ارزانترین محصول رنو در ایران: کوئید

 

محصول جدید رنو در ایران: کوئید

 
در شرایطی که ایران خودرو و سایپا به دنبال تولید خودروی ارزان قیمت هستند، رنو نیز با استفاده از کارت "کوئید"، به دنبال حداکثر امتیازگیری از خودروسازان ایرانی است.
 
به گزارش ایسنا، قدرت خرید بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان خودرو در ایران متناسب با خودروهای با قیمت‌های کمتر از ۳۰ میلیون تومان و البته، کمتر از ۲۵ میلیون تومان است با این حال در این سطح قیمتی تنها تعداد محدودی خودرو در ایران عرضه می‌شود که مشهورترین و پرتیراژترین آنها پراید است.
 
گذشته از انتقاداتی که به کیفیت این خودرو وارد می‌شود اما پراید بازار گسترده‌ای در ایران داشته و پرفروش‌ترین خودروی داخلی است. گستردگی بازار این خودرو خودروسازان ایرانی را بر آن داشته تا به دنبال تولید و عرضه خودرویی برای رقابت با پراید در ایران باشند.
 
در چنین شرایطی رنو برگ برنده خود برای گسترش حضور در بازار خودروی ایران را رو کرده که خودرویی به نام کوئید است. کوئید خودرویی با قیمت اقتصادی است که هم‌اکنون توسط رنو در کشورهایی چون برزیل و هند تولید می‌شود. قیمت این خودرو در برزیل ۶۰۰۰ یورو (حدود ۲۴ میلیون تومان) و در هند ۴۵۰۰ یورو (حدود ۱۸ میلیون تومان) است.
 
این خودرو در صورت تولید در ایران احتمالا در محدوده قیمتی ۲۵ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد و با توجه به جذابیت‌های ظاهری، فنی و کیفی آن در مقایسه با خودرویی مانند پراید، به سرعت می‌تواند مشتریان ارزان‌ترین خودروی داخلی را به سوی خود جذب کند.
 
این موضوع از یک سو ایران خودرو را وسوسه کرده تا با تولید این خودرو به بازار خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان ورود کرده و جای پای خود را در بازاری با گستردگی بالا محکم کند و از سوی دیگر زنگ خطر را برای سایپا به صدا درآورده و این شرکت نگران آن است که ایران خودرو با تولید رقیبی به نام کوئید، بازار پراید به عنوان گاو شیرده سایپا را، از آن خود کند.
 
این احتمالات دو شرکت ایران خودرو و سایپا را وا داشته تا برای در اختیار گرفتن رنو کوئید تلاش کنند و این رقابت در حدی است که شنیده می‌شود هر یک از این دو شرکت، آغاز دور جدید شراکت با رنو و گسترش همکاری‌ها را مشروط به در اختیار گرفتن کوئید کرده‌اند. شرکت رنو نیز از این اشتیاق دو خودروساز بزرگ ایرانی استفاده را کرده و با مذاکره هم‌زمان و موازی با دو خودروساز ایرانی تلاش می‌کند با استفاده از برگ برنده کوئید، حداکثر امتیاز را کسب کند.
 
با توجه به این شرایط سرنوشت تولید کوئید در ایران هم‌چنان نامعلوم و مبهم است و البته رنو نیز تمایل دارد تا زمان مناسب، این ابهام و تعلیق را حفظ کند. در این زمینه نماینده رنو تاکنون از پاسخ‌گویی صریح به سرنوشت تولید کوئید در ایران طفره رفته است. در جدیدترین موضع‌گیری در این زمینه، پیمان کارگر - مدیرعامل رنوپارس، در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه کوئید در کدام شرکت ایرانی تولید می‌شود؟ تنها به این پاسخ بسنده کرد که تولید چند مدل خودروی جدید رنو در ایران قطعی شده که یکی از این خودروها، کوئید خواهد بود.
 
وی البته در سخنان خود سعی کرد رنو را چندان مشتاق به گسترش فعالیت‌ها در ایران نشان ندهد تا احتمالا بتواند امتیازات بیشتری از خودروسازان ایرانی بگیرد. در این رابطه وی در پاسخ به اینکه آیا قرارداد جدیدی برای همکاری با خودروسازان ایرانی خواهید داشت؟ اظهار کرد: قرارداد جدید برای کارهای بعدی که در نظر می‌گیریم است که داریم روی آن کار می‌کنیم و "هیچ عجله‌ای هم در این زمینه نداریم".
 
