دوپینگ اسب وحشی،سورن توربو

 

دوپینگ اسب وحشی،سورن توربو

 
پروژه تولید ورژن توربو از موتور ملی (EF7) به سال ها قبل باز می گردد، اولین نمونه های این موتور با همکاری یک شرکت آلمانی در سال 87 در ایران رونمایی شد، اما پس از عرضه اولین نمونه های سمند موتور ملی در سال 89 و تشدید تحریم ها در سال های بعد، تولید انبوه این موتور به تعویق افتاد.
 
به هرحال حالا و پس از رفع شدن محدودیت های بین المللی در تامین قطعات و تجهیزات لازم برای توسعه این موتور، سرانجام شاهد تولید انبوه این موتور بر روی پلت فرم سمند هستیم.
 
دوپینگ اسب وحشی،سورن توربو
 
اولین خودرو مجهز به این موتور سورن توربو خواهد بود که قرار است با قیمت 2 میلیون و نهصد هزار تومان بیشتر از نمونه ساده (EF7) به بازار عرضه شود.
 
با این حساب قیمت مدل مذکور کمتر از 40 میلیون تومان خواهد بود و قرار است اولین سری با تیراژ حدودی 250 دستگاه کمتر ظرف یک ماه آینده با مدل 95 به بازار عرضه شود.
تغییرات فنی پیشرانه و گیربکس سورن توربو
 
از جمله مهمترین تغییرات انجام شده برای تجهیز EF7 به توربوچاجر، می توان به تعویض پیستون ها با نمونه های مستحکم تر و تراکم پایین، طراحی مجدد محفظه احتراق و سرسیلندر، طراحی منیفولد اگزوز مناسب برای توربو و قطعات مربوطه، افزوده شدن اینترکولر برای خنک کاری هوای فشرده شده خروجی از توربو و استفاده از سوپاپ های دود سدیمی اشاره کرد.
 
با این حساب باید گفت که تغییرات پیشرانه اصولی انجام شده و مهندسان شرکت ایپکو که مسئولیت طراحی و توسعه این پیشرانه را بر عهده داشته اند تلاش حداکثری را برای حفظ دوام و افزایش راندمان این پیشرانه به کار بسته اند.
 
دوپینگ اسب وحشی،سورن توربو
 
اما در مبحث گیربکس شرایط متفاوت است و بر طبق فایل های رسمی ضرایب دنده های 3 تا 5 و ضریب دیفرانسیل نسبت به نمونه اتمسفریک سبک تر شده اند.
 
ضریب دنده یک سنگین تر شده و ضریب دنده 2 نیز ثابت مانده است، بنابراین شتاب گیری خوب و قدرتمند سورن توربو در دنده یک در کنار افزایش 50 اسب بخاری قدرت پیشرانه، به سنگین شدن ضریب دنده 1 نیز ارتباط دارد.
 
دوپینگ اسب وحشی،سورن توربو
 
ماحصل تمام تغییرات افزایش قدرت پیشرانه به حدود 150 اسب بخار و رسیدن گشتاور به 217 نیوتن متر است. این درحالیست که براساس اطلاعات رسمی شتاب گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت ظرف 10 ثانیه انجام می شود که در حدود 3 ثانیه بهتر از مدل معمولی EF7 با 100 اسب بخار قدرت است.
 
دوپینگ اسب وحشی،سورن توربو
 
مصرف سوخت این مدل نیز در سیکل ترکیبی در حدود 7.4 لیتر اعلام شده است که کاهش حدود 2 لیتری را نشان می دهد، بنابراین باید کل پروژه را از نظر دست یابی به اهداف تعیین شده، موفق توصیف کرد.
 
