زیباترین فراری های تاریخ

زیباترین فراری‎های تاریخ

در این پست نگاهی به زیباترین و مهم ترین خودروهای تولید شده توسط شرکت خودروسازی فراری می اندازیم. هر کدام از این خودروها در طول تاریخ بسیار محبوب و بعضاً انقلابی محسوب می شدند.

 

(2006) فراری 599 GTO

زیباترین فراری‎های تاریخ

زمانی که فراری599 GTO  معرفی شد، کمپانی ایتالیایی آن را به عنوان یکی از زیباترین فراری ها راهی بازار کرد. طراحی بدنه این مدل هم چنان بسیار جذاب است و جزئیات ظریف آن هنوز هم قدیمی نشده است.

 

(2009) فراری 458

زیباترین فراری‎های تاریخ

این مدل، ترکیب موفقی از شکوه و اصالت فراری را به علاقمندان این برند ارائه می کند. طراحی خارجی آن با وجود چراغ های LED جلو، درب موتور شیشه ای و خروجی اگزوز سه تایی بیش از پیش زیبا تر شده است.

 

(1984) فراری 288 GTO

زیباترین فراری‎های تاریخ

اگرچه از این مدل تنها 272 دستگاه تولید شد اما برای همه ما آشنا به نظر می رسد. دلیل این آشنایی این است که ظاهر پایه آن از فراری 308 GTB گرفته شده است. جدای از این که ریشه این مدل چه بوده است، باید اذعان داشت که GTO عضلانی جذابیتی داشت که در بیش تر محصولات دهه 80 میلادی فراری غایب بود.

 

(2012) فراری F12 Berlinetta

زیباترین فراری‎های تاریخ

کسی به این فکر نمی کرد که از طرح های گرافیکی پیش تولید برلینتا چنین شاهکاری تولید شود. ظاهر کشیده آن، علاقمندان را به یاد فراری Daytona می اندازد و سپرها و جلو پنجره آن، فراری Dino را در ذهن تداعی می کند.

(1975) فراری 250 TR

زیباترین فراری‎های تاریخ

استیل خاص "تستا روسا" همیشه در ذهن دوستداران اتومبیلرانی خواهد ماند. این مدل در سال های 1958، 1960 و 1961 قهرمان مسابقات 24 ساعته لمان شده بود و در حال حاضر یکی از گران قیمت ترین فراری های فروخته شده در حراجی با قیمتی برابر با 16.4 میلیون دلار می باشد. در بین کلکسیون خودروهای "رالف لورن" (Ralph Lauren) طراح مشهور صنعت مد و لباس یک "تستا روسا" نیز دیده می شود.

 

(1967) فراری 275 GTB/4 برلینتا

زیباترین فراری‎های تاریخ

این مدل در حقیقت خودروی اهلی شده مدل مخصوص مسابقه 250 GTO است. کاپوت کشیده و بی پایان، چراغ هایی که در ویترین شیشه ای قرار گرفته اند و دریچه های هوای عقب قسمت هایی هستند که به مانند مدل مسابقه ای 250 GTO ساخته شده اند. فراری 275 ویژگی هایی خاص خود را نیز داشت؛ آینه های ساخته شده از کروم، سپرهای کوچک، رینگ و لاستیک های مارک "Borrani" از جمله این ویژگی ها هستند. از این خودرو در فیلم "The Thomas Crown Affair" استفاده شد و آن چنان مورد توجه "استیو مکوئین(Steve McQueen) قرار گرفت که او اقدام به خرید یک فراری 275 GBT گرفت.

 

(1971) فراری Dino 246 GTS

زیباترین فراری‎های تاریخ

فراری Dino در اصل فراری نیست، چراکه لولای درب  مدل های مخصوص بازار آمریکا تنها جایی است که نام فراری روی آن ها دیده شده است. نام این مدل برگرفته از نام پسر "انزو فراری" (Enzo Ferrai) این موسس شرکت ایتالیایی می باشد. این مدل دهه هفتادی از بسیاری جهات اولین محسوب می شود. این مدل، اولین خودروی موتور وسط و اولین خودروی شش سیلندر خورجینی شرکت فراری است.

 

(1970) فراری 365 GTS Daytona

زیباترین فراری‎های تاریخ

فراری "دیتونا"، خصوصاً مدل کوپه آن با ظاهری براق و بدنه ای با خطوط شکسته و زاویه دار قدمی در راستای مدرن شدن محصولات فراری بود. تیپ کروک GTS این مدل در تعداد بسیار محدودی ساخته شده بود و از آن در سریال تلویزیونی محبوب "میامی وایس" (Miami Vice) استفاده شده بود که در دهه 1980 میلادی نیز مورد توجه بسیار زیاد عموم مردم قرار گرفت.

 

(1964) فراری 250 GT Lusso

زیباترین فراری‎های تاریخ

کلمه "Lusso" در نام این فراری به معنای "لوکس" است. این کوپه زیبا، اولین مدل ساخت این شرکت ایتالیایی می باشد که هدف از ساخت آن، تولید یک مدل "تورینگ" بود. استفاده از روکش های چرم گران قیمت و فلز کروم در طراحی داخلی، "لوسو" را نسبت به تمامی مدل های کلاسیک فراری در رتبه بالاتری قرار می دهد. "اریک کلپتون" (Eric Clapton) و "استیو مکوئین" (Steve McQueen) از جمله افراد سرشناسی هستند که اقدام به خریداری این مدل کرده بودند.

