چاله خدمات پس از فروش چینی ها برای مشتریان

 

چاله خدمات پس از فروش چینی ها برای مشتریان

 
بدنه ارزان، قطعات گران؛خدمات پس از فروش، مانعی پیش پای خرید برخی چینی ها
چینی ها در سال های اخیر توانسته اند سهم خوبی از بازار خودروی ایران را به خود اختصاص دهند، دلیل عمده این اتفاق هم ارزان بودن محصولات چینی است، اما این محصولات ارزان از دور دل می برند و از نزدیک قیمت قطعات یدکی شان، ضربان قلب مصرف کنندگان شان را بالا می برند. تحریم های بین المللی علیه ایران، به نفع هرکه نبود، برای چینی ها سود بسیار داشت.
 
چاله خدمات پس از فروش چینی ها برای مشتریان
 
این سود به ویژه در صنعت خودرو برای آنها چندین برابر شد و در نهایت با بالا گرفتن تحریم ها، این چرخ تولید چینی سازان در ایران بود که در بازار یکه تازی کرد و محصولاتی که حتی در خود چین هم خریدار زیادی نداشت به دلیل قیمت مناسب و آپشن های کپی شده بیش از خودروهای ساخت داخل، راهی بازار ایران شدند.
 
گرچه اگر منصفانه نگاه کنیم همه این محصولات هم بد نبودند، اما بخشی از این محصولات فقط قیمت ارزانی داشتند و در عوض در خدمات پس از فروش از خجالت مشتریان ایرانی درآمدند.
 
قیمت بالای خدمات پس از فروش نسبت به قیمت خودروهای چینی، چالشی است که صدای مصرف کنندگان این خودروها را درآورده است. مثلا فرناز نوبری که دو سال است خودروی ام وی ام 110 دارد می گوید: «قیمت لوازم یدکی این خودرو بسیار گران است. مثلا قیمت آیینه این خودرو در نمایندگی های خدمات پس از فروش شرکت مدیران خودرو، 180 هزار تومان است. درحالی که در بازار همان آیینه با همان برند و کارایی 70 هزار تومان هم پیدا می شود. »
 
همچنین کلانتری یکی دیگر از دارندگان این خودرو، در گفت وگو با «فرصت امروز» در این باره اظهار می کند: «سپر رنگ شده 206 که خودروی قبلی من بود، در نهایت 180 هزارتومان بود اما قیمت سپر خودروی کنونی ام با اینکه 14 میلیون از نظر قیمتی از 206 ارزان تر است، 320 هزار تومان تمام می شود. »
 
این گرانی تا این حد است که یکی از نمایندگان خدمات پس از فروش یکی از خودروسازان چینی می گوید قیمت برخی از فاکتورها به قدری زیاد است که مشتری حاضر نیست خودروی خود را تحویل بگیرد و برخی خودروها چندین ماه در نمایندگی ها باقی می مانند. اما دلیل این گرانی چیست؟ آیا چینی ها سود کم شده خود از قیمت خودرو را روی لوازم یدکی جبران می کنند؟
 
کاظمی، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی می گوید: «اصولا قطعاتی که توسط خود شرکت های خودروساز تولید می شوند، گران تر هستند، زیرا با کیفیت بالاتری تولید می شوند اما نمونه مشابه آنها که توسط شرکت های دیگر تولید شده اند، در بازار ارزان تر هستند. »
 
آرش محبی نژاد، دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان، در گفت وگو با «فرصت امروز» در پاسخ به این پرسش اظهار می کند: «این فرضیه درست است، وقتی خودرویی وارد کشور می شود، تا 10 سال وارانتی را شامل می شود که باید قطعات مصرفی آن تأمین شود، بنابراین ما در بحث قطعات یدکی وابسته به خارجی ها می شویم.
 
