فروش سایپا کاشان به خودروساز زیرمجموعه پژو

 

فروش سایپا کاشان به خودروساز زیرمجموعه پژو

 
پژو بعد از ایران‌خودرو، سایپا را نیز نشانه رفته است و شرکت سیتروئن که بیش از ۴۰ سال پیش توسط پژو خریداری شد، اکنون به فکر تصاحب دومین کارخانه بزرگ سایپا است.
 
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت سیتروئن خودروساز فرانسوی که بیش از چهل سال پیش توسط شرکت پژو خریداری و تصاحب شد، اکنون به فکر تصاحب دومین کارخانه بزرگ سایپا است. محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای قریب الوقوع قرارداد سیتروئن و سایپا خبر داد.
 
کارخانه سایپاکاشان به عنوان آورده شرکت سایپا در سرمایه‌گذاری مشترک 50-50 با سیتروئن درنظر گرفته شده و به این ترتیب گروه پژو-سیتروئن مالک نیمی از این کارخانه خواهد شد. در واقع شرکت سیتروئن با آوردن نقشه های طراحی و به اصطلاح "دانش فنی" و مختصری سرمایه گذاری در اصلاح خط تولید مالک نیمی از کارخانه بزرگ سایپا در کاشان خواهد شد.
 
بررسی سابقه عملکردگروه پژو-سیتروئن طی 15 سال اخیر نشان می‌دهد صنعت خودرو ایران با واگذاری یکی از بهترین کارخانه‌های خود به خودروساز رو به ورشگستگی فرانسوی یک عقب‌گرد تاریخی را شاهد خواهد بود.
 
پس از آن‌که در سال 1976 شرکت پژو سهام شرکت سیتروئن فرانسه را خریداری کرد، گروه پژو-سیتروئن تشکیل شد. سهم تولید این گروه از تولیدات خودرو در جهان با آغاز قرن 21 رو به افول گذاشت و از 3.5 میلیون دستگاه در سال 2011 به 2.9 میلیون دستگاه در سال 2014 کاهش یافت. سهم تولید پژو-سیتروئن در همین فاصله زمانی از 5.1% به 3.1% از تولید جهانی کاهش یافت. 
 
علاوه بر این گزارش پیش‌بینی روندهای آینده صنعت خودرو جهانی تا سال 2025 که توسط اتاق فکر KMPG منتشر شده و بر پایه نظرسنجی از 200نفر از مدیران صنعت خودرو در سراسر جهان است آینده روشنی را برای پژو-سیتروئن نوید نمی‌دهد.
 
34% از مدیرانی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند معتقدند پژو-سیتروئن در رقابت جهانی تاب نیاورده و برای بقا مجبور است در سایر خودروسازان جهانی ادغام شود. 36% از مدیران معتقدند این شرکت برای بقا مجبور است با سایر خودروسازان اتحاد استراتژیک برقرار کند و تنها 30% معتقد بودند این گروه می‌تواند توسعه خود را به شکل مستقل ادامه دهد.
 
حال این سوال مطرح می‌شود اگر هدف از انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی، انتقال فناوری و توسعه خودروسازان داخلی است، پس چرا خودروسازان داخلی سراغ شرکت‌هایی می‌روند که چشم‌انداز تاریکی در آینده صنعت جهانی خودرو دارند؟
 
 
 

منبع

تسنیم نیوز

 

برچسب : خودرو , فروش , سایپا , کاشان , خودروساز , پژو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

امیر(سابق)
4

به این جمله توجه کنید. حال این سوال مطرح می‌شود اگر هدف از انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی، انتقال فناوری و توسعه خودروسازان داخلی است، پس چرا خودروسازان داخلی سراغ شرکت‌هایی می‌روند که چشم‌انداز تاریکی در آینده صنعت جهانی خودرو دارند؟ این سئوال خیلی از مردم هم هست. و جوابی که به فکر من میرسه اینه که شرکتهای بزرگ با شناختی که از این از دزد بدترها دارند آبروی خودشون را دست اینها برای دزدی از مردم و تخریب نام خود را نمیدهند و اما شرکتهایی که با اینها قرارداد بستن مثل کسی هست که دارند تو چاه سقوط میکنند و مار و ریسمان هم براشون فرق نداره
17:49  1395/03/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

