" آریو و هایس" جایگزین خودروهای فرسوده می‌شوند

 

" آریو و هایس" جایگزین خودروهای فرسوده می‌شوند

 
در نشست مشترک معاونت امور تعاون وزارت تعاون، اتحادیه تعاونی های تاکسیرانی کشور و گروه خودروسازی سایپا از دو محصول آریو و ون هایس رونمایی و مقرر شد این دو مدل خودرو جایگزین تاکسی های فرسوده اتحادیه تعاونی های تاکسیرانی کشور شود.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، سید حمید کلانتری - معاون امور تعاون وزیر تعاون - در این نشست اظهار کرد: تاکسی هایی که تحویل تعاونی های تاکسیرانی می شوند نسبت به خودروهای فرسوده مصرف سوخت کمتری دارد و ضمن کاهش مصرف سوخت، در کاهش آلودگی هوا موثر است.
 
وی بهره وری انرژی،بهبود و سالم سازی محیط زیست، احترام به حقوق شهروندی و مشتری مداری را مهمترین اهداف این طرح برشمرد و افزود: یکی از بحران های جدی ایران و حتی جهان محیط زیست است و هر اقدامی که موجب کاهش آلودگی هوا ومحیط زیست شود اقدام مبارکی است.
 
کلانتری با بیان اینکه مصرف انرژی ایران چهار برابر متوسط دنیا است، تصریح کرد: برای آنکه به میانگین نرم دنیا برسیم باید چهار برابر مصرف کشور کاهش یابد.
 
معاون امور تعاونی های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد با توجه به اثرات اجرای این طرح در مصرف بهینه انرژی و کاهش آلودگی هوا، این طرح در تمام صنایع کشور فراگیر شود.
 
وی درعین حال از جمله مزیتهای استفاده از تاکسی های ون هایس و آریو را بالا رفتن کلاس رانندگی در شهر، کاهش مصرف سوخت و ارتقای ناوگان حمل و نقل شهری عنوان کرد و گفت: ماشین خوب سوار شدن در نحوه صحیح رانندگی تاثیرگذار است و مجهز بودن این تاکسی ها به امکانات رفاهی احترام به مسافران و مردمی است که از خودروی شخصی استفاده نمی کنند و سیستم حمل و نقل عمومی را جایگزین آن کرده اند پس این حق را دارند که از حداکثر رفاه بهره مند شوند.
 
معاون وزیر تعاون با بیان اینکه خرید انفرادی این خودروها هزینه بر و زمانبر بود، اظهار کرد: یکی از مزیتهای بخش تعاون این است که تعاونی ها می توانند در انجام کارهای بزرگ و ارائه خدمات مطلوب نقش آفرینی کنند و قرار گرفتن مجموعه تعاونی ها تحت پوشش یک اتحادیه بزرگ بهترین حالت ممکن برای انجام کارهای بزرگ است.
 
وی ابراز امیدواری کرد این طرح در حوزه خدمات پس از فروش و مشارکت بخشهای دیگر تعاونی به ویژه مراکز نگهداری، تعویض و سرویس نیز فراگیر شود.
 
به گزارش ایسنا، علیرضا ناطقی - مدیرکل تعاونی های خدماتی وزارت تعاون - در ادامه این نشست از فعالیت 100 هزار تعاونی در گرایش های کشاورزی، صنعت و خدمات خبر داد و گفت: در حال حاضر بالغ بر 2200 تعاونی در حوزه های حمل و نقل کشور اعم از برون شهری و درون شهری، کالا و مسافر و بیش از 320 تعاونی فعال در حوزه تاکسیرانی کشور وجود دارد که 60 هزار نفر عضو و 250 هزار نفر اشتغالزایی به دنبال داشته است.
 
وی گفت: یکی از مشکلات مهمی که در بخش حمل و نقل کشور است موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور است و این امر در مسایل زیست محیطی، آلودگی هوا، کاهش هزینه ها و حفظ امنیت مسافر نقش بسزایی دارد.
 
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های تاکسیرانی کشور نیز در ادامه با اشاره به جزئیات امضای تفاهم نامه مشترک میان این اتحادیه و گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: به موجب این تفاهم نامه، نوسازی 60 هزار خودرو تاکسی فرسوده در دستور کار قرار می گیرد و دولت از محل صرفه جویی بنزین به گاز عددی در حدود 12 میلیون تومان برای هر دستگاه ظرف 5 سال تقبل می کند.
 
وی ادامه داد: اگر دولت مصمم است ترافیک تهران و تصادفات را کنترل کند و آلودگی هوا را کاهش بدهد باید نگاه ویژه ای به حمل و نقل و بهسازی آن داشته باشد و کار را به دست گروههای مدنی و مردمی که بهترین شکل آن تعاونی ها هستند، بسپارد.
 
