مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

سه موضوع رگلاژ نبودن در خودروها، مصرف سوخت بالا و صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین شکایات مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
بابک اسماعیلیان - مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی و استاندارد ایران اظهار کرد: میزان انتظارات مشتریان از روند افزایش کیفیت خودروها پیشی گرفته و به همین دلیل در یک سال اخیر میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها کاهش یافته است.
وی ادامه داد: رگلاژ نبودن در خودروها و عدم سهولت در باز و بسته شدن آن‌ها، مصرف سوخت بالا و وجود صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: با تغییرات قیمتی صورت گرفته در سال 91 میزان رضایت مشتریان از شرایط فروش خودرو در کشور افت قابل توجهی داشته است به‌گونه‌ای که در شش ماهه اول 92 این شاخص به پایین‌ترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است.
وی با بیان این‌که بالا بودن قیمت خودرو با 21 درصد سهم بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از شرایط فروش خودرو را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بی توجهی به خواست مشتریان و اطلاع رسانی ضعیف نیز رتبه‌های بعدی نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
اسماعیلیان خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات پس از فروش نیز بیشترین نارضایتی مشتریان به میزان 27 درصد مربوط به نبود و کمبود قطعات بوده و پس از آن هزینه‌های بالای خدمات و بی تجربه بودن پرسنل تعمیرگاه‌ها بیشترین نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
غلامرضا نبی بیدهندی - مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران- نیز اظهار کرد: در سال آینده طرح بازرسی ادواری از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی اجرا خواهد شد.
وی با بیان این‌که هماهنگی‌های لازم در این زمینه با سازمان ملی استاندارد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت عرضه سوخت گاز این بازرسی‌ها هر چه زودتر باید صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در رابطه با برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر ارائه برچسب معاینه فنی خودرو بدون بازدید خودرو در برخی مراکز معاینه فنی، اظهار کرد: در تهران که این مراکز زیر نظر ما قرار دارند این موضوع فاقد اعتبار است.
وی ادامه داد: بنابراین اعلام کرده‌ایم که اگر در مراکز معاینه فنی تهران چنین موردی دیده شود به شخص گزارش کننده جایزه خواهیم داد البته نمی‌توان کتمان کرد که در مراکز معاینه فنی حومه تهران و سایر شهرها ممکن است چنین مواردی دیده شود.
سعید تاجیک - مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران - هم در این نشست اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون ایراداتی در روند صدور مجوز واردات خودرو به کشور وجود دارد که باید برطرف شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال هم‌اکنون شرکت هوندا فاقد نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش از شرکت مادر است و مشکلاتی در ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودروهای آن وجود دارد.
به گفته وی، باید با اصلاح قوانین مربوطه اصلاحاتی در نحوه رابطه شرکت دارای نمایندگی با شرکت خودروساز خارجی و همچنین نحوه استانداردسازی ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها صورت گیرد.
تاجیک در رابطه با وجود تخلفاتی چون عرضه خودروی دسته دوم به جای خودروی صفر در نمایندگی‌ها و دفاتر فروش خودرو در کشور، اظهار کرد: متاسفانه شکل عرضه خودرو در دفاتر فروش خودرو در کشور استاندارد نیست به‌گونه‌ای که تخلفات عدیده‌ای به ویژه در عرضه خودروهای وارداتی صورت گرفته و در مواردی خودروی دسته دوم را به جای خودروی صفر عرضه کرده و حتی برای خودروی فاقد کیسه هوا، آرم کیسه هوا را بر روی قطعات مربوطه حک می‌کند.
وی ادامه داد: برخی شرکت‌های واردکننده فاقد حداقل تعداد نمایندگی‌های مجاز و پراکندگی مناسب در کشور هستند و مشکلات زیادی در زمینه تامین قطعات یدکی خودروهای آن‌ها وجود دارد.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنین از الزام شرکت مزدا یدک به ارائه آمار کیفی خدمات خود به این شرکت خبر داده و اظهار کرد: مزدا یدک در مقطعی از ارائه آمار عملکرد خود خودداری می‌کرد اما در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو به این شرکت تاکید شد که آمار عملکرد خود را ارائه کند. 

