10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

پیکاپ های آف رود، خودروهای کم ارتفاع و خوابیده و خودروهایی که کاربری شان تغییر داده می‌شود، شاید طرفدارهای چندانی نداشته باشند اما به نظر می‌رسد که برخی از رانندگان این کار را تنها به دلایل ظاهری و بهبود عملکرد روزانه خودرو خود انجام می‌دهند. اگر دوست دارید که بین خودرویتان و سطح جاده فاصله ای وجود داشته باشد یا بیشتر به سطح جاده نزدیک شود، می‌توانید این کار را انجام دهید. برای کاهش یا افزایش ارتفاع، چندین روش متداول وجود دارد که در ذیل به آنها می‌پردازیم. در کنار کار روی بدنه، کاهش ارتفاع سپر و چند تکه کردن سقف، نگاهی به چندین روش برای ایجاد تغییرات ظاهری در خودرو می‌اندازیم.

 

1. تنظیمات فنر

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

خودروها و پیک آپ ها به انعطاف پذیری جهت داشتن هندلینگ مناسب در هر شرایط جاده ای و در پیچ ها نیاز دارند. فنرها بین چرخ ها و چارچوب خودرو برای امکان حرکت قرار گرفته است و ارتفاع خودرو را به عنوان بخشی از سیستم تعلیق تنظیم می‌کند. کاهش ارتفاع خودرو با تنظیم طول فنرها یا جاگذاری آنها، یکی از متداول ترین روش ها و شروعی آسان برای کاهش ارتفاع خودرو است. کاهش ارتفاع فنرهای خودرو که توسط عرضه کنندگان تجهیزات خودرویی فروخته می‌شود، می‌تواند جایگزین فنرهای کارخانه ای موجود باشد. اما برخی مالکان بریدن حلقه فنر سیستم تعلیق کارخانه را انتخاب می‌کنند؛ اما این روش می‌تواند موجب ضعیف شدن یا حتی از کار افتادن فنر و منجر به بروز خطر به هنگام رانندگی می‌شود. این راه میان بر در طول زمان می‌تواند هزینه بر باشد به این دلیل که می‌تواند موجب استهلاک بخش هایی همانند بدنه، تایرها و چرخ های خودرو شود. کاهش ارتفاع فنرهای فابریک کار بهتری است زیرا با توجه به ابعاد و وزن خودرو، قابلیت ارتجاع مناسبی دارند. اغلب آنها قابل خرید هستند و هزینه ای کمتر از 50 دلار برای مالک خود دارد؛ اما فنرهای با ارتفاع بیشتر می‌تواند هزینه ای بیش از 400 دلار در بر داشته باشد.

 

2- کاهش ارتفاع کیت ها

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

کاهش ارتفاع کیت ها یکی از آپشن های بی دردسر با کمترین زمان در کاهش ارتفاع خودرو محسوب می‌شود. کیت ها شامل بخش های خاص برای کامیون ها و خودروهای مخصوص هستند که با بخش های مختلف خودرو هماهنگ است. جالب است بدانید که اکثر کارهای مربوط به کاهش ارتفاع قابل کنترل هستند چه این کار در یک گاراژ خانگی یا توسط یک حرفه ای تکمیل شده باشد یا خیر. قیمت پرداختی برای کیت ها متفاوت است و انواع آن شامل هر چیزی از کیت های تزئینی و آف رود تا تجهیزات پیشرفته می‌شود؛ اما اکثر سیستم های کاهش ارتفاع شامل بخش های مشترک هستند. فنر تخت، میله های بازویی، پرانتزی یا کششی، میله های تعادل و ضربه گیرها، اکثر بخش ها را تشکیل می‌دهند؛ البته دستورالعمل ها و گارانتی ها اغلب بخش هایی از این پکیج هستند. بسته به نوع کیت، قیمت ها از 100 تا 1,000 دلار متغیر است. اکثر آنها آماده هستند یا می‌توانند با اجزای ارتقا یافته سفارش داده شوند.

 

3- سیستم تعلیق بادی

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

سیستم تعلیق بادی امکان حرکت روان خودرو را به وجود می‌آورد. با کم یا زیاد شدن فشار هوا در سیستم تعلیق، کیسه های سنگین و انعطاف پذیر یا قوطی های نگهدارنده و رهاسازی هوا در محل فنرها، ارتفاع خودرو به منظور تطبیق با شرایط جاده ای یا نیازهای عملکردی کاهش یا افزایش می‌یابد. برخی خودروهایی که ارتفاع آن ها پایین آورده می‌شود، از کیسه های سیستم تعلیق بادی برای کاهش یا افزایش ارتفاع استفاده می‌کنند که می‌تواند هزینه هزار دلاری برای افراد در بردارد. توانایی خرید سیستم بادی بیشتر از سیستم هیدرولیک است، اما هزینه خرید آن بدون احتساب هزینه نصب از 500 تا 1,500 دلار متغیر است.