تجربه رانندگی با سمند سورن توربو
 
تیونینگ خودروها از طریق نصب توربوچارجر امری رایج است اما تفاوت نصب کارخانه ای این قطعه با نصب کارگاهی که توسط شرکت های تیونینگ کوچک انجام می شود بسیار واضح است. در مورد سورن توربو مانند بسیاری خودروهای کارخانه ای دیگر از BOV خارجی استفاده نشده است و به همین دلیل صدای اضافه خارج شدن هوا پر فشار آنطور که در خودروهای تیونینگ شده کارگاهی رایج است، شنیده نمی شود.
 
دوپینگ اسب وحشی،سورن توربو
 
مجموعه پشت آمپر خودرو مورد آزمایش با سورن EF7 مشترک است و به همین دلیل هم ردلاین (محدوده غیر مجاز دور موتور) طبق موتور قبلی روی 6500 دور بر دقیقه تعریف شده است اما در عمل پاشش سوخت موتور توربو از حدود 5300 دور به بعد متوقف می شود و بنابراین عقربه دور سنج هرگز به نزدیکی محدوده قرمز نیز نمی رسد.
 
کاهش دور مجاز با هدف افزایش اطمینان و بهبود دوام انجام شده اما بر روی لذت رانندگی تاثیری منفی به دنبال داشته، به خصوص آنکه به دلیل LAG (تاخیر) نسبتا محسوس توربو، از حساسیت پدال گاز نیز کاسته شده و موتور در دور های کمتر از 2000 عملکرد چندان تند و تیزی از خود نشان نمی دهد.
 
دوپینگ اسب وحشی،سورن توربو
 
با این حساب می توان گفت که برای علاقه مندان به سرعت و شتاب، سورن در سرعت های کمتر از 80 کیلومتر بر ساعت تقریبا سریع و جذاب است اما با تعویض دنده 2 به 3 به دلیل ضریب سبک این دنده، عملکرد توربو بیشتر برای کاستن از میزان مصرف سوخت کارایی دارد، چرا که هر سه دنده 3، 4 و 5 در ترکیب با دیفرانسیل تازه بسیار سبک تر شده اند و عملا توان و گشتاور بیشتر پیشرانه صرف جبران این مسئله می شود و نقش چندان پر رنگی را شتاب گیری بازی نمی کند.
 
دوپینگ اسب وحشی،سورن توربو
 
شاسی، بنده و سایز قطعات فنی سورن توربو تفاوتی نسبت به مدل معمولی ندارند و به همین دلیل هم ترمزها و سایر ادوات ایمنی مطابق با افزایش 50 درصدی قدرت پیشرانه بهبود نیافته اند.
مسلما در کنار بهبود عملکرد ترمزها، افزایش استحکام شاسی و استفاده از فنربندی سفت تر نیز می توانست مناسبت بیشتری با کاراکتر اسپرت این خودرو و قدرت بیشتر پیشرانه داشته باشد.
 
دوپینگ اسب وحشی،سورن توربو
 
همچنین با توجه به کوچک بودن محدود دور مجاز موتور، استفاده از یک توربو کوچکتر برای تولید قدرت بیشتر از دور پایین می تواند مثمر ثمر باشد و قدرت بهینه را در بازه وسیع تری در دسترس راننده قرار دهد.
 
به هر روی باید منتظر ماند و دید که EF7 TURBO از نظر دوام و کیفیت فنی در عمل چگونه خواهد بود.
 
دوپینگ اسب وحشی،سورن توربو
 
نیاز به استفاده از بنزین سوپر و اکتان بالا، به همران حساسیت بیشتر نسبت به کیفیت روغن موتور از جمله ویژگی های ذاتی یک موتور توربو محسوب می شود و کیفیت قطعات فنی در مواجه با شرایط نامناسب استفاده از بنزین معمولی، نقش پر رنگی را در سرنوشت و میزان موفقیت این خودرو بازی خواهد کرد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , سمند سورن , سورن توربو , ایران خودرو , بازار خودرو , خودرو ایرانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

37 نظر

Morteza
0

سلام همراهان عزیز
ماشین ایرانی از هر نوع ش اشکالات خودش رو داره قبول .... اما وقتی گازش میدم و به ۴۰۵ سوارا و پرشیا بازها میخندم کلی ارزش داره
13:37  1402/07/21
پاسخ دادن
محمد
0

