مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

سه موضوع رگلاژ نبودن در خودروها، مصرف سوخت بالا و صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین شکایات مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
بابک اسماعیلیان - مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی و استاندارد ایران اظهار کرد: میزان انتظارات مشتریان از روند افزایش کیفیت خودروها پیشی گرفته و به همین دلیل در یک سال اخیر میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها کاهش یافته است.
وی ادامه داد: رگلاژ نبودن در خودروها و عدم سهولت در باز و بسته شدن آن‌ها، مصرف سوخت بالا و وجود صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: با تغییرات قیمتی صورت گرفته در سال 91 میزان رضایت مشتریان از شرایط فروش خودرو در کشور افت قابل توجهی داشته است به‌گونه‌ای که در شش ماهه اول 92 این شاخص به پایین‌ترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است.
وی با بیان این‌که بالا بودن قیمت خودرو با 21 درصد سهم بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از شرایط فروش خودرو را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بی توجهی به خواست مشتریان و اطلاع رسانی ضعیف نیز رتبه‌های بعدی نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
اسماعیلیان خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات پس از فروش نیز بیشترین نارضایتی مشتریان به میزان 27 درصد مربوط به نبود و کمبود قطعات بوده و پس از آن هزینه‌های بالای خدمات و بی تجربه بودن پرسنل تعمیرگاه‌ها بیشترین نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
غلامرضا نبی بیدهندی - مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران- نیز اظهار کرد: در سال آینده طرح بازرسی ادواری از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی اجرا خواهد شد.
وی با بیان این‌که هماهنگی‌های لازم در این زمینه با سازمان ملی استاندارد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت عرضه سوخت گاز این بازرسی‌ها هر چه زودتر باید صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در رابطه با برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر ارائه برچسب معاینه فنی خودرو بدون بازدید خودرو در برخی مراکز معاینه فنی، اظهار کرد: در تهران که این مراکز زیر نظر ما قرار دارند این موضوع فاقد اعتبار است.
وی ادامه داد: بنابراین اعلام کرده‌ایم که اگر در مراکز معاینه فنی تهران چنین موردی دیده شود به شخص گزارش کننده جایزه خواهیم داد البته نمی‌توان کتمان کرد که در مراکز معاینه فنی حومه تهران و سایر شهرها ممکن است چنین مواردی دیده شود.
سعید تاجیک - مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران - هم در این نشست اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون ایراداتی در روند صدور مجوز واردات خودرو به کشور وجود دارد که باید برطرف شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال هم‌اکنون شرکت هوندا فاقد نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش از شرکت مادر است و مشکلاتی در ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودروهای آن وجود دارد.
به گفته وی، باید با اصلاح قوانین مربوطه اصلاحاتی در نحوه رابطه شرکت دارای نمایندگی با شرکت خودروساز خارجی و همچنین نحوه استانداردسازی ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها صورت گیرد.
تاجیک در رابطه با وجود تخلفاتی چون عرضه خودروی دسته دوم به جای خودروی صفر در نمایندگی‌ها و دفاتر فروش خودرو در کشور، اظهار کرد: متاسفانه شکل عرضه خودرو در دفاتر فروش خودرو در کشور استاندارد نیست به‌گونه‌ای که تخلفات عدیده‌ای به ویژه در عرضه خودروهای وارداتی صورت گرفته و در مواردی خودروی دسته دوم را به جای خودروی صفر عرضه کرده و حتی برای خودروی فاقد کیسه هوا، آرم کیسه هوا را بر روی قطعات مربوطه حک می‌کند.
وی ادامه داد: برخی شرکت‌های واردکننده فاقد حداقل تعداد نمایندگی‌های مجاز و پراکندگی مناسب در کشور هستند و مشکلات زیادی در زمینه تامین قطعات یدکی خودروهای آن‌ها وجود دارد.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنین از الزام شرکت مزدا یدک به ارائه آمار کیفی خدمات خود به این شرکت خبر داده و اظهار کرد: مزدا یدک در مقطعی از ارائه آمار عملکرد خود خودداری می‌کرد اما در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو به این شرکت تاکید شد که آمار عملکرد خود را ارائه کند. 

منبع

باشگاه خبرنگاران

برچسب : خودرو , قیمت گذاری , سیاست , وزارت صنعت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

علی
1

جمع کنید بابا کاسه کوستونو با این ماشینای آشغالتون. ماشینای 30 و 40 پیش آمریکایی از این لگنای به اصطلاح صفر کیلومترتون سرترن. واقعا برای مسئولامون متاسفم یه ذره به فکر مردم نیستن.
00:25  1392/12/20
پاسخ دادن
رضا
0

این سوال اگه جایزه اوسکار نگیره حتما سیمرغ بلورین رو شاخشه!!!
22:40  1392/12/18
پاسخ دادن
amin
1

من کاملا راضی هستم از ایمنی و آپشن های بی نظیر ماشین های بومی!واقعا هم بومی هستن!بی خیال بابا اینم شد سوال که می پرسین
20:02  1392/12/18
پاسخ دادن
m.a
7

reza خیلی جالب بود از کدام بخش خودرو راضی هستند؟!
13:04  1392/12/18
پاسخ دادن
امیر
9