 

(1962) فراری 250 GTO

زیباترین فراری‎های تاریخ

فراری GTO گل سر سبد محصولات شرکت ایتالیایی است. از این مدل در بین سال های 1962 و 1964 میلادی تنها 39 دستگاه تولید شد که آن را به یکی از کمیاب ترین فراری های تاریخ تبدیل کرده است. تاریخ افتخار آفرینی این مدل برای فراری نیز زبان زد خاص و عام است؛ چراکه این مدل در کلاس موتوری خود موفق به کسب سه قهرمانی پیاپی جهانی شده است. آن چه که GTO را بیش از پیش خاص می کند، طراحی بدنه منحصر به فرد آن است. این مدل در حراجی ها بیش از 31 دلار را به دنبال خود کشانده است. به نظر شما کدام یک از این فراری های قرمز رنگ طرح زیبا تری دارد؟


منبع

Forbes

برچسب : فراری , کلاسیک , تاریخ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

حمید
0

پس مدل های جاودانه فراری:F40-F50_ENZO_LaFerrari کوشن؟
20:26  1392/04/08
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
2

به نظر من gto599واقعا فوق والعاده و جذابه بعد برلینتا و بعد 458.ولی 599 چیز دیکه ای هستش.با سپاس از 1car
12:13  1392/04/07
پاسخ دادن
کاربر: ali nez
3

واقعا عالی بود :-)
23:41  1392/04/06
پاسخ دادن
مهدی
1

(2006) فراری 599 GTO با آدم حرف میزنه.
12:16  1392/04/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رویا : سلام دعوتنامه مرداد ، تیر میاد یا همون مرداد ؟
تارا v1p : این دروغ میگه روز ۱۵ خرداد تعطیل کیه سرکار که بخاد فاکتور بزنه
تارا v4 : سلام مال من تحویل 3فروردینه گفتند مرداد فاکتور میشی
اشکان : دوستامن تبدیل پژوپارس بخشنامه ۴۷۱۴ به تارادستی ۶ دنده رو زدم.۵۸۷ تومن هم دادم.کسی اطلاع داره این ماشین همون v1p یا تارای معمولیه؟ چون تو قرارداد نوشته تارای دستی با گیربکس ۶ سرعته حرفی از تارا v1p ننوشته تو قرارداد. ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره جواب بده
J4سفید : من ۱۹ اردیبهشت ام هنوز تکمیل وجه زرده
تارا v4 : من که تحویل 3فروردینم هنوز گفتند تو مرداد فاکتور میشی
S3 : برای سرویس اولیه کرمان موتور چه کار کنیم
Mohamad : تا کی باید صبر کنیم اخه یعنی سود تاخیر هم براش مهم نیس که هر روز داره کنتور میندازه
Mohamad : منم شرایط شما رو دارم فقط رنگ سفید میگن قراره تبدیل کنن به ماشین دیگه
محسن : دوستان عزیز با سلام سود مشارکت تحویل در اسفند ماه در قرار دادمون ۱۶ درصد به اضافه ۱۲درصد جریمه تاخیر سالیانه هستش، یعنی دقیقا همین مبلغی که از پیشنهاد کوییک واسمون کم کردند. و مطمینا باید از قیمت ساینا دوگانه هم کم بشه.سود مشارکت آذر و دی ماه ۱۴ درصد بود ، من با دوستان که چک کردم واسه اونا هم محاسبه شده بود و از مبلغ پرداختیشون واسه ساینا کم شده بود. دوستان اگه کسی قصد نگه داشتن ماشین رو نداره و میخاد بفروشه، و البته حوصله نمیکنه حدود یه ماه دیگه حداقل صبر کنه، میتونه کوییک رو تبدیل بزنه و بفروشه، چون من تحقیق کردم سود حاصل از کوییک با توجه به مبلغ پرداختی و قیمت فروش، دقیقا با سود ساینا دوگانه برابر هست.ولی واقعا واسه نگه داشتن و استفاده ساینا دوگانه خیلی بهتر و مخصوصا به خاطر دوگانه بودنش به صرفه تر هست.هر چند از لحاظ کیفیتی هم میگند ساینا بهتر از کوییک هست.حتی واسه فروش .البته نظر شخصی خودم رو گفتم.با تشکر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کیان : سلام خدمت دوستان میخواستم ازتون بپرسم منی که 5 اسفند واریزی سورن پلاس روانجام دادم وتاریخ تحویل ماشین برام زده شد4 خرداد میخوام بدونم کی ماشین به دستم میرسه یه حدس وگمانی هم بزنیدبرام کافیه از دلشوره واضطراب کمی کاسته میشه
ا : سلام دوستان موقع تکمیل وجه تغییر رنگ امکان داره? یا همش داره سفید میزنه??
شیدا : دوستان من فاکتورشدم حالانوشته ایرادات ثبت شده پلاک ماده 10این یعنی چه کسی می‌تونه جواب بده
مازنی ریکا : آذر ماهیی ته زنه بگانه
علی جانو : من فکر میکنم چون مجوز پارس تا آخر خرداده دارن همه پارس ها شون جمع جور میکنن که تو انبار دیگه نداشته باشن البته یه حدسه
رانا : تازه فکر میکنن ظلم شده در حقشون !!!! الان هم رانا های سهم مارو دارن میدن به اینا
تبدیل به 207 : هیچی هنوز منتظر به روز رسانی تاریخ فاکتور شده
احمدx33CVT : پاسخ به آقا رسول از بجنورد من بندرعباس م طبق گفته شیدا خانم توی تلگرام که با مدیران خودرو گفتگو کردن قراره فردا چهارشنبه 16 خرداد ماه ثبت نامی های دیماه و کسانی که تاریخ سیستمی گذشته مجوز خروج صادر بشه ان شاء الله فردا اسم من و شما هم در بیاد و از بی وسیله آیی راحت بشیم
غلام رضایی : توچقدر خوشت میاد آب نی هستی
اسفند دوگانه : ته مار بگامه