه دیگه هم فاکتور نمیشی
مهران : هر چی تو بگی گلم
بی پناه : مبلغ واریز وجه دعوتنامه های بهمن چقدر هست ،کسی اطلاع داره
فاطمه : پیش فروش اسفند402 موعد تحویل آذر 403 تکمیل وجه 23 آبان هنوز فاکتور نشده
حسین : تعویض رنگ هزینه ای نداره
م : من 5 شهریورم هنوز حمل نشده دلت خوشه؟