شخصا خودروهای دهه نود میلادی خودروسازهای ژاپنی و حتی کره ای را به
خودروی صفر کیلومتر داخلی ترجیح میدهم. اخر تا کی خودروهای سی سال
پیش را با افت کیفیت سال به سال بدتر به مردم بی نوا تحویل می دهید؟
کمی به شعور مردم احترام بگذارید. ما نمیخواهیم شما مانند ژاپن و کره خودرو
بسازید ولی از خودروسازهای مالزی و هندی یاد بگیرید که خودروهای روز را
تحت لیسانس و با قیمت مناسب دست مصرف کننده میدهند و حتی به
استرالیا و اروپا هم صادرات دارند.
12:29  1392/12/18
پاسخ دادن
reza
6

بهتره بپرسیم مشتریان از کدام بخش خودروها راضی هستند؟ :|
11:12  1392/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ه ایماs5 : تکمیل وجه ۲۲برج ۸ بوده تحویل ۲۲ برج ۱۱ هنوزماشین فاکتور نشده ۴ ماه تاخیر خورده ۱ میلیاردپول گرفتن من الان ۷ ماهه ماشین ندارم
S3 ابان : سلام.من همین الان تحویل گرفتم. سالن پر بود از اس ۳ ثبت نام ۹ابان شاسی ۲۸اسفند بیمه ۱/۲۰
T8و T9 : ثبت نام ۱۷ بهمن ۷ خرداد پلاک شده و ارسال مدارک سبز شده چراغ تحویل مدارک زرد چراغ تحویل خودرو قرمز ولی امروز مرا قافل گیر کردن ساعت ۲ بعد از ظهر امروز تماس گرفتن اقا بیا تحویل بگیر ، رفتم و از تریلی پیدا کرده تحویلم دادن با مدارک و بیمه و سند ایشالله نوبت همه عزیزان
S3 بجنورد 13 آبان : مبارکه، برای جریمه دیرکرد اقدام کردین؟
تارا v1p : بعید میدونم کاش حداقل با چند هفته تاخیر بهت بدن
سیما : بچه ها امروز برام پیامک شاهین gl اومده نمیدونم بگیرم یا ن دلم سانروف میخواد از اون ور امکان داره ندن یا گرون کنن شما بودین چیکار میکردین؟
S3 تهران : سلام دوستان ثبت نام s3 به تاریخ ۱۴۰۲/۸/۱۴ شماره پلاک و شاسی ۲۶ اسفندماه بود بیمه نامه و کارت ماشین ۲۰ تا ۲۵ فروردین صادر شد تحویل ماشین باید ۳ اسفند میبود که ندادن. ما ۱۵ فرودین اولین چک پرداخت کردیم. امروز ۱۳ ام خرداد ساعت ۵ بعدازظهر تماس گرفتن که ۱۶ چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح بریم برای تحویل ماشین.بعد از چهار ماه دیر کرد. بعد از تحویل ماشین حتما براتون پیام میزارم و بهتون اطلاع میدم از شرایط. انشالله به زودی به همه دوستان تماس بگیرن برای تحویل ماشین.
رضادوگانه : سلام ساناز جان از شما که قشنگ تر نیستیم ما هم از دست این سایپا گرفتار شدیم روزی یه جور بز رقص میدن
پویا : سلام به همه، من این هفته تاراوی وان پلاس فروش فوری رو انتخاب و واریز وجه کردم نوشته تحویل ۹۰روزه، امکانش هست زودتر از این موعد تحویل شه؟نوبت تحویل بر اساس شماره قرارداده؟ممنونم اگه اطلاع دارین پاسخ بدین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : ارع واسه منم تحویلم ندادن هنوز؟شما حضوری زدین؟
دی ماه دوگانه : دوستان برا ساینا با صدای بلند گریه کنید و جیق بکشید
مجید : تبدیل بزنن اگه دوست ذاری
بولود : باغیشلیین 14 تومن
حمید : قیمت سورن دوگانه با مخزن 100 لیتری از 790 میلیون تا 820 میلیون
شکایت از سایپا : دوستان برید در گوگل و عبارت «شکایت از شرکت سایپا» رو سرچ کنید، اونجا مراحل شکایت رو توضیح داده. لطفا همه شکایت کنیم و بی تفاوت نباشیم. اگر شکایت دسته جمعی باشه، پیگیری میشه. این حق همه ماست که ساینا دو گانه به قیمت اسفند 1402 رو تحویل بگیریم، نه چیز دیگری.
تیر ماه : شماهم منتظر دعوتنامه تیر ماه هستی
55 : چ‌ماشینی هسید؟یکساله تحویل ندادن😔😔
پارس تحویل تابستان1403 : # ن به توقف تولید پارس تا تحویل آخرین ثبتنامی سامانه یکپارچه خودرو
پارس تحویل تابستان1403 : ما اگه سورن میخواستیم همون موقع ثبت‌نام میکردیم مسئولان لطف کنید همونی که براش ثبتنام کردیمو تحویل بدین ن خودروی بنجل انتخابی خودتو سورن با اون وزن 2تن خوردیش چه جوری میخوای موتور xu7p جوابش بده لااقل پژو پارس وزنش کمتره و بهتر جواب میده