 

4- سیستم تعلیق هیدرولیک

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

کاهش ارتفاع خودرو با توانایی انعطاف پذیری در مسیر، سرعت گیرها یا تغییرات آب و هوایی، هیدرولیک را به سیستم تعلیقی درجه یک به منظور انتخاب افراد تبدیل کرده است. سیستم تعلیق هیدرولیک به دلیل امکان کنترل ارتفاع خودرو را به راننده می‌دهد. از آنجا که سیستم های تعلیق بادی کار یکسانی را انجام می‌دهند، عملکرد سیستم تعلیق مایع بسته به قدرت استفاده شده برای ایجاد فشار هیدرولیک، سریعتر عمل می‌کند. اتومبیل هایی که در قسمت جلویی، عقب یا کنار کاهش یا افزایش ارتفاع دارند، از طریق سیستم مایع هیدرولیک کنترل می‌شوند. این روش کاهش ارتفاع، هزینه زیادی برای مالک بین 2,000 و 5,000 دلار یا بیشتر بدون احتساب نصب و نگهداری می‌شود.

 

5- کاهش ارتفاع سلیقه ای

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

اگرچه دستورالعمل هایی در خصوص چگونگی کاهش ارتفاع بسته به نوع خودرو وجود دارد، استفاده از روش های مبتکرانه نیز، برای این منظور می‌تواند جزو اهداف برخی مالکان باشد. ترکیب کیت و سیستم های رایج در آن برای کاهش ارتفاع می‌تواند ساعت ها شما را برای خواندن اینترنت و مجله های چاپی به خود مشغول کند. برخی مالکان کار را با کیت آغاز و با راه حلی منحصر به فرد تمام می‌کنند. برخی تعمیرگاه های محلی به دلیل کاهش ارتفاع خودروها و کامیون های خود به شهرت فراوانی دست یافته‌اند و مکانیک های آنها به دلیل استفاده از خلاقیت و ابداعات در کاهش ارتفاع اغلب با کاهش ارتفاع فنرها، شهرت بین المللی پیدا کرده‌اند. این ابداعات از ژاپن تا سیبری و لس آنجلس و از خودروهای کلاسیک تا خودروهای جدید، ارتفاع خودرو را به صورت سفارشی مطابق با سلیقه و راحتی راننده انجام  می‌دهند. افزایش ارتفاع نیز، همانند کاهش ارتفاع دارای قواعد مشابهی است اما به برخی ملاحظات از نظر هندلینگ و شرایط نیاز دارد. برای کاهش ارتفاع، خودرو باید کمی فشرده شود ولی در افزایش ارتفاع عکس این قضیه روی می‌دهد. در پنج مورد بعدی به آپشن های افزایش ارتفاع می‌پردازیم.

 

6- میله های چرخشی

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

میله های چرخشی در پیکتپ ها به جذب ضربه ها کمک می‌کنند. این میله ها روی بدنه و در انتهای خودرو ثابت هستند ولی بسته به نوع حرکت باز و بسته می‌شوند.  بازوهای عمودی نیز از طریق مهره های قابل حرکت به میله های چرخشی متصل شده‌اند.  سفت کردن این مهره ها به صورت دستی یا با ابزار می‌تواند ارتفاع میله را افزایش و در نتیجه ارتفاع خودرو یا کامیون را موجب شود.  مجسم کردن سیستم به دلیل نام " میله چرخشی " کمی چالش برانگیز است. اگرچه، چرخش از طریق این میله ها جذب می‌شود، اما این میله ها حرکت افقی به سمت بالا و پایین  ندارند. این حالت درست شبیه زمانی است که حوله ای خیس را فشار می‌دهید. فشردن حوله آن را به سمت بالا فشرده می‌کند و آب جذب شده را از آن خارج می‌سازد؛ این در حالی است که عدم فشردن آن موجب رها شدن و لرزان ساختن آن می‌شود. میله چرخشی می‌چرخد و و فشار عمودی را جذب می‌کند و زمانی که میله فشرده می‌شود، موجب خشکی بیشتر و ایجاد تاثیری سخت تر بر روی خودرو می‌شود. اگر میله چرخشی خیلی آزاد شود، همانند حوله تانشده – کمی میله را نگه می‌دارد و هندلینگ خودرو را متزلزل می‌سازد.  با چرخاندن میله چرخشی، به راحتی و در زمانی کم می‌توان ارتفاع خودرو را بالا برد، اما حفظ تعادل خودرویی با این ارتفاع زیاد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. صرف هزینه برای میله چرخشی یا کیت ها از محدوده 100 تا 200 دلار متغیر است و یکی از آپشن های مناسب برای افزایش ارتفاع خودرو محسوب می‌شود.

