امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)2400
گیربکساتوماتیک
تعداد دنده6
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)180
مصرف سوخت شهر (لیتر)9.8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6.7
نوع سوختبنزین
اوردرایودارد
حجم صندوق عقب (لیتر)420
ترمز جلودیسک
ترمز عقبدیسک
دیفرانسیلجلو
رینگ (اینچ)18
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)484
عرض (سانتی‎‏متر)183
ارتفاع (سانتی‎‏متر)145
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهکره جنوبی
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
سیستم کنترل کشش - TCSدارد
بلوتوثدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کنترل آب و هوای اتوماتیکدارد
کنترل صدا روی فرماندارد
کروز کنترلدارد
دماسنج خارجیدارد
سیستم دسترسی بدون کلیددارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو / عقب / جانبی
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
تهویه مطبوعدارد
پورت USB/AUX/IPODدارد
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

1921 نظر

سیاوش
10

آقا یا خانم فرزانه

من مهندس ارشد مکانیک هستم و گفتم این ماشین رو داشتم ، شما سعی نکنید کسانی که با اطلاعات فنی حرف میزنند رو متهم کنید وگرنه هیچ بقالی نمیگه ماستش ترشه ، تمام حرفهای منتقدان در دوبخش هست :
۱- ارزش ماشین به قیمتی که در ایران فروش میره ( با توجه به قیمت در دبی ) ، بسیار بالاست و دلالان فقط از این شرایط سود میبرند.
۲- استهلاک بالا و خشکی ماشین در کنار رفتار زشت واردکنندش ، غیر قابل پذیرش و نقطه ضعف های بزرگی هست.

10:30  1393/07/12
گزارش
پاسخ دادن
ebrahimiarash
11

سلام
دوست عزیز رفتار زشت وارد کنندش به خودش مربوط میشه، شما چرا زورت رو سر ماشین خالی میکنی!!!!!!!
در مورد خشکی ماشین هم، بنده مدل 2015 که با تعلیق بالا ذکر شده خریدم و همینطور خودرو دکتر هم احتمالا دارای همون شرایط هست که گله ای از خشکیش ندارند، وشاید ایراداتی در تعلیق مدلهای پایینتر داشته که در مدل 2015 مرتفع شده.استهلاکش رو چون ماشین نو هست و ایرادی پدیدار نیست، نظر به این که جنابعالی تحصیلات مکانیک دارید شاید بشه پذیرفت ولی موضوع خشک بودن اپتیما 2015 منتفی هست. اینجا ایرانه! بالاخره جیب دلال،چه بخریم چه نخریم پر میشه دوست عزیز.اینجا تو ایران همه نون رو به نرخ روز میخورند! شما اون دلالی که میگی رو آدرسش رو پیدا کردی بیار اینجا من پولش کنم اضافه دریافتی پول همه رو هم ازش بگیرم!. دل ملت به چه چیزایی خوشه
گزارش
پاسخ دادن
11:14  1393/07/12

k1
51

دوستان توجه کنید که اپتیما ماشین خشکی نیست(نسبت به رده خودش)
ولی نسبت به ماشین های تویوتا خشکتر هست
دلایلی که باعث میشود فکر کنید ماشین خشکه:
۱-اسپرت بودن ماشین و نوع تعلیق نیمه اسپرت ماشین
۲-رینگ ۱۸ که دارای فاق کم هست (البته الان لاستیکا 225/45-r18 است که مناسب هست) که باعث کوبش میشود(در صورت عوض کردن با رینگ ۱۷ و فاق بیشتر مشکل مرتفع میشود)
۳-ارتفاع کمتر ماشین که باز هم به دلیل زیبایبی و اسپرت هست (شما الان کرولا ۲۰۱۵ را ارتفاعشو نسبت به اپتیما ببین که چقدر بالاتره)
۴-وزن زیاد ماشین
این ۴دلبل در بیشتر ماشین های اسپرت مثل پورشه و... هست و انها هم خشک هستن (البته سیستم های تعلیق متفاوت عملکرد متفاوتی دارن
در پایان به دلیل لاستیکای جدید(که برای مدلهای ۲۰۱۴ به بعد هست) برای رینگ ۱۸ که در بالا نوشتم ارتفاع ماشین خوب هست و مشکلی از لحاظ گیر کردن به سرعت گیرها ندارد
ماشینی بسیار عالی و رانندگی باهاش لذت بخشه و ادم را خسته نمیکنه
سوناتا هم همین طوری هست
خودم سوناتا yf 2014 full و پسر عمه هم اپتیما دارد
دوستان از ماشینتون لذت ببرید و به حرف های دیگران توجه نکنید
گزارش
پاسخ دادن
15:16  1393/07/12

ebrahimiarash
16

زنده باد دوست قدیمی k1
کاملا حرفه ای تشریح میکنید
گزارش
پاسخ دادن
15:39  1393/07/12

مم
15

کاربر k1 هزارتا لایک داری با این توضیح مختصر و مفید و اموزنده واقعا زنده باشی .....
در ضمن اینجا هم جا داره بابت راهنمایی بنده در مورد اتو هلد که در سایت سوناتا مطح شد از شما تشکر کنم
با ارزوی موفقیت برا شما و تمام دوستان عزیز...
گزارش
پاسخ دادن
16:25  1393/07/12

خانم فرزانه
8

ممنون اقای k1 با توضیح عالیتون براتون ارزوی موفقیت دارم....
گزارش
پاسخ دادن
16:53  1393/07/12

k1
9

دوستان
من هم از استفاده ی شما از اطلاعات و خوشحالی شما دوستان خوشحال میشم
به امید موفقیت و سلامتی همه
گزارش
پاسخ دادن
16:57  1393/07/12

سیاوش
6

شما پست اول من رو خوندی ؟ ، ماشین کمتر از یکسال کارکرد ، میل تعادلش شکست ، من بگردم دنبال دلال ؟ عجب دل خجسته ای داری ، شاید خودت هم بدت نمیاد ، و یا خود دلاله باشی !!!
برادر من ، اگر مصرف کننده ای ، نباید از فضایی که برای آگاهی مردم ایجاد شده ناراحت بشی ، تمام پست هات رو کسی بخونه متوجه میشه که فقط بدنبال بازارگرمی هستی ،
خدا رو شکر که از شر اینجور ماشینهای آشغال راحت شدم
12:25  1393/07/12
گزارش
پاسخ دادن
مهران
6

دوست عزیز دلیل نمیشه چون برا ماشین شما این اتفاق افتاده اینو به همه اون شرکت تعمیم بدی پس با این حساب اگه من بی ام دبلیو بگیرم و باهاش تصادف کنم و ایربگش عمل نکنه باید بگم که برند بی ام دبلیو برند مزخرفیه ...
در ضمن جهت اطلاع در طول گارانتی اگه همچین اتفاقات عجیب و غریبی !!!! برا ماشین بیوفته شرکت کیا ماشین رو پس میگیره و یکی دیگه بهتون میده چون میخواد ماشین رو بررسی کنه و در جهت حل مشکلات حرکت کنه و ایرادها رو پیگیری کنه تا دوباره از این قبیل اتفاقات پیش نیاد ...
اینم بگم که معمولا دلال ها در صورت عدم پزیرش مطالب توسط مخاطبین خیلی عصبانی میشن و از کوره در میرن چون به هدفشون نرسیدن ....
موفق باشی !!!!!
گزارش
پاسخ دادن
18:19  1393/07/12

