نظرات : رضاپودینه

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 11) (1) چرخ‏‎دنده پینیون: این قطعه، گشتاور را از گیربکس به دیفرانسیل منتقل می‏کند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 13) د-همه موارد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 14) تفاوت دنده سنگین و سبک از نظر قطر و اندازه می‎باشد. بدین صورت که قطر دنده سنگین بزرگتر از دنده سبک است. همچنین دنده سنگین دارای قدرت زیاد و سرعت کم و دنده سبک دارای قدرت کم و سرعت زیاد است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 15) توقف در روزهای زوج هفته ممنوع
بررسی سیستم‎های AWD و 4WD 1- مدل چهار چرخ متحرک موقت (Part Time Four Wheel Drive - 4WD) در خودروهای مجهز به این سیستم، فقط چرخ‎های عقب متحرک هستند. چهار چرخ خودرو زمانی فعال می‎شود که راننده، این حالت را انتخاب نماید. چنین خودروهایی، دیفرانسیل مرکزی ندارند؛ 2- مدل چهار چرخ متحرک دائم (Full Time Four Wheel Drive - 4WD) این سیستم، نوع پیشرفته‎تر سیستم بالایی است؛ زیرا قدرت موتور همواره در حال انتقال به چهار چرخ خودرو است. خودروهای مجهز به این سیستم، از یک دیفرانسیل مرکزی برخوردار هستند که امکان چرخش چرخ‎های جلو و عقب را با سرعت‎های متفاوت فراهم می‎آورد. 3- مدل تمام چرخ متحرک (All Wheel Drive - AWD) عملکرد این سیستم بسیار مشابه عملکرد سیستم چهار چرخ متحرک دائم است؛ یعنی نیرو به‎طور دائم به چهار چرخ منتقل می‎شود. اما تفاوت عمده در این است که در این سیستم نیرویی که به هر چرخ منتقل‎می‎شود به‎طور الکترونیکی تحت کنترل است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 17) اصطلاح "منومتیک" (manumatic) ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از گیربکس‎ها گفته می‎شود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 18) قیمت خودرو - ایمنی - طراحی خودرو - شرکت سازنده - مصرف سوخت - سواری خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 19) BMW_M6_Convertible
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 20) اساس کار آینه‏‎های الکتروکرومیک به‏‎گونه‏‎ای است که وقتی‏‎که نور با شدت بالا به آینه می‏‎تابد، رنگ آینه به‏‎صورت اتوماتیک تیره می‏‎شود. تیره شدن رنگ آینه باعث ضعیف شدن بازتاب نور می‏‎شود و در نتیجه چشم راننده از آزار نور مستقیم درامان می‏‎ماند. البته این موضوع به افزایش دید راننده، هنگام تابش نور خورشید از پشت، نیز کمک می‏‎کند. گفتنی است، این آینه‏‎ها به‏‎طور اتوماتیک در روشنایی روز به رنگ روشن و در تاریکی شب نیز به رنگ تیره در می‏‎آیند،
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 21) اغلب مدل‎های ب‎ام‎و با یک عدد سه رقمی نام‎گذاری می‎شوند که عدد اول بیانگر سری اتاق و دو رقم دیگر بیانگر حجم موتور است. برای مثال ب‎ام‎و 316، سری 3 و دارای حجم موتور 1600 سی‎سی (1.6 لیتر) است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 22) فراری کمپانی فراری در سال 1929 توسط اقای انزو فراری تاسیس شد. لوگوی این شرکت نشان خلبانان ACE ایتالیایی است. به خلبانانی که در جنگ جهانی اول 5 فروند جنگنده دشمن را منهدم کرده بودند، لقب ACE می‎دادند. این نشان به درخواست مادر یکی از همین خلبانان به نام Francesco Baracca، بر روی اتومبیل‎های مسابقه‎ای این کمپانی نصب گردید.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 23) اولین سوپرمینی،فیات 500 بود که در سال 1957 تولید شد.فولکس‎واگن پولو بارزترین نمونه در این گروه است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 25) نحوه عملکرد حس‎گر کیسه هوا بدین شکل است که با هوشمندی بالا در موقعیت تصادف، به سیستم داخل جعبه حاوی کیسه هوا دستور می‎دهد تا کیسه هوا را پُر کند. این دستور معمولاً یک سیگنال الکترونیکی است که پیامد آن، ایجاد یک انفجار در ژنراتور تولید گاز است و در نتیجه، گاز حاصل از این انفجار، وارد کیسه هوا می‎شود و آن را منبسط می‎کند. ژنراتور تولید گاز هم بخشی از سیستم‌ کیسه هوا می‎باشد که در آن طی یک فرآیند شیمیایی، گاز نیتروژن تولید می‎شود و کیسه هوا را قبل