کارگر همچنین از احتمال تولید مستقل کویید و دیگر محصولات رنو در ایران نیز سخن گفته که البته به نظر می‌رسد بیش از آنکه به واقعیت نزدیک باشد، تاکتیکی برای کسب حداکثر امتیاز از شرکتهای ایرانی است.
طولانی شدن بازی رنو با خودروسازان ایرانی در حالی است که این شرکت از رقیب هموطن خود (پژو - سیتروئن) در ایران عقب افتاده و در حالی‌که پژو قرارداد همکاری با ایران خودرو و سیتروئن تفاهم‌نامه همکاری با سایپا را در فضای پسا برجام منعقده کرده است اما رنو هنوز موفق به انعقاد قرارداد جدید با خودروسازان ایرانی نشده است.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو , سایپا , تولید خودرو , رنو کوئید , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

15 نظر

کاربر: m&z
1

تا بخواد بیاد بازار هزار تا هزینه جانبی و عوارض و مالیات و باج و ... میخوره به بهونه کیسه هوا و آینه راهنما دار و سپر همرنگ بدنه و ضبط فلش خور و این حرفا قیمتش رو به 40 میرسونن. مردم فداکار هم صف بندی رو آغاز میکنن تا دل خودروسازها نشکنه
16:28  1395/06/28
پاسخ دادن
پرسشگر کنجکاو
2

عایا شاسی بلند است؟
عایا دیزلی هم است؟
عایا وانت هم میشه؟
01:20  1395/06/26
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
4

با این ایمنی و موتور....
لاقل خداکنه دیگه اینو گرون نندازن ب ملت.
17:55  1395/06/25
پاسخ دادن
ارماااااان
0

ببخشید منظورم رانا بود
23:02  1395/06/24
پاسخ دادن
ارماااااان
2

بازم میگم .. اگر زیر 25 میلیون فروش بشه شاید ارزش داشته باشه .. ولی بالای 25 میلون تا 35 بخوان بفروشن .. قطعا دنا انتخاب بهتریه
22:56  1395/06/24
پاسخ دادن
سوادکوهی
2

هیچ ارزونی بی دلیل نیست؛ قطعاً کیفیتش مناسب نیست
17:12  1395/06/24
پاسخ دادن
حمید
3

بازگشت رنو 5 اما با 35 میلیون تومان ،
16:54  1395/06/24
پاسخ دادن
power
14

405 صد اسب بخار
سمند صدوده اسب بخار
وحتی پرایدم 69 اسب داره
ولی این کوچولو سه سیلندر فقط 53 اسب
واقعا اسباب بازیه
16:09  1395/06/24
پاسخ دادن
adn1994
14

این اسباب بازی فقط 53 اسب قدرت داره و قدرتش از پرایدم کمتره
16:05  1395/06/24
پاسخ دادن
فرزاد
10

اکثر خودروهای شناخته شده تویوتا،هیوندای،کیا،نیسان،رنو و غیره که به ایران اومدن قیمت واقعیشون زیر ۳۰ تومن هست پس چرا هیچ دلسوز دلسوخته،ای به مردم اطلاعات درست نمیده؟
جالبه که این خودرو از نظر دلاری هم رده پر،آید خودمونه. شاید جنس قطعاتش به کیفیت خودروی ما نیست و یا خودرو دارای امکانات فول مثل فرمان و ترمز و .،.، برای مدل صادراتی نیست!
15:45  1395/06/24
پاسخ دادن
حسن
0

مطمنا بالای 35میلیون عرضه خواهدشد وگرنه کی دیگه تیبا و 405و سمند و ... خواهد خرید
15:31  1395/06/24
پاسخ دادن
منصور
3

تا زماني كه ديد مسئولين بصورتي باشه كه هميشه حس ميكنند حق با خودرو ساز است، نه با مشتري، وگر حق رو به مشتري بدهند منافع يك عده قول خودروسازيه خطر ميوفته، پس هيچگاه خودرويي رو ارزان نخواهند كرد، همانطور كه MVM و ماتيز رو نگذاشتند از پرايد ارزونتر بشه، چون اين گاوشيرده رو از دست ميدن.
15:11  1395/06/24
پاسخ دادن
ارمااااان
3

اوه این ماشین اگر به قیمت ما 24 میلیون در برزیل باشه قطعا داخل زیر 35 میلیون فروش نمیشه بدون شک .. من تو سایت اصلی عکسای اونو که میدیدم .. نباید کیفیت ساخت موتور K4M رو انتظار داشت . همچنین با توجه به پیشرانه ضعیفی که داره نمیتونه مثل ال 90 کار کنه .. ولی ار زیر 25 تومن بفروشن چرا ارزش داره .. بالاتر بفروشن نه ... اونایی هم که میخرن فقط به واسطه جدید بودن میخرن مثل ساینا .. وگر اگر بیشتر از 25 تومن بدن هیچ فرقی با 405 چینی شده نداره چون این خودرو ضعیفه ... و اگر 30 تومن قیمت بزارن، من رانا رو انتخاب میکنم ... زیر 25 ارزش داره بدون شک ... زیرررر 25 ارزش دااااااااره .. بالای 25 تا 32 تومن ، من رانا رو انتخاب می کنم ...
13:53  1395/06/24
پاسخ دادن
همایون
4

رانا کجا این کجا! رانا با کیفیت۳ ستاره با موتور پژو با گارانتی۳ ساله کجا این کجا! این در حد پرایده
15:40  1395/06/24

