بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران

 

بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران

 
عرضه خودروهای کم‌مصرف و ارزان‌قیمت از اساسی‌ترین نیازهای جامعه امروز ماست، زیرا که ترافیک و ازدحام فزاینده در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها، مجال استفاده از خودروهای بزرگ‌تر را از بسیاری اشخاص ستانده و استمرار این وضع، هر روزه افراد بیشتری را ملزم به بهره‌گیری از خودروهای کوچک‌تری جهت ایاب و ذهاب روزمره خود می‌کند. ضمن اینکه، گرانی بنزین هم استفاده از خودروهای بزرگ‌تر را بسی پرهزینه نموده و از صرفه‌های اقتصادی‌شان هم به‌شدت کاسته است. در این میان، خودروسازان هندی را می‌توان از منادیان اصلی ساخت خودروهای کوچک، کم‌مصرف و به‌صرفه در دنیا دانست و در این میان، شرکت تاتا موتورز هم از سازندگان شاخص در این عرصه است.
بر پایه برخی از مندرجات، قرار است که سه خودروی مدرن از تاتا راهی ایران زمین شوند، این سه به ترتیب بولت، زست و تیاگو نام دارند. در این نوشتار سعی داریم که به نحوی مختصر مشخصات هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم.
تاتا بولت
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
عرضه این محصول بخشی از برنامه فالکون این شرکت به شمار می‌رود، برنامه‌ای که استراتژی آینده آن را بازتعریف می‌کند. تاتا بولت، از ظاهر شسته و رفته و باوقاری برخوردار است و در پیکره خود، از شاخص‌هایی همچون خطوط تیز و شارپ، ستون C مشکی رنگ و طرح خلاقانه هوزینگ مه‌شکن‌های جلو سود می‌برد. درون کابین این خودرو با تریم پیانو مشکی مزین شده و از متریال درخوری جهت ساخت و پرداخت آن استفاده شده است.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
امکانات مناسبی از جمله سامانه اطلاعات – سرگرمی با صفحه لمسی به ابعاد 5 اینچ در آن مشاهده می‌شود. این خودرو فعلاً با دو پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود؛ نسخه بنزینی 2 سیلندر با حجمی معادل 1.2 لیتر که به سامانه TURBOCHRGED MPFI مجهز است و توانی معادل 89 اسب بخار و گشتاوری برابر با 140 نیوتن‌متر را تولید می‌کند؛ این نسخه که احتمال ورود آن به ایران از پیشرانه دیگر بیشتر است شتاب صفر تا صدی معادل 17 ثانیه را برای بولت به ارمغان آورده و سرعت نهایی برابر با 154 کیلومتر بر ساعت را برای آن تدارک می‌بیند. پیشرانه 1.3 لیتری دیزلی مولتی جت این خودرو هم از توانی معادل 75 اسب بخار برخوردار بوده و منشاء آن هم از کمپانی فیات ایتالیاست. هر دوی این پیشرانه‌ها با یک گیربکس 5 سرعته دستی عرضه می‌شوند.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
مهم‌ترین رقبای این خودرو در بازار هند، خودروهایی همچون هیوندای i10 گرند، فورد فیگو و ماروتی سوزوکی سوئیفت هستند. نسخه بنزینی تاتا بولت، بسته به تجهیزات رفاهی به کار رفته در آن، با بهایی بین 458 هزار الی 612 هزار روپیه (بین 6,800 الی 9,100 دلار) در بازار هند فروخته می‌شود.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
به‌احتمال‌زیاد، تنها نسخه بنزینی این خودرو وارد ایران خواهد شد و در این صورت، با خودروهایی همچون پژو 206 تیپ 2 و ام وی‌ام 315 به رقابت تنگاتنگی خواهد پرداخت.
تاتا زست
نخستین باری که «زست» در کنار هاچ‌بک «بولت» جای گرفت در نمایشگاه خودروی هند بود، نمایشگاهی که در سال 2014 میلادی برگزار شد. با آنکه این خودرو بر روی پلت‌فرم مدل قدیمی ویستا تکوین و توسعه یافته، ولی کاملاً تحت بهسازی و اصلاح مجدد قرار گرفت، تا آنجایی که حتی در وجود یک پیچ هم با این مدل قدیمی اشتراک ندارد.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
نمای ظاهری این خودرو هیچ تفاوتی، مگر در وجودی صندوقی اضافی با نسخه هاچ‌بک خود ندارد، ولی بنا به مندرجات برخی از سایت‌های هندی، وجود همین صندوق در برخی از زوایا ظاهر عجیب و ناموزونی را برای این مدل رقم زده و به شاکله کلی طرح تا اندازه‌ای لطمه وارد نموده است. برخلاف طرح بحث‌برانگیز بدنه، کابین این خودرو از طرح جذاب و گیرایی بهره می‌برد و فضای موجود در آن برای یک خانواده متوسط هندی کاملاً کفایت می‌کند.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
کیفیت متریال کابین نیز به نحو رضایت مندانه ای بهبود یافته و از تجهیزات خوبی از جمله سامانه اطلاعات – سرگرمی، دوربین دید عقب، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان برخوردار است.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
این خودرو از پیشرانه‌های یکسانی با مدل بولت بهره می‌برد، یک پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی مجهز به سامانه توربوشارژ، که از توانی معادل 89 اسب بخار و گشتاوری برابر با 140 نیوتن‌متر برخوردار است، تاتا زست با این پیشرانه شتاب صفر تا صد را در زمانی معادل 15 ثانیه پر می‌کند و به سرعت نهایی 158 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد، این نسخه بیشترین شانس ورود به ایران را داراست؛ و از طرفی، یک پیشرانه 1.3 لیتری دیزلی با توان 74 اسب بخار هم برای این خودرو ارائه می‌شود؛ هر دوی این پیشرانه‌ها با یک گیربکس 5 سرعته دستی عرضه می‌شوند. در نسخه بنزینی زست، سواری خودرو به حد شگفت‌آوری نرم است و تعویض دنده‌های گیربکس آن هم به نرمی و سهولت صورت می‌پذیرد.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
در صورت ورود نسخه بنزینی تاتا زست به ایران زمین، رقبایی همچون رانا، ام وی‌ام 315 هاچ‌بک و حتی پژو 206 SD رویاروی او خواهند بود
 