 

7- افزایش ارتفاع بدنه

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

افزایش ارتفاع خودرو از طریق افزایش دادن ارتفاع بدنه تعادل خودرو را بر هم نمی‌زند؛ همچنین این روش برای افرادی که تقارن و فاصله میان بدنه و چرخ را دوست دارند، مناسب است. افزایش ارتفاع خودرو یا پیکاپ با استفاده از بلوک هایی از جنس لاستیک یا پلی یورتان،  موجب افزایش فضای میان بدنه و چارچوب خودرو می‌شود. در این روش، سیستم تعلیق بر جای خود باقی می‌ماند، در حالی که خود بدنه در بالای چارچوب قرار می‌گیرد و بلوک ها برای حفظ آنها در جایگاهشان استفاده می‌شوند. جابجایی کل بدنه یکدست صورت می‌گیرد و عملکرد آف رود را در صورت انجام شدن درست، بهبود می‌دهد. اضافه شدن فنرلول spacer (حلقه هایی که به بالا و پایین فنر برای افزایش ارتفاع متصل می‌شود) با بلوک ها، جزو تجهیزات سفارشی است. از نظر قیمتی می‌توان گفت که افزایش ارتفاع بدنه بسیار کم هزینه تر از عملکرد بالا است و می‌تواند با قیمت 100 دلار آغاز شود؛ اما ارتقای آن به ارتفاع همانند سپرها و تایرها می‌تواند هزینه ای معادل 1,000 دلار یا بیشتر را برای افراد در بر داشته باشد.

 

8- افزایش ارتفاع سیستم تعلیق 

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

همانگونه که می‌توان ارتفاع خودرو را با استفاده از سیستم های هیدرولیک کاهش داد، می‌توان از آنها برای افزایش ارتفاع نیز، استفاده کرد. افزایش ارتفاع یک خودرو یا کامیون حتی به اندازه یک اینچ، آن را کاملا متفاوت نشان می‌دهد و سیستم های هیدرولیک – چه سیستم تعلیق بادی چه روغنی – نیاز به تغییر چارچوب را از بین می‌برد. افزایش ارتفاع پیکاپ های آف رود یا افزایش ارتفاع یک خودرو از طریق نصب تایرهای بزرگ، نیاز به در نظر گرفتن ملاحظاتی دارد : در این حالت باید مهندسی مورد نیاز برای ایمنی و هندلینگ نرم خودرو بدون اضافه شدن فشار اضافی به ساختار وسیله نقلیه در نظر گرفته شود. افزایش ارتفاع سیستم تعلیق ممکن است تنها در مورد سیستم تعلیق جلو، عقب، کل بدنه و یک چرخ صورت بگیرد و  اگر تمامی این تغییرات هدف اصلی افزایش ارتفاع خودرو یا کامیون باشد، افزایش ارتفاع سیستم تعلیق در صدر جدول این لیست قرار می‌گیرد. در جایی که ارتفاع خودرو بدون افزایش بدنه انجام شود، ارتفاع سیستم تعلیق ارتقا یافته چارچوب از سطح زمین فاصله بیشتری دارد. 

 

9- هم ترازی

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

 حمل قطعات سنگین زمانی که فشار زیادی به یک فرد وارد می‌شود، دشوارتر است. به همین ترتیب، اگر بار از توازن مناسبی در دو طرف برخوردار نباشد، وزن به درستی توزیع نمی‌شود و فشار آن یا روی جلو و یا عقب خودرو قرار می‌گیرد. یک خودرو یا پیکاپ به روش کامل مشابهی وزن را تحمل می‌کند. این تعادل در نقطه مرکزی بدنه و اطراف سیستم تعلیق ایجاد می‌شود، و اگر افزایش ارتفاع در خودرو صورت پذیرد، توزیع وزن تغییر می‌کند. کیت های هم تراز مکمل باعث می‌شوند افزایش ارتفاع یا حفظ ارتفاع قسمت انتهایی بیشتر از جلو یا برعکس باشد. قسمت جلوی پیکاپ ها ممکن است هنگامی که خالی هستند و بار حمل نمی‌کنند، به سمت پایین کشیده شود ولی پر کردن محفظه بار با کیسه های شن، باعث می‌شود خودرو تعادل خودش را به دست بیاورد و در مسیرهای پوشیده از برف و یخ بهتر حرکت کند. کیت های هم تراز اغلب شامل spacer است که در زمان گذاشتن فنر لول ها، تعادل مناسب را ایجاد می‌کنند. این کیت ها با محدوده قیمتی 40 تا 500 دلار عرضه می‌شود.

