نقشه چشم‌بادامی‌ها برای بازار خودرو

 

نقشه چشم‌بادامی‌ها برای بازار خودرو

 
در شرایطی که خودروسازان داخلی حتی بالاتر از شورای رقابت، قیمت خودروهای خود را تعیین می‌کنند، چينی‌ها به فکر «فروش‌های منعطف» در بازار ایران با پيش پرداخت ١٥ ميليونی هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، چشم‌بادامی ها دست از سر بازار ایران بر نمی‌دارند. آنقدر در سال‌های گذشته بازار ایران برایشان پرمنفعت و جذاب بوده که اکنون حاضر نیستند حتی یک قدم از مصالحشان در بازار پرجذابیت ایران عقب نشینی کنند. حتی حاضر نیستند بپذیرند که در شرایط رکودی، مردم دیگر اقبالی به خرید خودروهای داخلی هم ندارند چه برسد به اینکه خودروهای چینی که ذهنیتی بد هم نسبت به آن دارند را انتخاب کنند. شاید فکر می‌کنند هستند افرادی که هنوز جیب خالی و پز عالی دارند. پولی برای خرید خودروهای لوکس وارداتی با برندهای غیرچینی ندارند و از سوی دیگر، دلشان می‌خواهد خودرویی حداقل با ظاهر لوکس داشته باشند.
 
سال‌هاست که خودروسازان چینی در بازار ایران جا خوش کرده‌اند. مدل جدید ارایه می‌دهند و از مصرف‌کنندگانی که تا همین چند وقت پیش، سال‌های متمادی را با خودروسازان داخلی سر کرده بودند، دل می‌برند. مصرف‌کنندگانی که چهره جذاب خودروهای داخلی خودروسازان برایشان دیگر اهمیتی ندارد و به دلشان نمی‌نشیند. البته خودروسازان داخلی هم تا به خودشان بجنبند و فیس لیفت‌های جدید ارایه کنند، چینی‌ها بخش عمده‌ای از بازار را ربودند و البته هنوز هم به دلربایی خودروهای خود ادامه می‌دهند. تولید برخی از آنها را به صفر رسانده‌اند و برخی دیگر از خودروها را در حال جایگزینی دارند.
 
اما مهمتر از همه این است که درست در شرایطی که خودروسازان داخلی بدون توجه به بازار رکودی، در حال افزایش قیمت محصولات پرطرفدار خود هستند و حتی آمارها و اسناد نشان از این دارد که آنها حتی بالاتر از قیمتهایی که شورای رقابت به عنوان مرجع رسمی به آنها مجوز داده است، اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند، خودروسازان چینی طرح‌های رقابتی و جذاب مشتریان را ارایه می‌دهند و اعلام می‌کنند که حتی در دریافت اقساط از مشتریان نیز منعطف عمل می‌کنند، یعنی همانطور که مشتریان بخواهند، اقساط را برایشان در نظر می‌گیرند و همه جوره با خریداران کنار می‌آیند، بلکه بتوانند بازار را همچنان در اختیار خود داشته باشند.
 
بررسی طرح‌های فروشی که خودروسازان چینی دارند، حکایت از آن دارد که آنها برنامه‌های درازمدتی برای بازار ایران دارند و حتی می‌خواهند حضور خود در این بازار را مستحکم‌تر هم بکنند، به همین دلیل است که حاضر شده‌اند که با ۳۵ درصد دریافت نقد، مابقی قیمت خودرو را به صورت اقساط منعطف از مشتریان دریافت کنند. تحویل های خود را در کوتاهترین زمان ممکن انجام می‌دهند و می‌خواهند هر طور که شده دل مشتریان را بدست آورند.
 