تاتا تیاگو
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
بر مبنای برخی از مندرجات، شانس ورود مدل تیاگو (TIAGO) به کشورمان از دیگر محصولات تاتا بیشتر است. تیاگو، یک خودروی سوپر مینی و از جدیدترین ساخته‌های سازنده خود به شمار می‌آید.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
فروش این خودرو از ماه آوریل سال جاری در بازار هندوستان آغاز گردید و فعلاً نیز با دو گونه پیشرانه اعم از بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود. پیشرانه بنزینی آن که برچسب ECO و یا اقتصادی را با خود یدک می‌کشد، از توانی معادل 84 اسب بخار و گشتاوری برابر با 114 نیوتن‌متر برخوردار است؛ و پیشرانه دیزلی هم از توانی برابر با 67 اسب بخار. هر دو نسخه، سه سیلندر بوده و انتقال نیرو را در آنها توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی صورت می‌پذیرد.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
در آغاز، تیاگو با نام زیکا خطاب می‌شد، ولی به سبب همنام بودن تلفظ زیکا با ویروسی مسری و کشنده، مجدداً با نام تیاگو آرم گذاری شد. تیاگو، از ظاهری پخته و زیبایی برخوردار و ناحیه جلوی آن نیز از کاراکتری کاملاً مستقل سود می‌برد. خطوط میانی قوی در نیمرخ بدنه آن به کار رفته که در تلفیق با چین‌هایی برجسته، نمایی مدرن را برای آن به ارمغان آورده‌اند، نمایی که همچون سلاحی مستحکم مددکار این خودروی کوچک در مقابل رقبای توانمندی من‌جمله هیوندای i10 است.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
برای طراحی درون کابین از طرحی شاد استفاده شده و کیفیت متریال به کار رفته، ترکیبی از خوب تا ارزان است. فضای درون کابین، در قیاس با دیگر رقبای این خودرو فراخ و جادار می‌باشد و از امکانات خوبی نیز بهره می‌برد که از جمله می‌توان به سیستم صوتی و تصویری آن اشاره داشت که توان سازگاری با گوشی همراه اندرویدی و ios را داراست. نسخه بنزینی تاتا تیاگو با بهایی بین 320 الی 475 هزار روپیه (4,800 الی 7,100 دلار) در بازار هند به فروش می‌رسد. 
 
احتمالاً این خودرو در گونه بنزینی‌اش وارد ایران خواهد شد و رقبای اولیه آن را می‌توان خودروهایی همچون تیبا هاچ‌بک و تا حدی هم پژو 206 تیپ 2 دانست.
 
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو , بازار خودرو , خودرو هندی , تاتاموتورز , خودرو جدید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

فرزاد
4

مشکل کشور عدم ورود و تولید خودروی ارزان نیست بلکه سیاست قیمتگذاری هدفمند و حمایتی نرخ ارز و تعرفه برای برخی دلسوزان وطنی است و الا خودروهای تولید داخل همگی دارای قیمت واقعی زیر ۱۰ میلیون میباشند ولی امان از ،.،.،؟!
تا زمانیکه ما خودروی تولید داخل رو با سه برابر تعرفه صادرات به سایر کشورها اهم از اجنبی و برادر در داخل خریداری میکنیم، چه امیدی به چه چیزی داشته باشیم؟
هیوندای اکسنت همکلاس پر،آید خودمونه ولی قیمتش دوبرابر قیمت واقعی و جهانی جنسیس ۲۰۱۷ هست.
21:47  1395/05/13
پاسخ دادن
علیرضا عباسی
7

