چاله خدمات پس از فروش چینی ها برای مشتریان

 

چاله خدمات پس از فروش چینی ها برای مشتریان

 
بدنه ارزان، قطعات گران؛خدمات پس از فروش، مانعی پیش پای خرید برخی چینی ها
چینی ها در سال های اخیر توانسته اند سهم خوبی از بازار خودروی ایران را به خود اختصاص دهند، دلیل عمده این اتفاق هم ارزان بودن محصولات چینی است، اما این محصولات ارزان از دور دل می برند و از نزدیک قیمت قطعات یدکی شان، ضربان قلب مصرف کنندگان شان را بالا می برند. تحریم های بین المللی علیه ایران، به نفع هرکه نبود، برای چینی ها سود بسیار داشت.
 
چاله خدمات پس از فروش چینی ها برای مشتریان
 
این سود به ویژه در صنعت خودرو برای آنها چندین برابر شد و در نهایت با بالا گرفتن تحریم ها، این چرخ تولید چینی سازان در ایران بود که در بازار یکه تازی کرد و محصولاتی که حتی در خود چین هم خریدار زیادی نداشت به دلیل قیمت مناسب و آپشن های کپی شده بیش از خودروهای ساخت داخل، راهی بازار ایران شدند.
 
گرچه اگر منصفانه نگاه کنیم همه این محصولات هم بد نبودند، اما بخشی از این محصولات فقط قیمت ارزانی داشتند و در عوض در خدمات پس از فروش از خجالت مشتریان ایرانی درآمدند.
 
قیمت بالای خدمات پس از فروش نسبت به قیمت خودروهای چینی، چالشی است که صدای مصرف کنندگان این خودروها را درآورده است. مثلا فرناز نوبری که دو سال است خودروی ام وی ام 110 دارد می گوید: «قیمت لوازم یدکی این خودرو بسیار گران است. مثلا قیمت آیینه این خودرو در نمایندگی های خدمات پس از فروش شرکت مدیران خودرو، 180 هزار تومان است. درحالی که در بازار همان آیینه با همان برند و کارایی 70 هزار تومان هم پیدا می شود. »
 
همچنین کلانتری یکی دیگر از دارندگان این خودرو، در گفت وگو با «فرصت امروز» در این باره اظهار می کند: «سپر رنگ شده 206 که خودروی قبلی من بود، در نهایت 180 هزارتومان بود اما قیمت سپر خودروی کنونی ام با اینکه 14 میلیون از نظر قیمتی از 206 ارزان تر است، 320 هزار تومان تمام می شود. »
 
این گرانی تا این حد است که یکی از نمایندگان خدمات پس از فروش یکی از خودروسازان چینی می گوید قیمت برخی از فاکتورها به قدری زیاد است که مشتری حاضر نیست خودروی خود را تحویل بگیرد و برخی خودروها چندین ماه در نمایندگی ها باقی می مانند. اما دلیل این گرانی چیست؟ آیا چینی ها سود کم شده خود از قیمت خودرو را روی لوازم یدکی جبران می کنند؟
 
کاظمی، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی می گوید: «اصولا قطعاتی که توسط خود شرکت های خودروساز تولید می شوند، گران تر هستند، زیرا با کیفیت بالاتری تولید می شوند اما نمونه مشابه آنها که توسط شرکت های دیگر تولید شده اند، در بازار ارزان تر هستند. »
 
آرش محبی نژاد، دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان، در گفت وگو با «فرصت امروز» در پاسخ به این پرسش اظهار می کند: «این فرضیه درست است، وقتی خودرویی وارد کشور می شود، تا 10 سال وارانتی را شامل می شود که باید قطعات مصرفی آن تأمین شود، بنابراین ما در بحث قطعات یدکی وابسته به خارجی ها می شویم.
 
قسمت زیادی از این قطعات اصولا قاچاق می شوند و بخشی هم که از مبادی رسمی وارد می شوند، سود سرشاری را نصیب واردکننده می کند، درحالی که قطعات چینی کیفیت لازم را ندارند و تعداد مراجعه خودروهای چینی نیز به تعمیرگاه ها بیشتر است. این مشکل همه خودرو های ارزان قیمت چینی است. »
 
علاوه بر گران بودن لوازم یدکی، موضوع دیگر موجود نبودن برخی قطعات این خودروها در بازار و حتی نمایندگی هاست. مثلا کافی است شما بخواهید لاستیک خودروی ام وی ام 110 خود را تعویض کنید، آنگاه متوجه می شوید این لاستیک اصلا در بازار وجود ندارد و ناچارید که لاستیک پراید را که 5 سانتی متر از لاستیک استاندارد این خودرو بزرگ تر است خریداری کنید.
 
