سایپا باید مرکز تولید و صادرات محصولات سیتروئن در منطقه شود

 

سایپا باید مرکز تولید و صادرات محصولات سیتروئن در منطقه شود

 
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: تولید صادرات محور و با اولویت حضور گسترده در بازارهای منطقه و جهان باید به عنوان شرط اصلی همکاری در دستور کار قرار گیرد که به نظر می رسد نگاه شرکت سیتروئن به سایپا نیز به همین شکل است و سایپا می تواند به مرکز تولید و صادرات محصولات سیتروئن در منطقه تبدیل شود.
 
شهرام آزادی اظهار کرد: با توجه به اظهار نظرات مختلف مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران گروه خودروسازی سایپا، انتظار می رود که قرارداد جدید سایپا و سیتروئن ویژگی هایی شامل تولید چندین محصول به روز و برخوردار از فناوری‌های پیشرفته و قیمت های مختلف، انتقال گسترده فناوری و تولید صادرات محور را در بر گیرد.
وی با بیان این که مطالبه امروز مشتریان خودرو، تولید محصولات دارای فناوری روز است که همزمان در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود، افزود: تجربیات گذشته در همکاری با شرکای اروپایی می‌تواند منجر به یک قرارداد بسیار خوب همکاری با شرکت سیتروئن شود.
این کارشناس صنعت خودرو در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: انتقال فناوری از سوی شرکت سیتروئن به داخل کشور نباید به تولید قطعات ساده مانند قطعات بدنه و تزئینی خودرو اکتفا شود، بلکه تولید قطعاتی در دستور کار قرار گیرد که از فناوری‌های پیچیده و بالا برخوردارند تا از این طریق دانش فنی قطعه سازان نیز ارتقا یابد. هرچند که در انتخاب این نوع قطعات باید به گونه‌ای عمل شود که توجیه اقتصادی نیز داشته باشد. یک راه برای اقتصادی کردن این موضوع وارد شدن در زنجیره تامین شرکت پژو سیتروئن است.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در ادامه گفت: قرارداد با سیتروئن باید به گونه ای باشد که مسائل و اختلاف نظرات جزئی سیاسی نتواند آن را تحت تاثیر خود قرار داده و روند کار را با اختلال مواجه کند.
وی در خصوص تولید محصولات مورد توافق در سایه این قرارداد خاطرنشان کرد: باید سطوح مختلفی از محصولات با قیمت ها و ویژگی های متفاوت در سایپا تولید شود زیرا تولید خودروهای صرفا لوکس و گران قیمت سیتروئن نمی تواند توجیه اقتصادی داشته باشد، زیرا عرضه این محصولات با تیراژ کم خواهد بود و انتقال تکنولوژی برای این تعداد امکان‌پذیر نیست.
آزادی ادامه داد: باید تولید خودروهای دارای قیمت اقتصادی و رقابتی در سطوح پایین و متوسط در تیراژ بالا در دستور کار قرار گیرد و تولید خودروهای گران قیمت و لوکس نیز در تیراژ پایین تر هدف‌گذاری شود. راه اندازی خطوط تولید برای مونتاژ خودروهای لوکس تنها موجب ضرر و زیان برای اقتصاد کشور خواهد بود و هیچ ارزش افزوده ای را برای صنعت خودروسازی به همراه نخواهد داشت.
وی اولویت اصلی سایپا در فرایند همکاری با سیتروئن را انتقال دانش فنی و تولید خودرو با برند مشترک عنوان کرد و گفت: باید استفاده از ظرفیت های سیتروئن برای توسعه محصول و تولید خودرو با برند مشترک در دستور کار گروه خودروسازی سایپا قرار گیرد.
این کارشناس صنعت خودرو با یادآوری قراردادهای گذشته خودروسازان داخلی با شرکت های اروپایی تصریح کرد: در گذشته این قراردادها تنها با هدف تولید یک نوع خودرو منعقد می شد و هیچ برنامه ای برای توسعه محصول وجود نداشت؛ بر همین اساس به نظر می‌رسد این بار سایپا با استفاده از تجربیات گذشته اقدام به یک برنامه‌ریزی برای توسعه محصول و تولید خودروهای متنوع با همکاری سیتروئن کرده است.
آزادی با اشاره به نحوه همکاری شرکت های اروپایی با ایران در شرایط کنونی پسا برجام، اظهار کرد: شرکت های اروپایی در تمامی قراردادهای خود با ایران، همه چیز را موکول به گذر زمان کرده اند و این موضوع فقط مختص صنعت خودرو نمی‌شود، بنابر این در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار داشت تمامی مفاد قراردادهای خودروسازان به صورت دقیق اجرا شود، اما به نظر می‌رسد در صورت ادامه همین روند، در دراز مدت موفقیت های بسیار خوبی نصیب خودروسازان داخلی به ویژه گروه خودروسازی سایپا خواهد شد.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , سابپا , سیتروئن , بازار خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