مهران
1

سلام خدمت دوستان یه سوالی داشتم ....
یه سیستمی هست که وقتی فعالش میکنی ماشین بجای اینکه تو چاله چوله ها تکون بخوره فقط چرخاش تکون میخوره و ضربات خیلی ناچیز به کابین منتقل میشه ...
ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه در ضمن میخواستم ببینم رو چه ماشینهایی هست و ایا تو جاده با سرعت بالا میشه فعالش کرد و باعث اختلال تو تعادل ماشین نمیشه و باعث افزایش استحلاک ماشیم میشه یا نه ؟
ممنون از راهنمایی خوبتون
گزارش
پاسخ دادن
18:26  1393/07/12

ebrahimiarash
7

حاضرم شرط ببندم شما نه تنها مکانیک ارشد!!!نیستی بلکه اصلا نمیدونی اون قطعه ای که شکسته(اگر البته 1%واقعیت داشته باشه و به قصد تخریب فیس لیفت کیا، داستان سرایی نکرده باشید) چی بوده!؟
میل تعادل،از فولاد آلیاژی و نسبتا ضخیم ساخته میشه و قطر اون حدودا 20 میلیمتر هست، و همونطور که از اسمش پیداست حفظ تعادل محور رو عهده دار هست و نه چیز دیگه ای.
بوش های مفاصل زیربندی عقب اونهم در دراز مدت یعنی بالای 5سال شایدفرسوده بشه و نیاز به تعویض داشته باشه ولی توهم بریدن و به قول شما شکستن! میل تعادل (که ماشینتون به خاطرش دو هفته هم خوابیده نمایندگی!!!!!) زاییده خوابهای پریشان سرشب شماست.
پیشنهاد میکنم رویای داشتن اپتیما رو که باعث توهم شما میشه از ذهنتون دور کنید و به درس و مشقتون برسید مهندس!
گزارش
پاسخ دادن
19:56  1393/07/12

ms
11

من دوستم opel داشت ماشین دو سال کار کرده بود تقریبا ده پونزده سال پیش داشتیم تو جاده میرفتیم از روی یه سرعت گیر معمولی که با عمق کم کنده بودن با سرعت 40 تا رد شدیم بعدش ماشین دیگه حرکت نکرد گاز میخورد ولی کلاج عمل نمیکرد کاپوت رو زدیم بالا دیدیم شفت بریده شب رو تو جاده خوابیدیم....
بهتر بود ماشین المانی رو همونجا ول میکردیم چون با یه سرعت گیر ناچیز کلا از کار افتاده بود ...
عزیزم این مسایل برا هر ماشینی و هر برندی میتونه اتفاق بیوفته و دلیل بر بد بودن اون برند نیست
18:37  1393/07/12
گزارش
پاسخ دادن
مهران
3

سلام خدمت دوستان یه سوالی داشتم ....
یه سیستمی هست که وقتی فعالش میکنی ماشین بجای اینکه تو چاله چوله ها تکون بخوره فقط چرخاش تکون میخوره و ضربات خیلی ناچیز به کابین منتقل میشه ...
ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه در ضمن میخواستم ببینم رو چه ماشینهایی هست و ایا تو جاده با سرعت بالا میشه فعالش کرد و باعث اختلال تو تعادل ماشین نمیشه و باعث افزایش استحلاک ماشیم میشه یا نه ؟
ممنون از راهنمایی خوبتون
20:21  1393/07/12
گزارش
پاسخ دادن
حسن
0

سلام اقا بیژن اشکال از اتصالات زیر فرمون وخرابی سوکت میباشد من هم همین مشکل راداشتم سیم سوکت برق اصلی قطع وصل میشد یکسره کردم درست شد
گزارش
پاسخ دادن
11:25  1397/04/28

ebrahimiarash
0

سیستم فنر پنوماتیکی احتمالا منظور شماست ولی معمولا برای ماشین سنگین استفاده میشه.برای سواری هم انجام شده.

http://khodroha.com/fanarha.htm
21:12  1393/07/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: kamy
9

ماشین اپتیما ماشین بسیار زیبایی هست . در این شکی نیست . بسیار زیبا و با وقار

کره ای ها در این مدت خوب پیشرفت کردند .

ولی 2 تا عیب اساسی وجود داره : یکی اینکه با این قیمتی که توی ایران هست نمیارزه . مراقب دلال ها باشید (هر روز پولدارتر می شوند)

دیگری : کسانی که به دنبال زیبایی و اسپرت بودن هستند و پول براشون مهم نیست اپتیما می تونه گزینه مناسبی باشه . ولی برای کسانی که به دنبال اصالت و کیفیت قطعات و نرمی زیاد و ... می باشند بروند دنبال گزینه های دیگر مثل ژاپنی - آلمانی و ....
11:07  1393/07/16
گزارش
پاسخ دادن
جاهل
9

دوستان فقط جهت اطلاع بگم میدونستید مهندسی مکانیک یک رشته دانشگاهیه با 3 گرایش توی ایران - سیالات- جامدات و ساخت و تولید که هیچ کدومش ربطی به میکانیکی ماشین نداره؟
22:44  1393/07/16
گزارش
پاسخ دادن
عاقل
6

هنوز نميدونى كه اساس طراحى و خلقت خودرو به علوم مهندسى مكانيك ، برق و ابزاردقيق ربط داره و اخيرا مهندسى IT هم به اين علوم اضافه شده ، علاوه بر واحدهاى دانشگاهى همچون اتومكانيك و گارگاههاى آن ، ديناميك ماشين ، الكترومكانيك ، ديناميك ، طراحى اجزاء ١ و ٢ ، انتقال حرارت، تزهاى مهندسى ، فوق مهندسى و پى اچ دى هم در زمينه خودرو فراوان در ايران ارايه شده ، البته از كلمه ميكانيكى كه نوشتى ميشه پى برد به كنه مطلبت.
گزارش
پاسخ دادن
07:56  1393/07/17

پدرام
5

از امتیازاتی که کاربران به این ماشین دادند میشه فهمید که جایگاهش چیه!!!
اسباب بازی پر آپشن ، کلا کره ایها و چینی ها برای پوشش گذاشتن رو عیوب فنی خودروهاشون به مجهز کردن خودرو به آپشن سعی در گول زدن مشتری دارند ، تصور کنید که پیکانتو فسقلی رو مجهز به گرمکن دور فرمان و سرد کن و گرمکن صندلی کردند . بعد اون دوستمون میاد ماشین زیر 50 هزار دلاری رو میگه لوکس ، اینا همه کلاس اکونومیک هستند .
خلاصه کلام ، این ماشین به این قیمت در ایران اصلا نمیارزه . یکی اسم خوبی روش گذاشته بود ، حلبی بزک دوزک شده .
آقا آبتین رفتی نقد خریدی 24 هزار دلار یا لیز کردی با ماهی 200 دلار ؟
08:06  1393/07/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: kamy
6

دقیقا

کل داستان رو گفتی

گزارش
پاسخ دادن
17:38  1393/07/17

جاهل
6

دوست عاقل اینکه نمیدونم چونکه جاهلم و اما اینهایی که فرمودی به ترتیب مربوط به مهندسی صنایع (البته نه همه گرایشها)- مهندسی برق-الکترونیک- و اتومکانیک و انواع رشته های آی تی هست. البته رشته های مهندسی صنایع مهندسی مکانیک و نیز مدیریت صنعتی با هم اشتراکاتی دارند ولی نه در مورد خودرو. میتوان به لیست واحدهای این دروس مراجعه کرد که یک واحد عملی اتومکانیک انتخابی هم دارند (در مکانیک ساخت و تولید و جامدات) که با این یک واحد عملی نمیتوانند به جای میکانیکهای (به فرانسوی)محترم کارکشته و طراحان خودرو نظر دهند همان گونه که با گذراندن 2 واحد بیماریها در رشته های کارشناسی بیولوژی مردم پزشک نمیشوند . به طور کلی معنی مکانیک در این رشته ها همان معنی فیزیکی آن است نه ارتباط میکانیکی با خودرو همان گونه که معنی ماشین در این رشته ها خودرو نیست. به هر حال از همه دوستان به خاطر این بحثهای کسل کننده و خروج از بحث اصلی این Page معذرت میخواهم.
13:13  1393/07/17
گزارش
پاسخ دادن
عاقل
6

شما مگر مجبوری در زمینه ای که اطلاعات نداری نظر بدی ، اولا تلفظ مکانیک در فرانسه میشه مکانیشن نه میکانیکی که تلفظ تعمیرگا ههای جلوبندی ساز هست ، در ضمن دروس اتومکانیک ، طراحی اجزا 1 و 2 ، کنترل ، دینامیک ماشین ، دینامیک ، از دروس تخصصی مهندسی مکانیک میباشد که در هیچ یک از رشته های دیگر عمومیت ندارد ، در مهندسی ارشد مکانیک ، مکانیک محیط پیوسته و در دکتری ، تزهای تخصصی درباره رباتیک ، موتور ، سیستم تعلیق و غیره وجود دارد که حداقل 3 سال و حداکثر 10 سال زمان لازم هست تا کارشناس طراح شد . فکر کردی که اونی که پزشک میشه بجای پاس کردن دروس تخصصی میره پیش آمپول زن تخصص میگیره و یا اونی که مهندس مکانیک میشه میره پیش تعمیرگاههای میکانیکی !!! خودرو متخصص میشه ؟
عزیز من یک رجوع به آرشیو مهندسی مکانیک دانشگاه پلی تکنیک و علم و صنعت بندازی میبینی که چه تعداد زیاد از مهندسان با تز طراحی خودرو فارغ التحصیل شدند .
اون طراح فنی خودرو تا زمانی که به علوم مهندسی واقف نباشه ، دوچرخه هم نمیتونه طراحی کنه چه برسه به اون تعمیرکار که دیپلم هم شاید نداشته باشه.
چه کسایی طرفدار آپتیما هستند !!!!!
گزارش
پاسخ دادن
13:58  1393/07/17

ebrahimiarash
7

به خاطر قیمت بالا ونقش دلال ها کیفیت و طراحی اپتیمارو زیر سوال نبرید آقا پدرام.
درثانی اسباب بازی خیلی بهتر از قوطی کبریته!
18:49  1393/07/17
گزارش
پاسخ دادن
ebrahimiarash
3