تیموری تصریح کرد: برای نوسازی ناوگان باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تعاونی ها قرار گیرد و اگر بخواهیم وام 24 درصد بهره بین تعاونی ها توزیع کنیم استقبال نمی شود چون راننده تاکسی درآمدی ندارد که بتواند ماهیانه یک میلیون و 500 هزار تومان قسط بدهد و عملا طرح با شکست مواجه می شود.
 
وی از دولت خواست تا در این زمینه ورود کند و وام ارزان قیمت برای خرید خودرو در اختیار شبکه تعاونی های حمل و نقل قرار بدهد.
 
تیموری متذکر شد: از سال 1387 به عنوان مجری نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور وارد عمل شدیم و تا پایان سال 1393 توانستیم بیش از یک میلیون دستگاه را در سراسر کشور نوسازی کنیم.
 
به گفته وی در حال حاضر حدود 319 تاکسی در سطح کشور تردد دارند که از این تعداد حدود 63 هزار تاکسی فرسوده است و این فرسودگی موجب آلودگی هوا و محیط زیست و افزایش مصرف سوخت می شود.
 
به گزارش ایسنا، بر اساس طرح سراسری جایگزینی تاکسی های فرسوده با خودروی ون هایس و آریو شرکت سایپا، حداقل آورده متقاضیان خودروی آریو شش میلیون تومان است و با پرداخت آن می توانند خودروی فرسوده خود را به خودرویی به روز با امکانات گارانتی و خدمات گسترده در کشور تبدیل کنند.
 
قیمت خودروی آریو 40 میلیون تومان بوده و و دارندگان خودروهای مدل 1385 به بعد می توانند با اسقاط خودروهای فرسوده خود خودروی جدید جایگزین کنند.
 
آورده اولیه متقاضیان ون هایس نیز 35 میلیون تومان است و کف و سقف تسهیلات پرداختی برای خرید ون هایس، 67 میلیون و 500 هزار تومان تا 71 میلیون و 700 هزار تومان است که با نرخ بهره 18 درصد و بازپرداخت 48 ماهه توزیع می شود.
 
متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی Www.taxiholding.ir نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , آریو , هایس , جایگزین , خودروهای فرسوده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: m&z
6

مفهوم تاکسی و مسافر در ایران دقیقا برعکس همه دنیاست. در همه کشورها مسافر به عنوان تصمیم گیرنده و تعیین کننده شرایط و راننده به عنوان مجری و در اختیار مسافر خواهد بود. به عنوان مثال از چه مسیری حرکت کند، حق استفاده از کولر یا بخاری و ... به تشخیص مسافر خواهد بود. در ایران اولا مسافر باید مسیر خود را اعلام و با مسیر تاکسی هماهنگ سازد و ثانیا سیستم تهویه و ... به دلخواه راننده تنظیم می شود و راننده به نوعی منت جابجایی را هم بر سر مسافران خواهد گذاشت! هر سرعتی و هر وع رانندگی که دوست داشت، هر جایی که دلش خواست توقف و ممکن است برای سوار کردن یک مسافر دیگر مدت ها شما را در ماشین نگه دارد و هزاران رفتار نا مناسب دیگر.
بهتر است علاوه بر نوسازی تاکسی ها فکری هم به حال نوسازی فرهنگ تاکسی داری و رانندگان شود.
10:47  1395/02/21
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
2

حرف دل مارو زدی
13:44  1395/02/22

کاربر: نوید جهرمی
9

کاش ب جای این کارای گذرا و بی نتیجه که هزینش رو مردم باید از جان و مالشون در سالهای متمادی پرداخت کنن یه سیاست مدون و درست و حسایی اجرا میشد.
به جای این که سیستم تاکسی رانی رو از این شیوه ی قدیمی و منسوخ عوض کنن هیچ فکری ب حالش نمیکنن.
بیخود نیست که مردم تمایلی ب وسیله حمل و نقل عمومی ندارن.
کاش یکم درس میگرفتن و مثل لندن و نیویورک و دبی از تاکسی ایران نماد درستی میساختن.
16:23  1395/02/20
پاسخ دادن
امیر(سابق)
19

اینکه ماشین کم مصرف و ایمن ساخته شود وظیفه شماست نه احترام به مشتری الکی منت سر مردم نزارید. احترام به مشتری یعنی ماشین با کیفیت را بقیمت خودش بفروشین و تو نمایندگیها مشکل مردم را همراه با احترام رفع کنید. مصرف تو ایران چهار برابر جهان هست بخاطر ماشینهای40سال پیش هست مردم که مقصر نیستند. بجای اینکه از مردم معذرت خواهی کنید برای ماشینهای قدیمی و بنزین بشدت سرطانزا دارید منت هم سر مردم میزارید. بابا خیلی دیگه پر رو هستید
14:15  1395/02/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