این حرف های مسخره از کجا اومده نمیدونم! انگار کارخونه سایپا و خط تولید تیبا خیلی با ارزشه که 50 درصدش وطن فروشی باشه! الان که یه فرصت محدودی پیش اومده اجازه بدید تکنولوژی روز وارد این مملکت بشه و سود دوطرفه حاصل شود. 50 درصد یه کارخونه هایتک هزاران برابر یه کارخونه بزرگ ولی عقب افتاده ارزش داره.
16:24  1395/03/19
گزارش
پاسخ دادن
امیر
4

سایپا را که می فروشید لطف کنید تمامی محصولات بی کیفیت و ناایمن
انرا هم صادر کنید و اجازه دهید مردم خودروی روز و با کیفیت با استانداردهای
جهانی سوار شوند!!
17:49  1395/03/18
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
4

تصور کنید مافیای خودروسازی ایران و فرانسه با هم ادغام شوند چه بر سر ما ایرانیهای بخت برگشته خواهد آمد
17:47  1395/03/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایگل سفید : سلام خرید اقساطی بودین دیگه درسته؟
کاشفی : کی ام سی a5اشغالترین ماشینه اصلا بدرد نمیخوره هرکی داره سریع بفروشه
Hi : میش بفرمایید کی ماشین پلاک شده و رفته توی مرحله ارسال مدارک ؟
هلیا : دلم بیشتر از خودم برای عمو سهراب میسوزه. چه ملت بدبخت و نجیبی داریم.
تارا دستی 1ماهه : سلام دوستان به نظر من وبا توجه به تجربه های قبلی ایران خودرو را تو بازی دیگه فک نکنم با زودتر از یک ماه تاخیر ماشینمونو بده مطمئن باشید تحویل 30مرداد بودم.
سعید : سهراب جان،دلبندم،داره میگه :انشالله ماههای پیش رو ،یعنی وقت چله زمستون.تقصیر خودته،رفتی نیسان رو فروختی که شاهین پلاس سوار بشی.صبر کن عمو جان.
سهراب لره : عمو جان ،مو سختمه .ای حرفهای قشنگ و بالاشهری هم نمیفهوم.به زبون لری خومون بگو ای ماشین مو کی میدی؟
ارزو مرداد : شاهین تیر ماه سلام بی زحمت شماره پذیرش تونو مینویسید؟🙏🌹
عبدی : جاااااااااااااااااان ؟....عمو سرمون گیچ رفت!.....این انشاء به چه درد من میخوره؟فاکتور چی شد؟
حسین : دیروز چک اول ماهم پاس شد ولی خبری از شاسی نیست خدا لعنتشون کنههههههه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سلیم : برو به احراز سکونت جدید توی سخا ثبت کن و بعد برگه رو ببر نمایندگی. ثبت کنه برات
حمید : شماره دیگه ای ندارید ازشون؟؟؟ چرا اینجوری سایپای خراب شده؟؟؟ دم ایرانخودرو گرم حداقل جواب میدن
شیما : سلام راه ارتباط شماره تماس با ایران خودرو چطوره بعد چه داخلی لطفا اگه کسی میدونه کامل بفرمائین
ساینا : من امروز صبح زنگ زدم یکی دوبار اول زنگ نخورد ولی بعدش جواب دادن
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : اره نمیشه رفت دیگه من شهرستان اومدم خطم اصلا انتن نمیده دیگه نمیتکنم ببینم البتع فاکتور هم نمیشم میدونم😔
ایوب تحویل مهر : دوستان ظاهرا کاستومر رو دیگه با رمز کردن.ای تف
دناپلاس 1404مهر : https://customer.ikco.ir/login
حمید : سلام دوستان لطفا محبت کنید جواب منو بدید شماره 096550 چرا بوق نمیخوره؟ با هر موبایلی زنگ میزنیم بدون اینکه بوق بخوره قطع میشه!!!! شماره دبکه ای ندارید سایپا جواب بده؟؟؟
دنا پلاس سفید 31خردادرینگ فولادی : سلام از دیشب نمیتونم برم قسمت کاستومر سایتش عوض شده انگار برا شما اینجوری شده
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : داره 2 ماه میشه از تاریخ تحویل گذشته و هنوز فاکتور نشدم واقعا صبرم تموم شده خسته شدم از انتظار گناه ما چیه اخه چرا هیچ کس جوابگو ما نیست😔