پنج انتقاد مردم از خودروسازان

 

پنج انتقاد مردم از خودروسازان

 
مصرف‌کنندگان رضایت نسبی از عملکرد خودروسازان داخلی ندارند. براساس یک نظرسنجی بیشترین انتقادات مردم از خودروسازان پیرامون پنج محور اساسی و مهم است.
 
به گزارش ایسنا، در نظرسنجی صورت گرفته با موضوع "میزان رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال ۱۳۹۴" مصرف‌کنندگان انتقادات مختلفی را نسبت به عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو مطرح کرده‌اند.
 
براساس این نظرسنجی پنج موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو"، "تاخیر در زمان تحویل خودرو"، "دیرکرد در تحویل مدارک و پلاک خودرو"، "وجود ایراد در خودرو در زمان تحویل" و "کم بودن تنوع آپشن‌ها" محور بیش از ۵۰ درصد انتقادات مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را تشکیل می‌دهد.
 
این انتقادات تایید کننده این باور رایج در میان عموم مصرف‌کنندگان است که تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای عرضه شده در ایران وجود ندارد. درواقع قیمت خودروهای داخلی در مقایسه با کیفیت آنها، بالاست.
 
علاوه بر آن مصرف‌کنندگان ایرانی اطمینانی از صحت خودروهای صفر کیلومتر تولیدی از سوی خودروسازان داخلی ندارند. در این زمینه در نظرسنجی‌ای که پیش از این از نیازها و خواسته‌های مشتریان ایرانی از فرایند فروش خودروهای داخلی انجام شده بود، پاسخ‌دهندگان "سلامت" خودروی صفرکیلومتر خریداری شده را به عنوان یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های اساسی خود از خودروسازان داخلی مطرح کرده بودند.
 
نتایج این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دغدغه خریداران خودرو در ایران دقیقا از زمان تصمیم به خرید آغاز می‌شود. اینکه چه خودرویی با چه قیمتی خریداری کنند؛ آیا خودرو در زمان وعده داده شده تحویل خواهد شد و از همه مهمتر اینکه آیا خودروی صفرکیلومتر خریداری شده سالم است یا اینکه بلافاصله پس از تحویل، نیاز به مراجعه به تعمیرگاه‌ها دارد!؟
 
در این زمینه عملکرد خودروسازان بزرگ داخلی نشان داده که قبل از تحویل گرفتن خودروی نو و تست آن، اطمینانی از صحت عملکرد خودرو وجود ندارد؛ شاهد این مدعا نیز شهروندانی هستند که بلافاصله پس از تحویل گرفتن خودروی صفرکیلومتر خود، برای حل عیوب خودرو مجبور به مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان شده‌اند.
 
نارضایتی مردم از عملکرد خودروسازان در حالی است که وزیر صنعت به عنوان عالی‌ترین مقام دولتی سیاست‌گذار صنعت خودرو نیز تاکنون چندین بار انتقاداتی را از عملکرد خودروسازان مطرح کرده‌ است.
 
در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرده بود:" توقع مشتریان داخلی افزایش یافته، ولی با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است".
 
وی همچنین از این انتقاد کرده بود که "چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند!؟ ".
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو , سایپا , پارس خودرو , خودرو داخلی , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کیانوش
1

تا زمانی که مردم میخرن این آقایون هم میندازن
این که چیز جدیدی نیست داداش.ایرانی جماعت نمیتونه جلو خودشو بگیره.
به قرآن شش ماه هیشکی نخره ببین چی میشه
12:50  1395/05/22
پاسخ دادن
مهدی
3

رانای صفر خریدم رنگ داره...3ماهه پیگیر تعویضم با شکایت..
من ادم گیری هستم..اخرش موفق میشم.
10:46  1395/05/21
پاسخ دادن
ارمااااان
11

ینی چی توقعات توقع مشتریان داخلی افزایش یافته ؟؟؟؟
این حرفش خودش بدترین توهینه ... برای یه خودرویی که 3.200 در میاد دارن 21 میلیون نقد میدن و انتظار دارن سالم باشه توقع زیااادیه ؟؟؟ یا برای خودرویی مثل پژو ایران 206 که 7 تومن در میاد دارن 37 تومن پول میدن و توقع دارن سالم باشه واااقعا توقع زیادیه ؟؟؟؟ این حرف خودش بدترین توهینه

اقا اگه نمیتونید خودرویی بسازید که صفرش خراب نباشه... خب بهتره جمع کنید و اینقد ادعا نکنید دیگه .باور کن ظالم تر از شما پیدا نمیشه اصلا .. اخه انتظار اینکه ماشین صفر همه چیزش سالم باشه توقع زیاااادیه؟؟. یا اینا حرف دهنشونو نمیفهمن اصلا یا واقعا خودشونو زدن به اون راه .شرکته ماشین تولید کرده چند تاش خراب شده همه خودروهاشونو قراخوان میکنن و با پرداخت خسارت همه رو درست می کنن ... اون وقت این میگه توقع زیادی دارن و توقعشون زیاد شده .حیف که انحصاریش کردین وگرنه اشغال ترین شرکت خارجی بجر چین بیاد و خودرو در رنج 30 یا 40 تومن بتونه بده .. شما ها باید برید و کلااااا همه چی رو تخته کنید ولی حیف انحصاری کردید و اون وقت میگید توقعشون بیشتر شده ...
00:55  1395/05/21
پاسخ دادن
مجید
12