پراید باز یه رخی داره
کمری و کرولا رو که انگاری از تو جوب درآوردن دادن خشکشویی!!!!!!
پیکانتوی فسقلی رده پنجم نظرسنجی سایت اکسپرس رو کسب کرده و این یعنی اعتبار کیا موتورز، درحالی که اثلا از این دوتا ژاپنی هیچ جا حرفی نیست به جز اینکه به خاطر بی ریخت بودن و نداشتن هیچ آپشنی با قیمت پایین و مفت به فروش برن و عنوان کسب بکنن به هیچ درد دیگه ای نمیخورند پرچم ژاپن با امثال لندکروز و دیگر بزرگان تویوتا بالاست نه با کرولا و کمری بیریخته! درحالی که پرچم کیا فقط با یه پیکانتو فسقلی تا کجاها رفته بالا! امیدوارم قابل هضم باشه براتون کامی جان
گزارش
پاسخ دادن
10:29  1393/07/18

پدرام
1

مطمئنی جدول رو برعکس ندیدی ؟ اون ریو هست مجید جان نه پیکانتو . بعد هم اگر با این استدلالت بریم جلو ، تمام او ن ماشینها که تو لیست هستند از آپتیما بالاترند چون این زیبای فکستنی تو لیستشون نیست.

گزارش
پاسخ دادن
11:40  1393/07/18

کاربر: kamy
4

گاری بزک دوزک شده بهتره


قوطی کبریت به پراید می گن
گزارش
پاسخ دادن
19:51  1393/07/17

ebrahimiarash
11

تمام کسانی که از خشک بودن اپتیما صحبت میکنند نمیدونن که این ماشین نه تنهاخشک نیست بلکه بسیار هم رانندگی نرم و راحت همراه با فرمانپذیری و هندلینگ بالا رو میشه باهاش تجربه کرد.
در تمام ماشینهای اسپرت و یا ماشینهای دارای رینگ اسپرت که فاق لاستیک اونها 45 درصد و یا کمتر باشه صدا و ضربه حاصل از برخورد تایر با سطح ناهموار آسفالت داخل کابین حس میشه و این طبیعی هست. به این صدا خشکی نمیگن. اپتیما با طراحی زیبا و البته اصولی که داره، گلگیرها و ارتفاع مناسبش به راحتی اجازه میده تایر با سایز بزرگتر مثلا 225*55*18 استفاده کرد.یعنی با این کار فاق تایر فابریک(با رینگ 18) که حدود 10 سانتیمتر هست به حدود 12.5 سانتیمتر میرسه و در کنار زیبایی مضاعف و هندلینگ بالاتر دیگه انتقال ضربه حاصل از برخورد تایر با سطح چاله چوله های خیابون برای همیشه تعطیل میشه.
19:15  1393/07/17
گزارش
پاسخ دادن
k1
19

بله دوستمون درست میگه
ولی بهتر است برای افزایش فاق لاستیک از رینگ ۱۷ استفاده شود تا تنظیم کیلومتر شمار بهم نخوره (استاندارترین سایز لاستیک رینگ ۱۸ همون ۲۲۵_۴۵ هستش )
و همچنین وقتی ماشین را تحویل گرفتید به دلیل اینکه قبلش تو گمرک بوده باد لاستیک ها ۲۰ درصد بیشتر از حالت عادی هست(برای جلوگیری از خرابی لاستیک در گمرک) که باید باد چرخ ها را تنظیم کنید.
همچنین استفاده از باد نیتروژن باعث نرم تر شدن ماشین میشود
همچنین همیشه روغن ماشین نو را برای اولین دفعه روی ۲۵۰۰ کیلومتر عوض کنید (چون روغن اولیه ماشین به دلیل حمل و نقل و گمرک الوده میشود و باید عوض شود)
در دفعه های بعد روغن را روی ۵۰۰۰ کیلومتر عوض کنید تا عمر مفید ماشین افزایش یابد.
گزارش
پاسخ دادن
20:28  1393/07/17

پدرام
5

دوست گرامی

شما به نظر تعصب خاصی رو آپتیما داری و نمیخوای حقیقت بیان بشه ، فقط بدان که هر ساله در اروپا از صاحبان خودروهای برندهای معتبر تو سایت معروف اتواکسپرس نظرخواهی میشه با یکسری سوالات مشخص ، در سال ۲۰۱۴ ، با حضور ۵۰ هزار نفر از ۱۵۰ خودرو از ۳۳ برند تظرخواهی شد ، اصلا آپتیما در این نظرخواهی شرکت داده نشد. شما فکر کن ماشین عالی هست ولی توقع نداشته باش که همه مثل شما فکر کنند و خودشان رو گول بزنند.

http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/86712/best-cars-to-own-in-2014

در ضمن منظور شما رو از قوطی کبریت متوجه نشدم .
من رو ماشین و برند خاصی تعصب ندارم و فقط و فقط عاشق جگوار هستم
گزارش
پاسخ دادن
21:06  1393/07/17

ebrahimiarash
3

آقای پدرام عزیز
شما عاشق جگواری هستید که سوار شدنش تو ایران تقریبا غیر ممکن هست!
خب بنده هم اپتیما رو در مقابل لامبور گینی بسیار ریز میبینم.
ما اینجا صحبت از یک اتومبیل میکنیم که به وفور تو ایران در دسترس خریداران هست و میشه در عرض چند ساعت 10تا از اون رو خرید و فروش کرد. مجله اکسپرس کجا و ایران کجا دوست من!!!!!!!!!

دوست عزیز چون بنده هم لامبورگینی دوست دارم باید بگم اپتیما آشغاله!!؟
شمایی که اینقدر مطمین هستید اپتیما آشغاله چرا یه جگوار نمیخرید تا ماهم افتخار دیدنش رو داشته باشیم؟؟؟؟؟
درحال حاضر بهترین سدانی که در کشور هست تو این رنج قیمت، اپتیماست و تقریبا میشه گفت تنهاترین هم هست.
امیدوارم بحث کرولا،کمری،ام جی رو هم نکنید که قابل مقایسه با این کره ای نیست.
اینجا تو ایران،فعلا اپتیما تنها مدل با کیفیتی هست تو رنج خودش. شما سعی کن مقایسه هات رو بر اساس محصولی که در ایران امکان خرید و استفاده از اون هست انجام بدی.
امیدوارم افتاده باشه عزیز!
گزارش
پاسخ دادن
00:10  1393/07/18

ebrahimiarash
1

نبودن اپتیما تو اون لیست که چیزی رو ثابت نمیکنه دوست عزیز!
به جاش کیا پیکانتو با همون فسقلی بودنش که میفرمایید در جایگاه پنجم لیست هست!!!!!

درثانی از کدوم حقیقت صحبت میکنید!؟ حقیقت این هست که ماشین خوب باید هم گرون باشه. اطلاع رسانی شما همراه با تخریب هست،هرچند که روش درستی نیست ولی مورد نداره چون جایگاه اپتیما خیلی محکم تر از این داستان هاست که بخاد با این نظریات چرند متزلزل بشه.
گزارش
پاسخ دادن
10:11  1393/07/18

ebrahimiarash
20

یکی از بهترین شاهکارهای آمریکایی تو زیبایی و طراحی و آپشنال که متفاوت از بقیه هست همین کیا اپتیماست و تمام.
یکی از بیخودترین طراحی ها هم متعلق به سدان لوکس!!!!!! تویوتا کمری از ژاپن میباشد و تمام.
19:29  1393/07/17
گزارش
پاسخ دادن
همایون
2

من تا حالا فقط جملات غیر واقعی شما رو میخوندم ولی دیگه دارید از حد میگذرونید ، آپتیما طراحی آمریکا؟!!! همه عالم و آدم میدونن که پیتر شرایر رو کیا با پول هنگفت استخدام کرد که طراحی ظاهری خودروهای کیا رو انجام بده ، اینجا خیلیها هستند که با اطلاعات تصمیم میگیرند ، جملات شما بیشتر مناسب بنگاهای سرکوچه هست . جالبه که بدونی که اینقدر تلاش میکنی که این ماشین رو آمریکایی معرفی کنی ، تو خود آمریکا جایگاه 34 م رو داره ، بنده که مثل شما همینطوری حرف نمیزنم این آدرس سایت بست سلینگ هست برو ببین . آخه برای کره ای آشغال اینقدر آدم دادارو دورم میکنه :
http://bestsellingcarsblog.com/2014/10/02/usa-september-2014-models-chevy-silverado-nissan-sentra-on-fire/
09:11  1393/07/18
گزارش
پاسخ دادن
علی
2

آقا قربون آدم چیزفهم.کاملا موافقم.موندم بعضی دوستان این اطلاعات فرا کهکشانی رو از کجا میارن که اپتیما طراحی آمریکایی داره!!!قرار بود اطلاعات درست بذارید.خوب بودن یا بد بودن یه خودرو رو مردم خودشون متوجه میشن اما با اطلاعات صحیح .نه با یه مشت مزخرفات
گزارش
پاسخ دادن
14:10  1393/07/18

پدرام
2

اقا آرش یا هر چیز دیگه

شما یه دلال بیشتر نیستی با اون ادبیات چاله میدونیت ، همون بهتر که امثال شما عشق آپتیما باشند ، ماشین بی کیفیت پر آپشن ، صاحب خودش رو میخواد.