بیایید منطقی فکر کنیم ۰سورن توربو شارژ کار ایران خودرو نیست کار المانه۰و اگر دوستان نا ماشین باز بی غرض قضاوت کنند همون قیافه گریان چراغهای جلوش دقیقا از یه مدل آ ئو دی الهام گرفته ۰شاسی این ماشینو هیچ خودرک ایرانی نداره۰داشبردش نسبت به پارس عهد تیر کمان و ۴۰۵ بیریخت زشت و سمند معمولی بی روح واقعا سره و واقعا بی سرو صداست ۰درمورد توربو شارژش بگم من قبلا ماکسیما داشتم ۰خداییش لقب سلطان رو داره و تا حدی هم حقه ۰البت تو ایران۰ولی این توربوی فس قلی با یک موتور ۱۶۰۰ چنان ماکسیمای هیولا را میگیره که ۰۰۰۰۰۰گریه کن۰با یه ریمپ و داون پایپاریون رو زدم ک میزنم ۰اینکه هر بنزین آشغالی رو نمیپذیره درسته ۰تمام ماشینهای توربو باید بنزین اکتان بالا بخورند ۰نمیتونی با نان و پنیر گدا خونه وزنه رضا زاده رو لزنید رفیقای من۰پاشین گدا خور و بی انتظار میخواهید همون پراید را سوار بشید۰یا حق
05:05  1401/09/08
پاسخ دادن
آسام
0

من چند ساله سورن توربو دارم ریمپ شده خیلی هم راضی هستم چه شتاب و چه کیفیت به نظرم که عالیه چهار چرخ هم که دیسکی هست ولی خب بجای اسب وحشی باید اسمش رو بزاریم اسب پیر
21:16  1400/01/22
پاسخ دادن
حبیب
0

سورن توربو اگه ریمپ روی داینو توسط مهندس مجرب انجام بشه و شمعها سوزنی و کاتالیزور حذف بشه براحتی میتونه کل شاسی بلندها مگان ها مزداها رابه راحتی پشت سر بزاره و ایرادش سوختن واشر سه گوش و شیلنگ روغنی توربو و سیم کلاچ وترمزش هم جوابگوی شتابش نیست و متاسفانه تعمیرکاراهم سواد و علم توربو را ندارند
12:57  1399/09/23
پاسخ دادن
مهدی
0

من الان دوساله سورن دارم مدل ۹۶ از هر لحا عالیه بدون سرو صدا شتاب گیری عالی امکانات رقاهی هم عالی ولی نه در حد ماشین خارجی هندلینگ فوق العاده اگه یه دست رینگ ۲۰۵ بندازی زیرش سر پیچ میتونی با سرعت بالا بری فقط بایر زه موقع سرویس بشه
اصلا قابل مقایسه با پارس و ۴۰۵ نیست که داشبرر از پلاستیک بازیافت و بعد یه مدت صدا تراکتور میده واشر که مثل ماست میزنه تاحالا ماشین به مزخرفی پارس با این قیمت ندیدم
10:05  1398/02/25
پاسخ دادن
کاظم محمدی
0

با سلام.خدمت دوستان.فروردین 97 سورن توررو رو دریافت کردم.17000 کیلومتر باهاش راه رفتم.خیلی خیلی عالیه.شتابش فوق العادست و مصرفش خیلی خوبه.در کل با داشتنش باید بعد از این ماشین بری سراغ ماشین 200 میلیونی.خیلی نرم و راحته
15:11  1397/06/10
پاسخ دادن
بابک فدایی
0

بهترین خودروی ایرانی و چینی....
16:44  1396/06/28
پاسخ دادن
مجتبی
10

یک سال و نیمه سورن توربو سوارم تا بحال هیچ مشکلی نداشته هر جور بگی روندمش ترمزشم بد نیست و تو شتاب گیری عالیه
00:04  1396/04/29
پاسخ دادن
علی
9