اما نکته دیگر حائز اهمیت در این میان، رفتار برخی خودروسازان کره‌ای است که در این میان بدون ضابطه اقدام به افزایش قیمت‌های خود کرده‌اند. در این میان برخی از این خودروسازان، قیمت‌ها را به یکباره افزایش داده‌اند، در حالی که خودشان هم فکر نمی‌کردند که از برخی خودروهایشان در بازار ایران، این چنین استقبالی بشود اما آنها هم رقیب سرسختی به نام چینی‌ها را در کنار خود دارند و شاید باید تلاش کنند که قیمت را از آنچیزی که هست، پایین تر و به عبارت دیگر رقابتی تر کنند.
 
در این میان همه خودروسازان خارجی حداقل این نکته را به خوبی دریافته‌اند که بازار ایران، یک بازار پررقابت و خوب است که می‌توانند در آن بیشتر از هر جای دنیا، منفعت ببرند، قشر جوان آنقدر علاقمند هستند که شاید هیچ کشوری به اندازه ایران بهشتی برای فروش خودروهای خارجی نباشد. آمارهای گمرک هم البته این را تائید می‌کند. آمارها حکایت از افزایش ۳۰ درصدی واردات خودروهای ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی در دو ماهه ابتدای سال جاری دارد.
 
در این مدت ۲ هزار و ۳۸۹ خودرو با حجم سیلندر ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ سی‌سی به‌ارزش ۷۰ میلیون و ۱۲۶ هزار دلار به کشور آمده است که در مقایسه با سال قبل ۲۸ درصد ازلحاظ ارزشی و ۲۸ درصد ازلحاظ وزنی افزایش یافته است. همچنین ۲ هزار و ۴۰۷ دستگاه وسیله نقلیه موتوری به‌غیر از آمبولانس و هیبریدی به‌ارزش ۶۵ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار به کشور آمده است که در این بخش نیز رشد ۳۲درصدی را در مقایسه با سال قبل از لحاظ ارزشی شاهد هستیم. درمجموع در این مدت ۴ هزار و ۷۹۶ خودروی خارجی به‌ارزش ۱۳۵ میلیون دلار و ۸۷۷ هزار دلار خودرو به کشور آمده که رشد حدودی ۳۰درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد. میانگین قیمت خودروهای وارداتی حدود ۹۹ میلیون تومان است.
 
 
 
 

منبع

مهرنیوز

 

برچسب : خودرو , نقشه چشم‌بادامی‌ها برای بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

مصرف کننده
2

سلام.به نظر من خودروی چینی هر چی هم که باشه خیلی خیلی بهتر از خودرو های داخلی هستش...چون من هم خودروی داخلی داشتم هم چینی...از داخلی بسیار ناراضیم و از چینی در حد قیمتش راضیم
22:50  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
8

همه دنیا و همینطور تولید کنندگان ما به دنبال بازار فروش هستند. با این تفاوت که داخلیها بازار انحصاری دارند و هیچ کس هم به دلیل لابی قوی و منفعت داشتن نمیخواد این وضع تغییر کنه . و اگر چین تو ایران جنس بی کیفیت را داره خوب میفروشه به لطف مسئولانی بی قید و ضد ایران و ایرانی هست که بجز پول و زر اندوزی حتی خاک وطنش را هم میفروشه. مشکل از مسئولین ماست بیخود از کس دیگه ای ایراد نگیریم
18:59  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
5