هر کس اینجا یه نظر انتقادی داشته شما در آخر بهش توهین کردی ، مشخصه کسی که اطلاعات نداره ، تنها راه رو تند خویی میبینه.
11:24  1393/07/18
گزارش
پاسخ دادن
ebrahimiarash
7

دوست عزیزم چرا از کوره در رفتی من که چیزی نگفتم به شما، حالا کیا پیکانتو نبود کیا ریو بود ولی پیکانتو هم تو لیست بود.
فرق بنده با شما اینه که بلد نیستم مثل شما توهین رو کادو کنم و تحویل طرف بدم!
شما میخای با ادبیات نمیدونم چیچیت بقبولونی که چون اپتیما تو اون لیست نیست پس اصلا ماشین نیست! و حلبی بزک دوزوکه. اتفاقا بنده خیلی هم ریلکس و مودب و البته به جاش چاله میدونی هم جواب میدم، شمایی که نه میدونی ماشین چیه و نه تو طول عمرت ماشین درست حسابی سوار شدی وفقط اسم و عکس اونارو خوندی و دیدی و عاشقشون شدی چطور میای اینجا لقب میزاری برای یه برند؟ برندی که هیچی نباشه تولیداتش هزاران برابر با ارزش تر از خودروهای ساخته شده تو کشورت هست!؟
ایران خودرو و سایپا بیش از چندین دهه هست هنوز یه ماشین که فرمونش گرمکن داشته باشه صندلیهاش سرد کن و گرم کن داشته باشه نتونستن تولید بکنن(پیش پا افتاده ترین هاش رو گفتم)!؟ یه داشبرد و فرمون پژو پارس رو تغییر دادن، یک سوم کل قیمتش رو کشیدن روش آقا جون، اسمش رو هم با کمال پررویی تو سایتش گذاشته"خودروی لوکس!" بعد شما میای اینجا شلوغ میکنی..... ای بابا
گزارش
پاسخ دادن
14:44  1393/07/18

ابی
6

اقا من موندم که چرا این دوستان تبلیغ ماشینهای دیگه رو اینجا دارن میکنن!!!!!! اخه باباجان این سایت طراحی شده که اطلاعات مردم برای خودرویی که میخرن بالا بره نه اینکه شاهد ناسزا گویی یک عده به همدیگه باشن ...
عزیزان مهم نیست طراحی اپتیما مال کدوم کشوره واقعیت امر این است که اپتیما خیلی خوشگله و تو دل برو و این اسمش بزک نیست بلکه خلاقیت در طراحی است و حتی در حدی بالاست که باعث ازرده خاطر شدن یک سری از دوستان شده وقتی که میبینن پول پای ماشینی دادن که قیافش در حد ماشینهای ایرانی است و از نظر پرداختی 5 برابر اون خوب این سنگینه و هضمش هم مشکله!!!!
مطمعن باشین اگه این طراحی مال ژاپن بود دیگه اسمش بزک نبود بلکه خلاقیت بود پس لطفا تعصب الکی نداشته باشین...
کل حرف دوستان اینه که اپتیما یکم گرونه خب اره من اپتیما رو دوست دارم و اگه گرون خریدم گرون هم میفروشم در ضمن خیلی راحتر از خودروهای همرده خودشه...
در ضمن محاسن زیادی هم داره که اونارو نادیده میگیرن اینم بگم که اینجا ایرانه شما دست هیچ دلالی رو نمیتونی کوتاه کنی حتی شما دوست عزیز که ژاپنی سوار میشی قبل از اینکه استارت ماشینتو بزنی پول
15:14  1393/07/18
گزارش
پاسخ دادن
ابی
9

شما هم دوست عزیز که ماشین ژاپنی سوار میشی قبل از اینکه استارت ماشینت رو زده باشی پول دلال محترم رو پرداخت کردی...
اقا برید از ماشین خوشگلتون لذت ببرید و چشم حسودا هم کور ...
15:25  1393/07/18
گزارش
پاسخ دادن
ebrahimiarash
0

قربون اون دهنت که واژه "حسود" رو خیلی خوب اومدی
اگر من میگفتم میگفتن تعصب داری نمیدونم دلال هستی.
همون قیمتی که من یک ماه پیش خریدم الان هم همونه و یک ریال هم ارزون و گرون نشده
گرون خریدم خب گرون میفروشم حالا دلیل نمیشه که چون گرون هست و قیمتش مقداری سنگینه هرکسی که نمیتونه بخره بیاد بگه کره ای آشغال!
تعبیر حلبی بزک بوزک،مصداق بارز مثل معروف گوشت و گربه هست و آفرین به شما که داستان رو خوب متوجه شدی
گزارش
پاسخ دادن
16:54  1393/07/18

ebrahimiarash
1

از کیا اپتیما 2016 چه خبر؟

«مجله ماشین» -
نمونه اولیه نسل نو کیا اپتیما، در حال تست در دو محل (صحرای کالیفرنیا و پیست نوربرگ رینگ آلمان) دیده شد و تصاویری از بدنه و کابین آن در وب سایت های مرتبط منتشر گشت.
آنطور که از تصاویر بر می آید، چهره اپتیما 2016 نسبت به نسل کنونی آن کاملاً دگرگون شده و از چراغ های جدید، جلوپنجره جدید و سپر باز طراحی شده سود می برد. همچنین، پنجره های جانبی کشیده تر از قبل هستند و تا ستون C ادامه دارند. آنگونه که از تصاویر منتشر شده درباره کابین مشخص است نیز باید منتظر مشاهده یک داشبورد کاملاً جدید و سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته با صفحه لمسی باشیم.
پیش بینی می شود قوای محرکه اپتیما 2016 توسط پیشرانه های دیزلی، بنزینی و هیبریدی تأمین شود و برای آن دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک قابل سفارش باشد.
باید منتظر ماند و دید.
منبع : فروم کیا و مجله ماشین
گزارش
پاسخ دادن
17:22  1393/07/18

همایون
2

دوست گرامی ابی ، اینجا یک مجیط عمومی برای ارایه نقطه نظرات مثبت و منفی هست تا برآیند آن برای خواننده قابل نتیجه گیری باشد ، قرار نیست که همه بیایند و تعریف کنند و اگر تعدادی انتقاد کنند به باد تمسخر گرفته شوند . احترام به نقطه نظرات دیگران و پاسخ به آنها با ادله و مستندات تنها راه شفاف سازی هست.
این دوستمون آرش خان با این لحن پاسخگویی !!!، این احساس رو منتقل میکنه که فقط ایشون میدونه آپتیما چیه و ماشاا... فقط ایشون هستند که تشخیص میدن چی خوبه و چی بد و اگر کسی انتقادی کرد ، آخر به بی سوادی ، نداری و دیگر جملات دور شان خوانندگان متهم میشه. این نوع پاسخگویی خالی از مستندات بر پایه ایهام و ایده آل گرایی ، فقط باعث انزجار میشه. بقول مترلینگ که میگوید کسانی که ندارند دیگران را به نداشته ها متهم میکنند.
18:24  1393/07/18
گزارش
پاسخ دادن
ابی
3