امیر(سابق)
1

ببین اینی که میگه آرزو هست. در مورد اون کاری که میتونید انجام بدین صحبت کنید
23:30  1395/05/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهرداد : دوستان عزیز، کارزار شما با عنوان «درخواست صدور دعوتنامه خودرو مازاد وارداتی به منتخبین سامانه یکپارچه توسط شرکت خودروسازی سایپا» تأیید و با موفقیت منتشر شد: https://www.karzar.net/114536 با به اشتراک گذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، این کارزار را اطلاع‌رسانی کنید و از آنها برای جمع‌آوری امضا کمک بگیرید. #منفعل_نباشیم
saeid تارا وی۴ : مبارک باشه درصد سود تاخیر داخل قراردادتون چند بود؟
S5 : من امروز با تهران تماس گرفتم گفتن قرار هست اطلاعیه بدن یه تاریخی رو مشخص کنن بعد بگن که چه روزی فاکتور میشه !!!!!؟؟؟؟؟؟ کلا مسخره ی این شرکت شدیم نمایندگی قم هم زنگ زدم میگه ماکاره ای نیستیم اطلاع نداریم دسترسی نداریم هرچی به شما میگن به ما هم میگن من ۲۰ مهر ثبت نام کردم هنوز تکمیل وجه زرد هست خدا لعنتشون کنه
امین j4 : سلام وقت بخیر.. کی شماره شاسی بهتون تخصیص شد؟ کی فاکتور شدین
اس ۵ : داره ۴ ماه میشه که از موعد تحویل گذشته آخه این چه مدلشه به قران دیگه خسته شدم یه ماشین خریدیما دهنه آدمو چرا سرویس میکنین
J7 صادرات : ما تماس گرفتیم هر روز چیزه جدید میگن تا الان میگفتن تا آخر اردیبهشت الان میگن تا آخر خرداد
میلاد : سلام من دیشب توی سامانه صمت از سایپا شکایت کردم و امروز باهام تماس گرفتن و پیگیر کارم شدن. دلیل شکایتم پیامک واریز اطلس و سهند به جای شاهین بود. گفتن که فرایند شکایت زمانبر هست و بازه تاریخی که سایپا گذاشته تموم میشه، با توجه به نتیجه نامشخص این شکایت من تصمیم گرفتم ماشین اطلس رو بردارم امیدوارم که ماشین خوبی باشه.
reza : سلام منم تحویل ۲۶ دی بود ،هنوز فاکتور نشده
S5. تهران : بنده ثبت نام مرداد هستم. پلاک هم شده ولی خبری از تحویل ندارم. کل مدارک خودرو هم برام پست شده حتی کارت سوخت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پراید وانت : دعوتنامه تکمیل وجه خرداد پیشنهادی دوستانی که با لاینر میخوان باید صبر کنن با تشکر
اریزو 6 پرو : سلاک کسی در مورد مجوز اریزو 6 پرو اطلاعی نداره همه مجوز ها اومده الا اریرو 6 پرو
مهرداد 4618 پاییز : ما هم تحویل 31 خرداد تکمیل وجه کردیم
محبیان ساینا 85 : من 16 فاکتور شدم فروش فوری هنوز پلاک نشدم دوستان اگه کسی تو این تاریخ فاکتور شده و پلاک شده لطفا اطلاع رسانی کنید🙏
اشفند دوگانه : سلام من زنگ زدم سایپا میگه که دعوتنامه یه مقدار از بهمنی ها مانده اونا تمام بشه بعدا اسفند میاد تاریخش هم گفت هیچی معلوم نیست کی قرار بیاد
دنا : مبارک باشه آقا رضا به سلامتی دل خوش
28 واریز وجه کردم : سلام ودرود 27 فاکتور شدن برن ببینند به ماهم اطلاع بدن ممنون
دنا پلاس efp : سلام تاریخ تحویل 6خرداده ولی هنوز آماده برای صدور فاکتوره کی میخاد فاکتور چه خدا می‌دونه!
Farshid fx : پاسخ به رضا : کاملا درست میفرمایید و من هم با توجه به تاخیر در تحویل x22 و x33 و x55 خیلی از این خبر خوشحال نشدم و اگر امکان جایگزینی بود حتما موافقت میکردم. ولی یه نکته ای بگم اینکه قبل از عید میزان تحویل x22 و x33 بالا بود و در اولویت و احتمالا مدارک گمرکی فونیکس ها بعد از اون تو نوبت بوده . بهرحال قطعا حجم ثبت نام فونیکس ها خیلی کمتر از x22 و x33 و x55 هست و با صدور یکسری مجوز تعداد زیادی ثبت نامی با فاصله زیادثبت نام خودرو تحویل میگیرن در حالی که یک صدور مجوز به همون تعداد فقط ثبت نام کنندگان 2 روز x22 و x33 رو جواب میده که ممکنه اون تعداد کسیشون تو گروه نباشه. اینجا یه نفر حمل x33 و x22 رو تو جاده اعلام کرد. کمی صبر وتحمل دیگه به خرج بدین مشکل حل میشه . فردا حتما خبر خوش در مورد مجوز خروج x22 و x33 میاد.
افشین : در جواب مهران من هم مثل شما هستم 18 اردیبهشت تکمیل وجه کردم سخا هم همون روز تحویل نمایندگی دادن کاستومر که نگاه میکنم روی پرداخت کل وجه می‌چرخه نگران نباشید درست میشه