سورن توربو خیلی قویه
05:16  1395/10/03
پاسخ دادن
مهدي
15

لقب اسب وحشي برازنده شورلت كامارو و كاديلاك و فراري و لامبورگيني هست نه اين حلبي ايراني
09:17  1395/06/24
پاسخ دادن
محمود
4

بر عکس نهند نام زنگی کافور!!!!!
14:49  1395/06/24

سعید بوشهری
6

اردیبهشت امسال یکی از آشنایان تو بوشهر سورن توربو تحویل گرفت که خیلی هم ذوق داشت .متاسفانه بعد از دو روز دود سفید از اگزوزش بیرون میزد و چراغ چکش روشن شد ، نمایندگی یک هفته خوابیده بود که به خاطر عدم آشنایی با موتور توربو اصلا دستش نزدن ، و فرستادن نمایندگی مرکزی اونجا هم حدود 1ماه و نیم خوابید تا بالاخره ماشینو براش عوض کردن
20:13  1395/06/23
پاسخ دادن
احمد
6

سورن رو چه به توربو. ماشین ایرانی چیه که کله پاچش چی باشه
14:12  1395/06/23
پاسخ دادن
تارخ
7

حيف پول واسه سورن با اون قيافه ضايع و چراغهاي گريان جلو كه آدم را ياد بدهكاريهاش ميندازه
09:41  1395/06/23
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
3

اگر میشد موتور دولیتری مزدا یا تویوتا مینداختم روش با کیت اگزوز و توربو. رینگ و لاستیک و ترمزا رو هم تقویت میکردم. اندازه دنا خرج بر میداشت اما از این ماشن من دراوردی بهتر وبی دردسرتر بود.
16:38  1395/06/20
پاسخ دادن
سعید
11

من قبل از عید دنبال خودروی صفر میگشتم، نمایندگی اینو بهم پیشنهاد داد ولی ازش خوشم نیومد. سه ر.ز بعد که مجدداً مراجعه کردم گفتن یکی که همون سه روز پیش به یه مشتری دیگه فروختن واشر سرسیلندر سوزونده...
واقعاً خدا رحم کرد نخریدمش....... :)
15:00  1395/06/20
پاسخ دادن
همایون
2

فقط رانا با موتور تی یو ۵
15:35  1395/06/20

کاربر: علیرضا عباسی
14

آخه رانا چه ربطی به این ماشین ماشین داره..اینو برای تو شهری خوب نیست بخیرین و رانا رو برای جاده خوب نیست بخریننننننننن
22:32  1395/06/20

مجتبی
4

چه روغنی با چه مارکی برا سورن توربو مناسبه خواهش میکنم اس به شمارم بفرستین اگ میتونید چون برام مهمه.
16:21  1396/06/27

علی
16

توربو شارژ روی Ef7 فقط یک اسباب بازیه . واسش بنزین با اکتان 100 باید استفاده کنی وگرنه ناک ظرف یک سال کل موتور رو از پا درمیاره . قبل از خاموش کردن باید حداقی 30 ثانیه صبر کنی تا دور موتور پایین بیاد وگرنه با قطع شدن سیستم روغن کاری یاتاقان های توربو میسوزن . باید واسش روغن عالی پیدا کنی و بریزی . ef7‌خودش همینطوری هزار تا مشکل لاینحل بالا میاره حالا توربو هم بذارن روش ببین چی میشه . ضمنا توربو دارای تاخیر یا همون Turbo Lag هست و وقتی گاز میدنی چند لحظه بعد موتور واکنش نشون میده . همکار خودم سورن توربو داره میگه واسه نیم کلاچ کردن تو سربالایی خیلی مشکل داره چون موتور خیلی دیر واکنش نشون میده به پدال گاز . خود ایرانخودرو هم میدونسته دوامی نداره و امده کات آف رو آورده روی دور 5200 یعنی تا اومدی گاز بدی موتور کات آف میکنه . توربو چیز خوبیه ولی مشکلات هم کم نداره مخصوصا توربویی که ایرانخودرو روی ef7 نصب کرده باشه
12:01  1395/06/20
پاسخ دادن
خادم
12