دوست عزیز همایون سلام
فرمایش شما کاملا صحیح و متین است و باید با دلیل و منطق نظرات ارایه بشه ولی اینجا به لطف بعضی از دوستان تبدیل به یک محیط کل کل شده و همه دوست دارن ماشینی رو که خریدن خوب یا بد به رخ بقیه بکشن و مدتی هست که از نظرات سازنده خبری نیست والا اینایی که قصد خرید دارن هم گیج میشن در ضمن اگه کسی قصد خرید ام جی یا کرولا یا کمری (ماشینهایی که خیلی تبلیغ شدن!!!!!) رو داشته باشه نمیاد به اینجا سر بزنه میره تو سایت مربوطه نظرات رو نگاه میکنه و در نهایت انتخاب میکنه ...
اینجا مربوط به اپتیما هست و ممنون میشم اگه کسی نظرات سازنده خودشو بدون قصد و غرض با دیگران قسمت کنه ...
کسی که براش استایل و قیافه ماشین مهم باشه دیگه سراغ ماشین با قیافه تکراری نخواهد رفت حتی اگه مال ژاپن باشه ...
کسانی هم که یه جوری دم از کیفیت میزنن که ادم واقعا فکر میکنه ماشینهای کره ای بی کیفیت هستن
که البته اصلا اینجوری نیست مییرن سراغ ژاپنی
موفق باشین
گزارش
پاسخ دادن
20:24  1393/07/18

mehrdad
0

دوستان به نظر شما اپتما 2015 بهتره یا سوناتا 2015 ؟؟
لطفا دلیل هم یگویید
19:25  1393/07/18
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
1

بر اساس گزارشات Wards Auto در مصاحبه خود با مدیر فروش کیا، این خودروساز کره ای با تولید ALG، از نظر کیفیت پس از سوزوکی و اسمارت در جایگاه سوم قرار گرفته است، در حالی که با کسب جوایز مختلف در بخش های گوناگون، در حال افزایش اعتبار خود می‌باشد.
مدیر فروش کیا در ادامه اظهارت خود می‌گوید: "پس از گذشت 20 سال حضور در کشور آمریکا، تصور می‌کنید درک این کمپانی از شرایط موجود به حد بالایی رسیده، اما هنوز راه بسیار طولانی را در پیش دارد. شش سال پیش، هنگامی که من مدیر بخش فروش شدم، تصور می‌کردم برای تغییر درک و بینش مردم نسبت به کیا به 5 سال زمان نیاز دارم. اکنون که به این مهم دست پیدا کرده ایم، از این پس باید با سرعت بیشتری به پیش برویم".
01:04  1393/07/21
گزارش
پاسخ دادن
نا شناس
0

بهترین روغن موتور برای اپتیما چیه؟
15:00  1393/07/22
گزارش
پاسخ دادن
ناشناس
3

ممنون از پاسختون روغنی که میریزید تمام سنتتیک است یا نیمه سنتتیک؟
(10w40 یا 5w30)
حجم روغن با تعویض فیلتر که میریزید چقدر است؟
تشکر
گزارش
پاسخ دادن
11:46  1393/07/23

کاربر: ebrahimiarash
6

معمولا توصیه شرکت سازنده بهترینه.
من ادینول میریزم با همون سطح کیفی که تو دفترچه راهنما ی اپتیما توصیه شده
گزارش
پاسخ دادن
00:00  1393/07/23

کاربر: ebrahimiarash
6

SEMI SYNTH یا همون نیمه سنتتیک 10w40.
بهترین حالت برای خاورمیانه و کشور عزیزمون 10w40هست
5w30 برای دماهای خیلی پایین هست و مناسب شرایط آب و هوای کشور ما نیست.
(با فیلتر 4.5 تا 4.7 لیتر من ریختم ولی باز به دفترچه راهنما ی کاربر مراجعه کنید، اگر ندارید براحتی میتونید از نت دانلود کنید)
گزارش
پاسخ دادن
14:14  1393/07/23

علیرضا
1

سلام میخاستم ببینم میشه کنسول وسط این خودرو را یخچال کرد؟
و اینکه2015 چند اسب بخار قدرت داره؟
سوال اخرم اینکه ایا کسی که 190 قد داشته باشه مشکل جای پا برای رانندگی داره ؟
23:55  1393/07/22
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ebrahimiarash
2

صندلی اپتیما کورس زیادی داره و شما با ورود به منوی seat easy access میتونید حرکت صندلی رو برای پیاده و سوار شدن راحت در سه حالت خاموش،نرمال و زیاد تنظیم کنید. یعنی با خاموش کردن ماشین و باز کردن درب صندلی راننده برای پیاده شدن راننده به عقب میره و موقع سوار شدن و بسته شدن درب به جلو یعنی همون جایی که بوده حرکت میکنه. فرمونش هم اگر با شکل D باشه که راحتترید. برای هرچه راحتی راننده. فرمان دارای کورس جابجایی حدودا 5 سانتیمتری در حالت ارتفاع و تلسکوپی هست. ماکسیمم قدرت اپتیما tf با موتور 2.4 لیتری حداکثر به 180اسب بخار و در موتور 2لیتری GDI توربو به 274 اسب بخار میرسه که متاسفانه سهم ایران از نوع اول یا TF میباشد.
گزارش
پاسخ دادن
14:40  1393/07/23

کاربر: ebrahimiarash
3

دوستان اپتیما سوار میتونند با خرید یک دستگاه دیاگ شخصی (OBD2) با چیپست ELM327 با قیمت پایین و مقرون به صرفه (کمتر از پنجاه هزار تومان) از طریق پورت دیاگ، به وسیله لپ تاپ و یا انواع تبلت وتلفن های هوشمند به کامپیوتر یا ecu ماشین متصل شده مواردی مثل سرعت، دور موتور، حداکثر گشتاور تولیدی و مکش هوای ورودی و یا میزان آمپر درجه آب،بنزین،باطری،و تست صفر تا صد و.......... موارد خیلی تخصصی تر رو از روی گوشی یا کامپیوتر کنترل و مشاهده کنند. نکته جالب اینجاست که با قرار دادن گوشی روی داشبرد و انعکاس تصویر اون روی شیشه جلو، به عنوان HUD یا هد آپ دیسپلی ازش بهره ببرند.
17:32  1393/07/23
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

سلام دوستان.کسی هست که مشکل تبصره و پلاک شدن اپتیما رو داشته باشه؟
18:34  1393/07/23
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

بله من حدود دوماه ماشینم را. خابوندم تا تبصره 13 اومد البته بستگی به وارد کننده داره
گزارش
پاسخ دادن
06:20  1393/07/27

علیرضا
1

ببخشید منظور من موقع سوار و پیاده شدن از ماشین نبود در هنگام رانندگی بود مثلا من هم در 405 هم پارس هم پراید میشینم
در پارس و 405 صدلی هارو تا اخر میدم عقب و ب زور رانندگی میکنم ب طوری که اگه با یک متور سیکلت مواجه بشم برای سخت است که در یک ثانیه عکسالعمل نشان بدم چون که پایم کاملا به فرمان قفل شده است ولی در پراید اینگونه نیست و بدون دادن صندلی به عقب جا میشوم و جای پام هم خوب است.
با این توضیحات به نظر شما من فضای کافی را برای رانندگی راحت با اپتیما خواهم داشت؟
در مورد سوالم در مورد یخچال یه یادتون رفت پاسخم را بدهید.
14:35  1393/07/24
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ebrahimiarash
1

متوجه منظورتون شدم
بله داشبرد در قسمت زیر فرمان مثل پژو نیست و راحت هستید
(چون خودمم پژو داشتم کاملا مطلب رو گرفتم)
کنسول اپتیما جادار و بزرگ هست و به نظر میرسه درب کنسول تا حدودی آببندی هست ولی نیاز به تغییراتی داره تا کاملا آببندی بشه ،اما در مورد تجهیزات و شکل ابزار مورد نیاز برای تولید برودت داخل این محفظه اطلاعاتی ندارم، ولی این رو هم میدونم که کار نشد نداره دوست من
گزارش
پاسخ دادن
15:57  1393/07/24

ms
1

اگرچه کمپانی کیا در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2011 از کانسپت GT خود رونمایی کرد، اما هیچگاه آن را فراموش نکرد. گفتنی است، در هنگام رونمایی چنان هیجانی میان بینندگان ایجاد شد که بسیاری خواستار تولید آن شدند. با گذشت چند سال از رونمایی، حال این خودرو به مرحله تولید رسیده است. وب سایت ادموندز ادعا می‌کند که مدیران اجرایی کیا قرارداد تولید یک خودری فست بک چهار درب را امضا کرده اند که به احتمال بسیار زیاد اواخر سال 2016 در نمایشگاه های اتومبیل آمریکا رونمایی خواهد شد. رقبای اصلی آن نیز، آئودی A7، بی ام و سری5 و پورشه پانامرا خواهد بود.
16:23  1393/07/24
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ebrahimiarash
0

