بررسی بلند مدت بسترن B50 F

 

بررسی بلند مدت بسترن B50 F

 
کمپانی چینی (FAW (FIRST AUTOMOTIVE WORK CAR تنها 20 سال قدمت دارد و سال 1997 در چانگ چون چین تاسیس شده است.
این کمپانی با بهره گیری از تجارب و تکنولوژی شرکت هایی همچون مزدا و جنرال موتورز  به ساخت خودرو روی آورد و تا به امروز به ظرفیت ساخت 70 هزار خودرو در سال رسیده و در سال 2016 چهار مدل شامل B50 ,B70 ,X80 و B90 را به بازار عرضه می کند.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
فعالیت های FAW مانند بسیاری خودروسازان بزرگ دیگر چین بر پایه همکاری مشترک (جوینت ونچر) با خودروسازان بزرگ بین المللی شکل گرفته و از این رو FAW بر خلاف کمپانی های مستقلی چون لیفان یا JAC به دانش فنی و پلت فرم برخی از خودروهای قدیمی بین المللی دسترسی دارد.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
آنطور که از شواهد پیداست بسترن بر اساس پلت فرم قدیمی (نسل اول) مزدا 6 ساخته شد و در سال 2009 از آن رو نمایی شد که البته در بخش های فنی از تکنولوژی فولکس واگن بهره گرفته است، اما این دل با توجه به مشخصات فنی ضعیف و تبلیغات ضعیف تر به یک شکست تمام عیار در بازار خودرو ایران مبدل شد.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
بسترن B50 F (نسخه فیس لیفت شده بسترن B50 ) خودرویی که قریب به 1.5 سال از حضورش در بازار ایران گذشته و با توجه به اصلاحات هوشمندانه در بدنه خودرو ، مشخصات فنی و طراحی داخل اتاق آن و کسب 4 ستاره ایمنی آن را به خودرو نسبتا مناسبی در بازه قیمتی نسبتا خالی 70 تا 90 میلیون تومان  بدل کرده است.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
در طراحی خارجی خطوط صاف کرومی جلو پنجره جایگزین جلو پنجره ی مشبک مدل قدیمی تر شده ، چراغ های جلو کشیده تر شده و چراغ های گرد مه شکن درون سپر جای خود را به چراغ های مستطیل داده تا نمای مدرن تری داشته باشند اما هنوز هم می توان خط شانه خودرو را که از وسط در جلوی خودرو آغاز می شود و تا روی چراغ های عقب کشیده می شود را لمس کرد.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
در بخش انتهایی خودرو ظاهرا طراحان کمپانی مشهور ایتال دیزاین نکته ای برای بهبود بخشیدن باقی نگذاشته بودند و تنها به اضافه کردن شبرنگ در سپر ها بسنده کرده اند.
 
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
در بخش داخلی خودرو طراحی قسمت مرکزی کاملا دستخوش تحول شده ، کلیدها و کنترل کننده‌های دایره ای در نسل قبل که کاملا کسل کننده و بی روح دیده می شد این بار به مجموعه ای از کلید ها و دکمه ها تبدیل شده که علی رغم تعداد بیشتر بسیار مدرن تر و زیباتر از قبل شده است.
 
دریچه های کولر که از چهارضلعی ساده در نسل قبل ، در مدل فیس لیفت شده به شکلی شبیه بال های پرنده در اطراف کامپیوتر سفری خودرو دیده می شوند .
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
در زمان سوار شدن به خودرو اولین نکته که توجه شما را جلب خواهد کرد فضای پای مناسب سرنشینان عقب است.
 
اسپیکر های دایره ای بزرگ با حاشیه کرومی که حداقل در ماه های اولیه کیفیت قابل قبولی ارائه می دهند از طراحی ای شبیه بلندگوی رادیوهای قدیمی برخوارند.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
روکش صندلی ها از چرم مصنوعی شکل گرفته که با توجه به ابعاد خودرو کیفیتی قابل قبول دارند و بخش های حاشیه درها و داشبورد که به جای استفاده از پلاستیک فشرده و سخت از فوم نرم بهره گرفته و در مجموع احساس بهتری را به مخاطب القا می کند.
تمام این موارد بخشی از پیشرفت هایی است که خودرو سازان چینی به آن توجه کرده اند و نباید دور از چشم بماند.
 