 

10- افزایش ارتفاع زیاد

10 روش برای افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو

با این که افزایش معمول ارتفاع خودرو جزو کارهای تخصصی برخی فروشندگان خودرو محسوب می‌شود؛ ولی افزایش ارتفاع یک پیکاپ  یا خودروی شاسی بلند (SUV) نیاز به خلاقیت و ابزارهای زیادی دارد. برای افزایش ارتفاع بدنه از کیت نیز استفاده می‌شود. افزایش ارتفاع یا بهبود هندلینگ با دو کیت می‌تواند سیستم تعلیقی ارزان قیمت برای شما تولید کند. کیت های Premium بسته به نوع مدل یا ساخت در محدوده قیمتی 200 تا 1,000 دلار عرضه می‌شوند.


منبع

HowStuffWorks

  

برچسب : تنظیم فنر , کاهش ارتفاع کیت , سیستم تعلیق بادی , سیستم تعلیق هیدرولیک , میله های چرخشی , افزایش ارتفاع بدنه , سیستم تعلیق






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

204 نظر

هاشم
2

من برلیانس ۲۲۰دارم پشت ماشین خابیده، چطوری می تونم دو سه سانت پشتش را بیارم بالاتر؟
14:56  1403/01/27
پاسخ دادن
الناز
0

سلام. من پی کی سپند مدل ۸۵ دارم میخام ارتفاعش رو از قسمت عقب ببرم بالا راهنمایی کنید لطفا هرجا بردمش میگن نمیشه
11:54  1402/12/10
پاسخ دادن
مهدی
4

سلام من دنا پلاس توربو دارم میخوام ارتفاعش بیارم بالا تر مخصوصا جلو
12:19  1402/12/08
پاسخ دادن
امیر
0

سلام من پراید ۱۳۱ دارم میخواستم کمک های عقب رو بیارم بالا چیکار باید بکنم ؟
21:41  1402/10/24
پاسخ دادن
علی ملکی
0

سلام برای کم کردن ارتفاع خودرو
در حد ۴ ۵ انگشت
کمک فنر های فابریک اوکیه ؟
22:40  1402/10/15
پاسخ دادن
علی ملکی
0

سلام برای کم کردن ارتفاع خودرو
در حد ۴ ۵ انگشت
کمک فنر های فابریک اوکیه ؟
22:40  1402/10/15
پاسخ دادن
سبحان
24

سلام
من یک دنا دارم هزینه بالا بردن کمک عقب چقدر در میاد؟
10:12  1402/09/09
پاسخ دادن
سعید
0

سلام من ساینا دارم میخوام فقط ۲لای فنر رو کوتاه کنم میخواستم ببینم کمکها رو هم کوتاه کنم یا نیازی به کوتاه کردن کمکها نیست
19:32  1402/09/08
پاسخ دادن
مرتضی
0

برا ۱۱۱میگن منجیت مزدایی خوبه برا ارتفاع
21:18  1402/08/28
پاسخ دادن
علی
0

سلام بی کله. شاه فنراضافه نکن که خودتم موقع برخورد ماشین به دست انداز کوبیده میشی. فنرهای شمشی رو بده تراشکاری نورد کنه برات. و یه راه دیگه هم داره سر فنر عقب پیکان رو ی حلقه بده جوش بدن که تعلیق کمکهات روان باشه و در اخر ی لول فنر پژو روی دف دقیقا زیر ضربه گیر هر دو طرفه جوش بده
21:58  1402/07/07
پاسخ دادن
MZM
0

ساینااس تکسوز صفر رو اگه فنر عقب رو دوگانه بندازیم از گارانتی در میاد
17:44  1402/07/04
پاسخ دادن
سرکوری
21

ماشین شاهین دارم میخواستم از جلو ارتفاع بدهم چکار کنم ؟
05:23  1402/06/29
پاسخ دادن
سید
0

