کانسپت پژو L500 R

 

کانسپت پژو L500 R

 
حدود ۱۰۰ سال از ساخت خودرو مسابقه‌ای L45 پژو می‌گذرد، خودرویی که داریو رستا (Dario Resta) در سال ۱۹۱۶ توانست با آن برنده مسابقه ایندیاناپلیس شود. اکنون در صدمین سالگرد پیروزی، این شرکت خودروساز به پاس احترام به این اتفاق و تیمی که آن را رقم زدند کانسپت پژو L500 R را به عنوان یک خودروی مسابقه‌ای هایبرید معرفی کرده است.
 
کانسپت پژو L500 R
 
این کانسپت در نگاه اول طرحی کاملا آینده‌نگرانه و پیشرو به نظر می‌رسد اما در عین حال بسیار مجلل و باشکوه است. از مشخصه‌های طرح می‌توان به خطوط قوی، انحنا و قوس‌های برجسته و ظاهر پر ابهت آن اشاره کرد.
 
کانسپت پژو L500 R
 
کانسپت جدید پژو دارای خصوصیات متمایز کننده‌ای است، ازجمله تناسبات آن که با خودروهای مشابه تفاوت زیادی دارد. ارتفاع L500 R فقط یک متر است و وزنی معادل ۱۰۰۰ کیلوگرم دارد. این‌ طور به نظر می‌رسد که کشیدگی قسمت جلو، کوتاه بودن قسمت عقب و ارتفاع کم این خودرو، پیش‌نمایشی از خصوصیات خودروهای مسابقه‌ای آینده هستند. بدنه صاف و صیقلی L500 R طرحی به رنگ آبی و مشکی دارد که یادآور همان مدل قدیمی پژو L45 است.
 
کانسپت پژو L500 R
 
نه تنها شکل کلی کانسپت پژو L500 R هنرمندانه طراحی شده است بلکه اجزای آن نیز دارای فرم‌های زیبایی هستند. این خودرو کاپوتی کشیده و منحنی دارد که بین دو گلگیر عضلانی و برجسته قرار گرفته است. پایین‌تر از آن، نشان پژو روی دریچه‌هوای ذوزنقه‌ای شکل و سیاه رنگ مشاهده می‌شود. نوار قرمزرنگ پایینِ دریچه، به دو طرف خم‌شده و تا زیر چراغ‌های جلو ادامه یافته است. پایین‌تر از نوار قرمز رنگ، لبه‌ای سیاه از جنس فیبر کربن قرار دارد که به نظر می‌رسد علاوه بر ظاهر خودرو، برای بهینه کردن وضعیت ایرودینامیک آن به کار برده شده است.
 
کانسپت پژو L500 R
 
در نمای جانبی، انحنای گلگیرها ظاهری نیرومند و تهاجمی به خودرو داده‌اند. درست پشت انحنای چرخ‌ها دریچه‌ بزرگ هوا وجود دارد. هرچقدر به انحنای چرخ عقب نزدیک می‌شویم بدنه صاف‌تر و پهن‌تر می‌شود. در قسمت میانی پنجره‌ای کوچک قرار دارد که به نظر می‌رسد فرم آن هماهنگ با فرم فضای داخلی خودرو طراحی شده است.
 
کانسپت پژو L500 R
 
قسمت عقب L500 R ظاهری شبیه به فضاپیما دارد. کمی عقب‌تر از چرخ‌ها همه پنل‌ها در نقطه‌ای مشخص به هم می‌رسند، اگرچه این قسمت انحناهای بسیار نرمی دارد اما  برای شکل‌دهی به کاراکتر خودرو فرم‌هایی به آن اضافه شده است. چراغ عقب این خودرو دارای طرحی جالب و مبتکرانه است، به نحوی که سه لامپ LED به صورت عمودی کنار هم و در مرکز تعبیه شده‌اند و قابی نقره‌ای رنگ به دور آنها قرار گرفته است.
 
کانسپت پژو L500 R
 
کابین خودرو که رنگ قالب آن قرمز است طرحی شبیه به کابین هواپیما دارد. پیش از این، پژو نام تجاری i-Cockpit را برای طراحی داخلی خودروهای خود به ثبت رسانده بود و برای دیزاین این مدل نیز از همان اسم بهره برده و آن را « holographic i-Cockpit» نامیده است.
بالای صندلی ساختاری نرم و منعطف وجود دارد که برای حفاظت از سر و گردن طراحی شده و ایمنی فضای داخلی را افزایش داده است. فرمان این خودرو نیز شباهتی به نمونه‌های موجود ندارد. دو دستگیره کنار هم که دکمه‌هایی روی آنها تعبیه شده است این امکان را به راننده می‌دهند که خودرو را با دقت بیشتری هدایت کند. 
 