البته در کابین نقاط ضعفی هم دیده می شود که از جمله آن ها می توان به زاویه نه چندان مناسب تکیه گاه صندلی عقب، نبود دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب و ورود نسبتا قابل توجه صدای پیشرانه به کابین اشاره کرد.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
همچنین در خودروهایی با رنگ داخلی روشن، مشکل کثیف شدن زود هنگام قطعات داخلی کابین وجود دارد ولی حتی با این وجود هم می توان گفت که فضا دلباز و روشن کابین بسترن B50 F نسبت به لیفان 820 که تنها با تریم داخلی مشکی عرضه می شود، شرایط بهتری دارد.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
مشخصات فنی بسترن B50 F
 
در بخش فنی خودرو با توجه به کمک گرفتن از فولکس واگن و مزدا می توان گفت که بسترن یک سر و گردن از رقبای چینی بالاتر قرار می گیرد و علیرغم تبلیغات ضعیف شرکت مونتاژ کننده، یکی از خودروهای قابل قبول بازار است .
برای مثال سیستم تعلیق بسترن بی 50 حرف های زیادی برای گفتن دارد، فنربندی چرخ های جلو از نوع جناغی دوبل به همراه فنر لول و میل موجگیر انتخاب شده و برای چرخ های عقب هم سیستم چند اتصالی (مولتی لینک) با آرایش E شکل به همراه میل تعادل و فنر لول در راستای افزایش پایداری خودرو نقش آفرینی می کند.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
به جرات می توان گفت که مشابه چنین سیستم تعلیقی به ندرت در سایر خودروهای چینی مشاهده می شود و آرایش فنربندی این خودرو از بسیاری خودروهای کره ای هم بهتر و کامل تر است.
اما به مجموعه ی همه ی سیستم تعلیق خودرو باید لاستیک های یزد تایر با کیفیت ساخت بالا را اضافه کرد که جایگزین تایرهای چینی شده است، این در حالیست که ایران خودرو و سایپا در حمایت از تولیدات چین، از عرضه خودروهای تولیدی با تایرهای ایرانی خودداری می کنند.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
پیشرانه بسترن B50 F شامل موتور 4 سیلندر16 سوپاپ 1800 سی سی با قدرت تولیدی 143 اسب بخار ظاهرا قابل قبول به نظر می رسد اما مصرف تقریبی 10 لیتر بر100 کیلومتر و شتاب 12.5 ثانیه برای رسیدن به 100 کیلومتر کمی نا امید کننده است.
با این وجود گیربکس 6 سرعته با ضریب تعویض دنده کوتاه می تواند کمی لذت سریع راندن را در شما ایجاد کند و یکی از بهترین گیربکس هایی است که بر روی خودروهای چینی موجود در کشور ارائه می شود.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
استفاده از زنجیر تایم به جای تسمه تایم صدای بسیار زیادی ایجاد کرده که در ابتدای تولید در بهمن موتور به دلیل کیفیت مونتاژ ضعیف کمی آزار دهنده بود.
 
هرچند با توجه به استفاده از سیستم NVH (به منظورش کاهش لرزش و صدا) و رفع ایرادات سری اولیه مونتاژی برخی از مشکلات حل شده اند اما در هنگام خرید مدل های سری اول و دست دوم باید به میزان سر و صدای کابین دقت کنید.
استفاده از ترمز های دیسکی برای هر چهار چرخ و مجموعه های الکترومکانیکی ترمز گیری شامل ABS،EBD و TCS (ترکشن کنترل) که مجموعه ای قدرتمند را برای ترمز گیری سریع و مناسب در شرایط گوناگون را فراهم خواهد کرد.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
امکانات رفاهی و تجهیزات بسترن بی 50 اف
 
در زمینه امکانات رفاهی بسترن B50 می توان از مواردی چون سانروف، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، چراغ های هالوژنی جلو، سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک و کانال هوا رسانی به سرنشینان ردیف عقب، آینه فوتوکرومیک مجهز به قطب نما، حسگر پارک، مه شکن جلو و عقب، دزدگیر به همراه IMMOBILIZER، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن، سیستم صوتی MP3 با پورت USB و دریافت کننده بلوتوث با شش بلندگو، سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)، تنظیم شش گانه و برقی صندلی راننده، روکش چرمی صندلی و نشانگر دمای داخل و خارج کابین یاد کرد.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
طبق تجربه ای که تاکنون بدست آمده، مالکین در مجموع نسبت به امکانات و عملکرد بسترن رضایت دارند هرچند برخی مشکلات نظیر خنک کاری ناکافی مجموعه تهویه مطبوع در برخی شرایط یا عدم ارائه برخی امکانات رفاهی نیز باعث شده که بسترن نتواند کاملا مورد قبول خریداران واقع شود.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
قیمت و شرایط بازار بسترن B50 F
 
در بازه قیمتی 70 تا 80 میلیون تومن گزینه هایی مثل مگان و سراتو و لیفان 820 را در کنار کراس اوور های چینی مانند جک S5، چری تیگو 5 و هایما S7 را خواهیم داشت اما در صورتی که نیم نگاهی به خودرو های دست دوم داشته باشیم با خودروهایی هایی مثل ب ام و E46 مرسدس C کلاس ،تویوتا کمری 2007 ، نیسان ماکسیما و نسل قبلی هیوندای سوناتا ….مواجه می شوید.
 
