مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

سه موضوع رگلاژ نبودن در خودروها، مصرف سوخت بالا و صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین شکایات مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
بابک اسماعیلیان - مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی و استاندارد ایران اظهار کرد: میزان انتظارات مشتریان از روند افزایش کیفیت خودروها پیشی گرفته و به همین دلیل در یک سال اخیر میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها کاهش یافته است.
وی ادامه داد: رگلاژ نبودن در خودروها و عدم سهولت در باز و بسته شدن آن‌ها، مصرف سوخت بالا و وجود صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: با تغییرات قیمتی صورت گرفته در سال 91 میزان رضایت مشتریان از شرایط فروش خودرو در کشور افت قابل توجهی داشته است به‌گونه‌ای که در شش ماهه اول 92 این شاخص به پایین‌ترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است.
وی با بیان این‌که بالا بودن قیمت خودرو با 21 درصد سهم بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از شرایط فروش خودرو را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بی توجهی به خواست مشتریان و اطلاع رسانی ضعیف نیز رتبه‌های بعدی نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
اسماعیلیان خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات پس از فروش نیز بیشترین نارضایتی مشتریان به میزان 27 درصد مربوط به نبود و کمبود قطعات بوده و پس از آن هزینه‌های بالای خدمات و بی تجربه بودن پرسنل تعمیرگاه‌ها بیشترین نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
غلامرضا نبی بیدهندی - مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران- نیز اظهار کرد: در سال آینده طرح بازرسی ادواری از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی اجرا خواهد شد.
وی با بیان این‌که هماهنگی‌های لازم در این زمینه با سازمان ملی استاندارد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت عرضه سوخت گاز این بازرسی‌ها هر چه زودتر باید صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در رابطه با برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر ارائه برچسب معاینه فنی خودرو بدون بازدید خودرو در برخی مراکز معاینه فنی، اظهار کرد: در تهران که این مراکز زیر نظر ما قرار دارند این موضوع فاقد اعتبار است.
وی ادامه داد: بنابراین اعلام کرده‌ایم که اگر در مراکز معاینه فنی تهران چنین موردی دیده شود به شخص گزارش کننده جایزه خواهیم داد البته نمی‌توان کتمان کرد که در مراکز معاینه فنی حومه تهران و سایر شهرها ممکن است چنین مواردی دیده شود.
سعید تاجیک - مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران - هم در این نشست اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون ایراداتی در روند صدور مجوز واردات خودرو به کشور وجود دارد که باید برطرف شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال هم‌اکنون شرکت هوندا فاقد نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش از شرکت مادر است و مشکلاتی در ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودروهای آن وجود دارد.
به گفته وی، باید با اصلاح قوانین مربوطه اصلاحاتی در نحوه رابطه شرکت دارای نمایندگی با شرکت خودروساز خارجی و همچنین نحوه استانداردسازی ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها صورت گیرد.
تاجیک در رابطه با وجود تخلفاتی چون عرضه خودروی دسته دوم به جای خودروی صفر در نمایندگی‌ها و دفاتر فروش خودرو در کشور، اظهار کرد: متاسفانه شکل عرضه خودرو در دفاتر فروش خودرو در کشور استاندارد نیست به‌گونه‌ای که تخلفات عدیده‌ای به ویژه در عرضه خودروهای وارداتی صورت گرفته و در مواردی خودروی دسته دوم را به جای خودروی صفر عرضه کرده و حتی برای خودروی فاقد کیسه هوا، آرم کیسه هوا را بر روی قطعات مربوطه حک می‌کند.
وی ادامه داد: برخی شرکت‌های واردکننده فاقد حداقل تعداد نمایندگی‌های مجاز و پراکندگی مناسب در کشور هستند و مشکلات زیادی در زمینه تامین قطعات یدکی خودروهای آن‌ها وجود دارد.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنین از الزام شرکت مزدا یدک به ارائه آمار کیفی خدمات خود به این شرکت خبر داده و اظهار کرد: مزدا یدک در مقطعی از ارائه آمار عملکرد خود خودداری می‌کرد اما در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو به این شرکت تاکید شد که آمار عملکرد خود را ارائه کند. 