ولی ای اف سون و توربو و ... خیلی بیشتر ارزش سرمایه گذاری و رفع ایراد داره باید همه این ایراد هایی که گفتید برطرف بشه ولی در کل ارزش کار کردن روش رو داره در صورتی که بقیه خودرو ها مخصوصا 405 و پارس اصلا ارزش تولید هم ندارن چه برسه به رفع ایراد امید وارم هرچه زود تر توقف تولید بخورن و شرکت ها بیشتر روی تکنولوژی جدید وقت و سرمایه بزارن که حداقل ارزشش رو داشته باشه
13:09  1395/06/20

مجید
10

جناب علی آقا ایرانخودرو بعد عمری آشغال سازی و تولید ماشینای بی کیفیت و رده خارج مثل 405 .پارس ... اونم با موتورای 8 سوپاپ عهد دغیانوث تصمیم گرفته یه تکونی به خودش بده و به تکنولوژی روز نزدیک بشه لطفا با این حرفای به ظاهر فنی که در واقع ریشه در کهنه پرستی داره جو را خراب نکنید .بله آقا جان از ماست که بر ماست
22:03  1395/06/24

کاربر: علی جگوار
3

امیدوارم برای خریداراش دردسریاز نبشاه . گرم شدن موتور خیلی زود موتور رو مستهلک میکنه و سایر مشکلاتی که الان مردم دارن.
11:59  1395/06/20
پاسخ دادن
همایون
3

فقط رانا... نظرات بیشتر در پیج 8184 رانا 95
08:54  1395/06/20
پاسخ دادن
مهدی
7

قیافه ماشین رو ببین انگار داره گریه می کنه.اینا آخه حالیشون نیست.خودرو سازی یه هنره نه کپی پیست.والا خیلی از کشور ها خودرو نمی سازن مگه مردن شمام وارد کنید اونطوری نون بخورید بهتره.مثل پارس خودرو
01:38  1395/06/20
پاسخ دادن
علیرضا
0

تو یه مستند سورن توربو را تست کردن ترمزاش اصلا خوب عمل نمیکنن وقتی قدرت و شتاب ماشین رو زیاد میکنی مسلما باید ترمزش رو هم قوی کنی احتمالا بودجشون تموم شده
10:01  1395/06/19
پاسخ دادن
محمدرضا از کرج
23

از ایران خودرو عاجزانه تقاضا میکنم هر چه زودتر تولید ef7 و توربوشارژ رو متوقف کنید
پیشرفت روز به روز ef7 هر روز قربانی میگیرد
قربانیان شامل موتور عهد دقیانوس xu7 و مالکان xu7 و پژو 405 و پرشیا xu7 و پژو 206 تیپ 2 و کلیه مالکان موتور نامبرده مخصوصا دلالان زحمتکشی که سر ملت شریف ایران کلاه میذارن و موتور عهد دقیانوس رو تحت عنوان موتور بنز میفروشند
01:12  1395/06/19
پاسخ دادن
صالحی
13

مشکل مملکت ما ذات کهنه پرست اکثریت مردمه یادمه وقتی تازه پژو اومده بود اونم فرانسوی اصل این جماعت کهنه پرست میفرمودن تایر کهنه پیکان به سر تا پای پژو می ارزه حال بعد 20 سال که پژو قدیمی و عقب مونده شده باز همون جماعت شدن طرفدار همون پژو البته از نوع آشغال چینی و با تمام قوا دارن از محصولات جدید انتقاد میکنن باور کنید اگه به این جماعت بها به بدی میگن موتور xu7 ترتری از ef7 توربو بهتره
22:15  1395/06/24