من خودم منجید5سانت انداختم البته یک سانت میرودداخل فنرلاله عالی میشوددرضمن روی ساینا گذاشتم راضی هستم دیگرانه تقه ونه میکوبدبه سایناسواران پیشنهادمیکنم
16:14  1402/05/16
پاسخ دادن
سعید
14

بعد کی ازت میخره اینو .... چرا چرند میگی حاجی
00:20  1395/07/07

peyman
1

خیلی ماشینا یه پلتفرم دارن و فقط ظاهرشون عوض میشه
19:05  1395/08/30

حمیدرضا 68
10

سلام تیبا1 بنزینی دارم.روی فنر لولهای عقب لاستیک منجید مزدایی دوگانه انداختم و عقب 5سانتی بالا اومده .ولی در سرعت های 90به بالا تعادل ماشین کم شده و حالت گهواره ای پیدا کرده.راهی هست که تعادل بیشتر بشه؟اگه مثلا فنر لول دوگانه بندازم تعائلش بهتر میشه؟
21:32  1402/01/22
پاسخ دادن
علی
6

سلام به دوستان من تازه اریسان 2 گرفتم فنرهای عقب خشک من بیشتر برا سواری استفاده میکنم چکار کنم ماشین سواری نرمتری داشته باشه
18:58  1401/12/14
پاسخ دادن
محمد
0

پراید ۱۳۱ دارم می خوام فتر های پشتش رو شوتی کنیم چیکار باید کنم
20:35  1401/08/10
پاسخ دادن
کاربر: هادی ماکو
21

نشتی داره دیگه
13:58  1396/02/02

محسن
0

دوست عزیز بنده ام مشکل شمارو دارم الان اکثریت ملت هنر کند پراید بخرید با تمام خطرات اش چون قیمت مناسب ای برای ما دارع اما هر بار تعمیرگاه ببری دوتا پیچ ببنده یک تومن میگه شد پس افراد زیادی سوال دارند و این استاد جواب نمیدن باحس تأسف هست
13:59  1403/02/05

امین
39

سلام من کوییک معمولی گرفتم میخوام ارتفاع بیشتر کنم چون به مانع برخورد میکنه چکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
20:09  1401/08/03
پاسخ دادن
محسن
15

سلام زیر فنرها منجیق بگذارید لوازم یدکی داره اصطلاحا میگن منجیق مزدایی، یا فنر ها را قویتر بندازید اصطلاحا میگن فنر تقوییتی
10:43  1402/01/09

علی
0

چطور میشه نیسان تیانا را بالا برد
17:51  1401/04/31
پاسخ دادن
محمد
29

سلام من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم رینگ ۱۶ انداختم دست اندازهای ریز یاتوحرکت میسابه به کلگیرچیکارکنم ۳ سانت بیادبالا ممنون میشم راهنمایی کنید
12:25  1401/04/18
پاسخ دادن
محمد
0

سلام من جک اس ۵ دارم میخام ارتفاعشو یک مقدار ببرم بالاتر به نظرتون چه راه کاری بهتره ممنون
12:52  1401/04/14
پاسخ دادن
نعمت زاده
0

برای افزایش ارتفاع عقب مزدا ۳۲۳ چه پیشنهادی دارید ؟
09:51  1401/04/12
پاسخ دادن
AREF
9

این یه لفظ حقوقی است برای سلب اعتراض واگر نه مدل داخل ایران تمام امکانات سایت مدیا و بروشور شرکت را دارد .
10:39  1394/09/02

محمد
9

سلام
تو ماشینی که من تحویل گرفتم غیر از رادیو که به جای دیجیتال اف ام بود و پورت شارژ موبایل که نداشت،همه چیز دقیقاَ مشابه کاتالوگ بود.


10:45  1394/09/02

محمد
0

سلام خسته نباشید۲۰۶ تیپ ۲ دارم رینگ ۱۶ انداختم بالاستیک ۲۰۵ دست انداز ریز لاستیک به بدنه گیرمیکنه صدا میده ممنون میشم بفرمایید چیکار کنم
11:38  1401/04/04
پاسخ دادن
رحیم
0

ماشینهای ایرانی به راحتی ارتفاعشون قابل تنظیم است مخصوصا پژو
19:25  1401/04/03
پاسخ دادن
مرتضی
9