کانسپت پژو L500 R
 
پروژکتور هلوگرافیکِ جلوی کابین اطلاعات مهم را برای راننده به نمایش می‌گذارد. به نوشته رسانه‌ها، این خودرو دارای هدست واقعیت مجازی است که مانند یک کمک خلبان عمل می‌کند و راننده را در جریان اتفاقات اطراف قرار می‌دهد.
 
کانسپت پژو L500 R
 
کانسپت پژو L500 R دارای ایده‌های بسیار جالبی است که امکان دارد در آینده متداول شوند و یا در مسیر اصلاح و بهینه‌سازی قرار گیرند. باید منتظر ماند و دید L500 R چه تغییراتی را در دنیای خودروهای مسابقه‌ای به وجود می‌آورد و خود آن در طی زمان دچار چه تحولاتی می‌شود. در ادامه تصاویر دیگری از این کانسپت جذاب را مشاهده می‌کنید.
 
کانسپت پژو L500 R
کانسپت پژو L500 R
کانسپت پژو L500 R
 

 

برچسب : خودرو , پژو , هایبرید پژو , خودرو هیبریدی , خودرو کانسپت , طراحی خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : بله، دوستانی بودن که قبلا گرفتن. مثل اینکه حدود یکی دوماه طول می کشه
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : سلام، اینجوری که من از طریق یه ویس توی یکی از گروه ها شنیدم، تولید شاهین اتوماتیک به خاطر ایراد نرم افزاری گیربکس قطره چکانی شده ولی تولید شاهین G و GL مثل قبل ادامه داره. و سایپا داره روی ایراد نرم افزاری کار می کنه.
هفته چهارم اسفند : دوستان باز دعوتنامه پیشنهادی تمدید کردن اما تا آخرین لحظه ما جز ماشین خودمون چیزی نخواهیم گرفت و کوتاه نیاین فقط پیگیر باشین به هر جا که تونستین زنگ بزنین تا این بی شرف ها ماشین بدن
سانیا : بنظرتون اطلس تولید انبوه بشه قیمتش میرسه به ۵۲۰ ۵۳۰ ؟
J4 : چ ماشینی؟ احتمالا همین روزاس ک تحویلت بدن
امیررضا : شما از سامانه یکپارچه ثبتنام کردید؟
تارا : وقتی تاریخ پرونده تغییر کنه یعن میخواید فاکتور بشید
اطلس بهمن : سلام چرا فاکتور نمیکنن کسی خبری داره اخه تو سال جدید اصلان فاکتور نکردن تا امروز حتما جریانی هست لطفا کسی خبر داره مارا هم در جریان بزاره سپاس
سعید8 : نمونه ش همین مدیران خودرو که از همه گرون فروش تره و x55 پرو هم که گندکاری جدیدشونه. فروش اقساطی هم متوقف کرده تا قیمت بره بالا
امیر j7 تهران : من هم شکایت ثبت کردم. حداقل کار ممکن هست. هرچند تو این خراب شده اگر نظارت و رسیدگی بود اینا این کارو با مردم نمیکردن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی : تبدیلی رانا بودی، کسی هست تبدیلی بهمن ماه رانا به تیوتری فاکتور شده باشه لایک کنه
اسفندماه دوگانه : سلام آقا پرهام بخدا مدیران سایپا رواعصاب مردم رفتن 401ثبت نام کردیم الان 403 مردم گرفتار شدن خدا ازشون نگذره
رانا : سلام دوستان کسی هست یکشنبه فاکتور شده باشه و خبری از پلاکش نباشه مثل من مثب بزنن
سحر : سلام عزیزان کسی پلاک شده تو این چند روز لطفا کامنت کنید
سورن جدید : مگه جمعه ها هم فاکتور میکنن؟!!!
امیرعلی : سلام به همه دوتا سوال دارم اگه کسی میتونه جواب بده لطفا اول. از کجا بدونیم که خودروی ثبت نامی ما چه کد هست دوم.تفاوت کد 707وکد710 و712 چیه
ایکس 33 اتومات اسماعیل : تحویل شما کی هست ازمن 10 مرداد
ساینا زمستان : ما که ساینا را با قیمت زمستان دادن سود بازار و کارخانه 150 میلیون بیشتر نبود و الان هم ساینا افزایشی نخورده چون اختلاف بازار و کارخانه خیلی کم هست ولی مال شما پارس زمستان اختلاف بازار و کارخانه زیاد بود و هنوز هم داره همین الان هم افزایش پارس خورده باز هم از ما بیشتر سود میکنید یعنی 250 میلیون سود میکنید صد میلیون از ما بیشتر سود میکنید
فروش فوری : اون موقع که کارخونه 260بود بازار ازاد 280میدادن چه شکری ؟؟؟؟؟
میلادسورون دوگانه تحویل اسفند : چندآذربودی فاکتورشدی