فرزاد
13

تولید ملی،ای که بعد از سالها با برداشتن تحریم و اتمام قطع رابطه با خارج بدست بیاد واقعا جای شکر داره ،پس با این حساب هر وقت رابطه قطع شد تولید ملی هم پوکیده.
تا زمانیکه جهان سومی بودن برای دلسوزان سود دارد، چرا پیشرفت!
کشور دیگه به اندازه کافی هم کش اومده هم ور
22:06  1395/06/18
پاسخ دادن
کاربر: علیرضا عباسی
28

دمش گرم... فقط هشت سالی که هشتاد سال عقبمون انداخت مسبب این همه نارضایتی شد... بنظر من از چینی های تا دو برابر قیمت خودش و از سایرین تا یک و نیم برابر قیمت خودش سرتره...خودم EF7 دارم ولی کلی کار برد تا ماشین شه و ناراضی هستم ولی بعد از تحریمها عالی شده
19:44  1395/06/18
پاسخ دادن
مهدی
3

حاجی باطریش اتمی نیست باید دنبال اب مقطر بگردی تابستان
22:05  1395/06/18

مهدی
0

حاجی باطریش اتمی نیست باید دنبال اب مقطر بگردی تابستان
22:07  1395/06/18

کاربر: علی جگوار
3

اگر هم موتور مشکلی نداشته باشه همه ماشین که موتورش نیست.
ایرادات گیربکس . ظاهر قدیمی . کیفیت ساخت نازل ...
شما در مو.رد همون چینی های که ازشون بدمیگی بهتره سوار شید و مقایسه عادلانه کنید.
12:00  1395/06/20

کاربر: علیرضا عباسی
9

بنظرم ایراد گیربکس چینیهای در این رنج قیمتی و ضعف موتوریشون و مواد بیکیفیت داخلشون و فنربندی های ضعیفشون که کلا تعلیق های خوبی ندارن رو همه قبول دارن...ضمنا با ماشین بالای 100 تومنی چینی هم نباید مقایسه بشه...چرا چینی هم 110 ام وی ام هم سه سیلندر و هم 4 سیلندر سوار شدم..سه سیلندرش بهتر بود و یه مسیر کوتاه هم 530 که تقریبا خوب بود ولی مشکل کم نداشت و ...راستی دوستمون که همش میگه رانا...تو جاده بین شهری 4 ساعت نشستم بیست ساعت خسته شدم...بین شهری ماشین بزرگ و کشیده تری رو لازم داره..فرمونش اینقدر تیزه که دائم میخواد فرار کنه..اکسلش هم البته از 206 ضعیفتره گویا!..این مورد آخر رو مطمعن نیستم
22:30  1395/06/20