قسمت زیادی از این قطعات اصولا قاچاق می شوند و بخشی هم که از مبادی رسمی وارد می شوند، سود سرشاری را نصیب واردکننده می کند، درحالی که قطعات چینی کیفیت لازم را ندارند و تعداد مراجعه خودروهای چینی نیز به تعمیرگاه ها بیشتر است. این مشکل همه خودرو های ارزان قیمت چینی است. »
 
علاوه بر گران بودن لوازم یدکی، موضوع دیگر موجود نبودن برخی قطعات این خودروها در بازار و حتی نمایندگی هاست. مثلا کافی است شما بخواهید لاستیک خودروی ام وی ام 110 خود را تعویض کنید، آنگاه متوجه می شوید این لاستیک اصلا در بازار وجود ندارد و ناچارید که لاستیک پراید را که 5 سانتی متر از لاستیک استاندارد این خودرو بزرگ تر است خریداری کنید.
 
نکته بعدی گران تر بودن لوازم یدکی طرف راست خودرو نسبت به طرف چپ است، پدیده عجیبی که فقط در خودروسازان چینی یافت می شود، دلیل این گرانی هم این است که اصولا در تصادفات سمت شاگرد خودرو است که آسیب می بیند. درجه بندی مراکز خدمات پس از فروش که مشتری باید اختلاف قیمت آن را پرداخت کند، نکته دیگری است. مثلا شما اگر به نمایندگی خدمات پس از فروش رتبه یک مراجعه کنید، باید هزینه بیشتری نسبت به خدمات یکسانی که در نمایندگی خدمات پس از فروش رتبه 2 دریافت می کنید، بپردازید.
 