جسارتا باید عرض کنم که باید حتما شخص خبره ای ماشین را ببینه.فقط اگه میشه بفرمایید خودرو شما چه مقدار کارکرده و اگر نو نیست ایا بتازگی انرا ابتیاع نمودید؟ ایا روغن انرا از از لحاظ کمی و کیفی بررسی کرده اید؟مجددا خدمتتان عارضم که صدای یاتاقان ممکنه در دور ارام(ایدل) شنیده نشود و هرچه فشار روی پدال گاز بیشتر شود ودور بالاتر رود،صدای تق تق باشدت بیشتر شنیده میشود.علت انهم کارکرد زیاد و کمبود روغن یا تعویض دیر هنگام روغن و فشار بیش از حد به موتور میباشد.قرقر از قسمتهای متحرک دیگری ازجمله بلبرینگ کلاچ،تسمه ها کمپرسور کولر،پمپ هیدرولیک و. . .ممکن است شنیده شود.عیبیابی اصولی بسیار مهم است.برخی از مکانیک ها بروش ازمون و خطا کار میکنند و قطعا به سود خود هم میاندیشند.
03:57  1394/08/29

Yasin
0

سلام
دوستانی که میخوان ارتفاع ماشین رو بالا ببرن نه درحد شوتی، به ویژه اونهایی که ماشین تولید داخل دارن مثل تیبا کوییک ساینا پژو و ... میتونن با نصب فنر دوگانه (برای ماشین تک سوز)ارتفاع ماشین رو بالا بیارن البته میتونن با نصب "منجیت" حالا ۵ سانت یا بیشتر ارتفاع رو بالا تر هم ببرن. مخصوصا محصولات سایپا که حتی یه بچه عقب سوار بشه ماشین میخوابه. من توصیه‌ام اینه که اول فنر دوگانه نصب کنید بعد که فنر ها کمی نرم شدن منجیت بندازین جواب میده.
02:11  1401/03/28
پاسخ دادن
رحمان بی کله
0

سلام ببخشید من یه مانتو می‌خوام شوتی کنم بای شاه فنر اضافی براش بزارم یا کاری دیگه کنم ممنون میشم بهم بگید
20:52  1400/12/20
پاسخ دادن
امیر
10

E350 بنز با دلار 3500در میاد 185500000نمیدونم چطور میشه که به فرموده شما میشه 800میلیون یعنی614500000 گمرک و عوارض . این میشه 40درصد.؟ امیدوارم خدا بلایی سرشون بیاره که عبرت دیگران بشن
14:44  1394/08/03

حسن
0

سلام من ماشین پارس دارم به علت ترددم به روستا ماشین بازمین برخورد میکند میخواستم اگر جک مناسب برای افزایش وبعد به حالت قبل دارد میشه بهم پیش نهاد بدید ویک شماره تماس بفرستید تا بهتر توضیح بدم وشما پیشنهادی بهری بدبد ممنون میشم ۰۹۱۵۸۹۹۲۶۷۷ حسن سپاهی
15:40  1400/06/01
پاسخ دادن
منصورمحرمی
0

باسلام بنده جک جی ۵اتومات دارم جلو ماشین خیلی پایین چطور ارتفاع بالا ببرم
21:08  1400/05/14
پاسخ دادن
آرین
0

بی ام و دارم با یه دکمه بالا پایین میشه دله همتون بسوزه .
10:42  1400/05/11
پاسخ دادن
سجاد
17

زانتیا هم این اپشنو داره پاشت😂
17:15  1401/01/08

فرید شیرمحمدی
0

عکسش روبفرست
19:36  1402/01/02

مجید
0

سلام
سمت شاگرد قسمت جلو ماشین کوییک موقع رد شدن از سرعت گیر می کوبه چه راه حلی پیشنهاد می کنید
21:00  1400/03/22
پاسخ دادن
جواد
0

سلام ارادت میگم پیکان بار دارم میخام عقبشو بیارم بالا هزینش چن میشه
12:36  1400/02/04
پاسخ دادن
کی مراد
0

سلام چطور و با چه هزینه ای میتوان ارتفاع برلیانس را بالا برد تا زیرش به دست انداز گیر نکنه
18:37  1400/01/01
پاسخ دادن
علی
9

باسلام عرض خدمت شما اقایون سوریون چند میفروشی
19:47  1394/11/06

افشین
19

سی سال ماشین سنگین داریم از همه نظر فقط و فقط ولوو.ایمنی ترین خودروی دنیا چه سواریش و چه کامیونش
21:53  1394/11/11

عباس
0

سلام.میشه x33 قدیم رو اسپرت یا شوتی کرد با کمترین هزینه؟
15:55  1399/11/18
پاسخ دادن
Boyka
0