ای کاش پلیس ورود وسایل نقلیه موتوری زیر 100 اسب بخار رو به جاده های بیرون شهری و بین شهرها ممنوع اعلام کنه.. خیلی خطرناکتر از پرایده و در همون حد با طراحی داخلی بهتر از همه محصولات داخلی!!!!
21:11  1395/05/13
پاسخ دادن
hasan
3

آخه ما چه گناهی کردیم که ماشینی باید سوار شیم که صفر تا صدش 15 ثانیه هست.این فاجعه اس....
20:02  1395/05/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا : سلام مبارکه. چقدر جریمه تاخیر زدند. منم بخشنامه ۲۶۱۵ هستم تحویل سوم بهمن ولی رنگ تیتانیوم. سپاسگزارم
عادل : مبارک باشه دوست عزیز ایشالله این خبر خوب برای هممون اتفاق بیفته 😍
DA : ▫تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا.اس دوگانه سوز ▫اعلام دعوتنامه پیشنهادی ساینا.اس دوگانه سوز 🔻مشتریان ساینا.اس دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان در قرارداد گروه خودروسازی سایپا بهمن ماه ۱۴۰۲ بود، همین خودرو، مطابق قرارداد و مهلت زمانی ۱۵ روزه برای تکمیل وجه با قیمت ۲۸۷ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان به مشتریان تحویل داده خواهد شد. 🔗 saipanews.com/news/id/23602 🆔 @saipanews_com
عادل : برا خودمم تاحالا چند بار تاریخ آماده برای صدور فاکتور تغییر کرده آخرین تاریخش هم برای پنج اردیبهشت هست با پشتیبانی که تماس گرفتم گفتن به خاطر همین موارد هست هرچند ایران خودرو هیچ کدوم از حرفهاشون راست نیست احتمالن اینم دروغ گفتن😑😑
mhd S3 : روال ثبت شکایت تعزیرات چطوری هستش؟.من ماشین رو بگیرم دادگستری شکایت می کنم برای تاخیر بدبختی ما شهرستانی ها که فقط یه نمایندگی داریم اینه که نمایندگی با هامون سر لج افتاده پیگیری می کنی تازه شاکی هم هستن ولی تهران و بقیه شهرا بزرگ چنتا نمایندگی دارن
mhd S3 : دو نفر فکر کنم تحویل گرفتن تو تاریخچه همین گفتگو ها چک کنی میبینی
T8 : بله ، برا تحویل هم باید با نمایندگی در تماس باش تا بارگیری کنن بیاد برسه زمان میبره
امید : شما ماشین خریدی سوار شی یا دلالی کنی ؟! ملت ما خودشون پالونشون کجه بعد تعجب می کنن چرا مقام مسئول درست کار نمی کنه .
امید : نه همپن نارنجی باشه تحویل میدن
حسین j7 : خدا لعنت کنه به این کرمان خودرو اخرشم ماشینو تحویل نمیده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احسان : سلام تو میز خدمت من آمده تبدیل ویژه ماشین تحویلم 207 ارتقا یافته هست موعد تحویلم هم خرداد هستش کل مبلغ و واریز کردم بعدش ما برج 8 اجباری تبدیل کردن ب پانا ارتقا یافته ما هم انجام دادیم الان این چیه دیگه تبدیل ویژه کسی میدونه جریان چیه ممنون میشم جواب بده
علی اتوماتیک اسفند 402 : سلام کی تکمیل وجه کردی مگه بعدش مکه ثبت نامت شما سامانه یک پارچه بوده
محمد اتومات : امروز دقیقا 90 روزه واسه کوییک اتومات تکمیل وجه کردم. هیچی معلوم نیست.
محسن 207دنده اسفند : ن عزیز 8تومان
م : سلام امروز رفتم. نمایندگی شهرمون گفت. که معلوم نیست شاید ده روز دیگه شاید یه ماه دیگه یعنی واقعا نمیدونن. کی میاد یا نمیخوان. بگن
207 پانو : شما هنوز فاکتور نشدی ؟ چندمی ؟
207 : بعد تحویل خودرو میتونی همون نمایندگی نقد یا اقساط انجام بدید
یوسف : سلام سایناجی ایکس زمستان1403هستم کی پیامک میادقبلاپیام امده براساینا85گانه واریزنکردم ممنون میشم اگه جواب بدیدزنگ زدم میگن50 و50هست
اسفند دوگانه : سلام برا من الان از نمایندگی زنگ زدن گفتند دعوت نامه ساینا تک برات اومده پیشنهادیه اگه میخوای بیا تکمیل وجه کن ،چی میگن بعد دوسال
رانا : تشکر