باید دید آیا واقعا علاقمندیم بسترن صفر بخریم یا یک ماشین 10 سال کارکرده با نشان بنز، ب ام و یا نیسان که البته انتخاب این گزنیه دوم می تواند ریسک زیادی را از نظر تعمیر و نگهداری به شما تحمیل کند.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
اما در نگاه کلی می توان گفت که بسترن B 50 F به نسبت قیمت پرداختی، سایر خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار و میزان رضایت مالکین، خودرو قابل تاملی در بازه قیمتی 75 تا 80 میلیون تومان است و از ریسک کمتری را نسبت به سایر خودروهای چینی به خریداران تحمیل می کند.
 
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
این خودرو از نظر افت قیمت در زمان فروش دست دوم نیز نسبت به سایر خودروهای چینی شرایط بهتری دارد و به خصوص نسبت به مدل فوق العاده نا موفق قبل از فیس لیفت، از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است.
 
در شرایط فعلی بازار بسترن B50 F از نظر ریسک خرید جایی میان لیفان 820 و سراتو سایپا جای می گیرد و مشخصات فنی هماهنگ تر نسبت به بسترن و امکانات رفاهی بیشتری نسبت به سراتو را توامان ارائه می دهد.
 
با این حال باید عملکرد نه چندان جالب شرکت بهمن موتور را در معرفی، خدمات دهی و تبلیغات این مدل، از جمله مهمترین دلایل ناشناخته ماندن این خودرو در بازار عنوان کرد.
بررسی بلند مدت بسترن B50 F
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , بسترن بی 50 , آسا , بهمن موتور , خودرو چینی , بازار خودرو , تست خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

کاربر: m&z
2

نمیدونم چرا همه چینی ها ادعا میکنند یه سر و گردن از بقیه چینی ها بالاتر هستند؟ یعنی خودشون هم میدونن چی میسازن lol
16:21  1395/06/13
پاسخ دادن
محمد
2

بر خلاف گفته نویسنده مقاله، تمامی تندرهای تولیدی ایرانخودرو با لاستیک بارز عرضه میشوند.
09:19  1395/06/13
پاسخ دادن
فرزاد
3

ایران وطن عزیز ما است؟
یکی نمیاد این دو نمایندگی فروش تولیدات چینی (دو غول صنعت خودرو)رو از ایران بندازه دور تا مردم یه ذره کمتر حسرت دنیای مادی رو بخورن؟!؟
ایران چینی نداشتیم که به لطف هنر دلسوزان میهن بهش رسیدیم،
14:58  1395/06/12
پاسخ دادن
یاسین
2

سلام.بابا ایران اصلا بلد نیست ماشین تولید کنه...اینا همه میگن
حالا سیاستشون چیه؟ برداشتن تعرفه کمرکیه خارجی ها رو بردن رو 60 تا 70 درصد
و جدیدا تعرفه مونتاژ خودرو های چینی رو بردن بالا تا کسی ماشین خارجی نخره
بابا هر کاری کنید با این کارهای ظالمانتون دیگه مردم میدونن ماشینای داخلی ماشین نیستند.تلاشتون جز عدم رضایت و ناراحتیه مردم پیامده دیگه ای نداره
08:05  1395/06/13

کاربر: نوید جهرمی
6

میتونست از بقیه چینی های بازار پرفروش تر ظاهر بشه.
اما شخصا کرولا یا کمری کارکرده رو انتخاب و پیشنهاد میکنم.
04:12  1395/06/12
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

نامردا باید کرولا رو به این قیمت بهمون بدن. آخه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
16:23  1395/06/16