من تا عمر دارم ماشین چینی نمیخرم.
اما از این که بازار رو از دست داخلیا در بیارن ب هیچ وجه ناراحت نمیشم.تفوتی با هم ندارن. اونا کمونیستن و به فکر سود و منافع. اینام مثلا خودی هستن و به فکر سود و منافع. اون بابای چینی دلش برای ما نسوخته اما روز به روز داره محصولاتشو بهتر میکنه. این بابای داخلی دلش برامون سوخته و روز به روز بیشتر داره خونمونو میمکه.
15:55  1395/03/25
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایکس ۵ اهوااز : سلام دوستان الان روی ارسال مدارک مونده و زرد هستش چقد طول میکشه که تحویل بدن ماشینو؟کسایی که تحویل گرفتن اعلام کنن فقط
نبی : درود دوست عزیز منم مشابه شما هستم و اینکه کلا هدفم از اول فروش ماشین بود بعد از تحویل گرفتن میخواستم بدونم آیا بازار فروش gl هم خوبه اطلاعی دارید شما
سایپا (مصیبت .بدبختی ) : سلام دوستان عزیز .تحویل هفته چهارم آبان ۱۴۰۴ برا کسی دعوتنامه اومده .لطفا اگه اومده بگید .
تارا وی۴ تحویل ۲ آبان : دوستان اگه فاکتور میشید اطلاع بدید .
تارا وی۴ : بعد ۵۵ سال کارکردن می‌خواهیم صاحب ماشین بشیم سرمایه ما هم طلای خانم بوده که فروختیم.
احسان : احتمال زیاد اسفند تا همین اسفند طول بکشه یعنی خاک بر سرتون با این شرکت دزد کلاه بردارتون من فقط موندم مگه چند تا شاهین پلاس قرار بوده تحویل بدن همه که تبدیل نزدن به شاهین پلاس پارسال شهریور ما تبدیل زدین ثبت نامی نبود از شاهین پلاس به خدا تعداد تبدیلی زیاد نبوده دروغ میگن
احسان : سلام دادش دلت خوشه برای چی میخای تکمیل کنی پولت بره اینا برای ما رو نمیدن که اردیبهشت تکمیل کردیم چه برسه به شهریور تکمیل کنی که جیب اینا رو پر کنی نعلت به سایپا
جی : سلام به همه دوستان بنده که یه روزی فریاد میزدم که ولله اینها دارن دروغ میگن ولی متاسفانه هیچ کس باور نکرد آخه مگر باعقل جوردرمیاد که دوروزه فاکتوروپلاک بشی ماشین صفر کارخانه برای پلاک شدن حداقل ده روز زمان می بره ....اینهادنبال ریزش جی هستن که بلکه تعدادکم بشه و خودشون به جی برسن خدا لعنت کنه اینجور آدم های کثیفو
عباسی : کی گفت ماشین بخری اگه ماشین برای سرمایه گذاریه ممکنه از نمایندگی آوری ببرون ماشین تصادف کرد ماشینت نصف قیمت شد
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : اگه میدونستم طلا میشه ۱۱تومن حتما میخریدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : سلام کسی می دونه برگ سبز و کارت ماشین چند روزه میاد ؟
207 : من 7مهر پول موتور ریختم 9فاکتور شدم
هرکسی که پیامم رو میخونی جواب بده : دوستان خواهشا جواب سوالم رو بدید شما به من بگیدیعنی یک نفر توی این مملکت پیدا نمیشه ببینه این سایپا چه بلایی داره برسرمردم میاره الان 7 ماه از سال میگذره تازه دارن ثبت نامی ها باموعد تحویل سال قبل رو فاکتور میکنن و چندماه تعهد تحویل عقب مونده دارن ولی فراخوان هاروجلوجلو زدن پول ماشین هارو تمام و کمال از مردم گرفتن اگه ماشین ندارن چرا دوباره فروش فوق العاده 90روزه گذاشتن.
ستاره : مدارک ماشینت اومده احمد خان؟
ستاره : توی کدوم مرحله هستی؟
حسن : 22اسفندم به خدااین میره برابرج 8فاکتورش
تحویل 31 تیرماه : چرا کارت سوخت نمیاد؟
پاسخ به شما : اشتباه میکنید سایپا همه ماشین هارو سرموقع تحویل میده
تبدیلی مهر : تبدیلی مهر واریز 2 شهریور فعلا از فاکتور خبری نیست
پانا تبدیل رینگ و موتورو تحویل مرداد : بله درسته ، من همه تبدیلا رو به اجبار زدم ، دیروز فاکتور شد