همه این موارد دست به دست هم داده تا چاله ای به نام خدمات پس از فروش برای مشتریان خودروهای چینی کنده شود، چاله ای که مشتریان با خودروهای چینی ارزان خود درون آن خواهند افتاد.
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , خودرو چینی , خدمات پس از فروش خودرو , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایکس ۵ : بله روزهای کاریشونه
X5 : دوستان پنجشنبه ها هم جز روای کاری کرمان موتوره درسته؟؟؟
شهرام : سلام. تو اخبار گفت برید از سایپا به خاطر تاخیر به سازمان حمایت از مصرف کننده شکایت کنید دوستان که تاخیر هستند برید شکایت کنید دیدید ایران خودرو رو جریمه کردند حتما تاثیر داره شکایت زیاد بشه
حمید : من به سایپا زنگ زدم اپراتور گفت به علت نداشتن سانروف فعلا از فاکتور خبری نیس این مشکل برای اطلس و شاهینه و تا آخر شهریور هم امید نداشته باشین من خودم تکمیل وجه ۳ اردیبهشتم
ناشناس : در جواب شاهین جی بله حتما اول پیامک تبدیل رو گوشی تون میاد بعد تبدیل میزنید همین جوری نمیشه تبدیل زد
ناشناس : در جواب حسین سلام منم مثل شما ۴ دی واریز اولیه ۲۹۱ و هفته ۴ مرداد ولی ۱۸ خرداد پ تبدیل به جی ال آمد و من ۲۶۱ واریز کردم و الان در انتظار تحویل ماشین که هنوز فاکتور نشده
تبدیل : من هم دقیقا شرایط شما رو دارم ۱۸خرداد پیام تبدیل به جی ال اومد و تبدیل زدم و تکمیل وجه کردم اما الان دوماه بیشتر شده و خبری نیس
علی : مگه ری را تحویل اردیبهشت هم بود؟؟ اخرین مرحله اسفند 1403 بود که
A5 شهریور سفید اقساطی : سلام منم مثل شما بودم حضوری جنت آباد مراجعه کردم بعد ۳ روز فاکتور شد کارشناس میگفت خیلی قبل تر از این ها باید میومدی برای پیگیری!!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هوش مصنوعی : از عوامل سایپا چه ضایع پیام دادی حرمله
علی : شما با این شایعات می خواید مردم خودرو نفروشن تا عرضه کم بشه و قیمت بره بالا نفعش برای خودروساز و دلال هست مردم فقط گرانی تحمل میکنن
پیش فروش تکمیل 11 اسفند : بله خرداد بوده تو گروه سایپا هم گفتم
کوییک : همون سفیده
. : به نظرم عادی ها فاکتور شدن شما هم به زودی میشید اگر خدا بخواد.
کویبک : مزایای رنگ سفید شیری: ظاهر زیبا و کلاسیک: رنگ سفید شیری ظاهری شیک و جذاب به خودرو می بخشد و با اکثر مدل ها و سبک های خودرو سازگار است. بازتاب بالای نور: این رنگ نور خورشید را به خوبی بازتاب می‌دهد و باعث خنک تر ماندن کابین خودرو در روزهای گرم تابستان می شود. کاهش اثر لکه ها و کثیفی ها: سفید شیری، به ویژه در مقایسه با رنگ های تیره تر، لکه ها و کثیفی ها را کمتر نشان می‌دهد و نگهداری از آن آسان تر است. دید بهتر در شرایط مختلف: رنگ سفید به دلیل بازتاب نور، دید بهتری را در شب و شرایط آب و هوایی نامساعد (مانند مه) فراهم می کند.
سهیلا 13799 : سهیلا 0 سلام وقت همگی بخیر من پیش فروش ثبت نام کردم با موعد تحویل هفته چهارم آذر ماه 1404 چند تا سوال داشتم از دوستان خواهش میکنم منطقی و بدور از احساسات تحلیل و جواب بدید 1.با توجه به تاریخ تحویل هفته چهارم آذر ماه بنظرتون چه تاریخی دعوت نامه صادر میشه و چه تاریخی تحویل میدن؟ 2.آیا اگه هفته چهارم آذر ماه بگذره و دعوت نامه نیاد و احیانا افزایش قیمت بخوره شامل حال منم میشه یا نه؟در صورتی که دعوت نامه بیاد و تکمیل وجه کنم بعد از هفته چهارم آذر افزایش بخوره شامل من میشه یا نه؟ 3.تو قسمت پیگیری خودرو میزنم نوشته که احراز سکونت انجام نشده یعنی چی و باید چکار کنم ؟آیا باید بعد از پذیرش به نمایندگی مراجعه کنم؟
مرادی : سلام خواهشا یکی بهم جواب بده من 20خرداد تکمیل وجه کردم واریزی اولم 10 دی ماه بود و ساینا تبدیلی به تک طرح جوانی جمعیت چرا کسی که 15تیر ماه تکمیل وجه کرده فاکتور شده ولی منی که 20 خرداد تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم؟؟؟
سهیلا : سلام وقت همگی بخیر من پیش فروش ثبت نام کردم با موعد تحویل هفته چهارم آذر ماه 1404 چند تا سوال داشتم از دوستان خواهش میکنم منطقی و بدور از احساسات تحلیل و جواب بدید 1.با توجه به تاریخ تحویل هفته چهارم آذر ماه بنظرتون چه تاریخی دعوت نامه صادر میشه و چه تاریخی تحویل میدن؟ 2.آیا اگه هفته چهارم آذر ماه بگذره و دعوت نامه نیاد و احیانا افزایش قیمت بخوره شامل حال منم میشه یا نه؟در صورتی که دعوت نامه بیاد و تکمیل وجه کنم بعد از هفته چهارم آذر افزایش بخوره شامل من میشه یا نه؟ 3.تو قسمت پیگیری خودرو میزنم نوشته که احراز سکونت انجام نشده یعنی چی و باید چکار کنم ؟آیا باید بعد از پذیرش به نمایندگی مراجعه کنم؟
سحر : اخه یعنی چی رنگ سفید شیری 😣😣😣 یعنی اینقدر صبر کنیم تهش ماشینی تحویل بگیریم که انگار خاک گرفته روش… امیدوارم رنگ سفید تحویل بدن