سلام
من پژو پارس دارم یه جفت لول فنر 30 دارم عقبشو چند سانت باید بگیرم که با ارتفاع جلو یکی باشه
11:34  1399/11/11
پاسخ دادن
Milad
0

سلام
خوب میاد پایین ماشین رخ می‌گیره
ببر اونجایی که میخای فنر اسپرت جلو رو نصب کنی بگو برات عقب رو همون قدر بیارع پایین کمک ریگلاژیه ولی هزینه دستمزد کمی نمی‌گیره
13:34  1402/02/16

حامد
0

من یک ۴۰۵ slxدارم‌ چگونه‌ ارتفاعشو‌ از‌ عقب‌ بالا‌ بیترم
11:32  1399/11/11
پاسخ دادن
سعید
0

سلام من آردی رو تا دو انگشت جلوشو خوابیده کردم خیلی بالا پایین میپره تو جاده چیکار کنم ممنون
23:18  1399/11/08
پاسخ دادن
رضا
0

سلام یه ۴۰۵ دارم کفخواب هست پل خونمون هم خیلی شیب داره
چطور ببرمش بالا که گیر نکنه ..البته دنده عقب میبرمش
لطفا ره حل بگید
12:20  1399/11/04
پاسخ دادن
مراد
1

پل جلو خونتون رو درستش کن کف ماشین دیگه نمیگیره
23:04  1402/06/28

ali
0

سلام من تیبا 1 دارم میخوام تهش بالا بیاریم چیکار کنم؟
22:19  1399/10/08
پاسخ دادن
حامد
34

اقا میثم اخه من چی بگم ماشین سانتافه سانتافس دیگه حتما ماشینه شما سفارش امریکاس ماله منم سفارش افغانستان دست بردارید از این تعصبات بی معنی اینجا کسی پسر خاله کسی نیس قرار نیست همدیگرو ببینیم پس بهتره اطلاعات درست به بقیه بدیم هیوندایی هم مثله ماشینای ایران خودرو نیس که شانسی در بیاد که مال شما خوب در بیاد واسه من بد .البته چرا قصد بی ادبی ندارم بد برداشتنشه باید دید قبلش چی سوار بودیم که داریم با اون مقایسه میکنیم چو ن من قبلش rx داشتم والان پشیمونم
14:23  1394/04/16

ELX BOOKAN
0

دوستان من یه پارس معمولی نوک مدادی دارم چکار کنم که یه رخ لاتی بگیره جوری که نه به زمین بخوره نه زیادی شوتی بشه؟
12:15  1399/09/25
پاسخ دادن
علیرضا
0

سلام من میخوام ارتفاع تیبا 2 ام رو شوتی بکنم راهنمایی کنید لطفن
17:55  1399/09/18
پاسخ دادن
ایمان
0

میتونی فنر تیبا دوگانه بندازی
16:49  1402/09/23

علیرضا
1

سلام من یک پژو پارس دارم میخوام یکم رخ شوتی بگیره باید چیکارش کنم
15:52  1399/09/11
پاسخ دادن
Mohamad
0

سلام ، سمند دارم خواستم بدون فنر ۲۰۶ براش بندازم نتیجه خوبی داره چون از ارتفاع فابریکی سمند خوشم نمیاد . با تشکر
02:52  1399/08/23
پاسخ دادن
علی
0

سلام
من می‌خوام پشت پژو ۴۰۵ را بالا ببرم
یک انگشت چند سانتی متر است
13:13  1399/08/16
پاسخ دادن
صبا
0

سلام، وقت بخیر
۲۰۶ تیپ ۱ دارم که مالک قبلیش ارتفاع عقب ماشین رو خیلی آورده پایین؛ بخوام به ارتفاع استاندارد برگردونم حدودا چقدر میشه هزینش؟ چکاری باید انجام بشه؟
12:40  1399/08/09
پاسخ دادن
زامیاد
10

من می خواهم برای پژو 206تیپ 2پنوماتیک بگذارم چه کاری باید انجام بدم

18:13  1401/02/07

جواد
0

سلام به همه دوستان من تیبا یک دارم میخوام ارتفاع جلو ماشین رو کم کنم تا 3 انگشت فنر 32 استفاده کنم یا 34 ممنون میشم راهنمایی کنید
20:37  1399/08/06
پاسخ دادن
محسن
0

سلام. هوندا سیویک ۲۰۱۶ دارم میخوام ارتفاع خودرو رو بالاتر ببرم.چه راهکاری واسه این موضوع دارید ؟
11:50  1399/07/16
پاسخ دادن
حسین
0