نکته بعدی گران تر بودن لوازم یدکی طرف راست خودرو نسبت به طرف چپ است، پدیده عجیبی که فقط در خودروسازان چینی یافت می شود، دلیل این گرانی هم این است که اصولا در تصادفات سمت شاگرد خودرو است که آسیب می بیند. درجه بندی مراکز خدمات پس از فروش که مشتری باید اختلاف قیمت آن را پرداخت کند، نکته دیگری است. مثلا شما اگر به نمایندگی خدمات پس از فروش رتبه یک مراجعه کنید، باید هزینه بیشتری نسبت به خدمات یکسانی که در نمایندگی خدمات پس از فروش رتبه 2 دریافت می کنید، بپردازید.
 
همه این موارد دست به دست هم داده تا چاله ای به نام خدمات پس از فروش برای مشتریان خودروهای چینی کنده شود، چاله ای که مشتریان با خودروهای چینی ارزان خود درون آن خواهند افتاد.
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , خودرو چینی , خدمات پس از فروش خودرو , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ناشناس : پذیرش 23 دیماه یکماه انتظار و منتظر فاکتور شدن هر روز تماس میگیرم با بدترین شکل ممکن جواب میدن امروز تماس گرفتم وزارت صنعت که اونجا هم متصدیش گفت باید از طریق دادگاه اقدام کنی و یا بعد از دریافت دادخواست مطالبه خسارت تاخیر بدی می گفت هیچ سازکاری برای پیگیری وجود نداره انقدر بد جواب داد از ترس اینکه تو نظر سنجی انتهای مکالمه نمره کیفی کم بهش ندم سه دقیقه بعد از پایان تماس قطع نمی‌کرد واقعا جای تأسف داره
سبحان : سلام دوستان تحویل گرفتم ایشالله برای همه.
وحید : شما برو اطلس بگیر جا نمونی
محمد s3 : منم ۱۵ آبان ثبت نام کردم هیچ خبری نیس خدا ازشون نگذره خسته شدیم به خدا
اطلس : دوستان اطلس رو ثبت نام کنید اشتباه نکنید ببینید کی گفتم اسن حرفو. نقد رو ول نکنید چیزی که مشخص نیست رو بچسبید
شاهین اتومات : چرا خبری از فاکتور شاهین اتومات نیست دوستان خبر جدیدی ندارید ؟؟😐😐😐
تارا وی وان پلاس : سلام، آیا کسی فروش فوری تارا وی یک پلاس فاکتور شده؟؟ چرا هرچی این مدل فاکتور میکنن مال پیش فروش هاست!؟
رسول چهارمحالی : سلام بنده یک دستگاه جک j4خریدم و یک ماه بعد از تاریخ تحویل خودرو را گرفتم اما دیرکرد نمی دهند باید کجا شکایت کرد
j7 سفید : امروز بعدازظهر باما تماس گرفتن برای تحویل اخرهفته به احتمال زیاد تواین چندروزه باهاتون تماس میگیرن گفتن مجوز حمل گرفته تااخرهفته میرسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اریزو5اف ال : منم مثل شمامنتظرم اما نمیدونم چرا شاسی نمیخوره وتخصیص نمیشه
امین 22 ساری : سلام هنوز خودرو ما که الان 68 روزه تو نوشتیم تکون نخورده چطور فروش 45 روزه گذاشتن واقعا جای سواله؟؟؟؟؟؟
خخخ : اره جان خودت ورضا
Farshid fx : دوستان 10 روز پیش بحث صدور مجوز فونیکس ها بود پشت بند این خبر موضوع پیش فروش فونیکس ها مطرح شد و رگبار خبرهای خوش تحویل فونیکس ها حالا هم بخشنامه ثبت نام ام وی ام ها صادر شده به غیر از x55 متاسفانه . پس از اواخر این هفته دیگه باید رگبار خبرهای خوش تحویل ام وی ام ها و صدور فاکتورها رو شاهد باشیم. انشالله مشکل x55 ها هم تا اوایل هفته آینده حل بشه
Ma.sh.6571 : سلام میگم من دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال موعد تحویل تابستان هم کی دعوتنامه ش میاد
سلام : اره جان خودت دوتاتون جاسوس ویرانخودروید ناکس ها
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : سورن جدید سلام مبارک باشه. زمان ارسال و تحویل بستگی به محل سکونت و سایت تحویل داره و احتمالا یک تا دو هفته زمان می‌بره. من تو دوره کرونا یک پارس نوشتم که همزمان با بیماری من به نمایندگی رسید و نمایندگی حدود 20 روز تا یک ماه ماشین رو نگه داشت تا من بهتر شدم و رفتم ماشین رو تحویل گرفتم. با توجه به اینکه الان نمایندگی ماشینی برای فروش نداره، راحت می‌تونه ماشین رو تا زمان تحویل نگه داره.
Ma.sh.6571 : سلام شما میدونید دعوتنامه دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال موعد تحویل تابستان 1403 را صادر می کند
سارا محمدی : سلام نمایندگی تحویل گرفتین
محسن : سلام آقا رضا واقعی شما که همسایه امام رضا هستی خدایش اینا که گفتی خدایش درسته داداش