از برخورد سرنشین با فرمان، داشبورد، درب، و... با فشار بالا باز می‎کند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 26) قفل ضدسرقت، مدار کوچکی دارد که در داخل کلید خودرو جاسازی شده است. عملکرد این مدار به این‏‎صورت است که هنگام استارت زدن خودرو، میان این مدار و ECU خودرو کدهای خاصی مبادله می‏شود. زمانی‏که این کدها معتبر باشند، سیستم سوخت‏‎رسانی خودرو فعال می‏شود. در غیر این صورت، سیستم سوخت‏‎رسانی به‏‎طور آنی قطع می‏شود و دیگر خودرو روشن نخواهد شد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 28) اگرچه کارت‌های دنده‌ای، مجهز به 4 ترمز و از شتاب بیش‌تری برخوردار هستند، اما به دلیل وزن بیش‌تر، فرمان‌پذیری آن‌ها در پیچ‌ها کاهش می‌یابد و همین امر علت خروج ناگهانی کارت از پیچ می‌باشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 29) بزرگ‎ترین مزیت یک خودروی دو دیفرانسیل، افزایش چسبندگی و کشش اتومبیل در جاده‎های لغزنده است که بر روی برف، یخ و یا گل و شل، احتمال گیر کردن و از حرکت ایستادن یک خودروی 4WD به مراتب کم‎تر از خودوی 2WD است مگر اینکه هر چهار چرخ با هم گیر کنند و از حرکت بایستند که این امر بسیار کم اتفاق می‎افتد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 30) برای پارک موازی، راننده باید به 5 نکته ساده توجه کند: او باید در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد. فرمان خودرو را به سمت لبه پیاده رو بچرخاند و با زاویه 45 درجه در فضای خالی به سمت عقب حرکت بکند. تا جایی عقب می‌آید که چرخ‌های جلوی خود در امتداد چرخ‌های عقب خودروی جلویی قرار بگیرد. در عین حال باید توجه داشته باشد که بیش از اندازه به خودروی پارک شده عقبی نزدیک نشود. راننده باید فرمان خودرو را در خلاف جهت لبه پیاده رو بچرخاند تا جلوی خودرو خود در فضای مورد نظر قرار گیرد. در نهایت راننده باید آن قدر خودرو را جلو و عقب ببرد تا زمانی که فاصله خودرو از لبه پیاده رو 30 سانتی‎متر شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 31) تیپ‎ترونیک عملکردی شبیه به دنده‎های معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه می‎دهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دنده‎ها کنید. با وجود این، در مدت زمانی که تعویض دنده اتوماتیک به طول می‎انجامد، راننده ضمن کنترل دنده‎ها در پیچ، می‎تواند با دخالت در تعویض خودکار دنده‎ها، به شتاب خودرو کمک کند و گذشته از آن، در هنگام سبقت گرفتن، دنده معکوس دهد.تیپ‎ترونیک همانند گیربکس‎های دستی که توسط سیستم‎های کامپیوتری کنترل می‎شوند،نیست و حتی نیمه اتوماتیک هم محسوب نمی‎شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32) اختلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است.همه این سوپرشارژرها هوای فشرده تأمین می‎کنند، اما عملکرد و راندمان آن‎ها با هم فرق می‎کند. در سوپرشارژرهای روتز و دوپیچی، از لب‎های گیراندازنده (Meshing Lobes) برای هدایت جریان هوا به داخل موتور استفاده شده است، درحالی‎که وظیفه این کار در سوپرشارژرهای سانتریفیوژی بر عهده یک پروانه (Impeller) است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33) . صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمه‎های کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش می‎دهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچه‎ها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدال‎های پشت فرمان بالا 27. پدال‎های پشت فرمان پایین 28. کلاچ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 34) Volkswagen Golf II (1983)
تایر خودرو (Car Tires) سلام من لاستیک (ایران تایر )گرفتم برای پراید ایا خوب می باشد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 38) شورولت Corvette 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 39) کیا اسپورتیج 2013
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 41) کیا سراتو 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 43) مگان2012
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 44) 206