پس بالاخره قدرت کیا، این شرکت با اصل و نصب آمریکایی داره برای همگان معلوم میشه!!!!
به نظر میرسه پیشرفت کیا باعث شده خودروسازان اروپایی همش این شرکت و تولیداتش رو تحت نظر داشته باشن. بزرگانی مثل پورشه، بی ام دبلیو...........
جالب بود جالب تر هم خواهد شد.
ممنون
18:30  1393/07/24
گزارش
پاسخ دادن
Erfan
0

سلام .پراید ۱۳۲ مدل ۹۰ دارم .. گرد گیر پلوسم پاره شد سمت راننده .. تقریبا از همون موقع صدا تاپ تاپ میاد از همون چرخ اما چند جا نشون دادم میگفتن از بلبرینگه .. هم گرد گیر پلوس هم بلبرینگو عوض کردم صدا قط نشد که هیچ یه لرزشیم خیلی ریز تو فرمون و پدال گاز اومده اومده .. وقتیم خلاص میکنم بازم صداش میاد فقط به یه نفر بعدش نشون دادم که گفت احتمالا به خاطر کله پلوسه ... ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی نیاز دارم
گزارش
پاسخ دادن
11:49  1397/07/19

علیرضا
1

ارتفاع پایینش مشکل ساز نیست؟
گیر نمیکنه؟ با این دست اندار هایی که ما داریم
کولر و سرد کنش راضی کنندس؟
برای نرمی و شتاب بیشتر چه توصیه هایی میکنید و اینکه حد اکثر شتاب ان چقدر است؟
22:49  1393/07/24
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ebrahimiarash
1

ارتفاع اپتیما پایین نیست من تا امروز 6000تا رفتم جایی گیر نکرده
کولرش هم قابل قبول هست
شتاب هم 9.5ثانیه زدم
گزارش
پاسخ دادن
13:59  1393/07/25

کاربر: ebrahimiarash
0

برای نرمی بیشتر توصیه میکنم تایر فابریک رو با سایز 225*55*18 تعویض کنید. البته حدود 2.5 درصد تغییر در نشانگر سرعت خواهید داشت و کاهش شتاب ولی افزایش تاپ اسپید رو تجربه میکنید.
برای شتاب بیشتر هم استفاده از شمع سوزنی ایریدیوم تنها تغییر استانداردی هست که میتونید انجام بدید.
گزارش
پاسخ دادن
14:07  1393/07/25

Mohammad
3

سلام يه سؤال eror دور بين عقب اپتيما كه چك سنسور ميده بابت چيه مرسي
21:33  1393/08/01
گزارش
پاسخ دادن
م.ب
1

سلام من دفترچه فارسی این ماشین میخوام از کجا پیدا کنم
10:22  1393/08/05
گزارش
پاسخ دادن
farshid fh
14

باسلام ،من دفترچه فارسیشو دارم آدرس بزارید تا email کنم.
گزارش
پاسخ دادن
17:08  1393/08/07

مجتبی
0

سلام برو تو سایت اطلس خودرو قسمت خودروها اپتیما رو انتخاب کنید تو صفحه که باز میشه آخرین گزینه بالا سمت راست زده دانلود pdf دفتره راهنما من گرفتم به همین راحتی
گزارش
پاسخ دادن
16:30  1394/02/13

متین
1

کارت GPS اپتیما 2013 را از کجا میشه تهیه کرد؟ ایا این کارتها به روز شده است؟
12:33  1393/08/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ebrahimiarash
2

سلام
متاسفانه نقشه های مربوط به ایران برای اپتیما در دسترس نیست یعنی هنوز به فرمت مورد نظر برای کشورمون ساخته نشده و مموری کارت هم فقط برای نقشه های مسیریابی هست و کاربرد دیگه ای هم نداره.
18:56  1393/08/10
گزارش
پاسخ دادن
ارمین
2

سلام خدمت تمامی دوستان عزیز من تازه اپتیما 2015 خریدم میخواستم ببینم که میتونم باهاش برم تو جاده و مسافرت یا اینکه باید صبر کنم کامل اب بندی بشه بعد ؟
ممنون از راهنمایی خوبتون
15:29  1393/08/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ebrahimiarash
1

مبارک باشه لذت ببرید
چرا که نه!
فقط دقت کنید که تو حالت درجا زیاد گاز ندید تا به بهترین شکل آببندی بشه
روغن موتور و سرباتری ها و فشار باد تایرها رو نگاهی بندازید و با خیال راحت از سفرتون لذت ببرید.
فقط سرویس اولیه و تعویض روغن موتور در 2000کیلومتر اول رو فراموش نکنید.
پیشنهاد میکنم اگر هنوز کیلومتر شمارتون زیر 1000هست تایرهای فابریک که هنوز زیرصفری حساب میشند رو با تایر هانکوک کره و فاق 55 تعویض کنید و نرمی بیشتر رو تجربه کنید.
گزارش
پاسخ دادن
05:34  1393/08/18

رستگار
1

سلام
دوستان من براي اولين بار به اين سايت سر زدم ولي با كمال تعجب ديدم كه دوستان براي محصولات كشورهاي ديگرچطور بهم بي اخترامي ميكنند و اين رو در شان هيچكدام از دوستان نميدونم
بنظرحقير دوستان اطلاعات خود رو راجب خودروها ارائه بدهند تصميم در مورد خوب يا بد بودن رو بزارن بعهده خواننده.
11:57  1393/08/17
گزارش
پاسخ دادن
ارمین
0

اقای ابراهیمی خیلی ممنون از راهنمایی خوبتون ولی میخواستم ببینم که لاستیک 55 از نظر راحتی خیلی با لاستیک 45 تفاوت داره ؟ چون باعث اختلال در کار کیلومتر شمار میشه نمیخواستم به لاستیک فابریکش دست بزنم ...
شما خودتون 55 انداختین ؟
با سپاس...
23:26  1393/08/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ebrahimiarash
0

سلام
من خودم متاسفانه دیر به ذهنم رسید وقتی که دیگه لاستیک ها زیرصفری به حساب نمیومد. اما یکی از دوستانم فاق 55 انداخته بود که وقتی من سوار شدم واقعا از نرمی ماشین لذت بردم. کمتر از 2.5درصد تغییر رو در کیلومترشمار داره، البته شتاب کمتر اما تاپ اسپید بیشتر خواهد شد.
گزارش
پاسخ دادن
17:09  1393/08/21

رضا
0

سلام خدمت دوستان کروزر کنترل اپتیما چطوری فعال میشه چون وقتی روشنش میکنم هیچ عکسالعملی نشون نمیده باید رادار را هم روشن کنم؟
09:19  1393/08/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ebrahimiarash
1

سلام
وقتی دکمه کروز رو فشار میدید و در پشت آمپر چراغ کروز روشن میشه، این یعنی کروز در حالت استدبای هست.
وقتی که سرعت بالای 40 کیلومتر باشه با فشار دادن دکمه منفی روی فرمان در هر سرعتی که باشید همون سرعت تثبیت میشه براتون. اگر نیاز به افزایش سرعت داشتید با فشار دادن دکمه مثبت سرعتتون افزایش پیدا میکنه.
البته وقتی تو حالت استند بای باشه با فشار دادن کلید مثبت سرعتتون به آخرین سرعتی که تو حافظه کروز بوده میرسه.
گزارش
پاسخ دادن
17:16  1393/08/21

کاربر: ebrahimiarash
1

رادار اپتیما رو نباید خاموش کنید!
اگر منظورتون سیستم کمک پارک هست که بعد بالارفتن سرعت خود بخود خاموش میشه، نه نیازی به اون نیست.
گزارش
پاسخ دادن
17:20  1393/08/21

حسام
0

سلام
چطوری میشه فهمید اپتیمای چند ایربگ داری؟ یعنی مثلا 10 ایربگ باید 10 جای ماشین نوشته شده باشه؟ اگه آره, لطفا" بگید 10 تاش کجاهان؟
18:15  1393/08/23
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ebrahimiarash
0

اپتیما در مدل پایه دارای 2ایربک و در مدل فول دارای 6 ایربک هست
دوتا رو داشبرد و فرمان
دوتا رو ستونهای میانی که به صورت پرده ای عمل میکنن
و دوتا هم در کنار صندلیهای جلو
منظور از 10 ایربک که بعضا تو آگهیهای فروش دیده میشه همون شش ایربک در ده نقطه میباشد که بواسطه پوشش پرده ای ایربک های ستونهای وسط هست دوست عزیز
01:07  1393/08/24
گزارش
پاسخ دادن
سعیدی راد
0