امید وارم برشکست بشن راحت شیم یک عمره دارن خون مردم رو تو شیشه میکنن !
21:41  1395/05/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید* تهران* : شما نمیتونی جلوی چک صیادی رو بگیری مگر اینکه دستور قاضی رو براش بگیری اونهم شرایط خاص مگر باج گیری یا دزدی یا این چیزها . اگر هم چک پاس نکنی فقط حسابهات رو مسدود میکنی بجای این وقت تلف کردنها برو شکایت کن از کرمان موتور
نبیلی : برای شما فاکتور شد ؟
s3 سفید* تهران* : با شماره قرارداد و کد ملی باید وارد بشی اون طور شماره شاسی رو میبینی
فرامرز مهر : من هم اقدام به مسدود کردن چک میکنم شکایت هم میکنم
آمنه : کسی هست پیش فروش طرح جوانی نوشته باشه اسفند تکمیل وجه کرده باشه تحویل گرفته باشه...؟؟ من اطلس خرداد ۱۴۰۲ اسم نوشتم دی یه ۲۰۰ میلیون و اسفند تکمیل وجه کردم زده بود ۳۰ روز بعداز تکمیل وجه قرار بود تحویل بدن هنوز فاکتورم نشده... خدا ازشون نگذره تازه خوب طرح مادانه وای به حال دیگران....
شاهین اتوماتیک : پس پیش فروش شاهین اتومات چی میشه پذیرش 24 مهرماه 1402
T8و T9 : ما نمیدونیم چه جوری هاست ، برای ما چراغ های فاکتور شده سبز شده و در مرحله صدور بیمه است ، ولی پایین قسمت شماره شاسی و قرارداد ،هیچ چیزی درج نشده ، چه جوری خودرو فاکتور شده که شماره شاسی درج نشده ، اینها به خاطر اینکه صدای ملت را یکم مهار کنن ،میان به دروغ چراغ ها را سبز میکنن ولی عملا چیزی خبری نیست ، یا ما سوادمون کمه یا اینها خیلی زرنگ هستن، من بدبختی هستم یه ماکسیما داشتم و رفتم تی ۸ ثبت نام کردم و گفتم تی ۸ بیاد بعد ماکسیما را بفروشم ،تو این مدت تا ماشین بیاد پیاده نباشم ولی چند روز دیدم تی ۹ ثبت نام داره ،بردم ماکسیما ام را که خیلی مشتری داشت را فروختم پولش را دادم برلی تی ۹ هم ثبت نام کردم، گفتم هر کدوم بهتره سوار بشم ولی همچنان سوار بر اسنپ هستم ،،،،،
اسفند ماه ۱۴۰۱ : خدا ازتون نگذره آه لاله این همه مردم آخرش میگیره اینقدر مردم اذیت نکنین بخدا پس میدین
تارا : برای هزارمین بار تاریخ فاکتور بروز شد که هیج، این چرا وضعیت زده ثبت نام؟ قبلا احراز شده نوشته بود! بعد تو صفحه اول، مقابل نمایندگی تحویل یه کد بود که اونم نیست!؟؟
تارا اتوماتیک نقره‌ای : سلام دو هفته اس که توی قسمت فاکتور شده مونده ولی تیک نخورده ،یعنی فاکتور نشده !!!! خیلی اعصاب خردکنه، بدهی هم ندارم و نزدیک دو ساله از واریز وجه اول گذشته وجه دوم هم بهمن چهارصد دو و موعد تحویل اسفند چقدر دیگه طول میکشه تا فاکتور بشه؟ نمایندگی هم نمیدونه!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد از شیراز : بخشنامه 4712 پارس ساده 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😤😤🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱
احد دوگانه دی : آقا سعید سخا را کی داده بودی؟دوگانه دی بودی؟
شایان بهاری : مطابق روال حدسم از 20 ام خرداده
شایان بهاری : 11677696 فاکتور گردید .
بهمن ساینا دو گانه : بهمن کسی فاکتور شده
مهران : منم 4723هستم هنوز پیامکی نیومده برام
فوری اردیبهشت : سلام آقای بهاری فوری های اردیبهشت از چه تاریخی شروع به فاکتور میشه
سورن موتور جدید : اگر سود 36درصد بدن که مشکلی نداریم ،ماشین اونجا بمونه فقط سودشو هرماه بدن،سود 3درصد میدن،اونم اگر بدن،
روح بهمن : به امید خدا ازشنبه بهمن ماهیا فاکتور میشن
اریزو 6 : سلام خدا قوت کسی خبر از تحویل اریزو 6نداره دیگه شد110 روز که تکمیل وجه شده پسکیمیخوان بدندن