منبع

باشگاه خبرنگاران

برچسب : خودرو , قیمت گذاری , سیاست , وزارت صنعت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

علی
1

جمع کنید بابا کاسه کوستونو با این ماشینای آشغالتون. ماشینای 30 و 40 پیش آمریکایی از این لگنای به اصطلاح صفر کیلومترتون سرترن. واقعا برای مسئولامون متاسفم یه ذره به فکر مردم نیستن.
00:25  1392/12/20
پاسخ دادن
رضا
0

این سوال اگه جایزه اوسکار نگیره حتما سیمرغ بلورین رو شاخشه!!!
22:40  1392/12/18
پاسخ دادن
amin
1

من کاملا راضی هستم از ایمنی و آپشن های بی نظیر ماشین های بومی!واقعا هم بومی هستن!بی خیال بابا اینم شد سوال که می پرسین
20:02  1392/12/18
پاسخ دادن
m.a
7

reza خیلی جالب بود از کدام بخش خودرو راضی هستند؟!
13:04  1392/12/18
پاسخ دادن
امیر
9

شخصا خودروهای دهه نود میلادی خودروسازهای ژاپنی و حتی کره ای را به
خودروی صفر کیلومتر داخلی ترجیح میدهم. اخر تا کی خودروهای سی سال
پیش را با افت کیفیت سال به سال بدتر به مردم بی نوا تحویل می دهید؟
کمی به شعور مردم احترام بگذارید. ما نمیخواهیم شما مانند ژاپن و کره خودرو
بسازید ولی از خودروسازهای مالزی و هندی یاد بگیرید که خودروهای روز را
تحت لیسانس و با قیمت مناسب دست مصرف کننده میدهند و حتی به
استرالیا و اروپا هم صادرات دارند.
12:29  1392/12/18
پاسخ دادن
reza
6

بهتره بپرسیم مشتریان از کدام بخش خودروها راضی هستند؟ :|
11:12  1392/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین زمستان : کس دیگه سودشو میبره حال میکنه اینجا ما افتادیم به جون همدیگه تفرقه بندازو......
م . م : مبارکتون باشه. چوب شدن ترمز یعنی چی؟ اشتباه تایپی است یا اصطلاح خاصی است؟ تشکر
ایمان : هفته آخر اذر هم اومد خبری از دعوت نامه نشده لعنت خدا بر سایپا
اولین روز ثبت نامی اردیبهشت : هنوز تحویل ندادن ولی شاسی شده کارت ماشین اومده چکها رو دارن پاس میکنن ولی هیچکس پاسخگو نیست که چه موقع تحویل میدن نمایندگی هم میگه ما اصلا خبر نداریم برید کرمان موتور پیگیر باشید اونموقع طلا فروختم گرمی 3100 ثبت نام کردم الان شده 4800 خخخخخخخخ تمام شرکتهای خودرو سازی و مونتاژ کار توی ایران به تعهداتشون عمل نمیکنن واقعا برای خودم متاسفم که همیشه تجربه تلخ دیگران رو دوباره تجربه میکنم
سلام : باسلام واریزی ۹ مردادماه تا حالا هیچ گونه پیامکی از بابت رنگ خودروهای وبیمه برام نیامده تو این گروه هست کسی مثل من
J7 : مریم جان برنامه پلیس من را روی گوشی نصب کنید. پلاک را نشان میدهد
راضیه : برای ماهم پیام نیومده فعلا
Amin : سلام من ۱۶ تیر j7 ثبت نام کردم تحویل ۹۰ روزه که ۲۷ آبان شماره شاسی خورد و بعد از یک هفته بیمه و پلاک شد الان از ۱۴ آذر در مرحله ارسال مدارک مونده ۱۵ دی هم اولین چک اقساط ماشین هست هنوز که نه مدارک رسیده نه ماشین خداوکیلی از ثبت نام کرمان موتور پشیمونم فقط خدا باید جواب اینا رو بده انشالله
میلاد : من پذیرش ۸ آذر هستم فاکتور نشدم
محمدحسین : با سلام چرا برای ما که زمستان ۱۴۰۳شاهین درستی برنده شدیم بودیم پیامک نیومده ،آیا پیامک برای واریز می آد یا نه،،ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سما : سلام بعد فاکتور شدن چقدر طول میکشه ماشین رو تحویل بدن
رانا بهمن ماه : دی و بهمن هر کی پیش فروشه فاکتور شد اطلاع بده
حسین : حالا حالا باید صبر کنید
5 دنده 20 : بله واریز 20 آبان بودم . 23 فاکتور شدم . شما هم امروز فاکتور میشی .
Siana : سه مهرم؛ امیدوارم امروز همه فاکتور بشیم.
رضا : برقی توی بازار اصلا مشتری نداره با سیمی حدود 30 تومن اختلاف داره
علی : اینا مشکی بودن
رانا : نه دیگه حمل شده.امروز بهت زنگ میزنن بری واسه تحویل
207 : با سلام برای من یک روز بعد از تحویل تیک تحویل مدارک زده شد. از نمایندگی پیگیری کنید.
ابولفضل‌ابراهیم : سلام‌دوستان‌وقتی‌‌حمل‌خودروسبزمیشه‌وروی‌تحویل‌نمایندگی‌میچرخه‌ایا‌ماشین‌حمل شده‌یامخوان‌تازه‌‌باربزنن؟دوستانی‌که‌تحویل‌گرفتن‌یه‌راهنمایی‌بکنن