کاربر: تیباران
6

"ما به مجموعه ی همه ی سیستم تعلیق خودرو باید لاستیک های یزد تایر با کیفیت ساخت بالا را اضافه کرد که جایگزین تایرهای چینی شده است، این در حالیست که ایران خودرو و سایپا در حمایت از تولیدات چین، از عرضه خودروهای تولیدی با تایرهای ایرانی خودداری می کنند."واقعن هم خجالت داره!اونهایی که شعار حمایت از تولید داخلی می دهند،از لاستیک های وارداتی استفاده می کنند.
00:35  1395/06/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
یا مأوي القلوب : من شکایت کردم سامانه smt.ir رد شد
جواد بهرامی خیرابادی : سلام...قربان شما اطلاعی از ارسال دعوتنامه برای اوندسته که تو بهار امسال بودن رو دارید؟
جواد بهرامی خیرابادی : قربان شما اطلاعی دارین که کسانی که برای بهار 403اعلام گردیده کی دعوتنامش قراره بیاد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه : سایپا قیمت دوگانه وبنزینی رو بالا کرد قیمت دوگانه شد 622
X33 CVT : پاسخ به ایکس 22 پرو: بله من 18 فروردین تخصیص خورد و 26 فروردین فاکتور و بیمه و پلاک
ساده نباشید : 02166460074 بیت رهبری زنگ بژنیدsajjad ماشین گرفت خودم پیداش کردم باور نمی‌کنید حقتون رو تو روز روشن خورد0🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍒🍆🍆🍒🍒🍒🍒🍒🍒
حجت : 21دی ماه زمان تکمیل وجه بود/ماالان طرح مادران یکساله بوده 3ماه گذشته هنوزندادن
محمد : تو رو بخدا بیایین یه اولویت زمستان رو یه سرند واقعی خدا مابینی انجام بدین واقعا من که خبر ندارم ولی طبق گفته همین سهامداران وشرکت که چشم بسته دارن تر وخشک رو باهم وصله دلال و دنباله سود میزنن و میسوزونن بخدا کاره نصفه روزه با یه تحقیق ساده ای چه میدونم تحقیق واقعی بخدا هستیم مصرف کننده واقعی دیگه سخن از این با اعتبارتر و سند دارتر ما مصرف کننده های واقعی میگم البته من خودم رو میگم جا کسی نمیتونم این حرف رو بگم آقا سند ماشین من رو نگهدارین و یه دستور عملی صرفا برای من بزنید که تا وقتی زنده هست باید از همین پارس استفاده کنه و سند ماشینم تا ابد در رهن هست و حق فروش نداره حتی بعد از وفاتش بدون هیچ عذر و بهانه و اعتراض بدون هیچگونه ادعای پول ماشین به شرکت برگرده بدون اینکه پولی وارثم دریافت کنه.به جانه پسرن بل مرگه مادرم بیایین این رو محضری میکنم ولی زیره بار این قرض 150 میلیونی که به قوله خانمم زدین با بیخیالی رفتی پول قرض کردی چی نیخاهی کنی یعتی با این تفاسیر فکر نمی‌کنم معجزه یشه 150 میلیون از بالا مفت بیوفته برام خوشبینانه ترینش اینه که یه دوری باهاش بزنیم با بچه هام بعدفروش
معلم : باسلام خواهشا ما مصرف کننده واقعی بودیم و واقعا 10روزه200میلیون نتونستیم اضافه جور کنیم اجبارا بدون هیچ تمایلی سورن انتخاب کردیم شما مسولین قسمتون میدیم دل بچه های ما را نشکنید حداقل پارس ساده که حتی20میلیون بیشتر واریز کرده ایم جایگزینش کنید ماهم راضی باشیم.باتشکر
حاج محسن ‌ : شماره بدنه پارس مال من زده RYCسایت بینالود خراسان گفتن دیروز پلاک شده تا سند وپلاک از تهران بیاد خراسان و نصب بشه و ماشین حمل بشه بیاد نمایندگی حداکثر هفت روز زمان لازمه
حاج محسن ‌ : من سی فروردین واریز وجه کردمبخشنامه4712پارس ساده همون لحظه قراردادم رو نمایندگی چاپ کرد بهم داد همون لحظه حتی ماشینم مشخص بود در گزینه موقعیت خودرو زده بود موجود در پارکینگ حتی شماره شاسی هم بهم داد خدا میدونه از چه زمانی در پارکینگه مدل 403
حاج محسن ‌ : زنگ بزن نمایندگی اونها سیستم مخصوص دارن که اطلاعاتش کامله من دیروز زنگ زدم چون پلاک ماشینم هم داخل میز کار مشخص شده گفت الان ماشینت سایت بینالود خراسان
علیرضا هفته اخر اسفند : تبریک میگم به همه دوستان دی ماهی که فاکتور شدند تشکر میکنم از اقا پرهام بخاطر دلگرمی هاش ایشالا همیشه حال دلت خوش باشه داداش به حرف ها توجه نکن دعا کنید برای اسفندی ها