دوست عزیز آقای ابراهیمی : با تشکر و سپاس از نظرات کارشناسی جنابعالی ، بنده قصد خرید اپتیما دارم اگه بفرمایید فرق 2015 با 2014 آن چیه و چقدر تفاوت قیمت دارند . وبعد اینکه میگن اپتیمایی که از مسیر عمان وارد میشه فاقد یکسری آپشنها مثل رادار و فرمان سه تیکه است ولی از امارات فول آپشنه .آیا این مطلب درسته ؟
15:09  1393/08/24
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ebrahimiarash
0

دوست عزیز متاسفانه بنده به غیر از تفاوت های ظاهری بین 2014 و 2015 اطلاعات دیگه ای ندارم.
اما در مرحله اول دیکد کردن شماره vin در سایت www.kia-hotline.com اطلاعات کامل رو بهتون میده.
به نظر میرسه تمام اپتیماهای وارداتی از طریق عمان وارد کشور میشند، تنها آپشنی که در مدل فول ندارند سنسور باران میتونه باشه.
اما اصلی ترین مشخصه های یک اپتیمای فول شامل بال کوسه ای،ساب ووفر جلو و عقب و سیستم اینفینیتی با مانیتور بزرگ در مدل فول وارداتی و مانیتور کوچک در مدل شرکتی هست.
رادار عقب یا رادار نقاط کور اپتیما خیلی کارآمد هست، همینطور فرمان سه حالته اون که بیشتر در مدلهای فول اسپرت پکیج موجود هست به نظر بنده واقعا آپشنال عالی و مورد نیاز برای هر اتومبیل اسپرتی هست که رانندگی در هر شرایطی رو برای راننده لذت بخش،راحت و البته مقرون به صرفه میکنه.اپتیمای فول (منظور از فول، فول ترین در کشور عزیزمون هست) فقط باید گرمکن فرمان،سیستم پارک اتوماتیک،رادار جلو*، هشدار دهنده نبستن کمربند سرنشینان عقب و.... نداشته باشه.
حتما حتما قبل از خرید شماره vin رو چک کنید
گزارش
پاسخ دادن
23:30  1393/08/25

آرمان فر
0

با سلام
دوستان میشه لطف کنید لینک دانلود کتابچه راهنما به زبان فارسی(ترجمه شده) رو بذارید.با تشکر
22:42  1393/08/24
گزارش
پاسخ دادن
میلاد
0

سلام و خسته نباشی اقا یکی نیست به من کمک کنه دفتر چه راهنما فارسی میخوام نمیدونم از کدوم سایت دانلود کنم با تشکر
11:58  1393/08/27
گزارش
پاسخ دادن
farshid.fh
0

عزیزم چرا ناراحت میشی نسخت پیش منه باید بری بهwww.atlaskhodro.comدر قسمت ماشینها اپتیما رو انتخاب کنی و بعد وارد صفحه ای میشی که میتونی دفترچه فارسیشو دانلود کنی و بعدش هم دیگه خودت رو ناراحت نکننننننننننی.
12:41  1393/08/27
گزارش
پاسخ دادن
ms
1

سلام دوستان در سایت اصلی اطلس خودرو برید قسمت خرید و اپتیما رو انتخاب کنید و دفترچه راهنمای فارسی رو که 30M یا تقریبا 500 صفحه است دان کنید ...
موفق باشید
20:32  1393/08/27
گزارش
پاسخ دادن
حسام
0

مرسی از دوستان که بلافاصله به سئوالات جواب میدن.
آیا گرمکن فرمان جزو آپشن های فول این خودرو هست یا جنبه سفارشی داره؟
یعنی اگه گرمکن نداره دیگه فول محسوب نمیشه؟
22:28  1393/08/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ebrahimiarash
0

اکثر آپشنایی که در حال حاظر رو این ماشین هست به صورت سفارشی هست یعنی تقریبا بیش از 90درصد از اونها.
حتی داشتن قلاب مخصوص تور نگهدارنده در صندوق عقب!
نداشتن گرمکن فرمان نشان از فول نبودن نیست اما وقتی دفترچه اتومبیل رو میخونید توضیحات کوچکترین تجهیزات و آپشنال رو جلوش نوشته در صورت سفارش.
یعنی اگر اپتیما ساده ترینش رو از کارخونه بتونید سفارش بدید و تحویل بگیرید آپشنهاش از پیکان خودمون کمتر نباشه بیشتر نیست و در همون حده دوست عزیزم.
ولی کلا به نظر میرسه سوپر فول اپتیما مخصوص اروپا تولید بشه چون اگر بخواید تصورش رو بکنید فکر کنم قیمتی حدود دوبرابر قیمت حال حاضر رو بپردازید و سوار بشید. ما اینجا گرمکن عقب،پارک خودکار،گرمکن فرمان،رادارجلو*،و....نداریم و به همون هم میگن فول (فولترین که داخل کشور هست)دوست خوبم
01:44  1393/08/28
گزارش
پاسخ دادن
farshid fh
0

آقای ابراهیمی عزیز با تشکر از مشاورههای که به دوستان ارائه میکنید. بنظر شما آیا یه اپتیمای2014 با اختلاف 5-6میلیون با 2015بگیرم بهتره یا 2015 با قیمت بالاتر لطفا راهنمائی کنید.
گزارش
پاسخ دادن
21:16  1393/09/04

کاربر: ebrahimiarash
0

با توجه به اینکه به پایان سال میلادی نزدیک میشیم پیشنهاد میکنم 2015 بگیرید البته اگر 2014 با فیس جدید به قیمت هم بگیرید بدک نیست
گزارش
پاسخ دادن
18:04  1393/09/06

سیروس
2

سلام دوستان، من قصد دارم یک اپتیمای 2015 بگیرم ولی نمی دونم این آپشن رادار عملکردش چیست، یکی میگه برای پارک خودرو استفاده می شه، یکی دیگه میگه برای حرکت در زمان استفاده از کروز کنترل و برای کنترل فاصله طولی با خودروی جلوئی مفید است، بورسی ها هم که می گویند رادار واقعی روی لکسوس و جنسیس است و رادار اپتیما الکی است ،راستش اگه قراره دو سه میلیون مابالتفاوت بود و نبود این آپشن باشه باید بدونم واقعاً ارزشش را داره یا نه؟ اگه دوستانی که تجربه استفاده از این رادار اپتیما را دارند مرا راهنمائی کنند سپاسگزار می شوم.
13:38  1393/09/03
گزارش
پاسخ دادن
farshid fh
1

سیروس جان رادار ی که روی اپتیما نصب میشه در حقیقت یک نوع سنسور مثل سنسورهای پارک در عقب وجلو میمونه با این تفاوت که این سنسور درکنار و روی آینه های جانبی نصب شده و نقاط کوری رو که در آینه بغل ها با چشم نمیتوان دید ساپورت میکنه که به رادار جانبی معروف است.
گزارش
پاسخ دادن
16:44  1393/09/05

کاربر: ebrahimiarash
0

البته رادار اپتیما تو گوشه های سپر عقب قرار گرفته و فقط چراغ هشدار اون روی آینه طرفین هست
گزارش
پاسخ دادن
17:33  1393/09/06

حسام
1

دوستان کاربرد auto hold رو من دقیقا" نفهمیدم چیه . ممنون میشم مثل همیشه که لطف دارین باز هم اطلاعات خودتون رو share کنید
17:53  1393/09/03
گزارش
پاسخ دادن
ms
2

سلام یعنی تو ترافیک و پشت چراغ قرمز نیازی نیست خلاص کنین یا دنده رو رو پارک بذارید خودش اتوماتیک عمل میکنه و با گاز دادن دوباره حرکت میکنه
گزارش
پاسخ دادن
01:51  1393/09/05

سیروس
0

کاربر محترم K1
می شود لطف کنید بگوئید برای چک کردن آبشن های یک خودرو که می خواهیم بخریم از این سایت Kia-hotline چه باید کرد؟ من ثبت نام کردم ولی برای دریافت هر گونه اطلاعات از این سایت، درخواست پرداخت وجه یه یورو می نماید،راهنمائی بفرمائید. سپاسگزارم
15:08  1393/09/05
گزارش
پاسخ دادن
k1
0

متاسفانه فعلا سرویس چک کردن اپشن ها از طریق سایت هیوندا و کیا پولی شده است و فقط با پرداخت هزینه امکان پذیر است
یک ماهه که پولی شده قبلش رایگان بود.
گزارش
پاسخ دادن
10:02  1393/09/08

h
0

سلام
دوستان من یک اپتیما دارم و به یک مشکل برخوردم میتونید راهنماییم کنید.
دکمه استارت رو که میزنم چک سیستم انجام میشه ولی ماشین استارت نمیخوره که روشن بشه.
13:29  1393/09/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ebrahimiarash
0