با سلام من یه ۴۰۵ دوگانه دارم کمک های عقب نرم هستند اما کمک های جلو زمان شتاب گیری یا ایستادن تق تق می کنند می خواستم بدونم چقدر بخوابونم که که به جایی گیر نکند
و آیا اگر کمک های عقب ۲۰۶ بندازم خوب است یا نه ؟؟
10:21  1399/07/02
پاسخ دادن
نيما
0

برشيا ي من براي قاجاق برىن بهتر است
17:01  1399/06/27
پاسخ دادن
امیر پرشیا
0

سلام من پرشیامو کمک و بورگین خوابیده انداختم. ولی متاسفانه در دنده دو سینه و سردنده لرزش داشت. بعدش گفتن از شفته.بردم ۲انگشت زدم بالا درس شد.چجوری میشه مشکلمو حل کنم.اگه راهنمایی کنین ممنون میشم
18:41  1399/05/12
پاسخ دادن
hamidreza
0

سلام من یه پراید دارم میخواستم بدونم چقدر شاسیشو بخوابونم ک هم خوشگل بشه هم وقتی با خانواده توش میشینی کف ماشین ب جایی گیر نکنه؟؟؟؟لطفا جوابو بدین
15:51  1399/04/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : تیتانیوم رو نمی دونم، ولی اینم می دونم که سر همین رنگ یهو دو سه ماه عقب می ندازن، اگه رنگ زیاد برات مهم نیست، تبدیل کن به سفید، سفید رو همیشه دارن
وحید : تکمیل وجه کرده باشی، سر موعد نهایت با ده روز تاخیر فاکتور می کنن، البته سفید و مشکی اگه باشه
ناشناس : سلام.اگه سامانه یکپارچه خودرو رو حذف کنن اون ثبت نامهایی که کردیم به باد رفتن؟؟؟
امیر : بچه ها تو گوگل بزنید سایت کارزار از اونجا درخواست ثبت نام کنندگان شاهین دستی رو بزنید تا الان 1360امضا جمع کردیم همه بیاید اونجا
J7 : سلام دوستان من هم کارت ماشین برگ سبز ماشین اومد فکر کنم ۱۰روز دیگه زاپاس و آچار چرخش بیار با همین فرمون بریم تا آخر سال خودمون سرهمش میکنیم
تارا v4lx : سلام آره کلی تارا v4lxفاکتور شده .همه هم تو دیوار گذاشتن برا فروش تا ۲۰ اسفند فاکتور شده ،هر که تو آدر پول واریز کرده داره فاکتور میشه بالای ۶،۷ مورد گذاشتن
سعید8 : اینکه سامانه 2 هفته هست بسته شده و در حال به روز رسانیه گویا قراره حذفش کنن و بازم همون شبوه چند سال قبل در پیش گرفته بشه! فعلا از حرفای وزیر حامی مافیای خودرو اینو میشه فهمید
V1p : ما که ۳۱ فروردین بودیم و پیش فروش تیتانیوم نقره ای تو صدور فاکتور یه هفتست گیر گرده و خبری نیس مال شما که ۳۱ اردیبهشت باید حالا حالا ها منتظر باشین
محسن : ممنون از پاسخ زینب خانم و آقا وحید گل
تارا v1p : به آقا وحید. سلام. تارا v1p تحویل ۳۱ اردیبهشت رو کی فاکتور میکنن؟؟؟؟؟؟ کلافه مان کردن . پیش فروش . تبدیل به v1p زدم . قرارداد 14492397 . تیتانیوم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حجت : سلام کجا اعلام شده اصلاح شده
حمید : 11675219فروش فوری اسفند
207 شهریور : شما دعوتنامه اومده براتون؟تکمیل وجه کردین؟
پارس سفارشی 4714 : دوستان بخش نامه 4714 کی میاد
راضیه کوییک اتومات : من سمیرا فوری دهه فجر هستم دلم میخواد راضیه رو اذیت کنم به کسی مربوط نیست
6دنده : دوستان تازگی 6دنده موتور جدید فاکتور نکردن من واریزی 7اسفند اما خبری نیس
واقعا : چرا ردیف قراداد میاره، بالا
ساینا 85 گانه دی ماه فروش فوری : سلام. آقا کسی میدونه بعد از پلاک چند روز خودرو میاد نمایندگی؟
اوسمار : موثق قیمت پارس اصلاح شد.
واقع نبین : تو جدی کارو زندگی نداری همش پیام میدی