منبع

باشگاه خبرنگاران

برچسب : خودرو , قیمت گذاری , سیاست , وزارت صنعت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

علی
1

جمع کنید بابا کاسه کوستونو با این ماشینای آشغالتون. ماشینای 30 و 40 پیش آمریکایی از این لگنای به اصطلاح صفر کیلومترتون سرترن. واقعا برای مسئولامون متاسفم یه ذره به فکر مردم نیستن.
00:25  1392/12/20
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

این سوال اگه جایزه اوسکار نگیره حتما سیمرغ بلورین رو شاخشه!!!
22:40  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
amin
1

من کاملا راضی هستم از ایمنی و آپشن های بی نظیر ماشین های بومی!واقعا هم بومی هستن!بی خیال بابا اینم شد سوال که می پرسین
20:02  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
m.a
7

reza خیلی جالب بود از کدام بخش خودرو راضی هستند؟!
13:04  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
امیر
9

شخصا خودروهای دهه نود میلادی خودروسازهای ژاپنی و حتی کره ای را به
خودروی صفر کیلومتر داخلی ترجیح میدهم. اخر تا کی خودروهای سی سال
پیش را با افت کیفیت سال به سال بدتر به مردم بی نوا تحویل می دهید؟
کمی به شعور مردم احترام بگذارید. ما نمیخواهیم شما مانند ژاپن و کره خودرو
بسازید ولی از خودروسازهای مالزی و هندی یاد بگیرید که خودروهای روز را
تحت لیسانس و با قیمت مناسب دست مصرف کننده میدهند و حتی به
استرالیا و اروپا هم صادرات دارند.
12:29  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
reza
6

بهتره بپرسیم مشتریان از کدام بخش خودروها راضی هستند؟ :|
11:12  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Shahin : من پذیرش۱۴ آذر بعد ی هفته امروز فاکتور شدم
Shahin : عزیزم جی ال هم ب زور دارن میدن حالا فوقش تبدیل نزنیم ی سال دوسال دیگ اونم اگ جنگ نشد اگ سانروف بود بهمون بده دیگ ب چ دردمون میخوره
شاهین ۴۰۳ : منم مثل شرایط شما ولی ۱۷ شهریور پول ریختم ۱۰ روزه پلاک شده‌ ولی از تحویل خبری نیست🫠
شاهین پلاس 2 اردیبهشت : آقا طاهریان شکر خورده ؟
شاهین جی ال مهر هستم : اگه اینجوری که بخوان خرداد ۶ماه طول بدن بقیه ماها و پیش‌فروش های جی ال اصلی مثل ما میوفتن ۶ماه سال بعد که
تارا : 17روزه فاکتور شده اما از تحویل خبری نیست فاکتور 1404/06/24 حمل خودرو براي تحويل 1404/06/30 دريافت خودرو توسط نمايندگي در حال انجام
++ : داداش خوبی!؟ خبر 4 شهریور را الان ،بعداز 40 روز میذاری!؟
تحویل شاهین جی ال : طبق یه منبع تقریبا موثق (کارکن سایپا) تبدیل و تکمیل وجهی های جی ال تا ۳۱خرداد ، تا پایان دی ماه فاکتور میشن . بعد از اون نوبت تیرماهی هاست .البته اگه این وسط فروش فوق العاده های شاهین جی که آذر و اسفند و.. تکمیل وجه کردن به جی ال تبدیل نزنن .اگه بزنن تو اولویت هستن و این تاریخ فاکتور که گفتم بازم دورتر میشه
احمد : سلام دوستان از فاکتور تا پلاک شدن معمولا چند روز طول میکشه ؟ ۲۹ شهریور فاکتور شد امروز ۹ مهره خبری از پلاک شدن نیست تبدیل به gl
علی : منم دقیقا همین بلا سرشون آوردم، وی یک تحویل 27شهریور رنگ سفید هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرسوده : دوستان فرسوده پول لاشه رو چند براتون واریز کردن به من گفتن هنوز بخش نامش نیومده چند ماه دیگه میشه
فوق العاده 27 بهمن : سلام دوستان بالاخره ما هم امروز فاکتور شدیم فوق العاده 27 بهمن پذیرش 12183391
6 دنده آلمینیوم تحویل 31شهریور : تحویلی شهریور کسی فاکتور شده اعلام کنه
بهمن 403 : سلام فاکتور شدیم بعد چند روز دیگه پلاک میشیم
اطلس اذر : روز پشت روز هفته پشت هفته ماه پشت ماه سال پشت سال خاک تو سرتون با این ماشین فاکتور کردنتون فقط بلدید ثبت نام بزارید پول مردم و بگیرید دزدی کنید مدیران بی لیاقت خونخوار
وحیدgxl : دوستان سلام هرکسی فاکتور شد بی زحمت اعلام کنه ممنون
سلام : اره 25 شهریور کل مبلغ واریز شد 27 فاکتو ر شد 29 پلاک 3 اسناد و نهایت 112 ماشین رو تحویل دادن
محسن : سلام مشکل استاندارد 85 گانه خورده اساسی فقط خدا کنه زامیاد چک ها رو شروع نکنه برگشت زدن که همه حسابهامون بسته میشه خدا باعث و بانی شو لعنت کنه
24بهمن : سودتاخیر تو سایت معلومه؟
دنا اپشنال : سلام علی شما که دنا آپشنال هستی و موعد تحویلت 30 مهر هستش و هنوز فاکتور نشدی طرح فروشت عادی هست؟و چه رنگی ثبت نام کردی؟