مسیر مربوط به ترمز و فیوز چراغ استاپ ترمز رو چک کنید
در صورتی که ماشین استارت نمیخوره با نگهداشتن کلید استارت بعد از روشن شدن پشت آمپر به مدت 10 ثانیه عمل استارت انجام میشه.
گزارش
پاسخ دادن
17:28  1393/09/06

مهدی
1

سلام دوستان راهنمایی کنید من یه 2ماهی سانتافه 2015دارم وقبلش هم 2014داشتم و به خاطر تنوع میخوام عوضش کنم (ازمدل2013تا 2014میخوام بگیرم) بگید کدوم بگیرم سونتا یا اپتیما؟ممنون
08:20  1393/09/08
گزارش
پاسخ دادن
آقچلو
0

اره من هستم
گزارش
پاسخ دادن
23:24  1397/07/23

به به
3

یه نگاه بنداز به ۲ تا صفحه اپتیما ۲۰۱۴ و سوناتا!
ببین اپتیماییا با چه چیزای پیش و پا افتاده ای مشکل و سروکار دارن! برند هیوندا جز ۱۰ برند برتر خودرو دنیا انتخاب شده اما کیا دور و برش هم نیست!
اینم مدرک اونور آبی از داخل هم نیست با آمار فروش و سهام جهانی
http://www.mbaskool.com/fun-corner/top-brand-lists/9828-top-10-automobile-companies-in-the-world-2014.html?start=2

هرکی جفت ماشینارو نشسته باشه میفهمه کدوم بهتره، به این باشه یکی فقط پراید و پیکان سوار شده مطمنن وقتی سوار ام وی ام (چری) حتی بشه میگه این بهتر از بقیه ست!
من از چندین نفر که جفتشونو سوار شده بودن و نمایشگاه داشتن پرسیدم که سواری سوناتا و هم سگمنتاش مثه کمری و آکورد(که باز از اینا سرترن) رو بیشتر قبول داشتن و به نسبت اوناس که میگن آپتیما خشکه و اتاقش شلختس
ایرانیا معمولن یه ماشین میخرن میخوان هرجور شده نشون بدن که چون پولشو دادن این ماشین از همه ماشینای دنیا سرتره! با سری s مرسدس هم حاضرن کل بندازن! :دی
آمار واردات ۶ ماهه اخیر سانتافه به تنهایی اندازه کل ماشینای کیا بوده یعنی خیالت از خدماتشم راحته
گزارش
پاسخ دادن
15:49  1393/10/05

رضا
0

سلام.در خدمت شما هستم.
09335103772
گزارش
پاسخ دادن
19:29  1397/11/16

مکانیک بازنشسته
0

کاتالیست عمرش چهارساله، کیلومتری هم صدهزارتاکه بره قانونن بای دعوض بشه اسیب میزنه به ماشین ولی راننده متوجش نمیشه عمرش که تموم شه دیگه کارایی نداره
گزارش
پاسخ دادن
15:27  1398/11/25

علی
0

سلام. من میخرم به بالاترین قیمت روز
گزارش
پاسخ دادن
13:57  1399/11/30

کاربر: ebrahimiarash
3

به نظر من اپتیما از هرجهت زیباتر از سوناتا هست علیرغم اینکه هردو از نظر فنی و کیفیت در یک حد هستند ولی اپتیما واقعا زیباتر از سوناتاست
گزارش
پاسخ دادن
00:56  1393/09/09

behrooz
0

با سلام
من یک اپتیما 2014 خریدم با 16تاکارکرد مونیتور فابریک خودش نیست.موردی پیش امده که صدای نویز سوت مانندی از بلندگوها شنیده میشه،حتی زمانی که ضبط خاموشه و با صدای گاز ماشین کم و زیاد میشه،از دوستان کسی میدونه علتش چی میتونه باشه؟
14:00  1393/09/08
گزارش
پاسخ دادن
صفحه اول 4 5 6 7 8 9 10 صفحه آخر
صفحه 7 از 29

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فاطمه محمددادی : ازماسورن پلاس دوگانه است ۱۰/۲۸تکمیل وج شده ولی هنوز خبری نیست چکارکنیم به کجا اعتراض بیاوریم خاه شا راهنمایی کنید خیلی نیاز دارم
یوسف : سلام دوستان کسی میدونه تاراهای v2 چرا فاکتور نمیشن ؟؟ الان چند ماه تاخیر دارن و فاکتور نمیشه .. دوستان اگه کسی میدونه اطلاع رسانی کنه 🙏🙏
تارا : من سفید انتخاب کردم خدا کنه زودتر بدن بابا سخته بدتن ماشین، ماشین زیر پامو فروختم به امید اینکه سر ۳ ماه یا کمتر از ۳ ماهه بدن...
مجمو : داداش فرمایش دیگه شما یا اطلس نتونستی بخری یا اینجا زندگی نمیکنی الان خودت همین اطلس رواگرازکارخانه بخری بخوای بفروشی عمرا این حرفوبزنی اطلس درحال حاضرتورنج 600 بهترین ماشین درایران هست واز 207 900 میلیونی هم بهتره درضمن ازتیرماه دیگه خواب اطلس 400 میلیوتی کارخانه روببینی ا همچین میگی ارزش نداره انگار 207 با900 میلیون پروازمیکنه وارزش داره یا پارس بدنه کاغذی یاهمه ماشینای ایرانخودرو که الان زیر700 نیست توبازار پسرجان یک ماشین بخر که با این تفکرت چندوقت دیگه موتورهم گیرت نمیاد اطلس فول اپشن ترین ماشین سایپا وایرانخودروهست که با600 میشه خرید
فرهاد : بعدم ممکنه این مسئله در مورد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی اتفاق بیافته ولی در مورد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بعیده
رصا : اها انشالله ماشینتو زودتر بگیری هم استفاده کنی هم کیف کنی
Mona J4 : سلام مشکل راهنمای چپ برای منم پیش اومد هنوز تحویل نگرفته. بردید نمایندگی؟ برای رفتن نمایندگی باید وقت بگیریم؟
کیان : شما ی لطف کن قیمت بقیه چیزارو هم ببین طلا دلار لوازم یدکی خودرو برنج روغن گوشت مرغ خونه میبینم خریدن هیچکدومشون عاقلانه نیس ولی تجربه ثابت کرده الان نخری باید چندماه دیگ گرونتر بخری تورم بالاست آخر سال با دلار ۷۵ تومنی اطلس ۷۰۰ میشه طلا بالای ۴ تومن میشه مافیا نمیزاره خودرو قیمتش پایین بیاد تا دست خودروساز واسه افزایش قیمت باز باشه کار عاقلانه اونیه ک پول نگه نداره بده خونه ماشین طلا یا هرچیزه دیگ بخره
فرهاد : حتی اگه این اتفاق هم بیافته طرف حساب ما دیگه شرکت سایپاست و فقط ممکنه بتونه تغییر قیمت اعمال کنه ولی نمیتونه ما رو حذف کنه لطفا ته دل افراد رو خالی نکنین
کیان : سلام استاد من با اطلس مسافرت رفتم شد حتما نباید ماشینت ایران خودرویی باشه واسه خانواده ۳ نفری عالیه پارس موتور xu7p کی گفته خوبه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل اسفند ریحانه : واقعاً امروز میاد یا تو خواب دیدین ؟؟
علی : ببخشید مبلغ تکمیل وجه چقدر شد منم بهمن هستم گفتن 141 تومن دیگه واریز کنیم چطور اینقدر کم کردن علتش چیه بخاطر تاخیرشه
سورن جدید ، تحویل 11 فروردین : سلام ، سورن موتور جدید تکمیل وجه 10 دی تحویل 11 فروردین هنوز فاکتور نشدم
سجاد : دوستانی که دعوتنامه تکمیل وجه براشون اومده لطف کنن بگن چقد بوده و اینکه افزایش قیمت بهشون خورده یا نه؟؟؟؟؟ تشکر
207پانا31فروردین : سلام چه تاریخی تکمیل وجه کردی
دیماهی : اتوماتهای دی که فاکتور شدن امروز کسی پلاک نشده؟
دنا اتو اذر : اتوزمستان عزیز میشه بگید ماشینی که فاکتور شده کدکلاسش کجاست
رضا بهمن فوری : همچنان در حال صدور دعوتنامه علی رغم واریز مابالتفاوت در تاریخ 16 فروردین 11646080
ساینا مبعث ( حسام سابق ) : سلام صبح همگی بخیر ، امروز روز خوبی براتون باشه هرکسی دل مردم شاد میکنه خبر خوش و دلگرمی میده دمش گرم خدا خیرش بده
سیمگه : تکمیل وجه چه زمانی انجام دادین