سعید بوشهری
2

ماشین جالبیه و اونطور که از عکسهاش به نظر میاد ظاهر زیبا عظلانی و خوش طرحی داره که براحتی بازار پراید رو به سمت خودش میکشونه ، امیدوارم موتور و قطعاتی که روش میزارن و همینطور قیمت گزاریش به نحوی باشه که بعنوان یک جایگزین مناسب برا پراید عرضه بشه
13:17  1395/06/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 : دورود،دوستان کسی اطلاعی دارند این ها کی شروع به فاکتور میکنند این خدانشناس ها ما را ملعبه ی دست خودشون کردن فقط این رو میتونم بگم ماها هیچ تقصیری نداریم واسه کوچکترین حقوق خود که داشتن یک ماشین هست اینطور مردم رو اذیت میکنند از ماست که بر ماست
DA : چهار ماهه منتظریم بعد برای آبان تا اسفند سهند فرستادن اونم با قیمتی ک اللهو اعلم چند باشه اون موقع سود مشارکتم چس تومن میدن نمیدن معلوم نیس یعنی میخواین بعد پنج شیش سال امتیازتونو برای یه ماشین پیش فروش بسوزونید؟😂😂😂 حیفه حداقل ببرید کد ملیتونو میخرن اونو بفروشید اینجوری حیف و میلش نکنید ناموسا همین سهند رو پیش فروش گذاشته بودن تو اسفند ماه دو س ماه اولشو برداشتن بقیش مونده میخوان بچپونن برای شما ها این ماشین دقیقا همون سایناس فقط ی شانروف انداختن روش و ی کاپوت جلو چندتا خطوط اضافه کردن 460 قیمت الان کارخانس تا آبان یا اسفندم یکی دو بار افزایش بخوره 600 تومن تو پاچتونه😁😁😁 تبدیل بزنین نوووش جون
X5مشهد آذر : سلام دوستان این پیام اخر من هست چون امروز بالاخره ماشین رو تحویل گرفتم ۲۱آذر ثبت نام کردم ۲۱ اسفند شاسی شد ۲۲ اسفند صدور بیمه ۲۷صدور پلاک و کارت ماشین ۹اردیبهشت تحویل گرفتم امیدوارم قسمت همه بشه زودتر تحویل بگیرن!!ماشین خوبیه واقعا نسبت ب قیمت امکانات و سواریش
شاهین تحویل تیر : شاهین به دلیل نبود قطعه تولید آن متوقف شده است و امروز طرح تبدیل اجباری به اطلس آمده است و چند روز قبل هم طرح تبدیل شاهین دنده به کوییک آمده بود دوستان حواستان باشه با توقف کامل تولید شاهین دنده امروز شاهین دنده را تا یک میلیارد در بازار عنوان می گردند.
ساینا اسفند : ماه هم برای اسفند بودیم الان باز دعوتنامه اومده کوئیک یا ساینا ۸۵ گانه نمیدونیم چیکار کنیم منتظر بمونیم یا بگیریم
ساناز : من تارا دستی ۶ دنده الان فاکتور شدم خداروشکر
.... : با سلام، بنده همین چند دقیقه پیش با سایپا تماس گرفتم، اپراتور که خیلی هم مودب بودند بعد از بررسی گفتند حداکثر تا اخر خردادماه پیامک ارسال میشه.
امیر : سلام چرا هنوز واس من پیام نیومده ثبت نامی ۷دی بودم .
آریسان۲ : قرار داد رو با یه مرورگر دیگه دانلود کن ویه پی دی اف خوان جدید امتحان کن
محمد شاهین اتومات : شاهین اتومات تکمیل وجه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ و فروش فوق العاده ۹۰ روزه هستم ، تماس گرفتم تهران ، گفت رفته برای فاکتور شدن به نظرتون مرحله فاکتورشدن چقدر طول میکشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام 5 دی بود
محمد : سلام دوستان. اگر کسی. سقف فلزی. 29 اسفند. 16 دی تکمیل وجه. فاکتور شده اعلام کند
تعزیرات : ما که در انتظار موندیم باید قیمت کارخونه بیارن پایین چه کار به قیمت بازار داریم ما که نمیخواهیم بفروشیم قیمت بازار هرچی میخاد بشه به قیمت پارسال باید به بقیه هم داده بشه دفاتر قضایی ثبت شکایت کنید
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : اتومات ، سقف فلز ،هنوز فاکتور نشدم ،چند نفر مثل من هستین لطفا تیک رو بزنید ممنونم ،دوبار هم ثبت شکایت کردم
ناشناس : سلام خیر فقط سورون بدون هیچ علاقه ای اجباری باید انتخاب کرد خدا خیرشون نده
رانا : سلام 2 ماه طول میکشه
گلادیاتور : کی نخور
رانا پلاس حمایت خوانواده 1401 : سلام طرح تبدیل رانا پلاس به 207 برام اومد زدم خداکنه که زودتر بدن
207 : منم 16 دی هستم چرا فاکتور نشدم
سقف فلز اسفندی : چقد مابه‌التفاوت پرداخت کردین؟ امروز تبدیل زدین؟