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام بله بنده شدم
گلچین : سلام.برای هزارمین بار مال ما هم تاریخ اماده به فاکتور بروز شد.خب که چی .کسی میدونه چرا اینکار رو میکنن؟؟دلیلشون چیه از قبل عید این حداقل دهمین باره این اتفاق میوفته
M : 3سال ماشین ثبت نام کردم قرعه کشی بود رانا ، 207،پرشیاو.. به اسمم درنیامده ،100 میلیون پول واریز کردم برا سری اول ثبت نام وزارت صمت رفتم بانک رفاه گفتم حساب وکالتی کنند گفتن اوکیه روز باز شدن سایت دیدیم حساب وکالتی نیست نشد وارد بشم ،این سری دوم باز 100تومن ریختم زمستان 403 شاهین به اسمم درآمد اینم که این جوریه آقا برامن پیام اومده با اتومات معاوضه کن در صورت تمایل نه از ماشین اتومات خوشم میاد نه اصلا نداشتم 200میلیون بیشتر بدم مگه کم پولیه، بعدم پیام اومده با کوییک gx اونم در صورت تمایل ننوشته عدم تعویض میشه انصراف که به استناد همین پیامک شما جای ما بودی عوض میکردی یا صبر ؟ 5سال از عمرمون رفته هنوز ماشین صفر سوار نشدیم نه این فقط بقیه آشغالای داخلی طمع کجا بود مرد حسابی ما مصرف کننده ایم همه دلال نیستن که
s3 سفید-- تهران : سلام دوستان من تماس گرفتم با تعزیرات به شماره 135 گفت برای خودروسازها اگر حداقل 50 مورد شکایت در مورد مدلهای مختلف تولیدی دریافت کنیم بلافاصله ورود میکنیم روالش رو توضیح داد ترجیح میدم برم شکایت ثبت کنم از کرمان موتور چون قبل از عید پلاک شدم ولی ماشینو تحویل ندادن
j7 : من که شهریورم تحویل نگرفتم
بی بی : مسئولان سایپا و ایرانخودرو یک مشت دزد سرگردنه .
مهرداد شیراز s3 : درود من هم رفتم توی سایت تعزیرات شکایت کردم tazirat135.ir از کارت و بیمه ماشین و برگ اول قرارداد هم اسکن گرفتم گذاشتم ضمیمه شکایت بنظرم اگر همه کسانی که پلاک شدن ولی خودرو نگرفتن از کرمان موتور همت کنند و شکایت کنند شرکت مجبور به ارسال خودرو میشه . حتی شده تشریف ببرید کافی نت قرارداد و کارت و بیمه ماشینو ببرید باعث میشه تحویل ماشین زودتر بشه تا بعد بریم دادگاه بابت دیرکردش شکایت ثبت کنیم
امیدواری و صبر : اکثر ما ها که پول سهند نداریم برای تکمیل وجه و ثبت نام و اینکه حتی توی برنامه دیوار کسی حاضر نیست حواله سهند را به قیمت ۲۰ میلیون تومن بخره. اگه سایپا واقعا راست میگه قیمت سهند را به قیمت ساینا کارخانه ای و قیمت نهایی برای آبان ماه به بعد به ملت واگذار کنه همه ما استقبال میکنیم وگرنه ما غیر ساینا اس چیز دیگه ای نمیخواهیم .وسلام
پذیرش۱۹اسفند : اینجور معلومه فعلا فاکتور نمیکنه ای شرکت بی صاحب
Reza : دوستان عزیز من همین الان زنگ زدم سایپا شماره ملی رو گفتم برگشت گفت که شما اسمتون تو لیست هست و منتظر پیامک واریز باشید ..گفتم احتمالش هست که کلا کنسل بشه گفت همچین چیزی امکان نداره وقتی سایت یکپارچه ارجاع به خودرو ساز زده یعنی اسمتون دراومده و فقط،باید منتطر پیامک واریز باشید. گفت توی سال جدید واسه هیشکه پیامک نرفته ولی قطعا میاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دمپایی 151 : فاکتور فروش فوری اسفند شروع شد
هرمزگان : تولید مازندران
رضادوگانه بهمن : سلام دوست عزیز اسفندی مبارک باشه مگه دعوتنامه برا اسفند اومده.باهر کارت میشه باید رمز دوم داشته باشی خدا نگهدار
سحر : سلام چرا تاریخ ارسال پلاک به‌روز شده
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : سایپا کلا جی ایکس ار رو فاکتور نکرده یک بیست روزی میشه نمیدونم دلیلش چیه من یک ماهه زنگ میزنم برا مشکی قرمز رو ده بهمن مونده
ایکس 33 اتومات اسماعیل : سلام ازمن تخصیص خورده اما فاکتور نشده کسی نمیدونه کی فاکتور میشه؟
پاسخ به بخشنامه 4714 : خداوکیلی خودت خوندی ببینی چی نوشتی؟؟‌
207 اسفند1402 : دروغ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مریم کوییک پلاس اتومات : ایشالا که به همه ماشینی که نوشتن بدن،خدایی در حق اونایی که اتومات نوشتن ظلم شد😢
یگانه اسدی : خدایا این همه ظلم به قشر ضعیف اینهمه عذاب جایز نیست الهی عظیمی به درد ناعلاج دچار بش و تمام این دزدی ها ذره دره از وجودش بیاد بیرون